AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #41 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er ikke valpefett. Det finnes ingen på 150 kg som ikke har problemer med insulin. Ts er ikke normalvektig. Anonymkode: a0a23...534 Har du en diagnose tro? Anonymkode: 33ba7...636 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #42 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Javel, sett for mye på TV? Er altfor mye hysteri rundt det med fett og mage. Men lev videre i "skelettbølgen" du og ha negativt syn på de med beredskapslager på kroppen. Anonymkode: 33ba7...636 Det handler ikke om skjelettbølge. Jeg har heller ikke et negativt syn på de med "beredskapslager" på kroppen, men et beredskapslager på 150 kg er ikke forenelig med å ha normal insulinbalanse. Det er fakta du ikke kan se bort i fra, uavhengig av personlige meninger om hvordan en kropp skal se ut. Anonymkode: a0a23...534 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #43 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det handler ikke om skjelettbølge. Jeg har heller ikke et negativt syn på de med "beredskapslager" på kroppen, men et beredskapslager på 150 kg er ikke forenelig med å ha normal insulinbalanse. Det er fakta du ikke kan se bort i fra, uavhengig av personlige meninger om hvordan en kropp skal se ut. Anonymkode: a0a23...534 Dessuten er det faktisk vanligere å ha abnormal insulinrespons enn normal, uansett vekt. Så med et tilleggstegn som mange kg overvekt så kan man egentlig bare anta at man har insulinresistens. Anonymkode: b069c...eb0 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #44 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du en diagnose tro? Anonymkode: 33ba7...636 Nei, men det aner meg mer enn litt at du har. Anonymkode: a0a23...534 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #45 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dessuten er det faktisk vanligere å ha abnormal insulinrespons enn normal, uansett vekt. Så med et tilleggstegn som mange kg overvekt så kan man egentlig bare anta at man har insulinresistens. Anonymkode: b069c...eb0 Akkurat mitt poeng. Men hvis man mener det her inne, har man en diagnose. Anonymkode: a0a23...534 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #46 Skrevet 7. juni 2024 Er det virkelig bare meg som ikke synes at TS har noe særlig stor mage? Ja vel så buler den litt ut og ikke er paddeflat, men det er jo ikke akkurat mye. Det kan nok hende at du kan gå ned noen få kilo til og magen vil bli mindre, men uansett så vil jeg gratulere deg med 10 kg ned! Godt jobbet! Anonymkode: 50e31...96e 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #47 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 16.14): I tillegg til å kutte ut sukker og karbohydrater vil du også ha nytte av insulinpauser. Spis 2-3 måltider for dag, og prøv å la det gå ca. 16 timer mellom det siste og det første måltidet for dag. Ingen småspising, mellommåltid eller noe annet enn vann og evt. svart kaffe inn i munnen mellom måltidene. Disse tingene vil gi deg nødvendig insulinpause som du vil ha veldig godt av. Og du, ikke let etter «sunne» alternativer dersom du sliter med søtsug, da fortsetter du bare å mate søtsuget og blir aldri kvitt det. Gjør du disse tingene vil den magen der med stor sannsynlighet være vekke innen et år. Å søke opp «5 min Body på YouTube for mageøvelser kommer ikke til å gjøre en dritt for deg på dette tidspunktet. Gå ettermiddags turer ilag med barna når du orker. Anonymkode: 72ddf...6b1 Haha! Snakk om å være ignorant. Du uttaler deg om noe uten at du har sett hva denne kanalen snakker om. Det er ikke mageøvelser det handler om der. Det er intervjuer med leger og mange andre som har erfaring med carnivore og keto dietter. Mange mennesker som forteller om sine erfaringer med diabetes og hvordan de ble kvitt problemer for godt ved å bli kjøttspisere. Anonymkode: b58cc...c6a 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #48 Skrevet 7. juni 2024 Dette er ren overvekt, og du er blant de som legger mest på seg på magen. Du må ned i vekt, og da må du telle kalorier. Kutte ut ditt og kutte ut datt, er bare tull, så lenge man ikke forstår hva man skal ha i seg. Få deg hjelp av en som kan sette opp diett, en god PT f eks, så kan du spise mye, sunt og gå ned. Anonymkode: 41d32...cd7 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #49 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 18.17): Man kan ikke "spot reduce" fett. Når man mister vekt mister man det overalt. Hvis man vil bli kvitt noe sånt så må man drastisk mye ned i vekt for å få vekk overvekten på hele kroppen. Å unngå sukker som noen andre sa kan hjelpe. Og så klart så vil å trene være bra uansett, selv om man ikke kan bli kvitt bare magen. Men man vil gjennom trening forbrenne mer kalorier og i en viss grad kunne øke metabolismen. Det vil også styrke muskler så man ser mindre "slapp" ut, mye snakk om det nå med folk som sier de er "skinny fat" altså gått ned i vekt men ser ikke ordentlig tynne ut fordi de mangler muskler. Anonymkode: cc3b7...135 Hvorfor svare før du vet hva linken handler om................. Anonymkode: b58cc...c6a 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #50 Skrevet 7. juni 2024 Gratulerer med 10 kilo TS! Det er bare å fortsette det gode arbeidet til du kommer til din trivselsvekt. 😊 Jeg er 168 cm og 75 kilo, så er vel ikke så ulik i BMI. Jeg har også "gravidmage", men den varierer i løpet av dagen/uken. Hos meg er det IBS som er årsaken for det meste av magen. Spiser jeg "feil" så må jeg ut 2-3 hakk på beltet. Har også begynt å samle fett der på grunn av overgangsalderen, noe som er skikkelig festlig! Juhu for endringer i fettfordelinga på kroppen.... Jeg skal ned en ti kilo til før jeg når trivselsvekta mi, så det blir litt jobbing med det fremover. Får tru vi begge når målene våre i år. Lykke til!  Anonymkode: 30b7b...0e7 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #51 Skrevet 9. juni 2024 Fy fader så mange tilbakestående kommentarer!! "overvektig" faktisk! Dummeste jeg har lest på lang tid. Den siste idiot er ikke født,og flere ser det ut til å bli. Anonymkode: 33ba7...636 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #52 Skrevet 9. juni 2024 On 6/4/2024 at 10:40 PM, AnonymBruker said: Ja jeg har svai i ryggen, hatt det hele livet. Anonymkode: 10f5e...95c Det kan likevel styrkes og fikses, spesielt med pilates. Anbefaler det for å unngå skader og smerter senere i livet! Svai rygg skaper mye trøbbel både oppover og nedover. Anonymkode: 82e80...51e 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #53 Skrevet 9. juni 2024 Skjønner at du mister motivasjon til å fortsette å gå ned i vekt om magen er likedan. Men fortsett å prøve! Hvordan har du gått ned til nå? Hva er målet? Jeg ville begynt å trene kardio om jeg var deg og som andre sier dratt en tur til legen bare for å forsikre deg om at alt er i orden. Anonymkode: ffe40...f5a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #54 Skrevet 9. juni 2024 Hvis du har tid og overskudd til å trene, så vil det stramme opp kroppen mye. Men all bevegelse teller, og det er jo dumt å dra på treningssenter dersom du burde ha vasket huset eller dra på skogstur med barna i stedenfor. Se hva du har tid til i en travel hverdag. Men færre kalorier inn og mer bevegelse vil hjelpe mye - OM du orker og finner tiden 💪 Anonymkode: 3f607...c2e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #55 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 14.30): Gratulerer med 10 kilo TS! Det er bare å fortsette det gode arbeidet til du kommer til din trivselsvekt. 😊 Jeg er 168 cm og 75 kilo, så er vel ikke så ulik i BMI. Jeg har også "gravidmage", men den varierer i løpet av dagen/uken. Hos meg er det IBS som er årsaken for det meste av magen. Spiser jeg "feil" så må jeg ut 2-3 hakk på beltet. Har også begynt å samle fett der på grunn av overgangsalderen, noe som er skikkelig festlig! Juhu for endringer i fettfordelinga på kroppen.... Jeg skal ned en ti kilo til før jeg når trivselsvekta mi, så det blir litt jobbing med det fremover. Får tru vi begge når målene våre i år. Lykke til!  Anonymkode: 30b7b...0e7 Jeg er 166 cm og 70 kilo, hadde hatt sjukt godt av å gå ned ti kilo. Er egentlig stor overalt 😅 Har gjennomgått 3 svangerskap og ikke hatt tid til å trene etter at nr 3 kom og vi flyttet til et stort hus/hage som krever massivt med vedlikehold (trente 5 kvelder i uka før det), men et mye slappere kosthold pga tidsklemme og tøffe hverdager er mye av årsaken. Det blir mye trøste- og kosespising for å oppleve lykke. Anonymkode: 3f607...c2e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #57 Skrevet 9. juni 2024 Min er også sånn, men min er FLAT om morgenen. Altså før jeg spiser Anonymkode: ab887...068
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #58 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Fy fader så mange tilbakestående kommentarer!! "overvektig" faktisk! Dummeste jeg har lest på lang tid. Den siste idiot er ikke født,og flere ser det ut til å bli. Anonymkode: 33ba7...636 Det er faktisk sykelig overvekt også, det TS har. At så mange går rundt med fedme nå, gjør folk flest helt blinde.  Anonymkode: 41d32...cd7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #59 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min er helt lik!! Anonymkode: d49a8...63d Det er FETT. Du har og mye fett på ryggen, men det er mest på magen. Dette er ikke rakettforskning. Anonymkode: 41d32...cd7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #60 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er FETT. Du har og mye fett på ryggen, men det er mest på magen. Dette er ikke rakettforskning. Anonymkode: 41d32...cd7 Så det er vanlig å se gravid ut selv om man er feit? Jeg ser jo ut som jeg er 6 mnd på vei! Kjenner flere som er større enn meg, men magen deres ser ikke gravid ut. Anonymkode: d49a8...63d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå