Grevling Skrevet 3. juni #1 Del Skrevet 3. juni (endret) Noen andre som kjenner på dette? Selv om jeg er glad for at vinteren er over og alt, så går det fra det ene ekstreme til det andre. Fra nesten ikke sol til sol nærmere hele døgnet. Når klokken passerer 20.00 - senest 21.00 så er det kveld for meg, og jeg foretrekker å ha det dempet rundt meg et par timer før jeg legger meg. Har investert i lystette gardiner slik at jeg får stengt solen uten frem til jeg står opp neste morgen. Endret 3. juni av Grevling 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 3. juni #2 Del Skrevet 3. juni Jeg elsker det! Kunne lett levd med så lange dager, hele året. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Del Skrevet 3. juni Her er det sol 24 timer I døgnet nå 😅 Anonymkode: 26bbb...2a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 4. juni #4 Del Skrevet 4. juni Elsker at det er lyst lenge 🥰 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 4. juni Forfatter #5 Del Skrevet 4. juni 5 minutter siden, Freyja Valkyrie said: Elsker at det er lyst lenge 🥰 Hæ?! 😅 Blir du ikke mettet etter en hel dag og kveld med sol? Vi er alle forskjellige. Men jeg har blitt mer glad i mørke senkvelder og netter med årene. Spesielt den tidlige morgensolen kan være fæl om en ikke har skalket godt for med lystette gardiner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 4. juni #6 Del Skrevet 4. juni Jeg er mørkets mann. Og det er ubeleilig siden jeg bor nordpå med lyse netter i 3 måneder og midnattsol 2 måneder i året. Så jeg kan relatere til det du skriver, TS. Liker å ha det skjømt/mørk fra ca. kl 19 - 06. Kveldene er mye mer koselige og lune med mørke utenfor døra, og dempet lys og masse LED-lys inne. Er ikke fullt så koselig med sola stekende inn gjennom stuevinduene til jeg går og legger meg. Soveromsvinduene er "skalket" igjen med lystett rullegardin og lystette gardiner, så der er det så godt som mørkt som jeg kan få det. Når augusten og mørket kommer tilbake så føler jeg på en lettelse. Og ingen årstid er finere enn når høsten setter sine spor 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #7 Del Skrevet 4. juni Jeg lever for disse månedene med lyse netter og midnattsol ❤️ Det er liksom premien for å ha holdt ut i mange måneder i mørket. Ingenting er bedre enn lyse nordnorske sommerkveldernetter, helst på fjellet eller i skjærgården. 🥰 Sliter med å få sove (på grunn av jobbrelatert stress), men mørke rullegardiner og sovemaske hjelper på. Anonymkode: e0e9e...445 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gine Skrevet 4. juni #8 Del Skrevet 4. juni Jeg liker lange lyse dager. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 4. juni #9 Del Skrevet 4. juni (endret) Elsker dette 🫶❤️ Det er denne tiden jeg verker etter i de alt for lange forferdelige grusome månedene og når tiden er her: full innvendig jubel i hver eneste celle! Hengekøye turer når været og tiden tillater det hvor jeg ser solen går ned og 5 min etterpå kan se tegnene til solen i den andre enden igjen: magisk 🤩 Hver gang! Hvert år! Denne (desverre alt for korte) tiden nytes maximalt med lange fine kvelder og morgenlyset som gjør at jeg ikke føler meg som en dvask sovende bjørn i hi med D vitamin mangel tydende ut av legeme men heller en rask litta spirrevipp full av glede, energi og livslyst. Mørket kommer fort nok igjen, nå er det oss som liker sommer, varme og lyset sin tur til å nyte. Vi har jaggu ventet lenge nok på dette.... Dere får stille dere i kø dere som liker mørketiden: den kommer fort nok tilbake og varer alt for lenge! Det er dessverre ikke lenge igjen til solsnu, da begynner min nedtelling til vintersolverv igjen.. Endret 4. juni av skreppamedleppa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sonit Skrevet 4. juni #10 Del Skrevet 4. juni Gleder meg til august. Fløyelsmyke og mørkere kvelder er så mye mye bedre for meg. Lyset stresser meg. Men samtidig er det noe spesielt og vakkert med midnattssol og seilbåt. Lyset i nord er ganske magisk! Men når vi ikke seiler så er lyset slitsomt. I mørketiden går jeg i hi og koser meg skikkelig. Vi tenner bål. Tar også turer med seilbåten og opplever nordlys og fisker. Og når det stormer så er det fantastisk å være inne og roe ned. Jeg bruker vinter og mørketid til å koble helt av, null krav og forventninger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #11 Del Skrevet 5. juni Om jeg skulle plukket fra øverste hylle kunne det lysne fra klokka 6 slik at man våkner naturlig. Og bli sakte mørkt fra kl 9 etter at man har rukket å grille og nytt kvelden ute. Samtidig, jeg liker variasjonen i dette landet, og synes verken sommer eller vinter er slitsom eller deperimerende på noen måte. Det er noe spesielt å sitte ute i lyset med et glass vin til nærmere midnatt, eller føle roen og kosen inne i mørket rundt juletider. Kunne ikke sett for meg julemiddag i dagslys, eller en sommerkveld i mørke. Anonymkode: 926dd...bcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #12 Del Skrevet 5. juni Jeg liker heller dette enn vinter. Jeg sover uansett jeg. Har ikke mørke gardiner på soverommet en gang. Så jeg trenger det ikke mørkt for å sove. Anonymkode: ac762...d4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #13 Del Skrevet 5. juni Jeg er helt enig. Bor en plass hvor der ikke er midnattssol, men det blir likevel ikke mørkt om natta. Det gjør at kroppen min ikke finner roen på kvelden, og det hjelper ikke med lystette gardiner. Plutselig må jeg ut kl 2230 for å kaste søppel, må ha vinduet på vidt gap for å lufte og så videre. Da er det fremdeles helt lyst, og kroppen min tenker det er dag igjen. Sommeren er finest i august når mørket begynner å komme tilbake igjen. Anonymkode: 752b2...f0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 5. juni Forfatter #14 Del Skrevet 5. juni 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er helt enig. Bor en plass hvor der ikke er midnattssol, men det blir likevel ikke mørkt om natta. Det gjør at kroppen min ikke finner roen på kvelden, og det hjelper ikke med lystette gardiner. Plutselig må jeg ut kl 2230 for å kaste søppel, må ha vinduet på vidt gap for å lufte og så videre. Da er det fremdeles helt lyst, og kroppen min tenker det er dag igjen. Sommeren er finest i august når mørket begynner å komme tilbake igjen. Anonymkode: 752b2...f0d Helt enig. August er perfekt for meg. Det er enda varmt men dagene er ikke uholdbart lange. Hadde bare hele sommeren vært sånn😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå