AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Del Skrevet 3. juni Jeg har tidligere blitt overstimulert, og hadde derfor nå kort protokoll. Ved egguttak i dag fikk jeg beskjed om at jeg står i fare for å bli overstimulert, og det blir derfor fryseforsøk senere. Er fryktelig kvalm, og ganske oppblåst så burde kanskje selv skjønt det. Er det noen andre som har blitt overstimulert på kort protokoll? Trodde man var trygg da, så det ikke ville skje. Nå slutter jeg på alle medisiner så regner jo med at verdiene synker, men tenker litt på eventuelt nestegang. Anonymkode: 9680a...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #2 Del Skrevet 3. juni Både jeg og en venninne ble overstimulert på kort protokoll. Man er ikke unntatt risikoen for det uavhengig av protokoll lengde - det er avhengig av hvordan kroppen generelt sett responderer og reagerer på hornonstimulering. Anonymkode: 6a7dd...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Del Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Både jeg og en venninne ble overstimulert på kort protokoll. Man er ikke unntatt risikoen for det uavhengig av protokoll lengde - det er avhengig av hvordan kroppen generelt sett responderer og reagerer på hornonstimulering. Anonymkode: 6a7dd...cf8 Takk for svar! Anonymkode: 9680a...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #4 Del Skrevet 4. juni Hei, jeg har blitt overstimulert på kort protokoll to ganger. De reduserte dosen på andre forsøk, så ikke fullt så ille som første gangen jeg ble det (da klarte jeg knapt å bevege meg på mange dager). Visstnok noe som kan skje om man har litt vel høy respons på hormonene. Fikk ut like mange egg på begge forsøkene. Anonymkode: 0671f...5fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 5. juni #5 Del Skrevet 5. juni Jepp, jeg ble det på kort protokoll. Skjønte det ikke før innsett så det eskalerte voldsomt da jeg faktisk ble gravid på drt innsettet. Anbefales ikke 😵💫 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #6 Del Skrevet 5. juni 42 minutter siden, sommerfugl154 said: Jepp, jeg ble det på kort protokoll. Skjønte det ikke før innsett så det eskalerte voldsomt da jeg faktisk ble gravid på drt innsettet. Anbefales ikke 😵💫 Samme her. Ingen mistenkte det da jeg ikke hadde fått så høye doser og det heller ikke var så mange eggposer. Men jeg tror nok noen av eggposene utviklet seg videre og sprakk til slutt, for jeg fikk noen akutte smerter som var ganske voldsomme. Var også så oppblåst at jeg ikke kunne bruke bukser. At jeg ble gravid var jo det jeg ønsket, men jeg hadde bivirkninger av overstimuleringen i over en måned. Og min var visst mild. Så hvis jeg skal gjøre dette igjen vil jeg nok unngå ferskforsøk hvis det er noe mistanke om overstimulering. Anonymkode: a0558...e36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 5. juni #7 Del Skrevet 5. juni 2 hours ago, AnonymBruker said: Samme her. Ingen mistenkte det da jeg ikke hadde fått så høye doser og det heller ikke var så mange eggposer. Men jeg tror nok noen av eggposene utviklet seg videre og sprakk til slutt, for jeg fikk noen akutte smerter som var ganske voldsomme. Var også så oppblåst at jeg ikke kunne bruke bukser. At jeg ble gravid var jo det jeg ønsket, men jeg hadde bivirkninger av overstimuleringen i over en måned. Og min var visst mild. Så hvis jeg skal gjøre dette igjen vil jeg nok unngå ferskforsøk hvis det er noe mistanke om overstimulering. Anonymkode: a0558...e36 Huff, sprukne eggposer hørtes ikke digg ut! Nei overstimulering er ingen spøk! Jeg ble lagt inn på sykehus og måtte ha operert inn dren for å tappe væske dag og natt i tre uker.. Var helt forjævelig med mye smerter og kvalme. På det verste tappet de fem liter i løpet av en dag… Da jeg ble skrevet ut hadde jeg fremdeles veldig oppblåst mage med mye væske og det var ille nok det, så skjønner at du syntes det var kjipt selv om det bare var «mildt»! Måtte sette sprøyte på meg selv i tre måneder for å forebygge blodpropp og eggstokkene mine var 15cm store i flere mnd 😬🙊 Alt gikk fint, men den magen var vanskelig å skjule og ga lite mening nåe man bare var typ 7 uker på vei 😅 Så det var en rar periode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #8 Del Skrevet 5. juni 3 hours ago, sommerfugl154 said: Huff, sprukne eggposer hørtes ikke digg ut! Nei overstimulering er ingen spøk! Jeg ble lagt inn på sykehus og måtte ha operert inn dren for å tappe væske dag og natt i tre uker.. Var helt forjævelig med mye smerter og kvalme. På det verste tappet de fem liter i løpet av en dag… Da jeg ble skrevet ut hadde jeg fremdeles veldig oppblåst mage med mye væske og det var ille nok det, så skjønner at du syntes det var kjipt selv om det bare var «mildt»! Måtte sette sprøyte på meg selv i tre måneder for å forebygge blodpropp og eggstokkene mine var 15cm store i flere mnd 😬🙊 Alt gikk fint, men den magen var vanskelig å skjule og ga lite mening nåe man bare var typ 7 uker på vei 😅 Så det var en rar periode Hjelpes, det hørtes ikke bra ut! For en kjedelig måte å starte en graviditet på! Tror mine eggstokker var 7-8 cm da jeg var 6 uker på vei, det normale er vel 3-5 cm, og jeg merket godt at de var ømme og vonde. Så 15 cm i flere måneder må ha vært utrolig vondt. Håper TS i alle fall blir litt trøstet av at det er lurt å vente med ferskforsøk hvis man muligens er overstimulert. Anonymkode: a0558...e36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #9 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hjelpes, det hørtes ikke bra ut! For en kjedelig måte å starte en graviditet på! Tror mine eggstokker var 7-8 cm da jeg var 6 uker på vei, det normale er vel 3-5 cm, og jeg merket godt at de var ømme og vonde. Så 15 cm i flere måneder må ha vært utrolig vondt. Håper TS i alle fall blir litt trøstet av at det er lurt å vente med ferskforsøk hvis man muligens er overstimulert. Anonymkode: a0558...e36 TS her Jeg ble overstimulert sist gang, og hadde ferskforsøk som ledet til graviditet så det tok lang tid å få kroppen i lage igjen (hadde en MA i uke 8). Så jeg har vært ganske redd for at det skulle skje igjen, og trodde derfor jeg var "trygg" på kort protokoll. Skjønner utfra svarene her at mange blir overstimulert også på kort protokoll, så hvis jeg må gjennom enda et uttak er det viktig kunnskap for meg å ta med videre. Så tusen takk til alle som har svart i tråden! Anonymkode: 9680a...076 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå