AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #21 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og dette sluker du rått, ts? Anonymkode: fc072...513 Som sagt vi har tett oppfølging pga diagnose. Og vi har kikket inne på teams og oppgaver de har jobbet med. Og ingen samnheng med det som er lagt ut Etter å ha vært kontakt med de hovedlærer og 2 lærere til så sier 1 lærer dette skulle ikke vært lagt ut enda, nytt tema, 1 lærer sier det ska gjøres lærer nr 2 sier det er skrevet feil dato på innlæring . I tilleg har avdelingsleder som er spesped for vårt barn kikket inne på mld. Og det står oppgave sendt ut 31 mai kl 20 med gruppeoppgaver med navn hvem de ska jobbe med. Med innlevering 1 juni kl 23.50. Så han ringte å sa etter en stund. : dette ska dere slippe i helga, da hadde vår ungdom og en til startet på teams, de andre 2 i gruppa hadde ikke svart. Avdeling leder sa at dette skulle han ta tak i igjen på mandag. For slik kunne en ikke ha det. Om du ikke tror på det. Så har vi ei som er opptatt av å få med seg ting. Når ho leser, lytter eller ser på ting til skolen. Så noterer ho først alt, tar bilder av tekst, noter kilder i notat bok for så å føre det inn i oppgavene i teams eller power proint. Årsak ho er livredd for å få stryk. 0 fravær enda ho har diagnose som skolen i enkelte tilfeller vil sende ho hjem fordi de ser at egentlig burde ho tatt det med ro. Men ho er så bestemte å bevise for alle som i alle år har sagt ho ikke vil klare det. Anonymkode: 846a5...2cc
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #22 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Som lærer på vgs har jeg gitt studieoppdrag sist time. Jeg fikk ikke vikar for å dra i begravelse, så jeg måtte lage et studieoppdrag son elevene skulle jobbe med. For å gi dem litt fleksibilitet, ble fristen satt til 23. søndag kveld, selv om de burde ha klart å levere i løpet av timen på fredag om de hadde jobbet. Så hvordan har ongdummen planlagt arbeidet? Anonymkode: ebffb...31c Problemet er når det er gruppe oppgaver. Vært flere fanger ho har vært ferdig 2 dager før innlevering men ho må da sitte å vente til at de andre i gruppa har gjort sin del før en kan levere inn. Siden alt ska være levert inn samlet. Og når en da har flere som ikke gjør ting før i siste lita da er det ikke lett. Har vært flere ganger ho har sendt mld til de andre flere ganger utover kvelden om at de må få satt sammen oppgaven. Dette har blitt tatt opp x ganger på samarbeid møtter. Det var så ille at vi måtte i en periode ha egen avtale der ho leverte inn sin egen oppgave for å slippe stress. Slik at vi slipper anfall Anonymkode: 846a5...2cc
Plantemas Skrevet 1. juni 2024 #23 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mannen har vært i kontakt med avdelingsleder i efta. Han skulle sjekke opp. Men han viste enkelte lærere i den klassen la ut ting i helger. Han sa vi fikk avgjøre om oppgaven skulle gjøres eller ikke. Så han skulle ta tak i det over helgen igjen som han sa. Han har vel tatt det opp minst 3 ganger dette året at lekser ikke ska gis i helg. Og at oppgaver bør ha innleveri g kl 20 og ikke 23.50 Anonymkode: 846a5...2cc Da er det bare å levere 20. Trenger ikke å levere 23.50 selv om det er fristen. Hvis dette er reelt så skjønner jeg ikke hvorfor dere ikke bare har sagt til datteren deres «Dette skal du ikke gjøre, det er helg. Om du får anmerkning eller konsekvenser så skal vi ordne opp med skolen».
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #24 Skrevet 1. juni 2024 Har en vgs j og det kommer innimellom påminnelser i helgene eller oppgaver med kort frist. Kort frist fordi de allerede har fått selve oppgaven, men selve innleveringinnlegget kom sent. Frist på oppgaver er enten fredager kl 21.00 eller søndag kl 21.00 Anonymkode: b7630...02f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #25 Skrevet 2. juni 2024 Dette er helt idiotisk. Dere må jo ta det opp med rektor, som har mandat til å gjøre noe med det. Anonymkode: eae14...51e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #26 Skrevet 2. juni 2024 Her må jo dere som foreldre sette foten ned og lære barnet å sette grenser. Det er viktig å ta med seg grensesetting inn i voksenlivet og arbeidslivet. Hadde jeg i min jobb fått et slik oppgave av min leder, som ikke handlet om en stor krise for virksomheten eller mennesker, så hadde jeg enten svart at meldingen er sett, men at jeg dessverre ikke har anledning, eller ikke svart og tatt opp påfølgende arbeidsdag at jeg ikke leser epost i helgene og ofte har planer. En leder som hadde holdt på slik på en arbeidsplass hadde fått tilsnakk på samtlige steder jeg har jobbet. Lær barnet gode rutiner med å slå av varsler etter Visse klokkeslett og dager. Man kan kun kontrollere seg selv og skulle noen sende deg en oppgave så ser du den ved neste ordinære virkedag. Om barnet hadde fått konsekvenser for dette så hadde jeg blitt rasende. Anonymkode: b8014...f06
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #27 Skrevet 2. juni 2024 Noen ganger har jeg glemt å lage selve innleveringen til oppgaver elevene skal levere. De har feks jobbet i to uker med en oppgave, som skal leveres innen søndagskveld. Og på lørdagen får jeg en mld fra en pliktoppfyllende elev som sier at jeg har glemt å lage innleveringen i teams. Dermed vil det jo se ut som om de har fått innleveringen lørdag og at den skal leveres søndag. Men i realiteten har de jobbet med det i to uker - og fått mer enn nok tid på skolen til at de ikke skal måtte bruke helga. Anonymkode: 931c1...93c 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #28 Skrevet 2. juni 2024 Vår 2.klassing får prøveplan tidlig i semesteret, som også inkluderer innleveringer. Min datter har flere ganger jobbet med en oppgave tett opptil en frist, f.eks kl 23 en fredagskveld- men det har bare vært hennes dårlige planlegging. Jeg synes også dette høres veldig rart ut. Om du skal ta det opp med læreren ville jeg spurt litt innledningsvis om det hadde vært en misforståelse. Om lærer faktisk bekrefter det ville jeg sagt at det er uholdbart. Anonymkode: ffbf6...707 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå