kaarebjarne Skrevet 3. juni 2024 #61 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): MOREN!!!! ER VENNINNEN. LES HOVEDINNLEGG Anonymkode: 3e999...2b7 Du har jo ikke skrevet tydelig i det hele tatt. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #62 Skrevet 3. juni 2024 kaarebjarne skrev (1 minutt siden): Du har jo ikke skrevet tydelig i det hele tatt. Hun skrev jo at hun kjenner moren. Hadde det bare vært en random mor fra butikken, så hadde hun vel sagt at hun kjenner til en mor? Anonymkode: dcc08...7ba
kaarebjarne Skrevet 3. juni 2024 #63 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun skrev jo at hun kjenner moren. Hadde det bare vært en random mor fra butikken, så hadde hun vel sagt at hun kjenner til en mor? Anonymkode: dcc08...7ba Hun skrev "kjenner en mor". Et utsagn som ligger i grenseland mellom de du sier her, og derfor skaper forvirring. Man begynner også å lure når man har venninner som vurderer å melde til barnevernet når man vet at helse er involvert. 1
kaarebjarne Skrevet 3. juni 2024 #64 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har det, men vil ikke dele hva HS har sagt siden mor leser her. De har bekymring for samspillet men roser far. Anonymkode: 3e999...2b7 Hvem trenger fiender når man har "venner" som deg?! 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #65 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jo, kan godt være det, håper du har rett. Men hvis alle som trenger hjelp var motivert for å søke hjelp selv så hadde vi ikke hatt disse reglene om at hvem som helst kan melde hverandre til bv. Anonymkode: dcc08...7ba Ts har ikke skrevet noe om at far er uskikket på noen måte. Er han et gjennomsnittlig, normalt oppegående menneske, så tar han nok kontakt med besteforeldre eller helsestasjonen. Hadde ts skrevet at mor var apatisk og far bare gamer, så stiller saken seg helt anderledes. Anonymkode: 5c310...87e 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #67 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun skrev jo at hun kjenner moren. Hadde det bare vært en random mor fra butikken, så hadde hun vel sagt at hun kjenner til en mor? Anonymkode: dcc08...7ba Kjenner betyr ikke at man er venner. Jeg kjenner mange som jeg ikke er venner med 😅 dersom de er venner burde ts ta bekymringen opp med venninnen først og prøvd å hjelpe på andre måter. Eventuelt ta en prat med far? Jeg hadde aldri tilgitt en venninne som meldte meg til bv bak min rygg uten meget god grunn. Måten ts ordlegger seg på i innlegget og kommentarene gjør at jeg har mine tvil på om bekymringsmeldng er veien å gå her. Anonymkode: 71726...8cf 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #68 Skrevet 3. juni 2024 Med min nummer to fikk jeg en fødselsdepresjon. Ved 6 ukers kontrollen fortalte jeg hva jeg følte, og jeg fikk hjelp. Sykemelding, far tok over permisjonen, lavterskeltilbud på HS mens jeg ventet på DPS osv. Jeg overlot nesten alt til far, det var det som måtte til for at jeg skulle klare å klore meg fast i livet. Barnevernet var aldri på banen av den grunn. Du sier at moren, din venninne, har fortalt at HS har bemerket dette. HS er som sagt allerede på ballen, og de har de riktige verktøyene til å håndtere dette. Det er mulig din venninne har en fødselsdepresjon som har gått under radaren til nå, men nå ser HS at noe ikke stemmer. Hvis du er bekymret så råder jeg deg til å ta en prat med venninnen din, høre hvordan det går med henne, om de får hjelp og om hun tar den i mot. Jeg er ikke i mot å melde til til barnevernet hvis man mistenker omsorgssvikt, men her høres det ut som at barnet har en god og trygg far. Mor sliter, og hun må ha hjelp. Anonymkode: 27b59...ce6 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #69 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ts.. Ta deg en bolle.. Du leiter etter grunner for å melde fra. Du sier at mor har snakket med helsestasjonen, at de er bekymret for samspillet men roser far. At man er bekymret for samspillet er ikke barnevernssak. Er HS bekymret melder de i fra. Du vil ikke gå i detalj for mor leser her. Med mindre mor er dum så forstår hun utifra hva du allerede har sagt at det gjelder henne. Vil du melde i fra, så meld i fra. Men da bør du stå inne for det også, for ingenting du skriver tilsier at dette er en sak for barnevernet på noen måte. Helsestasjonen er involvert. La dem gjøre sin jobb - så finner du deg en ny hobby enn å leite etter barnevernssaker der det ikke er en.. Du har fått ganske mange svar om dette og likevel kverner du videre.. Move on! Anonymkode: 3f383...3c3 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men herregud! Fødselsdepresjon er jo blitt mer normalisert enn dette i 2024? Du melder ikke en kvinne som sliter etter graviditet og fødsel til barnevernet. Spesielt ikke om far er der til å ta hovedomsorgen. Er barnet bare 8 måneder, så er denne familien ganske ofte på helsestasjonen. Far er der. Stol på at han har kontrollen. Slutt å se på menn som blåste idioter. Anonymkode: 5c310...87e 👏👏👏👏👏 Anonymkode: 6d08b...43d 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #70 Skrevet 3. juni 2024 Til TS : Hvis du er bekymret for dette barnet så tar du en prat med far og spør om det går bra. Du er jo venninne og er litt bekymret for mor osv.. Dette burde du ha gjort forlengst Anonymkode: e63e6...34e 2
mommyaka Skrevet 3. juni 2024 #71 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Til TS : Hvis du er bekymret for dette barnet så tar du en prat med far og spør om det går bra. Du er jo venninne og er litt bekymret for mor osv.. Dette burde du ha gjort forlengst Anonymkode: e63e6...34e Enig....hadde ts virkelig brydd seg hadde hun snakket med sin venninne..eller om føler seg "bedre" om hun melder til bv... Tror ikke ts tør å snakke med sin venninne og går da rett til bv 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #72 Skrevet 3. juni 2024 Kvinneguidensyken på sitt beste. Damene på Kvinneguiden igjen som mener at man stort sett skal melde til barnevernet uten grunn. Og bryr seg desverre ikke noe om konsekvensene dette får for barnet. Anonymkode: bd18a...054 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #73 Skrevet 3. juni 2024 Tenker at psykiske utfordringer kan ramme den beste i løpet av ett liv, og så lenge man tar ansvar og skaffer seg hjelp til egne utfordringer og avlastning/støtte til omsorg for barna sine så er ikke dette noe farlig eller skadelig i det hele tatt. Man kan ikke skjerme barna for alt som er vanskelig i livet, og så lenge foreldrene klarer å gi omsorg og kjærlighet er det helt normalt at livet går opp og ned i perioder. Anonymkode: 3d82b...278 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #74 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 20.05): Tenker at psykiske utfordringer kan ramme den beste i løpet av ett liv, og så lenge man tar ansvar og skaffer seg hjelp til egne utfordringer og avlastning/støtte til omsorg for barna sine så er ikke dette noe farlig eller skadelig i det hele tatt. Man kan ikke skjerme barna for alt som er vanskelig i livet, og så lenge foreldrene klarer å gi omsorg og kjærlighet er det helt normalt at livet går opp og ned i perioder. Anonymkode: 3d82b...278 Det er helt riktig. Og da bør man unngå instansene til Barnevernet. Man må vurdere konsekvensene og med tanke på maktmisbruket som denne sektoren bedriver. Hva er det beste for barna? Barna skal ha en god og trygg oppvekst. Anonymkode: bd18a...054 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #75 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 2.6.2024 den 20.40): Fordi det ser på mor og prøver å ta kontakt med mor og hele tiden blir avvist Anonymkode: 3e999...2b7 Åh, det er veldig trist å høre. Og du har absolutt et godt poeng her! Dette med relasjoner og trygg tilknytning er svært viktig, spesielt de 2 første leveårene. Og med en avvisende mor som ikke fanger opp barnets signaler så kan dette bidra til skade på barnet. Det hjelper selvsagt at far kompenserer, men mors skadelige atferd vil uansett påvirke barnet i stor grad. Ta kontakt med barnevernet du, å sørg for at familien får den hjelpen de trenger. Det kan høres ut som mor trenger behandling for en fødselsdepresjon. Anonymkode: d0ae1...7fe
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #76 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 2.6.2024 den 20.23): Kjenner en mor som sliter psykisk, går lite ut med barnet på 8 mnd og overlater han til far mye. Er dette noe som burde meldes? Anonymkode: 3e999...2b7 Hvis barnet har en far som tar vare på barnet er det ikke noe å melde. Men hvis du mener at barnets mor er veldig mye alene med barnet og du er bekymret for hva som skjer da, ja. Men det spørs helt hvorfor du er bekymret, er det fordi du vet det er depresjon? En mor med fødselsdepresjon som er mye alene, er ingen god kombo. Men om mor er i behandling og far ikke er hjemme fordi hun er sykemeldt vil jeg tro det ikke er så alvorlig som du kanskje tenker. Det er ingen forutsetning for et åtte mnd gammelt barn og være mye ute, så lenge det er aktivisert inne. De sover jo mye etc. Er du bekymret ville jeg ringt barnevernet og diskutert anonymt med dem? Du kan det uten å nevne navn, og evt. ringe til helsestasjonen der du tror de er og si din bekymring dersom du tror de ikke er obs på dette. Da vil de følge ekstra med. Du trenger ikke si hvem du er heller tror jeg! Anonymkode: e70c8...45f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå