Gå til innhold

Hvordan takle sult ved vektnedgang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sult er min venn. Hvorfor? Fordi det gjør at jeg skjerper smaksløkene for mat som er bra for meg, men som tidligere ikke smakte noe særlig fordi jeg gikk hver dag i en tilstand av metthet og stadig påfyll. Periodisk faste hvor jeg tåler å være sulten har gjort at jeg spiser mye bedre når jeg spiser. Er jeg skikkelig sulten så smaker grønnsaker helt nydelig. I ren form ❤️ 

Jeg har også mer tid til å planlegge måltidene, og lage mat av rene råvarer. Sparer penger fordi jeg ikke kjøper noe lettvint som energibarer og andre unødvendige mellommåltider på farta. 

Har gått ned 22 kg etter at jeg ble mer bevisst på å spise på rett måte. Og la kroppen få fred fra mat en halv dag har gitt meg bedre overrall helse. Har også fått en større respekt for maten, og har rett og slett ikke lyst på å spise den dritten jeg spiste før. Spiser både hjemmebakt brød, kjøtt, smør, fløte, alt som smaker godt. Bare ikke industrimat. 

Anonymkode: e691a...32e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gir meg selv fri tilgang på frukt. Jeg skal ned 20 kg og er på god vei. Jeg har masse frukt lett tilgjengelig. Det er kalorier her også, men de er nyttige og ikke mange. 
Jeg vet at det høres litt «søkt» ut, men mindfull eating er også en god ide. Prøv å nyt de bitene du tar ekstra mye. Da dekker noen få biter et stort behov hos meg. 
Jeg spiser godteri i helgene, men da kun noen få biter. Tenker at jeg skal leve med denne endringen så å nekte meg noe har ikke jeg lyst til.

Anonymkode: b8488...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...