AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Del Skrevet 3. juni Jeg ser ofte uttrykket bli brukt feil igjen og igjen. Uttrykket betyr ikke: folk har forskjellig smak, og det er greit. Uttrykket betyr: det finnes god smak, og det finnes dårlig smak. Anonymkode: 50a3c...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-venter- Skrevet 3. juni #2 Del Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ser ofte uttrykket bli brukt feil igjen og igjen. Uttrykket betyr ikke: folk har forskjellig smak, og det er greit. Uttrykket betyr: det finnes god smak, og det finnes dårlig smak. Anonymkode: 50a3c...ba7 Nei, den betyr det første. Smaken er som baken, delt. Om du liker høyre eller venstre er akkurat det samme. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Del Skrevet 3. juni -venter- skrev (1 minutt siden): Nei, den betyr det første. Smaken er som baken, delt. Om du liker høyre eller venstre er akkurat det samme. Nei, to-delingen peker på god og dårlig smak. Jeg var som deg, visste heller ikke dette, men nå er jeg klokere. Anonymkode: 50a3c...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #4 Del Skrevet 3. juni Her kunne du slått opp uttrykket før du var så bastant. smak - Det Norske Akademis ordbok (naob.no) Sitat smaken er som baken, delt (i to) ORDTAK smak er subjektivt og varierer fra person til person Anonymkode: c7b95...84f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #5 Del Skrevet 3. juni Den som ikke tror meg får lese 'Rhetorica Norvegica' utgitt på Gyldendal. Ts Anonymkode: 50a3c...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #6 Del Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Den som ikke tror meg får lese 'Rhetorica Norvegica' utgitt på Gyldendal. Ts Anonymkode: 50a3c...ba7 Har ikke lest den, men leste om den. Hvorfor mener du en innføring i retorikk har fasiten til opprinnelse og mening av norske ordtak? Henviser den til kilder som sier at din påstand er sann? Anonymkode: c7b95...84f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå