AnonymBruker Skrevet 2. juni #1 Del Skrevet 2. juni Vil gjerne høre deres tanker på hvordan jeg kan håndtere denne situasjonen om den oppstår igjen. Barna i nabolaget fant en død kråke her om dagen. Av alder vil jeg anta at barna går på barneskolen, tipper 1.-4-trinn (det var 4-5 av dem i ulike aldre). Når de fant denne døde fuglen hentet de store kjepper og begynte å slå den så hardt de kunne etter tur. Endte med at fuglen ble delt i flere deler pga alle slagene. Jeg har ikke sett dette skje selv, men jeg har fått det fortalt av noen som så det. Hva ville dere sagt/gjort om det hadde skjedd i deres nærvær? Jeg kan ikke huske det ble utøvd vold mot noe dyr, dødt eller levende i egen barndom. De gangene vi fant døde dyr pleide vi å grave dem ned og arrangere begravelse. Forventer ikke at barna her skal gjøre akkurat det, men det å kveste et dødt dyr synes jeg er makabert? Anonymkode: ee174...bce 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #2 Del Skrevet 2. juni Foreldrene må ta seg en prat med hvert barn. Anonymkode: a06bd...3fb 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #3 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Foreldrene må ta seg en prat med hvert barn. Anonymkode: a06bd...3fb Takk for svar. Men om man ikke vet hvem foreldrene er. Hvordan håndterer man det best der og da, da? Anonymkode: ee174...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #4 Del Skrevet 2. juni Jeg hadde sagt til dem at slik gjør vi ikke. Man skal vise respekt uansett om noen er død eller ikke. Anonymkode: 53f78...0eb 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #5 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vil gjerne høre deres tanker på hvordan jeg kan håndtere denne situasjonen om den oppstår igjen. Barna i nabolaget fant en død kråke her om dagen. Av alder vil jeg anta at barna går på barneskolen, tipper 1.-4-trinn (det var 4-5 av dem i ulike aldre). Når de fant denne døde fuglen hentet de store kjepper og begynte å slå den så hardt de kunne etter tur. Endte med at fuglen ble delt i flere deler pga alle slagene. Jeg har ikke sett dette skje selv, men jeg har fått det fortalt av noen som så det. Hva ville dere sagt/gjort om det hadde skjedd i deres nærvær? Jeg kan ikke huske det ble utøvd vold mot noe dyr, dødt eller levende i egen barndom. De gangene vi fant døde dyr pleide vi å grave dem ned og arrangere begravelse. Forventer ikke at barna her skal gjøre akkurat det, men det å kveste et dødt dyr synes jeg er makabert? Anonymkode: ee174...bce Jeg gravde de også ned. Egentlig er jo det en uting, bedre at andre dyr spiser de før de levende. Jeg hadde tatt en prat med barna om jeg så det, hadde reagert momentant. Anonymkode: f3690...47e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #6 Del Skrevet 2. juni Så dere dreper ikke rotter, mus, veps, edderkopper etc.? Anonymkode: 240cf...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #7 Del Skrevet 2. juni Ja, det er makabert. Og jeg hadde ansolu snakket med barna mine om de var med på noe slikt. Samtidig så er nok barn korttenkte og nysgjerrige. Jeg gikk på ungdomsskole i USA og der disikerte vi frosker.. Husker det med skrekkblandet fryd Anonymkode: 82b62...117 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #8 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Så dere dreper ikke rotter, mus, veps, edderkopper etc.? Anonymkode: 240cf...542 Nei Anonymkode: 48a1c...8be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #9 Del Skrevet 2. juni Her jeg vokste opp er det vanlig å steine levende måter og stjele eggene dems for å ha til middag 😅 Anonymkode: 86418...57b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #10 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei Anonymkode: 48a1c...8be Haha OK. Anonymkode: 240cf...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #11 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her jeg vokste opp er det vanlig å steine levende måter og stjele eggene dems for å ha til middag 😅 Anonymkode: 86418...57b Hva slags folk er det du omgås? Høres ikke riktig vel bevart ut Anonymkode: fe18f...097 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #12 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Så dere dreper ikke rotter, mus, veps, edderkopper etc.? Anonymkode: 240cf...542 Nei, ikke hvis jeg kan unngå det. Det kan man jo så klart ikke bestandig. Anonymkode: d1f96...ac4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #13 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags folk er det du omgås? Høres ikke riktig vel bevart ut Anonymkode: fe18f...097 Har du sett hvordan måker oppfører seg mot andre fugler? De stjeler maten og dreper ungene deres… Anonymkode: 240cf...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #14 Del Skrevet 2. juni Barn er nysgjerrige. Det er helt normalt. Anonymkode: 176f1...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #15 Del Skrevet 2. juni Dette er ikke værre enn å sløye en fisk. Anonymkode: 176f1...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #16 Del Skrevet 2. juni Ville syntes det var ubehagelig å være vitne til selv. Klart, en død kråke lider ikke, men synes det er en uting. Ville sikkert jaget ungene bort og lagt kråka et annet sted der dyr/fugl kunne finne den. Eventuelt gravd den ned et sted. Anonymkode: d1f96...ac4 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 2. juni #17 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Så dere dreper ikke rotter, mus, veps, edderkopper etc.? Anonymkode: 240cf...542 Jeg har fanget mange mus i musefeller. Men jeg har ikke slått løs på den, eller kuttet musen opp i småbiter, etter at den er død. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 2. juni #18 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil gjerne høre deres tanker på hvordan jeg kan håndtere denne situasjonen om den oppstår igjen. Barna i nabolaget fant en død kråke her om dagen. Av alder vil jeg anta at barna går på barneskolen, tipper 1.-4-trinn (det var 4-5 av dem i ulike aldre). Når de fant denne døde fuglen hentet de store kjepper og begynte å slå den så hardt de kunne etter tur. Endte med at fuglen ble delt i flere deler pga alle slagene. Jeg har ikke sett dette skje selv, men jeg har fått det fortalt av noen som så det. Hva ville dere sagt/gjort om det hadde skjedd i deres nærvær? Jeg kan ikke huske det ble utøvd vold mot noe dyr, dødt eller levende i egen barndom. De gangene vi fant døde dyr pleide vi å grave dem ned og arrangere begravelse. Forventer ikke at barna her skal gjøre akkurat det, men det å kveste et dødt dyr synes jeg er makabert? Anonymkode: ee174...bce Jeg hadde snakket ganske alvorlig med barna, og gitt uttrykk for at slikt kan man ikke gjøre. Hadde prøvd å få dem med på å begrave kråka. Om de ikke hadde villet være med på det, så hadde jeg gjort det selv.... Barn må lære det de ikke har lært.... Sånn er det bare... 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #19 Del Skrevet 2. juni Blir noen av disse barna observert i å torturere levende dyr, så håper jeg at noen har guts til å sende inn en bekymringsmelding til barnevernet. Anonymkode: 1f6ec...dcc 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 2. juni #20 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Men om man ikke vet hvem foreldrene er. Hvordan håndterer man det best der og da, da? Anonymkode: ee174...bce Da går man bort å snakker til dem- det er uakseptabel oppførsel! Hadde nok bedt dem tenke på hvordan det ville være om noen gjorde tilsvarende med deres kjæledyr osv. Kunne godt funnet på å be om navn og adresse til de foresatte i tillegg. Helt makabert å holde på sånn selv om dyret allerede er dødt. Ganske stor kontrast til hva vi gjorde som barn- det blei en del "begravelser" når vi kom over døde smådyr og fugler. 🙈 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå