AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #41 Del Skrevet 10. juni 2024 Synes det orginale innlegget virker noe gjennomsyret av misunnelse egentlig. Man kan godt være uenig i plassering av bryllupsdag, og at det skal feires utenlands. Men som mange påpeker her, så er det helt frivillig å delta. Hvis man ønsker å være negativ til opplegget, så kan man jo finne feil i alle ledd. Hvis man derimot ser på dette som en super mulighet til å feire noen man er glad i og samtidig oppleve et nytt sted, så vil ting med en gang bli lettere. Personlig synes jeg heller ikke at kommentaren til bruden om å spare på forhånd er heelt urimelig. Det er sjeldent at tre ulønnede arbeidsdager velter hele det økonomiske lasset. Hadde man lagt på si litt penger fra man fikk invitasjonen, så vil nok deltagelse være helt innenfor rekkevidde. De fleste legger ikke opp til sinnsyke utgifter for gjestene, selv utelands, hvis man ikke vanker i veldig godt bemidlede kretser da. Man får jo gjerne invitasjonen i god tid, slik at man kan legge ting til rette, hvis man ønsker å delta. Det som etter min mening er det verste her, er å ønske dårlig oppmøte for brudeparet. Hvis bruden i planleggingsfasen ønsket ditt synspunkt på at de vil ha et utenlandsbryllup og feire på en ukedag - da kan man fritt si sin mening og ymte frempå at det kanskje ikke er det beste valget. Men har man motatt invitasjon, så er det virkelig ikke på sin plass å kommentere opplegget. Da får man pent takke "ja" eller "nei", uten noe videre surmulig. Jeg synes heller ikke at enkelte svar her er greie å sende. Man føler jo som regel alltid for å forklare grunnen til et eventuelt "nei", men å ramse opp alle grunnene som de indirekte har påført dere ved å planlegge sin store dag, det er etter min mening veldig unødvendig. Anonymkode: a06d2...02d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 10. juni 2024 #42 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 23.32): Skulle ikke ta opp at jeg var uenig i datoen, men da jeg prøvde å forsiktig si at det var mulig det ble vanskelig for oss å delta pga at det var på en ukedag møtte jeg lite forståelse dessverre Anonymkode: 5d19b...2d5 Du får spørre sjefen om du kan få ferie ett par dager da❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #43 Del Skrevet 10. juni 2024 On 6/1/2024 at 11:23 PM, AnonymBruker said: Er det jeg som er vanskelig her? Anonymkode: 5d19b...2d5 Ja, det tipper jeg. Brudeparet har nok selv oppdaget at bryllupet skal stå en tirsdag i Italia, og er nok derfor forberedt på at ikke alle kan komme. Kan ikke du komme fordi at det er på en tirsdag, eller fordi at det er i utlandet, så vil de nok synes det er synd, men noe de har tatt med i beregningen. Anonymkode: 9f7d4...374 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #44 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 13.23): Synes det orginale innlegget virker noe gjennomsyret av misunnelse egentlig. Man kan godt være uenig i plassering av bryllupsdag, og at det skal feires utenlands. Men som mange påpeker her, så er det helt frivillig å delta. Hvis man ønsker å være negativ til opplegget, så kan man jo finne feil i alle ledd. Hvis man derimot ser på dette som en super mulighet til å feire noen man er glad i og samtidig oppleve et nytt sted, så vil ting med en gang bli lettere. Personlig synes jeg heller ikke at kommentaren til bruden om å spare på forhånd er heelt urimelig. Det er sjeldent at tre ulønnede arbeidsdager velter hele det økonomiske lasset. Hadde man lagt på si litt penger fra man fikk invitasjonen, så vil nok deltagelse være helt innenfor rekkevidde. De fleste legger ikke opp til sinnsyke utgifter for gjestene, selv utelands, hvis man ikke vanker i veldig godt bemidlede kretser da. Man får jo gjerne invitasjonen i god tid, slik at man kan legge ting til rette, hvis man ønsker å delta. Det som etter min mening er det verste her, er å ønske dårlig oppmøte for brudeparet. Hvis bruden i planleggingsfasen ønsket ditt synspunkt på at de vil ha et utenlandsbryllup og feire på en ukedag - da kan man fritt si sin mening og ymte frempå at det kanskje ikke er det beste valget. Men har man motatt invitasjon, så er det virkelig ikke på sin plass å kommentere opplegget. Da får man pent takke "ja" eller "nei", uten noe videre surmulig. Jeg synes heller ikke at enkelte svar her er greie å sende. Man føler jo som regel alltid for å forklare grunnen til et eventuelt "nei", men å ramse opp alle grunnene som de indirekte har påført dere ved å planlegge sin store dag, det er etter min mening veldig unødvendig. Anonymkode: a06d2...02d Så du mener det er innafor at bruden blir sur fordi du ikke er villig til å bruke 20 000 ++ på å delta i bryllupet? Anonymkode: 5d19b...2d5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #45 Del Skrevet 12. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Så du mener det er innafor at bruden blir sur fordi du ikke er villig til å bruke 20 000 ++ på å delta i bryllupet? Anonymkode: 5d19b...2d5 Hvis du leser kommentaren min så ser du at jeg ikke har skrevet noe sted at jeg syntes det var innafor av bruden å bli sur, men at jeg synes det er helt ok av bruden å kommentere til ts, at man som gjest kanskje må spare for å kunne delta. De fleste av oss sparer jo til det vi ønsker å bruke tiden vår på i løpet av et år uansett. Vi sparer til klær, reiser og ferier, og når man får invitasjon til et bryllup utenlands i god tid - ja, da kan man velge å prioritere dette inn pengebruken for det kommende året. Såklart kan utgiftene til reise og hotell blir store hvis man ikke har spart opp midlene, men da har man vel egentlig indirekte også valgt å ikke delta, ved å unngå å spare og få det til. Anonymkode: a06d2...02d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #46 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du leser kommentaren min så ser du at jeg ikke har skrevet noe sted at jeg syntes det var innafor av bruden å bli sur, men at jeg synes det er helt ok av bruden å kommentere til ts, at man som gjest kanskje må spare for å kunne delta. De fleste av oss sparer jo til det vi ønsker å bruke tiden vår på i løpet av et år uansett. Vi sparer til klær, reiser og ferier, og når man får invitasjon til et bryllup utenlands i god tid - ja, da kan man velge å prioritere dette inn pengebruken for det kommende året. Såklart kan utgiftene til reise og hotell blir store hvis man ikke har spart opp midlene, men da har man vel egentlig indirekte også valgt å ikke delta, ved å unngå å spare og få det til. Anonymkode: a06d2...02d Wow. Syns du virkelig dette er ok? Jeg tenker at det er utrolig frekt å komme med en slik kommentar. Ikke alle har heller muligheten til å spare i det hele tatt, og mange sliter jo økonomisk i disse tider. Og det er da ikke sikkert vedkommende ønsker å prioritere dette fremfor feks en ferie med barna sine. Anonymkode: 9984e...74b 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #47 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Wow. Syns du virkelig dette er ok? Jeg tenker at det er utrolig frekt å komme med en slik kommentar. Ikke alle har heller muligheten til å spare i det hele tatt, og mange sliter jo økonomisk i disse tider. Og det er da ikke sikkert vedkommende ønsker å prioritere dette fremfor feks en ferie med barna sine. Anonymkode: 9984e...74b Tenker det kommer veldig ann på hvordan det ble sagt, og hva Ts sa som bruden svarte på. Dersom Ts takket pent nei til innbydelden, og supplerte med å si hun ikke har økonomi til det for tiden - da var det ufint av bruden å kommentere videre. Dersom Ts har sagt hun ikke kommer, og de har snakker normalt att og fram om utgifter - da er det ikke uhørt at bruden sier mange må nok spare litt for å få det til. Jeg har selv spart til mange bryllup jeg har vært i, tenker det er veldig vanlig å måtte for vanlige folk som ikke er rike? Da tenker jeg på bryllup jeg måtte reise til, enten det var innenlands eller utenlands. Og når jeg var forlover ikke minst, det var jo dyrere pga kjole, hotell og at jeg betalte mer enn de andre for utdrikkingslag 😊 Anonymkode: 8fb10...583 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #48 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 22.56): Å fy faen, du høres slitsom ut! Utrolig irriterende med folk som ikke evner å forstå at ikke alle andre er i samme situasjon som dem selv. Anonymkode: 816e8...747 Men hvorfor er det annerledes enn at min venninne som jobber 8-16 spør om vi skal gå kveldstur, og oppfører seg som at jeg er sær når jeg svarer at jeg må jobbe og har et møte? Hva er så gale med å spørre? For de fleste jeg kjenner kan gå en tur i lunsjen i dagens arbeidsliv. Anonymkode: e753b...98a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #49 Del Skrevet 12. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Wow. Syns du virkelig dette er ok? Jeg tenker at det er utrolig frekt å komme med en slik kommentar. Ikke alle har heller muligheten til å spare i det hele tatt, og mange sliter jo økonomisk i disse tider. Og det er da ikke sikkert vedkommende ønsker å prioritere dette fremfor feks en ferie med barna sine. Anonymkode: 9984e...74b Jeg lar jo absolutt tvilen komme bruden til gode her, og de er vel nokså gode venninner siden ts er invitert i bryllupet hennes. Så jeg synes det er rimelig å anta at de er to voksne venninner som evner å snakke til hverandre på en hyggelig måte. Jeg tror heller ikke at bruden hadde kommentert på sparingen til ts hvis hun visste at ts generelt sliter med økonomien. Det hadde jo bare vært helt sinnsykt gjort. Venninner vil jo hverandre vel, og hvis noe kom galt ut fra bruden sin side, så velger hvertfall jeg å tro at det kanskje har vært en kombinasjon av overraskende kritkk av bryllupet og litt skuffelse, som gjorde at kommentaren kom uheldig ut. Men igjen, dette er det jeg velger å tolke det som - og det kan være at denne bruden er helt på bærtur, hva vet vel jeg. Etter trådstarten så skulle man nesten tro at det å bli invitert i bryllup både er fornærmende og uhyggelig, med tanke på hva alle mener at gjester kan si ifra og forlange. Hvis man velger å tolke alt i verste mening, så bli livet generelt uhyggelig. Hvis man velger å fokusere på at "dette blir dyrt", "hvorfor på en ukedag" og "hvorfor i utlandet", så kan man bare fint takke nei. Også får man bare notere ned at man ikke skal gjøre slik selv, hvis man skal gifte seg. Anonymkode: a06d2...02d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #50 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker det kommer veldig ann på hvordan det ble sagt, og hva Ts sa som bruden svarte på. Dersom Ts takket pent nei til innbydelden, og supplerte med å si hun ikke har økonomi til det for tiden - da var det ufint av bruden å kommentere videre. Dersom Ts har sagt hun ikke kommer, og de har snakker normalt att og fram om utgifter - da er det ikke uhørt at bruden sier mange må nok spare litt for å få det til. Jeg har selv spart til mange bryllup jeg har vært i, tenker det er veldig vanlig å måtte for vanlige folk som ikke er rike? Da tenker jeg på bryllup jeg måtte reise til, enten det var innenlands eller utenlands. Og når jeg var forlover ikke minst, det var jo dyrere pga kjole, hotell og at jeg betalte mer enn de andre for utdrikkingslag 😊 Anonymkode: 8fb10...583 Det var jo nettopp det at hun ble litt snurt og sa at det var jo bare å spare.. da jeg sa det ble vanskelig fordi det var på en ukedag noe som gjorde at jeg måtte ta ulønnet fri = for dyrt for min økonomi. Derfor jeg synes det var rart, at det liksom ikke helt ble akseptert at jeg ikke kunne komme. Men kan jo såklart være at det kom feil ut, at hun egentlig bare ble skuffa. Anonymkode: 5d19b...2d5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #51 Del Skrevet 12. juni 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Så du mener det er innafor at bruden blir sur fordi du ikke er villig til å bruke 20 000 ++ på å delta i bryllupet? Anonymkode: 5d19b...2d5 Brudens pH er da virkelig ikke TS sitt problem. Blir bruden urimelig sur for manglende deltakelse = avskriv idioten som en sur dramaqueen. Problem løst. Anonymkode: ab049...abe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #52 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det var jo nettopp det at hun ble litt snurt og sa at det var jo bare å spare.. da jeg sa det ble vanskelig fordi det var på en ukedag noe som gjorde at jeg måtte ta ulønnet fri = for dyrt for min økonomi. Derfor jeg synes det var rart, at det liksom ikke helt ble akseptert at jeg ikke kunne komme. Men kan jo såklart være at det kom feil ut, at hun egentlig bare ble skuffa. Anonymkode: 5d19b...2d5 Ja, da er jeg enig med deg at det var dumt sagt av henne. Men siden dere er venninner, tror jeg nok også det kommer mest av at hun skulle ønske du kom og er skuffet. Men på den andre siden, hun er en voksen og burde ikke gi deg dårlig samvittighet heller for at du ikke har råd. Anonymkode: 8fb10...583 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #53 Del Skrevet 12. juni 2024 51 minutter siden, AnonymBruker said: Det var jo nettopp det at hun ble litt snurt og sa at det var jo bare å spare.. da jeg sa det ble vanskelig fordi det var på en ukedag noe som gjorde at jeg måtte ta ulønnet fri = for dyrt for min økonomi. Derfor jeg synes det var rart, at det liksom ikke helt ble akseptert at jeg ikke kunne komme. Men kan jo såklart være at det kom feil ut, at hun egentlig bare ble skuffa. Anonymkode: 5d19b...2d5 Tror nok helt sikkert ikke at det ble sagt i verste mening. Kanskje du traff en nerve, og for alt vi vet så kanskje hun har vært litt bekymret for deltagelsen, selv om de valgte å gå for sitt drømmebryllup. Også kan det jo være at flere har takket nei, og at det rett og slett er litt sårt for henne. Selv om hun sikkert visste at det kunne bli konsekvensene av å ha bryllupet utenlands ❤️ Jeg så selv at en studievenninne av meg deltok i et bryllup i Italia i går, så det var også på en ukedag. Anonymkode: a06d2...02d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #54 Del Skrevet 13. juni 2024 Jeg må være så ærlig at jeg syns bryllup er så kjedelig, at jeg ikke hadde hverken brukte feriedager på det, eller spart for å få råd til å reise. Så lenge brudeparet legger opp til at deres bryllup blir en stor kostnad for gjestene OG at de må bruke feriedager på å delta, må de regne med at mange takke nei. Anonymkode: 11cdf...503 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #55 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 23.23): Ja, som tittelen sier har vi blitt invitert til bryllup i Italia i september. Kunne vært gøy det, men så ser jeg datoen.. det er invitert til mandag-onsdag?? Så da er selve bryllupet tirsdagen. Hva er greia med dette? Forventer folk virkelig at man skal ta en halv uke ferie for deres bryllup? Blir veldig vanskelig med barnevakt midt i uken også, da de fleste skal på jobb. I vennegjengen er det mange lærere også, som de da forventer skal ta ulønnet fri for å delta i bryllupet. Har prøvd å ta det opp med bruden men møter lite forståelse. Er det jeg som er vanskelig her? Anonymkode: 5d19b...2d5 Seriøst, du ber bruden flytte bryllupet sitt for at det passer bedre for deg? Det må være det mest narsissistiske jeg har hørt 😳 Hvis ikke det passer takker du jo bare nei. Det er da ikke sånn at ved å invitere deg krever eller forventer de at du skal komme. Anonymkode: aba01...4e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #56 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Seriøst, du ber bruden flytte bryllupet sitt for at det passer bedre for deg? Det må være det mest narsissistiske jeg har hørt 😳 Hvis ikke det passer takker du jo bare nei. Det er da ikke sånn at ved å invitere deg krever eller forventer de at du skal komme. Anonymkode: aba01...4e9 Misser du det at bruden ble sur over at hun takket nei? Anonymkode: 11cdf...503 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #57 Del Skrevet 13. juni 2024 Jeg er også invitert i bryllup neste sommer i Sør-Europa. Kun overnatting koster 5000 kr per person for en langhelg, antar at det vil koste meg minst 15.000 for bare bryllupet. Vurderer å planlegge det som en ferie. Det jeg stusser mest på er at det må betales i september når svarfristen er (via vipps til brudeparet..). Så når man betaler ett år på forhånd, hvordan er refusjonsmulightene da? Brudeparet har gitt ett såpass vagt svar at jeg tolker det dithen at betalingen er ikke refunderbar.. Anonymkode: 5d230...594 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #58 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Misser du det at bruden ble sur over at hun takket nei? Anonymkode: 11cdf...503 Nei, men da er det det og kun det som er kritikkverdig, ikke å invitere til et bryllup når man selv ønsker å gifte seg. Er da ingen forskjell på å bli sur for at en gjest ikke kommer i tirsdagsbryllup i Spania eller et lørdagsbryllup i Bergen, begge deler er like teit. Anonymkode: aba01...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #59 Del Skrevet 13. juni 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: (...) Så når man betaler ett år på forhånd, hvordan er refusjonsmulightene da? Brudeparet har gitt ett såpass vagt svar at jeg tolker det dithen at betalingen er ikke refunderbar.. Anonymkode: 5d230...594 Man kan glemme alt om refusjon og rettigheter når man vippser penger privat. Anonymkode: ab049...abe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #60 Del Skrevet 13. juni 2024 On 6/2/2024 at 9:13 AM, AnonymBruker said: Nei, hun har ikke lov til å være skuffet når hun velger å gjennomføre bryllupet i utlandet på en hverdag som ikke er knyttet til en ferie. Anonymkode: 44ded...486 Ikke når det er knyttet til ferie også. Ekstra dyre billetter, pluss at folk har sine egne ferieplaner. Anonymkode: cdad5...a69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå