Gå til innhold

Forskningsministeren Hoel klinte med ansatt.

Kågebruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Frømiks said:

Hvis du tenker deg litt om, klarer du sikkert å se at det er mye mellom ytterpunktene «katolsk prest» og «prøve seg på underordnede». Er jo noen millioner andre damer i landet han IKKE er sjef for. 

Men hvor skal man sette en strek på "underordnet" og vurdere to personer på toppen av pyramiden som likeverdige? Man må da se muligheten for at den kvinnen det faktisk gjelder, kanskje har egne meninger, lyster og følelser og klarer å stå opp for seg selv. Eller er alle kvinner hjelpeløse stakkarslige skapninger som ikke tåler arbeidslivet? Er det det du prøver å ymte frem?

Av og til hender det at to personer som jobber på samme sted og kanskje har samme meninger finner tonen og magisk stemning oppstår og gjør dumme ting på kvelden, uten at det er utnyttelse av den svake kvinnen som står på dagsagendaen

24 minutter siden, Frømiks said:

Er jo noen millioner andre damer i landet han IKKE er sjef for. 

Og la oss nå håpe at han ikke bruker SMKs sikkerhetstjeneste for å hente dem inn en etter en for å ta dem på bakrommet.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kometen skrev (1 time siden):

Er ikke han gift da?

Hvis han er gift er det ille. Det var ingen kone som gratulerte han på Slottsplassen da han ble minister så vidt jeg vet. Men han andre fra Senterpartiet var ikke gift. 

Endret av himmeloghav
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

himmeloghav skrev (1 minutt siden):

Hvis han er gift er det ille. 

Han er skilt. Men har kjæreste som bor i Trondheim, samt 3 voksne barn. Kilde er Adresseavisen fra mai 2024.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (1 minutt siden):

Han er skilt. Men har kjæreste som bor i Trondheim, samt 3 voksne barn. Kilde er Adresseavisen fra mai 2024.

Da er der vel slutt med kjæresten da? Jeg har ikke tro på at en voksen kvinner føler seg presset til kyss. Kanskje metoo har gått litt for langt? Ikke rart det er mange single når man ikke kan møte noen der man ferdes. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Jo da, han er gift. Det er godt kjent. Og mulig det bare er kyssing, mulig det er noe mer. Da kan det utgjøre en sikkerhetsrisiko (i forhold til utpressing o.l.), så kliningen burde de jo ikke tatt i full offentlighet.

Han er skilt ifølge en annen her. Jeg finner ikke at han er gift pr i dag på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

himmeloghav skrev (2 minutter siden):

Han er skilt ifølge en annen her. Jeg finner ikke at han er gift pr i dag på nettet.

Ok, aksepterer det. Han står på samme adresse som (eks) kona på Gule Sider da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mooza skrev (19 timer siden):

Men er dette virkelig noe å putte i nyhetene? Jeg gikk ikke inn og leste engang, for jeg syntes det så helt rart ut! Hvorfor er dette interessant for oss, at noen politikere kliner på byen? Jeg blir helt flau på VG sine vegne. 

Akkurat at ministeren og øverste embedsmann har hooket sammen er jo relevant.

Hadde det vært noen lengre ned er jeg mer usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

himmeloghav skrev (11 timer siden):

Hva hvis de er forelsket og vil bli sammen? Virker ikke som at kunnskapministeren er gift. Hvorfor kan de ikke bli sammen da? Hva er problemet egentlig? Problem blir det vel først hvis hun blir forfremmet i jobb pga av han. Men det passes det vel på at ikke skjer? Flere i politikken som har funnet hverandre med stor aldersforskjell. F.eks. Linda Helleland. Er det maktforholdet som er problemet, men damer tiltrekkes jo av menn med makt. Hva med leger og sykepleiere. Den er jo klassisk eller var mer klassisk før i tiden. Og sekretærer som ble sammen med den de var sekretær for. Skal man ikke få finne kjærligheten på jobb?

Nå er det jo tilsvarende adm dir i departementet som han kliner med.

Blir som styreleder og adm dir hooker sammen. Ikke så bra for eierne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

himmeloghav skrev (21 minutter siden):

Da er der vel slutt med kjæresten da? Jeg har ikke tro på at en voksen kvinner føler seg presset til kyss. Kanskje metoo har gått litt for langt? Ikke rart det er mange single når man ikke kan møte noen der man ferdes. 

Aner ikke. Det stod i Adressa 24. mai at han har kjæreste, med navn og masse om henne. De har vært sammen i noen få år.

https://www.adressa.no/magasin/i/GyGdKx/rett-mann-til-rett-tid Er plussak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (14 minutter siden):

Aner ikke. Det stod i Adressa 24. mai at han har kjæreste, med navn og masse om henne. De har vært sammen i noen få år.

https://www.adressa.no/magasin/i/GyGdKx/rett-mann-til-rett-tid Er plussak.

Festlig avslutning på det intervjuet.

»Det er sjelden jeg blir gjenkjent på gata, og det skal jeg kanskje være glad for. Men en del av jobben for en statsråd er jo å være profilert. Jeg skal gå inn for det så godt jeg kan» lover han.

Det får man vel si han har klart.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

Festlig avslutning på det intervjuet.

»Det er sjelden jeg blir gjenkjent på gata, og det skal jeg kanskje være glad for. Men en del av jobben for en statsråd er jo å være profilert. Jeg skal gå inn for det så godt jeg kan» lover han.

Det får man vel si han har klart.

Sant ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

himmeloghav skrev (1 minutt siden):

Høres ut som han var utro mot kjæresten da siden dette skjedde 7 mai. 

Hvordan Hoel og kjæresten har det i forholdet og hvordan de har håndtert dette er deres privatsak.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (9 timer siden):

Tenkte det samme 😅🫂😭

Å jeg tenkte, godt jeg er singel og holder meg unna slik drama😮‍💨

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at avisene har skrevet om dette. Dette er en absolutt ikke-sak. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
54 minutter siden, Hannah80 said:

De har ikke klart å finne noen nye pendlerboliger, aksjekjøp eller masteroppgaver, så da blir det klining på fest på forsiden

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frømiks skrev (20 timer siden):

Fordi han er hennes overordnede og det viser både uprofesjonalitet og dårlig dømmekraft. Synes det er flauere at du ikke ser det. 

Man kan vel stille spørsmålstegn ved hvor underordnet en ekspedisjonssjef er en statsråd, men helt klart uproft av dem begge to.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dere mener dette er en ikke-sak. 

Her har forskning- og utdanningsministeren opptrått upassende og uprofesjonell i sitt verv, noe han innrømmer selv, som går imot den politiske håndboka som regjeringene må følge rundt å "utvise god skjønn og aktsomhet i og utenfor tjenesten for å ivareta tilliten til en selv, departementet og regjeringen."

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/statsraden-til-tv-2-etter-kysset-na-skal-jeg-gjore-jobben-min-pa-en-plettfri-mate/16738710/

Så klart er dette en sak. Vi må slutte å se mellom fingrene på våre politikere, og man bør ønske at skjeletter i skapet kommer fram i dagen, slik at vi vet hvem vi har med å gjøre. 

Minner om at forsvarsminister Odd Roger Enoksen måtte forlate ministerposten pga forsøk på dårlig flørt for 20 år siden. Lista for saker er der, og det bør det være etter Trond Giskes MeToo-saker, habilitetssaker, innsidehandler,  snyltesaker, stjeling, sikkerhetsbrudd osv som har rammet våre ledere.

Vi bør virkelig forvente at våre øverste ledere opprettholder minimumskutymet i sine verv for demokratiets del. Og skal man klare det så må vi ha en presse som avduker både stor og små snusk som fraviker dette hos våre ministere, slik at de faktisk prøver å anstrenge seg for å leve opp til den politiske håndboka.

Endret av Bombasi
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (2 timer siden):

Strengt tatt er dette en sak; det er ganske viktig at det er en distanse mellom politikk og byråkrati: det KAN åpne diskusjon om lojalitet. 

Men jeg føler denne var litt vel ubetydelig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...