Gå til innhold

Er der mulig å bli sammen igjen etter besøksforbudet utløper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 19.06):

Min eks-kjæreste gjorde det slutt med meg fordi jeg ikke brydde meg nok om henne, men jeg mistenkte at hun var sammen med vennen sin. Så jeg besøkte leiligheten hennes, selv om hun allerede hadde blokkert meg. Men hun var ikke hjemme, så jeg spurte naboene hennes om dette. Deretter ringte hun politiet og fikk en seks måneders besøksforbud mot meg. Nå innser jeg mine feil og ønsker å be om unnskyldning når besøksforbudet utløper. Er det gal å tenke slik? Det var først etter at hun ringte politiet at jeg innså at jeg ikke hadde vært oppmerksom nok på henne, og at jeg heller ikke respekterte grensene hennes. Jeg vil virkelig gjøre opp for dette.

Anonymkode: 4b44d...41b

Jeg anbefaler deg å oppsøke profesjonell hjelp. Du har helt tydelig ikke innsett dine feil hvis du tenker å oppsøke henne så fort besøksforbudet er over. Så for å svare på spørsmålet ditt: ja det er galt å tenke slik.

Alle som leser innlegget ditt skjønner også at det ligger mer bak enn at du ikke var nok oppmerksom på henne. Og du har tydeligvis gått langt over flere grenser. Det er ikke vanlig å få besøksforbud uten god grunn. At du mistenker henne, oppsøker henne, spør naboene om henne…dette høres skikkelig kontrollerende og stalker ut. Så igjen: oppsøk hjelp.

Og nei: hun vil ikke bli sammen med deg igjen!

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 16.19):

Sikkert? 

Du får ringe politiet og spørre hva de mener. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du brydde deg ikke om henne da, og du bryr deg ikke om henne nå. Du forveksler dette med såret stolthet/ego. Og grensene hennes har du ikke respektert frem til nå, men det er aldri forsent å begynne. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

megmegmego skrev (13 minutter siden):

Nei. Du brydde deg ikke om henne da, og du bryr deg ikke om henne nå. Du forveksler dette med såret stolthet/ego. Og grensene hennes har du ikke respektert frem til nå, men det er aldri forsent å begynne. 

Var under enormt stress, og forsto henne ikke så godt, nå kan det bli min største anger resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Var under enormt stress, og forsto henne ikke så godt, nå kan det bli min største anger resten av livet.

Ingen unnskyldning ass, man får ikke besøksforbud for ingenting. Gå og få profesjonell hjelp, det trenger du.

Anonymkode: eb5aa...29f

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 6.24):

aldri terroriserte, bare  spørte høflig 

Din eks må du legge bak deg, for det kommer ikke noe godt ut av det for noen av dere at du tar kontakt med henne igjen!

Vær ærlig - hva gjorde du for at det ble innvilget et 6 måneders kontaktforbud?

Det er mer enn du har sagt, for ingen får noe slikt på seg ved å "bare spørre høflig"!

Så lenge du ikke kan være ærlig kommer du til å fortsette å ødelegge ditt eget og andres liv. Du må ta et valg nå, bli voksen, ta ansvar for dine egne handling og velge å skape og leve et positivt liv hvor du behandler andre godt.

Anonymkode: 4d4b9...c6a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min eks-kjæreste gjorde det slutt med meg fordi jeg ikke brydde meg nok om henne, men jeg mistenkte at hun var sammen med vennen sin. Så jeg besøkte leiligheten hennes, selv om hun allerede hadde blokkert meg. Men hun var ikke hjemme, så jeg spurte naboene hennes om dette. Deretter ringte hun politiet og fikk en seks måneders besøksforbud mot meg. Nå innser jeg mine feil og ønsker å be om unnskyldning når besøksforbudet utløper. Er det gal å tenke slik? Det var først etter at hun ringte politiet at jeg innså at jeg ikke hadde vært oppmerksom nok på henne, og at jeg heller ikke respekterte grensene hennes. Jeg vil virkelig gjøre opp for dette.

Altså, du burde flytte 3 fylker unna henne og få tankene over på noe annet.. Slutt å plag henne i resten av ditt liv. 

Anonymkode: 8df8e...6fe

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser av mange av de svarene du får her at "noe mer" må ligge bak. Det trenger ikke det, og jeg tror deg når du sier at det var ingen vold. Men uansett om du var aldri så høflig mot naboene, så kan det likevel oppfattes som truende. Selv hadde jeg eksplodert og blitt fly forbanna over en slik stalkete og invaderende oppførsel, fordi jeg har nulltoleranse det, og jeg ville Ikke nølt med å kontakte politiet og bedt om besøksforbud. 

Da min sjalu eks dukket opp på døra for andre gang med røde roser og hele pakka, gikk det mindre enn 24 timer før jeg var innvilget besøksforbud. Han respekterer det, og jeg er strålende fornøyd. Dersom han dukker opp når forbudet er over, så nøler jeg ikke med å be om nytt forbud.

Med andre ord- skygg unna, og gå videre med livet ditt. Lykke til!

Anonymkode: 1166a...664

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men du forstår henne fortsatt ikke, hun har blokkert deg og fått besøksforbud fordi hun IKKE vil ha noe med deg å gjøre! Er det så vanskelig å forstå at ett besøksforbud betyr at du er uønsket i hennes liv? Må du ha det enda tydeligere før du forstår henne?

Anonymkode: da5d7...d4b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ser av mange av de svarene du får her at "noe mer" må ligge bak. Det trenger ikke det, og jeg tror deg når du sier at det var ingen vold. Men uansett om du var aldri så høflig mot naboene, så kan det likevel oppfattes som truende. Selv hadde jeg eksplodert og blitt fly forbanna over en slik stalkete og invaderende oppførsel, fordi jeg har nulltoleranse det, og jeg ville Ikke nølt med å kontakte politiet og bedt om besøksforbud. 

Da min sjalu eks dukket opp på døra for andre gang med røde roser og hele pakka, gikk det mindre enn 24 timer før jeg var innvilget besøksforbud. Han respekterer det, og jeg er strålende fornøyd. Dersom han dukker opp når forbudet er over, så nøler jeg ikke med å be om nytt forbud.

Med andre ord- skygg unna, og gå videre med livet ditt. Lykke til!

Anonymkode: 1166a...664

Tusen takk!

Var du kjempe glad i han eller veldig seriøs om han før?  

Og nå vil du aldri møte han igjen i hele livet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hun får et nytt besøksforbud mot deg. Du har tydeligvis ikke forstått noe som helst og vil fortsette å plage henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tusen takk!

Var du kjempe glad i han eller veldig seriøs om han før?  

Og nå vil du aldri møte han igjen i hele livet? 

Hold deg unna henne. Man får ikke besøksforbud mot noen man er glad i. Man får besøksforbud mot folk man er redde for.

Min eks var en stalker. Det pågikk i noen måneder, men heldigvis tok hans far affære og fikk røska han under kontroll. Om ikke, så hadde jeg ordnet besøksforbud. Mange år senere har jeg fortsatt mareritt om at han plutselig dukker opp. Jeg håper jeg aldri ser han igjen. Jeg trenger ikke å høre ham be om unnskyldning eller rolig forklare sin side. Jeg trenger at han holder seg langt unna livet mitt. 

Ts, snakk med fastlegen din. Du trenger hjelp til å komme deg videre. Du er besatt av å finne en måte og komme i kontakt med eksen din, og det er ikke godt for deg. Å lese innlegget ditt og svarene dine her gir meg frysninger, for det er tydelig at du ikke er helt i kontakt med virkeligheten. Du trenger hjelp til å bearbeide følelsene dine og å fokusere på veien videre uten eksen din.

Hun ønsker ikke å verken se deg eller snakke med deg. Jo tidligere du aksepterer dette, jo fortere kan du komme deg videre i livet ditt.

Anonymkode: b6ffb...6d0

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hold deg unna henne. Man får ikke besøksforbud mot noen man er glad i. Man får besøksforbud mot folk man er redde for.

Min eks var en stalker. Det pågikk i noen måneder, men heldigvis tok hans far affære og fikk røska han under kontroll. Om ikke, så hadde jeg ordnet besøksforbud. Mange år senere har jeg fortsatt mareritt om at han plutselig dukker opp. Jeg håper jeg aldri ser han igjen. Jeg trenger ikke å høre ham be om unnskyldning eller rolig forklare sin side. Jeg trenger at han holder seg langt unna livet mitt. 

Ts, snakk med fastlegen din. Du trenger hjelp til å komme deg videre. Du er besatt av å finne en måte og komme i kontakt med eksen din, og det er ikke godt for deg. Å lese innlegget ditt og svarene dine her gir meg frysninger, for det er tydelig at du ikke er helt i kontakt med virkeligheten. Du trenger hjelp til å bearbeide følelsene dine og å fokusere på veien videre uten eksen din.

Hun ønsker ikke å verken se deg eller snakke med deg. Jo tidligere du aksepterer dette, jo fortere kan du komme deg videre i livet ditt.

Dette er det eneste riktige svaret. Jeg var på den andre siden av mynten her enn deg. Der jeg ikke klarte å gi slipp. Ville alltid få frem mine ord, hvorfor jeg var såret om de bare kunne høre på meg litt til eller unnskylde. Desverre er det bare egoet som ikke klarer det. Vet ikke om det er mer vanskelig for menn enn kvinner men ihvertfall så er eneste løsningen null kontakt for alltid og terapi. Jeg er endelig over personen men sløste rett og slett flere år av mitt eget liv på å håpe at alt skulle ordne seg. Jeg angrer på det jeg gjorde tilbake på den tid men jeg er utrolig sår fordi måten ting ble gjort på var så traumatisk. Å forstå senere i livet og bli voksen er noe som kan ta tid. Jeg bryr meg ikke lenger hvordan personen jeg stalket tenker om meg, jeg vil helst aldri se henne igjen heller egentlig fordi det er bare dumt, men om jeg ser dem så gjør det meg egentlig ingen ting. Og om de føler ubehag så får det bare være, jeg skal aldri snakke til dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Respekter henne og hold deg langt langt unna 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en narsissistisk misbruker. Har du slått noen før? Hva er du dømt for? Voldtekt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Virker som selvinnsikten din heller ikke er særlig god…..

Endret av Surpomp
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er alle under mye stress, men flesteparten hadde hverken avvist dama si til hun dro, eller stalket henne da hun ikke orket mer. 

Anonymkode: 33a86...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meldornido skrev (9 timer siden):

Dette er det eneste riktige svaret. Jeg var på den andre siden av mynten her enn deg. Der jeg ikke klarte å gi slipp. Ville alltid få frem mine ord, hvorfor jeg var såret om de bare kunne høre på meg litt til eller unnskylde. Desverre er det bare egoet som ikke klarer det. Vet ikke om det er mer vanskelig for menn enn kvinner men ihvertfall så er eneste løsningen null kontakt for alltid og terapi. Jeg er endelig over personen men sløste rett og slett flere år av mitt eget liv på å håpe at alt skulle ordne seg. Jeg angrer på det jeg gjorde tilbake på den tid men jeg er utrolig sår fordi måten ting ble gjort på var så traumatisk. Å forstå senere i livet og bli voksen er noe som kan ta tid. Jeg bryr meg ikke lenger hvordan personen jeg stalket tenker om meg, jeg vil helst aldri se henne igjen heller egentlig fordi det er bare dumt, men om jeg ser dem så gjør det meg egentlig ingen ting. Og om de føler ubehag så får det bare være, jeg skal aldri snakke til dem igjen.

Så flott at du fikk tatt tak i det og kom deg videre. Jeg setter pris på hvor vanskelig det må være og akseptere at man aldri får "snakket ut". Jeg husker selv hvor ensporet min eks stalker tenkte og følte. Han var ikke i stand til å forstå at hans handlinger og væremåte var skremmende for meg, for i hans hode ønsket han bare å snakke ut og ordne opp. Det er en slags vrangforestilling; man ser kun seg selv og sine følelser, og ikke hvordan man påvirker andre. Min eks stalker hadde nok ikke klart å komme seg videre så lett om det ikke var for at hans far tvang ham til å få profesjonell hjelp. Jeg håper han lever et godt, sunt liv, men ja, jeg håper jo også at jeg aldri ser han igjen. Og, jeg håper at han tenker det samme.

Det er fint å høre fra noen som klarte å ta tak i det selv og komme seg videre i livet. I slike situasjoner er det ingen vinnere. Begge parter må bare akseptere at ting gikk galt, at man aldri får closure, og gå videre.

Ts mater besettelsen, og det kan lede han ned en lang, mørk vei. Jeg håper for hennes del, og for hans del, at han tar seg selv i nakken og skaffer hjelp til seg selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Så flott at du fikk tatt tak i det og kom deg videre. Jeg setter pris på hvor vanskelig det må være og akseptere at man aldri får "snakket ut". Jeg husker selv hvor ensporet min eks stalker tenkte og følte. Han var ikke i stand til å forstå at hans handlinger og væremåte var skremmende for meg, for i hans hode ønsket han bare å snakke ut og ordne opp. Det er en slags vrangforestilling; man ser kun seg selv og sine følelser, og ikke hvordan man påvirker andre. Min eks stalker hadde nok ikke klart å komme seg videre så lett om det ikke var for at hans far tvang ham til å få profesjonell hjelp. Jeg håper han lever et godt, sunt liv, men ja, jeg håper jo også at jeg aldri ser han igjen. Og, jeg håper at han tenker det samme.

Det er fint å høre fra noen som klarte å ta tak i det selv og komme seg videre i livet. I slike situasjoner er det ingen vinnere. Begge parter må bare akseptere at ting gikk galt, at man aldri får closure, og gå videre.

Ts mater besettelsen, og det kan lede han ned en lang, mørk vei. Jeg håper for hennes del, og for hans del, at han tar seg selv i nakken og skaffer hjelp til seg selv. 

Uavhengig av årsaken til bruddet, og uavhengig av det tidligere forholdet mellom de to, er denne oppførselen alene aldri tilgivelig, ikke sant?

Hvis han handlet på denne måten i et øyeblikk av ekstrem overdrivelse, uansett hvor mye han beklager eller endrer seg senere, vil det ikke endre holdningen din til ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Uavhengig av årsaken til bruddet, og uavhengig av det tidligere forholdet mellom de to, er denne oppførselen alene aldri tilgivelig, ikke sant?

Hvis han handlet på denne måten i et øyeblikk av ekstrem overdrivelse, uansett hvor mye han beklager eller endrer seg senere, vil det ikke endre holdningen din til ham?

Jeg hadde ikke endret holdningen til deg nei. Spiller ingen rolle om du endrer deg enda så mye, spiller ingen rolle hva du sier eller gjør, jeg vil ikke vite og vil ikke høre fra deg.

Du har ingen ting å forhandle om jeg er fullstendig uinteressert og hadde aldri gitt deg en eneste sjans igjen.

Du kan synes det er urettferdig, det bryr jeg meg ikke noe om. Snakk med speilet eller en psykolog helst, bare ikke snakk med meg. Ikke nå, ikke senere, ikke noen gang! 

Anonymkode: a124e...240

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...