AnonymBruker Skrevet 4. juni #1 Del Skrevet 4. juni Viser denne positiv? For meg ser den negativ ut, altså ikke eggløsning innen 24-48 timer Greit nok, men det rare er at når jeg testet i går ettermiddag så viste den motsatt resultat, altså positivt og at eggløsning kommer innen 24-48 timer. Men ettersom det e t nder 24 timer siden, burde den ikke vist positivt i dag tidlig også??? Eller tolker jeg alt feil her? Anonymkode: b1b10...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #2 Del Skrevet 4. juni Testene er fra Make sure. Anonymkode: b1b10...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplemos Skrevet 4. juni #3 Del Skrevet 4. juni Er en egen tråd på dette... 👆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #4 Del Skrevet 4. juni Eplemos skrev (17 minutter siden): Er en egen tråd på dette... 👆 Så det litt for sent, har lagt den inn der nå, håper på svar da🙏 Anonymkode: b1b10...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #5 Del Skrevet 4. juni Testen ser negativ ut - noe som er helt normalt dersom du fikk positiv test i går ettermiddag. El skjer 24-36t etter Første positive EL. Anonymkode: 11178...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #6 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Testen ser negativ ut - noe som er helt normalt dersom du fikk positiv test i går ettermiddag. El skjer 24-36t etter Første positive EL. Anonymkode: 11178...dc9 Ble usikker på om jeg leste den opp ned i går (stressa), hvis den ikke var positiv i går, betyr det alt positiv test er like rundt hjørnet? Anonymkode: b1b10...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 4. juni #7 Del Skrevet 4. juni Jeg vil si at denne er positiv, eller så godt som. Noen har kort LH-topp (noen få timer) andre har lengre. Begge deler er like normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #8 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ble usikker på om jeg leste den opp ned i går (stressa), hvis den ikke var positiv i går, betyr det alt positiv test er like rundt hjørnet? Anonymkode: b1b10...43a Altså kun du kan vite om du leste av rett i går eller ikke.. Men i så tilfelle får du bare fortsette å teste - så får du svar. Ingen andre vet.... En positiv el test betyr ikke at el faktisk skjer. Det betyr at man har stigning i LH og at kroppen KAN slippe egg. Men har man stabil og regelmessig syklus er sannsynligheten stor for at eggløsning skjer etter positiv test. Hvor lang LH topp man har varierer. Noen får bare 1 positiv test, andre får 2-3. Men man skal regne fra første positive test. Har man pco/pcos eller andre hormonforstyrrelser, ammer, nettopp sluttet på prevensjon etc er EL tester mer usikker. Anonymkode: 11178...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #9 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Altså kun du kan vite om du leste av rett i går eller ikke.. Men i så tilfelle får du bare fortsette å teste - så får du svar. Ingen andre vet.... En positiv el test betyr ikke at el faktisk skjer. Det betyr at man har stigning i LH og at kroppen KAN slippe egg. Men har man stabil og regelmessig syklus er sannsynligheten stor for at eggløsning skjer etter positiv test. Hvor lang LH topp man har varierer. Noen får bare 1 positiv test, andre får 2-3. Men man skal regne fra første positive test. Har man pco/pcos eller andre hormonforstyrrelser, ammer, nettopp sluttet på prevensjon etc er EL tester mer usikker. Anonymkode: 11178...dc9 Jeg ammer ja, hvordan usikre blir de da? At testen kan vise positive selv om de ikke er det? Eller at man kan ha eggløsning uten attesten slår ut? Anonymkode: b1b10...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #10 Del Skrevet 4. juni Skal ta en ny test i ettermiddag og også se om jeg finner den fra i går. Anonymkode: b1b10...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #11 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ammer ja, hvordan usikre blir de da? At testen kan vise positive selv om de ikke er det? Eller at man kan ha eggløsning uten attesten slår ut? Anonymkode: b1b10...43a Hvor usikker de blir er veldig variabelt og individuelt. Lh hormon har man i kroppen hele syklusen - uavhengig av EL eller ikke. Og man kan oppleve ustabile og uregelmessige LH topper når kroppen generelt ikke er i hormonell balanse - noe som amming kan påvirke. En positiv test betyr ikke eggløsning. Det betyr stigning i LH hormon - som er nødvendig for at EL Kan skje. Man kan helt fint ha eggløsning uten at en eggløsninstest blir positiv, og helt fint ha positiv test uten at eggløsning skjer. En eggløsningstest viser KUN stigning i hormon som trengs før eggløsning KAN skje. Ville fortsatt å teste for å se siden du er usikker på om den var positiv i går... Anonymkode: 11178...dc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #12 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal ta en ny test i ettermiddag og også se om jeg finner den fra i går. Anonymkode: b1b10...43a Tok denne testen nå fikk helt negativt resultat, hva betyr det i sammenheng med den jeg tok i dag tidlig og de jeg tok i går? Når var eggløsningen mest sannsynlig? Anonymkode: b1b10...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #13 Del Skrevet 4. juni Tester fra i går: Anonymkode: b1b10...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #14 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tok denne testen nå fikk helt negativt resultat, hva betyr det i sammenheng med den jeg tok i dag tidlig og de jeg tok i går? Når var eggløsningen mest sannsynlig? Anonymkode: b1b10...43a AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tester fra i går: Anonymkode: b1b10...43a Da har nok testen i går vært positiv og el da skjer 24-36t etter den første positive testen du fikk. Eggløsning skjer etter LH toppen som gir utslag på tester. Anonymkode: 11178...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #15 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Da har nok testen i går vært positiv og el da skjer 24-36t etter den første positive testen du fikk. Eggløsning skjer etter LH toppen som gir utslag på tester. Anonymkode: 11178...dc9 Problemet er at jeg begynte å teste i går så vet ikke nå toppen var. Anonymkode: b1b10...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #16 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Problemet er at jeg begynte å teste i går så vet ikke nå toppen var. Anonymkode: b1b10...43a Nei da er det bare å vente og se da... mensen pleier kommer 12-14 dager etter EL skjer. Så får du regne deg tilbake og se sånn ca om det stemmer - og teste tidligere neste syklus. Basert på testene ville jeg tenkt toppen var den positive testen siden de er blitt merkbart svakere etter det. Men det er ren gjetting basert på egen erfaring. Anonymkode: 11178...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå