AnonymBruker Skrevet 4. juni #1 Del Skrevet 4. juni Hei! Fikk dobbel kur Letrozol for noen år siden, og fikk steeerke el-smerter. Varte i noen timer. Klarte så vidt å stå oppreist. Ble gravid og fikk et velskapt barn. Nå ønsker vi et lillesøsken, og jeg fikk igjen dobbel letrozol kur. Denne gangen fikk jeg helt intense smerter i eggstokkområdet- nedre mageregion. Varte i rett over to døgn! Holdt meg våken to netter. Var helt sinnsykt vondt, mye verre enn forrige gang. Lurer på om noen andre har opplevd så sterke smerter fibm letrozol, og om noen andre har opplevd at det varte i hele to døgn? Anonymkode: 194e9...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplemos Skrevet 4. juni #2 Del Skrevet 4. juni Hadde ganske tydelige smerter med dobbel dose Letrozol, men ikke like gale som du beskriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4. juni #3 Del Skrevet 4. juni Du kan bli overstimulert å. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #4 Del Skrevet 4. juni mommyaka skrev (16 minutter siden): Du kan bli overstimulert å. Hva skjer om man blir overstimulert? Anonymkode: 194e9...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #5 Del Skrevet 4. juni Eplemos skrev (1 time siden): Hadde ganske tydelige smerter med dobbel dose Letrozol, men ikke like gale som du beskriver. Ja det var så drøye smerter. tenker kanskje det var ‘dobbel’ eggløsning, men da hadde det vell blitt oppdaget på oppfølgings ultralyden 🤔🤷🏼♀️ Anonymkode: 194e9...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #6 Del Skrevet 4. juni De første rundene med letrozol hadde jeg 5 dager ca med veldig mye ubehag, klarte så vidt å gå og sitte på jobb. På selve EL-dagen var smertene også intense. Jeg måtte bruke letrozol i 7-8 mnd og det var som om at kroppen vente seg til det selv om jeg økte dosen. Så sånn sett hadde jeg mer ubehag på enkel dose første runde enn trippel dose siste runde. Anonymkode: 4471a...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4. juni #7 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva skjer om man blir overstimulert? Anonymkode: 194e9...f29 Du får for mange egg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #8 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det var så drøye smerter. tenker kanskje det var ‘dobbel’ eggløsning, men da hadde det vell blitt oppdaget på oppfølgings ultralyden 🤔🤷🏼♀️ Anonymkode: 194e9...f29 Jeg var helt sikker på at jeg hadde dobbel eggløsning på siste trippel dose jeg tok siden jeg hadde smerter i begge eggstokkene. Men det er altså bare én baby i min mage likevel 😅 Anonymkode: 4471a...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #9 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg var helt sikker på at jeg hadde dobbel eggløsning på siste trippel dose jeg tok siden jeg hadde smerter i begge eggstokkene. Men det er altså bare én baby i min mage likevel 😅 Anonymkode: 4471a...2ab Hehe 🥰 kanskje du hadde dobbel el men at «kun» det ene egget ble befruktet? Jeg hadde smertene veeldig sentrert på høyre side forrige gang, og like sentrert på venstre side denne gang 😅 fikk også bekreftet at eggløsningen var fra venstre side ved ultralyd. Uansett gratulere til deg ❤️ Anonymkode: 194e9...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #10 Del Skrevet 4. juni mommyaka skrev (19 minutter siden): Du får for mange egg Aah, det burde jeg skjønt 😅 kan jo være det som skjedde ja. når jeg var på ultralyd cd16 ble ikke det nevnt, da fikk jeg bare beskjed om at det så ut til at jeg hadde hatt el 1 eller 2 dager før, fra venstre eggstokk. (Smertene var sentrert på venstre side så det stemte forsåvidt godt). Men de kunne kanskje ikke sett det sånn i ‘ettertid’ av el om det ble sluppet flere egg heller? Anonymkode: 194e9...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #11 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): De første rundene med letrozol hadde jeg 5 dager ca med veldig mye ubehag, klarte så vidt å gå og sitte på jobb. På selve EL-dagen var smertene også intense. Jeg måtte bruke letrozol i 7-8 mnd og det var som om at kroppen vente seg til det selv om jeg økte dosen. Så sånn sett hadde jeg mer ubehag på enkel dose første runde enn trippel dose siste runde. Anonymkode: 4471a...2ab Åja du har hatt smerter i flere dager før el også?😞 så slitsomt. Har du lyktes med å bli gravid på kuren? Anonymkode: 194e9...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #12 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Åja du har hatt smerter i flere dager før el også?😞 så slitsomt. Har du lyktes med å bli gravid på kuren? Anonymkode: 194e9...f29 Ja, på trippel dose ble jeg gravid! Selv om jeg fikk EL på både enkel og dobbel dose var nok ikke kvaliteten på eggløsningen god nok likevel. Anonymkode: 4471a...2ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #13 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 13.45): Ja, på trippel dose ble jeg gravid! Selv om jeg fikk EL på både enkel og dobbel dose var nok ikke kvaliteten på eggløsningen god nok likevel. Anonymkode: 4471a...2ab Lurer på en ting ang dobbel og trippel dose.. Er det da 5 mg morgen og kveld du tar da, på dobbel dose? Jeg har brukt 2.5 mg tabletter morgen og kveld i ett år, ikke blitt gravid. Ble gravid to ganger etter Letrozol for ca to år siden, men endte i sa og ma🥺 Bruker dere eggløsningstester for å sjekke om dere får EL? Det er ganske kostbart (og stress) å teste hele tiden 😮💨 Anonymkode: a310c...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplemos Skrevet 6. juni #14 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Lurer på en ting ang dobbel og trippel dose.. Er det da 5 mg morgen og kveld du tar da, på dobbel dose? Jeg har brukt 2.5 mg tabletter morgen og kveld i ett år, ikke blitt gravid. Ble gravid to ganger etter Letrozol for ca to år siden, men endte i sa og ma🥺 Bruker dere eggløsningstester for å sjekke om dere får EL? Det er ganske kostbart (og stress) å teste hele tiden 😮💨 Anonymkode: a310c...de9 Prøve å måle temperaturen? Det er ganske enkelt og rimelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #15 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Lurer på en ting ang dobbel og trippel dose.. Er det da 5 mg morgen og kveld du tar da, på dobbel dose? Jeg har brukt 2.5 mg tabletter morgen og kveld i ett år, ikke blitt gravid. Ble gravid to ganger etter Letrozol for ca to år siden, men endte i sa og ma🥺 Bruker dere eggløsningstester for å sjekke om dere får EL? Det er ganske kostbart (og stress) å teste hele tiden 😮💨 Anonymkode: a310c...de9 Dobbel dose er 5 mg, altså 2 tabletter. Ikke på kvelden, men tar begge på morgenen. Samme med trippel dose, altså tre tbl på morgenen. Men letrozoldoseringen min var selvsagt i samråd med gyn. Brukt fertilitetsmonitor og el-tester hver måned ja. Anonymkode: 4471a...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #16 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Dobbel dose er 5 mg, altså 2 tabletter. Ikke på kvelden, men tar begge på morgenen. Samme med trippel dose, altså tre tbl på morgenen. Men letrozoldoseringen min var selvsagt i samråd med gyn. Brukt fertilitetsmonitor og el-tester hver måned ja. Anonymkode: 4471a...2ab Okay. Min gynekolog har skrevet 2.5 mg morgen og kveld, så da er det dobbel dose jeg allerede har fått om jeg forstår riktig? Anonymkode: a310c...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #17 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Okay. Min gynekolog har skrevet 2.5 mg morgen og kveld, så da er det dobbel dose jeg allerede har fått om jeg forstår riktig? Anonymkode: a310c...de9 Ja, det er det. Da tar du 5 mg per dag. Anonymkode: 4471a...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #18 Del Skrevet 6. juni Eplemos skrev (1 time siden): Prøve å måle temperaturen? Det er ganske enkelt og rimelig Kan jeg spørre hvor du måler temperaturen? Jeg har prøvd å måle en periode (Kjøpte temperaturmåler på Farmasiet for å få med to desimaler), men føler den måler veldig unøyaktig. Jeg har holdt den under tunga. Måler jeg to ganger etter hverandre, så er det to ulike resultat 🥵 Så da ble jo det også vanskelig å forholde seg til😑 Anonymkode: a310c...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #19 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er det. Da tar du 5 mg per dag. Anonymkode: 4471a...2ab Okay. En annen ting jeg også lurer på når det gjelder Letrozol.. Har du/dere erfaring med om den gjør syklusen kortere eller forstyrrer syklusen noe? Jeg har i utgangspunktet veldig regelmessig syklus på 28 dager, men da jeg brukte Letrozol forrige måned fikk jeg menstruasjon på dag 23. Jeg kunne føle veldig symptomer på EL med smerter og eggløsningsslim ca dag 14, men menstruasjon kom da mye tidligere. Denne måneden (måneden etter jeg tok Letrozol) har jeg ikke hatt noen symptomer på EL, kun litt lavere temperatur på dag 9🤯 Anonymkode: a310c...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #20 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Okay. En annen ting jeg også lurer på når det gjelder Letrozol.. Har du/dere erfaring med om den gjør syklusen kortere eller forstyrrer syklusen noe? Jeg har i utgangspunktet veldig regelmessig syklus på 28 dager, men da jeg brukte Letrozol forrige måned fikk jeg menstruasjon på dag 23. Jeg kunne føle veldig symptomer på EL med smerter og eggløsningsslim ca dag 14, men menstruasjon kom da mye tidligere. Denne måneden (måneden etter jeg tok Letrozol) har jeg ikke hatt noen symptomer på EL, kun litt lavere temperatur på dag 9🤯 Anonymkode: a310c...de9 Letrozol påvirker gjerne hvilken dag man får EL på ja, men det er ikke funnet i forskning at letrozol hjelper hvis du har EL fra før. Jeg hadde anovulasjon og brukte letrozol pga det. Anonymkode: 4471a...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå