AnonymBruker Skrevet 2. juni #21 Del Skrevet 2. juni 7 hours ago, AnonymBruker said: Forklar evolusjonsteorien til meg du da. Anonymkode: 9a256...fd1 For det første, evolusjon har ingen bevisst agens, så det gir ikke mening å si at "evolusjonen prøver" ut noen egenskaper som helst. For det andre, evolusjon belønner bare overlevelse og reproduksjon på gruppenivå, ikke "ekstreme egenskaper" hos individer. For det tredje, hvorvidt menn er "erstattelige" eller ei er irrelevant for evolusjon. Jeg kan ikke forklare evolusjonsteorien for deg, men det finnes mye god lektyre tilgjengelig på nett osv. Anonymkode: 2da7b...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 2. juni #22 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er heterofil dame, og synes nå stort sett damer har mer interessante liv og tanker og opplevelser enn menn? Damer leser, tenker, reiser og setter seg gøyale mål, mer spennende enn menn. Anonymkode: aa39c...9a8 Kunne ikke vært mer enig! Kvinner er generelt mye mer spennende å snakke dypt med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #23 Del Skrevet 2. juni Menn flest er kjedeligere enn kvinner, ser fotball, gamer eller liker jakt og fiske. Det er ofte vanskelig å føre interessante samtaler med disse, da interessefeltet er begrenset. Kvinner generelt opplever jeg som mer reflekterte, kjenner seg selv bedre, har drevet med mye forskjellig og er langt mer interessante samtalepartnere. Så er det unntak hos begge kjønn, jeg har møtt utrolig interessante menn og latterlig kjedelige kvinner. Anonymkode: c02af...185 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 2. juni #24 Del Skrevet 2. juni Tror menn deler av sine suksesser og kvinner av sitt drama. Kanskje det er noe av forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #25 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Selv synes jeg dette. Det finnes mye mer variasjoner blant menn. Du finner f. eks. menn i alle slags jobber. Ja, det finnes kvinner i alle slags jobber og, men det er som regel unntakene. Det virker som menn har mer spennende liv også. Hva tenker dere? Anonymkode: 5ad9f...89c Ja! Jeg lurer litt på om han jg driver på med r homofil fordi han er så UTROLIG stimulerende og deilig. Type sånn som homofile menn er, og da føler jeg meg underlegen som kvinne, mangelfull. (BUUUUUHUUUUU😭😭😭😭😭) Det er en spesiell type menn som bare er veldig, veldig kule 😅😅😅 som damer aldri er. Eller veldig sjeldent er. Urgh damer. Instant turn off. 💩🐔 litt som sangen Robbie Williams - supreme. All the best women Are married - all the Handsome men Are gay eller noe i den dur. Anonymkode: d4888...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #26 Del Skrevet 2. juni Hermann skrev (7 timer siden): Det er veldig stor variasjon på hvor spennende menn og kvinners liv er. Men jeg synes et lite fåtall menn er veldig interessante. Det er ofte intelligente menn som har opplevd mye vondt. De er ofte vise, har god emosjonell intelligens, interessante originale tanker osv. De er i en helt annen liga enn alle andre. Man er heldig hvis man får være med slike folk, synes jeg. Anonymkode: d4888...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 2. juni #27 Del Skrevet 2. juni Interessante og spennende. Nja, for min del handler det vel mer om kommunikasjon. Jeg har både mannlige og kvinnelige venner, men det som gjør det mest interessant for meg å ha kvinnelig vennskap er den emosjonelle støtten jeg føler kvinner er bedre til å gi. For all del, mange kvinner er også overflatiske og lite empatiske, men generelt sett har jeg selv erfaring med at det er enklere å knytte seg sterkt til kvinner enn til menn. Skal jeg generalisere, må jeg si at det er fordi jeg opplever at kvinner kjenner seg selv bedre og har et mer utdypende metaperspektiv på sine menneskelige frustrasjoner, samtidig som de er mer vare for hvordan atferden deres påvirker den de er med, og at de er bedre til å lytte. Har et inntrykk av at de generelt er mer opptatt av at den de er med skal føle seg bra enn å selv vise seg frem eller imponere. Det er det som for meg gjør det mer interessant å knytte seg til kvinner. De får frem det beste i meg, fordi de gjør at jeg føler meg mer trygg og ivaretatt. Da får også jeg sjansen til å vise frem meg selv, og alt jeg har å by på. Og hvis jeg er en god venn, føler de det samme med meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #28 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fra egen erfaring vil jeg si damer er livredde for å skille seg ut fra saueflokken, det handler kun om å smelte inn i mengden. Jeg mister totalt respekten for mennesker uten egne meninger 🤢 Menn, som dere sikkert vet, gir mer faen. Anonymkode: 33f74...b14 Merkelige damer du omgir deg med? På jobb har jeg ofte opplevd menn som mer konfliktsky enn damer. Men det er i noen miljøer der jeg har jobbet. Anonymkode: 61b2b...9f4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #29 Del Skrevet 2. juni Nei, synes vel egentlig omvendt. Mange menn er så ekstremt følelsesstyrte, toxic drama og aggresjon, i tillegg veldig overflatiske og passive. Orker ikke sånn voldsom banning og utagering om noen glemmer et blinklys eller Liverpool taper, bare glem det. Anonymkode: e3c0e...3c9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 2. juni #30 Del Skrevet 2. juni Tja. Generelt sett synes jeg at mange norske menn og kvinner kan være ganske kjedelige grunnet den ekstreme konformiteten. Det er langt mellom de som tør å tenke utenfor boksen og å snakke deretter. Mange er livredde for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 2. juni #31 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fra egen erfaring vil jeg si damer er livredde for å skille seg ut fra saueflokken, det handler kun om å smelte inn i mengden. Jeg mister totalt respekten for mennesker uten egne meninger 🤢 Menn, som dere sikkert vet, gir mer faen. Anonymkode: 33f74...b14 Jeg sto å så på en flokk menn i femtiårene her. De hadde samme dongeribuksen. Samme beltet. Samme skjorten. Samme tynne boblejakken. Litt fargevariasjoner innen lyseblått, men ikke noe villt. Samme hårsveis. De snakket om øl. Og vet du, dette er standarden. Ingen av mennene skiller seg noe mer ut en kvinnene. Jeg vil gjerne møte disse spennende mennene som gir litt mer faen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #32 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): For det første, evolusjon har ingen bevisst agens, så det gir ikke mening å si at "evolusjonen prøver" ut noen egenskaper som helst. For det andre, evolusjon belønner bare overlevelse og reproduksjon på gruppenivå, ikke "ekstreme egenskaper" hos individer. For det tredje, hvorvidt menn er "erstattelige" eller ei er irrelevant for evolusjon. Jeg kan ikke forklare evolusjonsteorien for deg, men det finnes mye god lektyre tilgjengelig på nett osv. Anonymkode: 2da7b...8c5 Hvorvidt evolusjonen har en agens eller ikke er jo helt avhengig på ditt filofosiske ståsted og ditt forhold til gud. Det er ikke så rart å forestille seg at evolusjonen kanskje har et formål og at vi som nok var de første til å utvikle bevissthet er de første som kan observere dette og benytte oss av evolusjonen til å komme oss nærmere gud. Og det er absolutt et faktum at flere mutasjoner forekommer hos hanndyr enn hos hunndyr og at fedre viderefører flere mutasjoner enn mødre. Dette er åpenbart om man titter på den seksuelle dimorfismen i fuglearter. Og det at menn er mer disponible er absolutt en faktor. Å "prøve ut" ugunstige mutasjoner i delen av arten med egg innebærer en mye større risiko for gruppeoverlevelsen enn den delen med sperm, som er mye mindre kritisk idet den tar en passiv rolle i generasjon og som er under et uhyre større seleksjonspress. Anonymkode: 9a256...fd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #33 Del Skrevet 2. juni Om jeg skal følge en person eller YouTube så velger jeg aldri menn, syns jenter er slitsomme og har plagsomme stemmer kvinne Anonymkode: fe078...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #34 Del Skrevet 2. juni Grevling skrev (1 time siden): Tja. Generelt sett synes jeg at mange norske menn og kvinner kan være ganske kjedelige grunnet den ekstreme konformiteten. Det er langt mellom de som tør å tenke utenfor boksen og å snakke deretter. Mange er livredde for det. Hvorfor føler jeg du tenker på noe spesielt? Anonymkode: 61b2b...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #35 Del Skrevet 2. juni BobbySocks skrev (1 time siden): Jeg sto å så på en flokk menn i femtiårene her. De hadde samme dongeribuksen. Samme beltet. Samme skjorten. Samme tynne boblejakken. Litt fargevariasjoner innen lyseblått, men ikke noe villt. Samme hårsveis. De snakket om øl. Og vet du, dette er standarden. Ingen av mennene skiller seg noe mer ut en kvinnene. Jeg vil gjerne møte disse spennende mennene som gir litt mer faen. Wow. Tok du bilde? Anonymkode: d4888...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #36 Del Skrevet 2. juni Lava Anne skrev (2 timer siden): Interessante og spennende. Nja, for min del handler det vel mer om kommunikasjon. Jeg har både mannlige og kvinnelige venner, men det som gjør det mest interessant for meg å ha kvinnelig vennskap er den emosjonelle støtten jeg føler kvinner er bedre til å gi. For all del, mange kvinner er også overflatiske og lite empatiske, men generelt sett har jeg selv erfaring med at det er enklere å knytte seg sterkt til kvinner enn til menn. Skal jeg generalisere, må jeg si at det er fordi jeg opplever at kvinner kjenner seg selv bedre og har et mer utdypende metaperspektiv på sine menneskelige frustrasjoner, samtidig som de er mer vare for hvordan atferden deres påvirker den de er med, og at de er bedre til å lytte. Har et inntrykk av at de generelt er mer opptatt av at den de er med skal føle seg bra enn å selv vise seg frem eller imponere. Det er det som for meg gjør det mer interessant å knytte seg til kvinner. De får frem det beste i meg, fordi de gjør at jeg føler meg mer trygg og ivaretatt. Da får også jeg sjansen til å vise frem meg selv, og alt jeg har å by på. Og hvis jeg er en god venn, føler de det samme med meg. Du er heldig 🙂 Anonymkode: d4888...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 2. juni #37 Del Skrevet 2. juni 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor føler jeg du tenker på noe spesielt? Anonymkode: 61b2b...9f4 Noe sier meg at du har bestemt deg for hva jeg måtte mene samme hva jeg svarer. Kanskje du må utvide horisontene litt. Slik jeg ser det er nordmenn dyktige til å utfordre seg selv fysisk, gjerne på ski eller ved å klatre opp fjelltopper. Men når det kommer til kunst, kultur, historie og filosofi, stopper det ofte opp for de aller fleste. Folk tør ikke å mene noe særlig selv eller å gå i dybden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #38 Del Skrevet 2. juni 6 hours ago, AnonymBruker said: Hvorvidt evolusjonen har en agens eller ikke er jo helt avhengig på ditt filofosiske ståsted og ditt forhold til gud. Det er ikke så rart å forestille seg at evolusjonen kanskje har et formål og at vi som nok var de første til å utvikle bevissthet er de første som kan observere dette og benytte oss av evolusjonen til å komme oss nærmere gud. Og det er absolutt et faktum at flere mutasjoner forekommer hos hanndyr enn hos hunndyr og at fedre viderefører flere mutasjoner enn mødre. Dette er åpenbart om man titter på den seksuelle dimorfismen i fuglearter. Og det at menn er mer disponible er absolutt en faktor. Å "prøve ut" ugunstige mutasjoner i delen av arten med egg innebærer en mye større risiko for gruppeoverlevelsen enn den delen med sperm, som er mye mindre kritisk idet den tar en passiv rolle i generasjon og som er under et uhyre større seleksjonspress. Anonymkode: 9a256...fd1 Filosofi og religion har ingenting med evolusjonsteorien å gjøre, da er du i et helt annet fagfelt enn naturvitenskapen. Og du blander mutasjonsteori (mutationism) med evolusjon, mutasjonisme er en alternativ forklaringsmodell til den evolusjonsteorien presenterer (naturlig variasjon av egenskaper) Anonymkode: 2da7b...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #39 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (21 timer siden): Selv synes jeg dette. Det finnes mye mer variasjoner blant menn. Du finner f. eks. menn i alle slags jobber. Ja, det finnes kvinner i alle slags jobber og, men det er som regel unntakene. Det virker som menn har mer spennende liv også. Hva tenker dere? Anonymkode: 5ad9f...89c Menn er friere enn kvinner, og mer opptatt av å snakke om opplevelser som fremhever jobb, reiseliv og fritid. Kvinner er mer opptatt av å ikke skille seg ut sosialt Anonymkode: c7118...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå