Gå til innhold

Kan hunden vår bli «såret» av dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en hund på 6 mnd, som ikke får lov til å gå inn på kjøkkenet fordi hun er helt matvrak🤪 hun vil veeeldig gjerne inn der, men er flink til å høre etter når hun blir stoppet.

Nå skal vi få besøk av en venninne av meg med en eldre hund som er et skikkelig frimerke. Det vil nok bli vanskelig å nekte denne hunden å gå inn på kjøkkenet. Venninnen min ønsker ikke å nekte henne det heller, tror jeg.

Jeg har null problem med at hunden til venninnen min er på kjøkkenet sammen med oss, men lurer på om det kan bli feil overfor hunden vår?

Om det er en slags hierarki-greie som kan slå feil ut? At det kommer en hund på besøk i vårt hus som får lov til å være med inn på et rom vår hund vil inn på men ikke får lov til?

Anonymkode: 671be...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke latt den andre hunden fått inn dit heller. Vanskelig for en liten tass å forstå og godta dette. Det er hans hjem og hans domene, og så kommer en annen hund dit som til og med får invadere forbudt område.

Anonymkode: 29190...898

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett en flyttbar grind foran så er problemet løst.

Anonymkode: fd10f...9b6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frimerke? Mener du klistremerke?

Anonymkode: 5fea6...8cd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 hunder, 2 av 3 hunder går aldri inn på kjøkkenet. De 2 er opplært til at de ikke får lov, nr 3 er omplasseringshund som ikke har lært dette enda.. Null problem.  

Anonymkode: 3050d...477

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samme det, vel😅 begge deler sitter klistret fast💁🏻‍♀️ men, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sett en flyttbar grind foran så er problemet løst.

Anonymkode: fd10f...9b6

Vi har allerede en grind der, men jeg tror ikke venninnen min kommer til å synes det er greit å bruke den. Hunden hennes kommer sikkert til å sitte ved grinden og pipe/klynke. Hun har skikkelig separasjonsangst😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om denne eldre hunden klarer å oppføre seg (altså ikke spise all mat som finnes på bord og benker) så blir vel det noe valpen kan se og lære av. Hvis valpen prøver å klatre opp eller noe slikt, så settes den utafor kjøkkenet. Å ikke få være med blir derfor en konsekvens av uønsket oppførsel. Helt innafor å forskjellsbehandle på den måten, men da er det fint å la valpen bli med på kjøkkenet og la den være sammen med dere så lenge den oppfører seg bra. Når ingen er på kjøkkenet så kan det settes en grind slik at valpen ikke sniker seg inn dit når ingen følger med

Anonymkode: 39b6d...741

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hunden deres kommer ikke til å bli såret, eller føle at den andre hunden forskjellsbehandles, så det går bra 😊

Men den kommer sikkert til å være veldig nysgjerrig på hunden som kommer på besøk, og vil nok ha veldig lyst til å følge etter. Så det vil bli vanskeligere å holde deres utenfor om den på besøk får komme inn.

Anonymkode: 200ad...902

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi har allerede en grind der, men jeg tror ikke venninnen min kommer til å synes det er greit å bruke den. Hunden hennes kommer sikkert til å sitte ved grinden og pipe/klynke. Hun har skikkelig separasjonsangst😟

Ditt hjem dine regler. Og klarer ikke venninnen din respektere din og respektere dette så får hun enten komme alene uten hunden eller ikke komme i det hele tatt.

Anonymkode: 9da2a...05f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 19.18):

Det kalles frimerke.

Anonymkode: 9da2a...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...