AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #21 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Aller først,så har du en flott mage! Min er på langt nær så liten!! Blodsukker Etc.får du sjekket hos fastlegen. Går du på medisiner? Jeg fikk oppblåst mage av både Kortison og Sarotex, gikk på dette grunnet plager i sener og muskler. Anonymkode: 33ba7...636 TS sin mage er vel ikke flott, bare fordi at du har enda større mage enn henne? Uavhengig av din egen magestørrelse, enten større eller mindre, så burde TS ta tak i dette (som hun nå gjør) 😊 Informer legen om at du ønsker å slanke deg, og at ønsker diverse relevante blodprøver. Anonymkode: 72ddf...6b1 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #22 Skrevet 5. juni 2024 Greia er at jeg har allerede gått ned 10 kg. Fra 80-70. Jeg er 165 så er enda på overvektig. Men magen har altså ikke rikket seg i denne vektnedgangen (ja jeg har målt) Anonymkode: 10f5e...95c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #23 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Greia er at jeg har allerede gått ned 10 kg. Fra 80-70. Jeg er 165 så er enda på overvektig. Men magen har altså ikke rikket seg i denne vektnedgangen (ja jeg har målt) Anonymkode: 10f5e...95c Har du noen gang fått sjekket magemusklene, om du har diastase? Anonymkode: b069c...eb0
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #24 Skrevet 5. juni 2024 Du kan ta blodprøver som viser langtidsblodsukkeret ditt, det kan gi deg nyttige svar. Ellers er det den kjipe veien: Mindre kalorier inn, gjerne kombinert med enkel mosjon som gåturer, velge trapp i stedet for heis, etc. Delte magemuskler er ikke hovedproblemet her, og vil uansett ikke gjøre så mye fra eller til for utseende til magen din på nåværende tidspunkt. Når det er sagt, så er god kjernemuskulaturen superviktig for både holdning og forebygging av en rekke andre helseplager. Anbefaler deg en tur til fastlegen! Dette kan du klare! Anonymkode: bbb6a...60c 1
leetha Skrevet 5. juni 2024 #25 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du noen gang fått sjekket magemusklene, om du har diastase? Anonymkode: b069c...eb0 Nei det har jeg ikke. Har testet selv og det går ikke to fingre mellom men føler det er noe vidt ved navlen
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #26 Skrevet 5. juni 2024 Spiser du noe du ikke tåler, TS? Det vil maskere at magen krymper ved vektnedgang, fordi den er utspilt. Samtidig er det slik at noen mister fettet på magen til slutt, dessverre, siden det er farligst der. Du er ikke langt unna! Anonymkode: a0a23...534
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #27 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 18.07): Står at for insulinresistens anbefaler det middelhavskost bla bær? Anonymkode: 10f5e...95c Jordbær og vannmelon er frukt. Anonymkode: 3ce6d...ebb
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #28 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jordbær og vannmelon er frukt. Anonymkode: 3ce6d...ebb Jordbær er vel bær? Anonymkode: 10f5e...95c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #29 Skrevet 5. juni 2024 Tror jeg ville sjekket om hormon og insulinbalsen var i orden med legen først og fremst. Så kan du ut fra det se på kosthold og trening. Hørt om flere som har god effekt av hypopressiv trening. Ligger en del ute på youtube også om dette med programmer man kan følge helt gratis. Anonymkode: e9208...2d9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #30 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jordbær er vel bær? Anonymkode: 10f5e...95c Og det er faktisk vannmelon også. TS: Hadde tatt en tur til legen og sjekket opp blodsukker mm. og kuttet ut sukker og raske karbs. Anonymkode: d7b27...ebb 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #31 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jordbær er vel bær? Anonymkode: 10f5e...95c Jordbær er faktisk en nøtt. Anonymkode: a0a23...534
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #32 Skrevet 6. juni 2024 Utrolig mye tull og hysterisk tull skrevet i denne tråden. Er da snakk om hvalpefett,ikke strammet muskler eller suge magen litt inn. Finnes da folk på 150KG og 70 år som ikke har insulin problemer. Vil påstå at TS er normalvektig ut fra bilde,høyde og vekt. Anonymkode: 33ba7...636 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #33 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Utrolig mye tull og hysterisk tull skrevet i denne tråden. Er da snakk om hvalpefett,ikke strammet muskler eller suge magen litt inn. Finnes da folk på 150KG og 70 år som ikke har insulin problemer. Vil påstå at TS er normalvektig ut fra bilde,høyde og vekt. Anonymkode: 33ba7...636 Det er ikke valpefett. Det finnes ingen på 150 kg som ikke har problemer med insulin. Ts er ikke normalvektig. Anonymkode: a0a23...534 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #34 Skrevet 6. juni 2024 Ts, vær så snill å overse kommentarene om kaloritelling dersom du har insulinresistens, det er ren uvitenhet. Dra til legen nå, og sett deg deretter godt inn i hvorfor man må kutte ned på karbohydrater og sukker dersom du har insulinresistens. Anonymkode: 9cd9e...979 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #35 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er ikke valpefett. Det finnes ingen på 150 kg som ikke har problemer med insulin. Ts er ikke normalvektig. Anonymkode: a0a23...534 Jeg veier 70, ikke 150 Anonymkode: 10f5e...95c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #36 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ts, vær så snill å overse kommentarene om kaloritelling dersom du har insulinresistens, det er ren uvitenhet. Dra til legen nå, og sett deg deretter godt inn i hvorfor man må kutte ned på karbohydrater og sukker dersom du har insulinresistens. Anonymkode: 9cd9e...979 Sukker er greit. Brød kan jeg klare. Men hva med knekkebrød, havregrøt, fullkorn? Anonymkode: 10f5e...95c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #37 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Utrolig mye tull og hysterisk tull skrevet i denne tråden. Er da snakk om valpefett,ikke strammet muskler eller suge magen litt inn. Finnes da folk på 150KG og 70 år som ikke har insulin problemer. Vil påstå at TS er normalvektig ut fra bilde,høyde og vekt. Anonymkode: 33ba7...636 Enig med deg! Registrerer at TS ønsker flatere mage tross vekttap å¨10 kg. Da bør man faktisk trene (situps 😉 ) hvis man ikke har trent før. Tenker du har gjort en god innsats med å spise sunnere, men kroppen din er utrent og noen har mer utstående mage enn andre. Når det er sagt vil jeg si at magen til TS ikke er utstående i det hele tatt sammenliknet med andre utstående mager. Synes det er rart at så mange anerkjenner TS sin mage som utstående "gravidmage". Jeg har selv vært normalvektig i nedre sjikt, men ble da spurt om jeg var gravid grunnet utstående mage. Jeg spiste da mye og hadde god forbrenning, var topptrent og hadde BMI på 19. Noen har mer antydning til utstående mage enn andre. For de som nevner diabetes, langtids- og korttidsblodsukker, insulinresistens, diabetes og ikke minst blodsukkerregulerende medisiner (som Metformin) her inne: Dere er på villspor! Hilsen en som selvsagt ikke skal signere som helsepersonell siden de er de siste som skal anerkjennes for fagkompetanse her inne. MEN snakk gjerne med fastlegen din og mål glukose og HbA1C. Tenker de verdiene er innafor normalen. Sjekk gjerne samtidig opp total kolesterol samt LDL og HDL da det sier mer om fettprosent og spesielt hvorvidt du har overflødig fett på innsiden av blodårene som følge av livsstil. Tenker du bør være godt fulgt opp og at du ikke trenger bekymre deg i det hele tatt. Bildet ditt viser en flott mage. At du har gått ned a0 kg er bra jobbet i seg selv! Anonymkode: 56b5b...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #38 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg veier 70, ikke 150 Anonymkode: 10f5e...95c Det var svar til innlegget over her, som sier at man kan være 150 kg uten å ha problemer med insulin. Anonymkode: a0a23...534
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #39 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sukker er greit. Brød kan jeg klare. Men hva med knekkebrød, havregrøt, fullkorn? Anonymkode: 10f5e...95c Bli medlem av facebooksiden "Spør Thor." Anonymkode: a0a23...534 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #40 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er ikke valpefett. Det finnes ingen på 150 kg som ikke har problemer med insulin. Ts er ikke normalvektig. Anonymkode: a0a23...534 Javel, sett for mye på TV? Er altfor mye hysteri rundt det med fett og mage. Men lev videre i "skelettbølgen" du og ha negativt syn på de med beredskapslager på kroppen. Anonymkode: 33ba7...636 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå