knooters Skrevet 15. juni 2024 #121 Del Skrevet 15. juni 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Så enig med deg. og mange av oss krever så mye av mannen. Han skal være forsørger, maskulin beskyttet, elsker, far, kjæreste, bidra med matlaging, hus og rengjøring, ta hånd om bilene, huset og vedlikehold, være reiseleder på ferier, psykologen vår. Jeg kan fortsette i det uendelige. det har gått for langt på mange måter. Jeg syns synd på alt presset og alle kravene mannne har fått på seg. Enka. Anonymkode: 71a3f...5b2 Har null og niks tro på at dette er ting som er mannens hovedoppgave i et forhold. Menn generelt møter ikke disse kravene, utover at de forventes å bidra på lik linje med kvinner på disse feltene. Men, da er det jo et joint effort - ikke en setting hvor mannen tar jobben alene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 15. juni 2024 #122 Del Skrevet 15. juni 2024 Når det gjelder denne statusdebatten er det viktig å skille mellom krav og preferanser. Alle (inkl. menn, i alle fall 80+% av oss - unntakene er vel menn med svak maskulinitet/svært kjønnskonservative) syns at det er et pluss jo mer kvinnen tjener - fordi mer penger i familien skaper muligheter man ellers ikke har. Både for seg selv, men også for eventuelle barn. Men, det er stor forskjell mellom å designe drømmemannen/drømmedama (som alltid tjener minst like mye som en selv), og det å bli tiltrukket av noe i det virkelige liv, hvor det er summen av kassalappen som teller. Og hvis noen har bra egenskaper veier disse opp for andre "mangler" (f.eks. at man tjener dårlig). Spørsmålet er heller om det skaper problemer, f.eks. om inntektsforskjellen er såpass stor at det kan skape gnisninger når utgiftene skal fordeles i forholdet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 17. juni 2024 #123 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 13.34): Så enig med deg. og mange av oss krever så mye av mannen. Han skal være forsørger, maskulin beskyttet, elsker, far, kjæreste, bidra med matlaging, hus og rengjøring, ta hånd om bilene, huset og vedlikehold, være reiseleder på ferier, psykologen vår. Jeg kan fortsette i det uendelige. det har gått for langt på mange måter. Jeg syns synd på alt presset og alle kravene mannne har fått på seg. Enka. Anonymkode: 71a3f...5b2 Eeeh nei, bare nei... De fleste kvinner krever svært lite av mannen sin. Altfor lite ofte. Skal man ikke kunne forvente at han er et oppegående menneske som fordeler arbeidsoppgavene likt? Skal man ikke forvente av deg som kvinne at du tar et like stort ansvar for ting som tidligere ble sett på som "mannens oppgaver"? Jeg kan ikke snakke for alle, men jeg som kvinne tar hånd om min egen bil, og jeg er reiseleder på turene våre fordi jeg trives bedre med det enn han gjør, og jeg er flink til å sette sammen reiser / opplevelser. For meg så høres det ut som du er en eldre kvinne og er vokst opp med holdninger om at man skal se opp til mannen og i samme prosessen utslette seg selv. Det trenger man ikke som kvinne å gjøre lenger. Nå kan man se opp til og verdsette hverandre, vi tar lasset sammen, både som forsørgere og fordeling av arbeidsoppgaver i hjemmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #124 Del Skrevet 17. juni 2024 I min omgangskrets (de fleste er 30-55) er det ikke uvanlig at kvinnen har høyere inntekt enn mannen. De fleste tjener ganske likt, og har ganske likt utdanningsnivå. Blant single venninner er det delt. Noen bryr seg ikke i det hele tatt, men omtrent like mange er opptatt av mannen skal tjene det samme eller bedre enn dem selv. Skal jeg generalisere (basert på de single venninnene jeg har), tenker jeg at de som ikke bryr seg, er mest opptatt av å få en partner som matcher godt intellektuelt, verdimessig o.l. Anonymkode: ccbfc...d5e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #125 Del Skrevet 17. juni 2024 knooters skrev (På 15.6.2024 den 21.50): Når det gjelder denne statusdebatten er det viktig å skille mellom krav og preferanser. Alle (inkl. menn, i alle fall 80+% av oss - unntakene er vel menn med svak maskulinitet/svært kjønnskonservative) syns at det er et pluss jo mer kvinnen tjener - fordi mer penger i familien skaper muligheter man ellers ikke har. Både for seg selv, men også for eventuelle barn. Men, det er stor forskjell mellom å designe drømmemannen/drømmedama (som alltid tjener minst like mye som en selv), og det å bli tiltrukket av noe i det virkelige liv, hvor det er summen av kassalappen som teller. Og hvis noen har bra egenskaper veier disse opp for andre "mangler" (f.eks. at man tjener dårlig). Spørsmålet er heller om det skaper problemer, f.eks. om inntektsforskjellen er såpass stor at det kan skape gnisninger når utgiftene skal fordeles i forholdet. Jeg tviler på at 80% av menn ville vært glade for å være overflødige, verken økonomisk eller på annet vis. Jeg tror også de fleste kvinner ville sett på en "mann" som gnir seg i henda over inntekten hennes som svært lite tiltrekkende. Hvis et par hadde fått avslag på lån i banken til å kjøpe drømmehuset, fordi han tjente for lite, og mindre enn henne så kan jeg garantere deg at hun ville sett seg om etter bedre mann, bevisst eller ikke. Anonymkode: b4857...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 17. juni 2024 #126 Del Skrevet 17. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg tviler på at 80% av menn ville vært glade for å være overflødige, verken økonomisk eller på annet vis. Jeg tror også de fleste kvinner ville sett på en "mann" som gnir seg i henda over inntekten hennes som svært lite tiltrekkende. Hvis et par hadde fått avslag på lån i banken til å kjøpe drømmehuset, fordi han tjente for lite, og mindre enn henne så kan jeg garantere deg at hun ville sett seg om etter bedre mann, bevisst eller ikke. Anonymkode: b4857...bdb Hvordan er man overflødig som mann i disse tilfellene? Du skal være bra stusselig hvis du ikke klarer gjøre deg til en ressurs utover å stille opp med penger du har tjent. Det samme går jo motsatt vei - hvorfor skulle kvinner ønske å være overflødige? De samme ikke-økonomiske tingene som kvinner kan bidra med, kan også menn bidra med i et forhold. Det finnes ikke en eneste mann som syns det er sexy hvis kvinnen gnir seg i henda over inntekten hans, heller. Selv om man nyter godt av hverandres inntekt, bør det behandles med respekt og verdighet. Eksempelet ditt er like aktuelt om du bytter om på kjønnene. Hvis det er viktig for noen å ha drømmehuset, blir det sånn. Men normalt sett vet man jo om dette i god tid før man går ut på boligmarkedet sammen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. juni 2024 #127 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 2.6.2024 den 16.22): "Min egen mann skal være vellykket, rik, gjerne en leder med status!" "Men menn generelt skal trykkes ned, de skal ikke få tjene mer enn oss og de skal kvoteres ut av lederstillingene sine" Forstår dere selv hvor selvmotsigende denne oppførselen er? Anonymkode: b4857...bdb Kvinner er ikke en homogen masse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #128 Del Skrevet 23. juni 2024 Alt dette slipper man med særboerskap Anonymkode: 2d50d...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #129 Del Skrevet 23. juni 2024 knooters skrev (På 17.6.2024 den 20.07): Hvordan er man overflødig som mann i disse tilfellene? Du skal være bra stusselig hvis du ikke klarer gjøre deg til en ressurs utover å stille opp med penger du har tjent. Det samme går jo motsatt vei - hvorfor skulle kvinner ønske å være overflødige? De samme ikke-økonomiske tingene som kvinner kan bidra med, kan også menn bidra med i et forhold. Det finnes ikke en eneste mann som syns det er sexy hvis kvinnen gnir seg i henda over inntekten hans, heller. Selv om man nyter godt av hverandres inntekt, bør det behandles med respekt og verdighet. Eksempelet ditt er like aktuelt om du bytter om på kjønnene. Hvis det er viktig for noen å ha drømmehuset, blir det sånn. Men normalt sett vet man jo om dette i god tid før man går ut på boligmarkedet sammen. Man er da overflødig på et ganske viktig område når hun ikke trenger han til å forsørge for seg. Gjennom historien har det vært sånn at menn forsørger for familien, og kvinnen har omsorg for barna og hjemmet. Hva skal han ellers være? Vaktmester, armkrok og psykolog? Det kan man godt være, men om man bare er det er man lett erstattelig. Det finnes mange menn som synes det er sexy at kvinner liker inntekten deres. Sugar daddy og sugar babe forhold, Onlyfans, rikinger generelt og bimboene de tiltrekker seg... Menn kan typisk klare seg med langt stusseligere boliger enn kvinner. En sofa, en TV og en døende plante i vinduet er holder for mange. Maleficenta skrev (På 17.6.2024 den 20.08): Kvinner er ikke en homogen masse Nå er vi på "Skråblikk og generaliseringer". Anonymkode: b4857...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 23. juni 2024 #130 Del Skrevet 23. juni 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Man er da overflødig på et ganske viktig område når hun ikke trenger han til å forsørge for seg. Gjennom historien har det vært sånn at menn forsørger for familien, og kvinnen har omsorg for barna og hjemmet. Hva skal han ellers være? Vaktmester, armkrok og psykolog? Det kan man godt være, men om man bare er det er man lett erstattelig. Det finnes mange menn som synes det er sexy at kvinner liker inntekten deres. Sugar daddy og sugar babe forhold, Onlyfans, rikinger generelt og bimboene de tiltrekker seg... Menn kan typisk klare seg med langt stusseligere boliger enn kvinner. En sofa, en TV og en døende plante i vinduet er holder for mange. Nå er vi på "Skråblikk og generaliseringer". Anonymkode: b4857...bdb Hvis mannen er overflødig hvis kvinnen ikke trenger han til å forsørge, er jo kvinnen overflødig hvis mannen forsørger. Alle disse overflødighetene er et nullsumspill, hvor den ene er overflødig på feltet hvis den andre tar på seg oppgaven. De fleste menn og kvinner er jo i arbeid, det å være en forsørger er jo faktisk det som er lettest å erstatte. Poenget er å være en ressurs der man har har bruk for å være en ressurs. Min "venninne" er f.eks. ikke så god til å sette av tid til å gjøre ting hun liker, så da kan det være min jobb å sørge for at hun kommer seg ut døren og bruker sommeren godt. Det er ikke en spesifikk mannejobb, men det er en jobb en mann er skikket til å gjøre hvis behovet oppstår, og et eksempel på hvordan man utfyller hverandre. Å plassere konemor på kjøkkenet mens mannen jobber er ikke å utfylle hverandre, det er å skape en ubalanse i maktforholdet i familien fordi den som har pengene nødvendigvis har makten til det meste som må gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #131 Del Skrevet 24. juni 2024 knooters skrev (21 timer siden): Hvis mannen er overflødig hvis kvinnen ikke trenger han til å forsørge, er jo kvinnen overflødig hvis mannen forsørger. Alle disse overflødighetene er et nullsumspill, hvor den ene er overflødig på feltet hvis den andre tar på seg oppgaven. De fleste menn og kvinner er jo i arbeid, det å være en forsørger er jo faktisk det som er lettest å erstatte. Poenget er å være en ressurs der man har har bruk for å være en ressurs. Min "venninne" er f.eks. ikke så god til å sette av tid til å gjøre ting hun liker, så da kan det være min jobb å sørge for at hun kommer seg ut døren og bruker sommeren godt. Det er ikke en spesifikk mannejobb, men det er en jobb en mann er skikket til å gjøre hvis behovet oppstår, og et eksempel på hvordan man utfyller hverandre. Å plassere konemor på kjøkkenet mens mannen jobber er ikke å utfylle hverandre, det er å skape en ubalanse i maktforholdet i familien fordi den som har pengene nødvendigvis har makten til det meste som må gjøres. Konemor trenger ikke å være på kjøkkenet, hun kan godt jobbe, hun må bare ikke ta fra mannefar sin jobb. Kvinner og menn er fundamentalt ulike. Menn stiller som sagt betydelig lavere krav til levestandard enn kvinner. Men menn ender ofte opp som ensomme etter et brudd, men studier viser at moderne kvinner får et bedre liv etter bruddet. Hun trenger han ikke for å ha det godt, altså er han overflødig. Men han trenger henne for å ha det godt, selv om han helt sikkert får mye bedre økonomi når hun drar, altså er hun ikke overflødig. Når han kan gi henne materielle goder hun ellers ikke ville hatt, skapes ikke ubalanse, men balanse i forholdet mellom mann og kvinne. Du bare vektlegger ikke makten kvinnen sitter på som ikke akkurat kan måles i penger. Å opptre som en venninne med penis er ikke et godt substitutt for en mann, beklager. Anonymkode: b4857...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 25. juni 2024 #132 Del Skrevet 25. juni 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Konemor trenger ikke å være på kjøkkenet, hun kan godt jobbe, hun må bare ikke ta fra mannefar sin jobb. Kvinner og menn er fundamentalt ulike. Menn stiller som sagt betydelig lavere krav til levestandard enn kvinner. Men menn ender ofte opp som ensomme etter et brudd, men studier viser at moderne kvinner får et bedre liv etter bruddet. Hun trenger han ikke for å ha det godt, altså er han overflødig. Men han trenger henne for å ha det godt, selv om han helt sikkert får mye bedre økonomi når hun drar, altså er hun ikke overflødig. Når han kan gi henne materielle goder hun ellers ikke ville hatt, skapes ikke ubalanse, men balanse i forholdet mellom mann og kvinne. Du bare vektlegger ikke makten kvinnen sitter på som ikke akkurat kan måles i penger. Å opptre som en venninne med penis er ikke et godt substitutt for en mann, beklager. Anonymkode: b4857...bdb Men hva er så mannefar sin jobb? Å være håndverker er ikke et godt substitutt for en mann, beklager. Da er det bedre med en venn. En kjæreste er jo til dels nettopp en "superbestevenn" på mange måter. Mannens jobb er ikke å forsørge, "mekke", eller late som han er den rasjonelle kraften i forholdet, dette ordner kvinnen selv. Enten direkte, eller ved å kjøpe tjenestene hun trenger. Du har ikke argumentert for disse påståtte forskjellene her. "Mannen trenger kvinnen for å ha det godt" er en påstand, ikke et argument. Sannhetsgehalten i det er den samme som det omvendte utsagnet. Menn og kvinner som ønsker å være i et forhold, har bruk for noen til å fylle den rollen, og den maktbalansen er jevn. Det blir litt det samme motsatt vei. En kvinnes verdi i et forhold er ikke som barnepasser, hushjelp eller liknende - dette ordner mannen selv. Kvinnen er overflødig til slike formål. Skal mennesker anno 2024 passe sammen, må det være en form for personlig matching, hvor man i hovedsak er likt skrudd sammen, men hvor det er noen elementer hvor man utfyller hverandre. Typisk at man føler man har noen svake punkter, som den andre kan bidra til å løse (et godt eksempel på det er i svaret du siterte). Den feminine kraften jeg ser etter er f.eks. det å være kreativ (ikke "kunstnerisk kreativ", men generelt) og være i stand til å spille ball med ideene jeg har - slik at jeg føler at jeg hører til i relasjonen og ikke er "the weird one". Stereotypisk liksomfemininitet vil jo si å bake brød og kaker. Det fikser jeg selv, har skapet fullt av silikonformer til sjokolade, kakeformer og what not. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #133 Del Skrevet 25. juni 2024 Rotemor skrev (På 2.6.2024 den 17.25): Jeg har aldri hørt eller lest slike holdninger. Ikke av andre enn incels på Kg evt. Nå er ikke jeg incel. Tro hva du vil. Det er uansett en hersketeknikk å bruke om de man diskuterer med. Men det er en åpenbar logisk brist i politikken og prioriteringene som føres. Ikke at menn trykkes ned, men at det satses mest på kvinner og unge jenter. Skoleverket f.esk blir kalt den forskjellfabrikk. (Ref. MÍMIR&MARSDAL – den venstrevridde podkasten: MANSPLAINING Mannsutvalget on Apple Podcasts) Anbefales forøvrig. Kvinner valg av partner styres av hypergamiet,. Slik har det vært i alle samfunn til alle tider. Menn skal være høyere, sterkere, rikere, mer resurssterk. Tjener dama 1 mill må mannen tjene 1,1 mill. for å bli funnet god nok. Selv om norske damer tjener egne penger og klarer seg uten en mann, så skal mannen alikevel tjene litt mer om han skal være aktuell. Nei, det er ikke logisk men ting er som de er. Dette er ikke noe jeg har funnet på. Hypergamiets problem (dagbladet.no) I dag jobber staten for å fremme kvinners sak. Departementet som jobber med "likestilling" består av 85% kvinner. Heie frem kvinner innen utdanning, styrerom, eierskap, topplederstillinger osv. Og det er vel og bra. Det lages lover for å hindre mannlig dominans. Ikke mer enn 50% menn i f.eks arbeidstakers forbund m.fl Dette er nedfelt i statuttene. Det finnes, derimot, ingenting som står i veien for 100% kvinner i alle topplederstillinger i f.eks kommunene. Det blir ansett som bra og progressivt. På høyere utdanning er andelen kvinner og menn 60-40. På prestisjestudier som lege,advokat, arkitekt, psykolog er andelen 70-95% i kvinners favør. Menn er i praksis radert ut. I praksis legger statens politkk opp til at kvinner utdannes til et nivå hvor det ikke finnes nok potensielle partnere med høy nok status. Norske menn blir funnet for lette. Det er ikke en "holdning" Ref. Rotemor. Men en utfordring skapt av politiske prioriteringer. Det er nok ikke et politiske ønske at høyt utdannede kvinner skal mangle potensielle partnere , men det er allikevel resultatet. Anonymkode: 4430e...6c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 25. juni 2024 #134 Del Skrevet 25. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er ikke jeg incel. Tro hva du vil. Det er uansett en hersketeknikk å bruke om de man diskuterer med. Men det er en åpenbar logisk brist i politikken og prioriteringene som føres. Ikke at menn trykkes ned, men at det satses mest på kvinner og unge jenter. Skoleverket f.esk blir kalt den forskjellfabrikk. (Ref. MÍMIR&MARSDAL – den venstrevridde podkasten: MANSPLAINING Mannsutvalget on Apple Podcasts) Anbefales forøvrig. Kvinner valg av partner styres av hypergamiet,. Slik har det vært i alle samfunn til alle tider. Menn skal være høyere, sterkere, rikere, mer resurssterk. Tjener dama 1 mill må mannen tjene 1,1 mill. for å bli funnet god nok. Selv om norske damer tjener egne penger og klarer seg uten en mann, så skal mannen alikevel tjene litt mer om han skal være aktuell. Nei, det er ikke logisk men ting er som de er. Dette er ikke noe jeg har funnet på. Hypergamiets problem (dagbladet.no) I dag jobber staten for å fremme kvinners sak. Departementet som jobber med "likestilling" består av 85% kvinner. Heie frem kvinner innen utdanning, styrerom, eierskap, topplederstillinger osv. Og det er vel og bra. Det lages lover for å hindre mannlig dominans. Ikke mer enn 50% menn i f.eks arbeidstakers forbund m.fl Dette er nedfelt i statuttene. Det finnes, derimot, ingenting som står i veien for 100% kvinner i alle topplederstillinger i f.eks kommunene. Det blir ansett som bra og progressivt. På høyere utdanning er andelen kvinner og menn 60-40. På prestisjestudier som lege,advokat, arkitekt, psykolog er andelen 70-95% i kvinners favør. Menn er i praksis radert ut. I praksis legger statens politkk opp til at kvinner utdannes til et nivå hvor det ikke finnes nok potensielle partnere med høy nok status. Norske menn blir funnet for lette. Det er ikke en "holdning" Ref. Rotemor. Men en utfordring skapt av politiske prioriteringer. Det er nok ikke et politiske ønske at høyt utdannede kvinner skal mangle potensielle partnere , men det er allikevel resultatet. Anonymkode: 4430e...6c9 Jeg tenker man rett og slett er skadet for å danne sånne holdninger og meninger. Det er ingenting her som har empiri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #135 Del Skrevet 25. juni 2024 Rotemor skrev (20 minutter siden): Jeg tenker man rett og slett er skadet for å danne sånne holdninger og meninger. Det er ingenting her som har empiri. Empirisk eller empiri er begrep som betegner informasjon frembrakt ved observasjon, erfaring eller eksperiment. Det er et sentralt konsept i vitenskap og vitenskapelig metode at alle fakta må være empiriske eller basert på bevis eller logisk konsekvens som er observerbart av sansene. Det jeg skrev er ikke holdninger eller meninger. Det er stadfesting av fakta, og alt kan underbygges. -Hypergamiet. (hvordan kvinner velger partner) -Kjønnsbalanse på høyere utdanning. (At kvinner dominerer fullstendig). -Unge jenter er vinnerne i utdanningsystemet. (Som består av kvinnelige barnehagelærere, lærere, rektorer) -Unge menn ender opp som tapere. (Skole,utdanning, skaffe seg partner) -Offentlig sektor er i praksis kvinnesektor fra topp til bunn, kanskje med unntak av vaktmesteren. Offentlig sektor, da spesielt skole, utdanning, helse og domstoler, er fullstendig kvinnedominert. Og unge gutter er taperne i det systemet. Så det offentlige kvinnedominerte utdanningssystemet produsere gutter som taper og jenter som vinner. Samtidig krever høyt utdannede kvinner en partner med like eller høyere status når de de blir voksne. Ligningen går rett og slett ikke opp. Dette er ikke svogerforskning. svogerforskning - Det Norske Akademis ordbok (naob.no) På jusstudiene er snart 7 av 10 kvinner. Menn velger privat næringsliv pga. av inntekt. Mest penger = Tiltrekker seg damer (ref: hypergamiet) Kvinner velger offentlig sektor og trygghet. Resultat vil bli at om kun få år vil hele det offentlige rettsystemet bestå av kvinner. Dommer, meddommer, forsvarer , påtalemakten. Det er i ferd med å bli handmaids tale eller taliban med motsatt fortegn. Eneste mannen i salen vil være den tiltale.🙂 Det er fremtiden. Anonymkode: 4430e...6c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 25. juni 2024 #136 Del Skrevet 25. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Empirisk eller empiri er begrep som betegner informasjon frembrakt ved observasjon, erfaring eller eksperiment. Det er et sentralt konsept i vitenskap og vitenskapelig metode at alle fakta må være empiriske eller basert på bevis eller logisk konsekvens som er observerbart av sansene. Det jeg skrev er ikke holdninger eller meninger. Det er stadfesting av fakta, og alt kan underbygges. -Hypergamiet. (hvordan kvinner velger partner) -Kjønnsbalanse på høyere utdanning. (At kvinner dominerer fullstendig). -Unge jenter er vinnerne i utdanningsystemet. (Som består av kvinnelige barnehagelærere, lærere, rektorer) -Unge menn ender opp som tapere. (Skole,utdanning, skaffe seg partner) -Offentlig sektor er i praksis kvinnesektor fra topp til bunn, kanskje med unntak av vaktmesteren. Offentlig sektor, da spesielt skole, utdanning, helse og domstoler, er fullstendig kvinnedominert. Og unge gutter er taperne i det systemet. Så det offentlige kvinnedominerte utdanningssystemet produsere gutter som taper og jenter som vinner. Samtidig krever høyt utdannede kvinner en partner med like eller høyere status når de de blir voksne. Ligningen går rett og slett ikke opp. Dette er ikke svogerforskning. svogerforskning - Det Norske Akademis ordbok (naob.no) På jusstudiene er snart 7 av 10 kvinner. Menn velger privat næringsliv pga. av inntekt. Mest penger = Tiltrekker seg damer (ref: hypergamiet) Kvinner velger offentlig sektor og trygghet. Resultat vil bli at om kun få år vil hele det offentlige rettsystemet bestå av kvinner. Dommer, meddommer, forsvarer , påtalemakten. Det er i ferd med å bli handmaids tale eller taliban med motsatt fortegn. Eneste mannen i salen vil være den tiltale.🙂 Det er fremtiden. Anonymkode: 4430e...6c9 Dette har ingenting med valg av partner å gjøre. Ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #137 Del Skrevet 25. juni 2024 knooters skrev (11 timer siden): Men hva er så mannefar sin jobb? Å være håndverker er ikke et godt substitutt for en mann, beklager. Da er det bedre med en venn. En kjæreste er jo til dels nettopp en "superbestevenn" på mange måter. Mannens jobb er ikke å forsørge, "mekke", eller late som han er den rasjonelle kraften i forholdet, dette ordner kvinnen selv. Enten direkte, eller ved å kjøpe tjenestene hun trenger. Du har ikke argumentert for disse påståtte forskjellene her. "Mannen trenger kvinnen for å ha det godt" er en påstand, ikke et argument. Sannhetsgehalten i det er den samme som det omvendte utsagnet. Menn og kvinner som ønsker å være i et forhold, har bruk for noen til å fylle den rollen, og den maktbalansen er jevn. Det blir litt det samme motsatt vei. En kvinnes verdi i et forhold er ikke som barnepasser, hushjelp eller liknende - dette ordner mannen selv. Kvinnen er overflødig til slike formål. Skal mennesker anno 2024 passe sammen, må det være en form for personlig matching, hvor man i hovedsak er likt skrudd sammen, men hvor det er noen elementer hvor man utfyller hverandre. Typisk at man føler man har noen svake punkter, som den andre kan bidra til å løse (et godt eksempel på det er i svaret du siterte). Den feminine kraften jeg ser etter er f.eks. det å være kreativ (ikke "kunstnerisk kreativ", men generelt) og være i stand til å spille ball med ideene jeg har - slik at jeg føler at jeg hører til i relasjonen og ikke er "the weird one". Stereotypisk liksomfemininitet vil jo si å bake brød og kaker. Det fikser jeg selv, har skapet fullt av silikonformer til sjokolade, kakeformer og what not. Håndverkere er lønnstapere i dag, så det er ikke noe godt eksempel. Dette er også yrker menn stort sett får beholde. De godt betalte akademiske yrkene som en gang var mannsdominerte og har blitt eller er på vei til å bli kvinnedominerte er bedre eksempler på mannefars jobb som konemor ikke må ta, om hun vil ha en mann av høyere status enn seg selv. Noe som ligger i kvinners natur å ville ha, om de vil innrømme det eller ikke. Når de ikke finner seg en verdig mann blir de heller aldri fornøyde i forholdet. Sånne forhold er preget av at kvinnen går og pirker på og irriterer seg over alt mannen gjør galt, for hun respekterer han ikke. Argumentet for at mannen trenger kvinnen for å ha det godt, og at kvinnen ikke trenger mannen for å ha det godt, i dagens samfunn, er hvor ulikt kjønnene opplever samlivsbrudd. For henne er det en lettelse å komme ut av forholdet, men for han er det ofte en byrde selv når forholdet ikke var bra. Hun har alt å tjene på å forlate mannen sin om hun ikke er fornøyd. Hun vil klare seg godt økonomisk, hun vil få et mer lettstelt hjem som hun bestemmer over, mer plass å boltre seg på, alle de negative sidene ved mannen forsvinner og de positive sidene, som sex, kos, nærhet og noen å snakke med kan hun enkelt finne andre steder, ofte i bedre kvalitet. Så maktbalansen er ikke jevn, det er en ubalanse. Anonymkode: b4857...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #138 Del Skrevet 25. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Håndverkere er lønnstapere i dag, så det er ikke noe godt eksempel. Dette er også yrker menn stort sett får beholde. De godt betalte akademiske yrkene som en gang var mannsdominerte og har blitt eller er på vei til å bli kvinnedominerte er bedre eksempler på mannefars jobb som konemor ikke må ta, om hun vil ha en mann av høyere status enn seg selv. Noe som ligger i kvinners natur å ville ha, om de vil innrømme det eller ikke. Når de ikke finner seg en verdig mann blir de heller aldri fornøyde i forholdet. Sånne forhold er preget av at kvinnen går og pirker på og irriterer seg over alt mannen gjør galt, for hun respekterer han ikke. Argumentet for at mannen trenger kvinnen for å ha det godt, og at kvinnen ikke trenger mannen for å ha det godt, i dagens samfunn, er hvor ulikt kjønnene opplever samlivsbrudd. For henne er det en lettelse å komme ut av forholdet, men for han er det ofte en byrde selv når forholdet ikke var bra. Hun har alt å tjene på å forlate mannen sin om hun ikke er fornøyd. Hun vil klare seg godt økonomisk, hun vil få et mer lettstelt hjem som hun bestemmer over, mer plass å boltre seg på, alle de negative sidene ved mannen forsvinner og de positive sidene, som sex, kos, nærhet og noen å snakke med kan hun enkelt finne andre steder, ofte i bedre kvalitet. Så maktbalansen er ikke jevn, det er en ubalanse. Anonymkode: b4857...bdb Håndtverkere er sexy. Anonymkode: c994a...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 25. juni 2024 #139 Del Skrevet 25. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 2.6.2024 den 16.27): - Hilsen bitter mann på kvinneforum. Anonymkode: 0a7a4...1e2 Jeg er homofil mann. Så jeg er ikke bitter på kvinner på noen måte. Det er noe sant i det TS beskriver. Jeg tror langt fra alle kvinner har den innstillingen, men definitivt noen. Så jeg forstår at noen menn kan få det inntrykket hvis de har vært uheldig med partnerne sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 25. juni 2024 #140 Del Skrevet 25. juni 2024 Rotemor skrev (På 2.6.2024 den 17.39): Dette har ingenting med feminisme å gjøre. Det er incels som tillegger kvinner sånt. Evt andre type bitte menn med liten personlig suksess. DERE HAR KAPRET SAMFUNNET Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå