Gå til innhold

Valgte du jobben din basert på det du brenner for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller tenkte du også på godene som følger med?

Da jeg var ung valgte jeg etter hjertet, mens de fleste andre valgte etter hodet - fornuften. 
Jeg får inntrykk av at det var lurt, å velge fornuftig, ikke nødvendigvis noe du virkelig brant for. Men når jeg leser her på kvinneguiden, og ser folk ønsker å bytte yrke basert på fornuft og goder, så er det ikke måte på hvor mye du bør brenne for det du velger å studere, spesielt ser jeg dette dukker opp i forbindelse med IT og programmering. 
Så derfor må jeg nesten spørre: Du som har jobb, valgte du fordi du visste at du kom til å få en fet lønn og mange goder, eller valgte du fordi du synes det er dritkult det du jobber med? Fortell gjerne hva du jobber som også.
Personlig skulle jeg gjerne har valgt noe fornuftig da jeg var yngre, og skjønner helt ærlig ikke hva som er problemet med det. Man kan da bli god i jobben sin selv om man ikke hadde interessene som barn.

Anonymkode: 129c1...6a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av delene, endte der tilfeldig og ble mer og mer interessert, uten at jeg på noen måte brenner for det. Det var tilfeldigvis innen en bransje med generelt gode betingelser, så det er jeg selvsagt glad for.

Anonymkode: 0b22a...c23

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle fulgt hjertet hadde jeg jobbet 60+ timer i uka.

Nå jobber jeg en vanlig 8-16 jobb, med veldig gode betingelser. Litt lav lønn (550), men overlever det. Er en ekstremt enkel jobb, og er aldri sliten etter en dag på arbeid. Mye fleksibilitet, og lite ansvar. 

Anonymkode: 29284...f7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte etter interesse, men også med et blikk på ordnede arbeidsforhold og lønn. Det er flere yrker jeg kunne trivdes godt i. Jeg har hatt mitt yrke i 20 år, enda ikke lei. Godt betalt er det også. 

Anonymkode: e2fc0...829