AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Skrevet 1. juni 2024 Kjenner til tider jeg blir rimlig oppgitt over lærerne ungdommen her har. Vet jo aldri om en får fri i helg noen gang. Ikke en gang i vinterferie osv. I går kveld kl 20 tikket det inn på teams: gruppeoppgave med innlevering i kveld kl 23. I påsken da tikket det inn på teams på påskeaften oppgave som skulle leveres til 2 påskedag. Så denne gangen når det tikket inn ble jenta her helt fortvilt fordi ho føler ho aldri kan senke skuldrene. Og ho sier vi bor jo på helt forskjellige kanter, ene bor 8 mil unna og enda ska de gjøre gruppe arbeid. Så nå sitter jenta og den ene ho klarte etter mye og å menn tak i på teams . 2 av de sim var satt i gruppa fikk de ikke tak i. Å gjør lekser. Kjenner jeg håper neste skoleår blir bedre. Skulle ønske der var mer likt. Sønnen her hadde ingen lekser på videregående. Læreren mente at lekser gjorde at de ikke fikk fritid. De drar jo hjemme fra kl 06.15 på morgenen og ikke hjemme går 17.15. Anonymkode: 846a5...2cc 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #2 Skrevet 1. juni 2024 Kjenner jeg har litt vanskelig for å kjøpe dette sånn uten videre... å få melding klokka 20 om at en gruppeoppgave skal inn samme dag klokka 23? Og sånn som du legger det frem her, virker det som om dette var det første elevene fikk høre om denne oppgaven, og det har jeg vanskelig for å tro. Det kan ikke være sånn at ungdommen din er sløv på å sjekke beskjeder, prøveplaner og læringsplattform, og derfor ikke får med seg sånt før den siste påminnelsen kommer noen timer før? Det kan rett og slett ikke stemme at lærere gir sånne frister på kvelder og i ferier. Og om det stemmer (!), så er jo dette noe jenta di eller du må ta opp med kontaktlærer eller avdelingsleder. Hilsen lærer på vgs Anonymkode: 911e8...1dc 31 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #3 Skrevet 1. juni 2024 Ta det opp med lærerne! Det er jo ikke greit med lekser i helger og ferier! Anonymkode: 33087...0c6 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #4 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjenner jeg har litt vanskelig for å kjøpe dette sånn uten videre... å få melding klokka 20 om at en gruppeoppgave skal inn samme dag klokka 23? Og sånn som du legger det frem her, virker det som om dette var det første elevene fikk høre om denne oppgaven, og det har jeg vanskelig for å tro. Det kan ikke være sånn at ungdommen din er sløv på å sjekke beskjeder, prøveplaner og læringsplattform, og derfor ikke får med seg sånt før den siste påminnelsen kommer noen timer før? Det kan rett og slett ikke stemme at lærere gir sånne frister på kvelder og i ferier. Og om det stemmer (!), så er jo dette noe jenta di eller du må ta opp med kontaktlærer eller avdelingsleder. Hilsen lærer på vgs Anonymkode: 911e8...1dc Beskjeden kom i går kl 20 står det Anonymkode: 33087...0c6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #5 Skrevet 1. juni 2024 Beskjed kl 20 på fredag om gruppeoppgave som skal leveres på lørdag? Jeg har veldig vanskelig for å tro at dette stemmer. Jeg tror dere enten har misforstått beskjeden eller (og dette er nok mest sannsynlig) så har datteren din store problemer med å få med seg beskjeder som blir gitt på skolen slik at det hun oppfatter som en spontan oppgave egentlig er en påminnelse om noe elevene har fått beskjed om på skolen flere ganger i løpet av den siste tiden. Anonymkode: 4eb9f...7ec 17 1 9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #6 Skrevet 1. juni 2024 Dette er ikke greit og jeg har aldri hørt om det. Jeg har jobbet 20 år videregående skole, samt at jeg har tre barn som har fullført vgs. Ingen av dem har hatt lekser som skal leveres i helga eller i ferien. Unntaket er dersom ungdommen ikke har levert arbeidskrav tidligere på dagen, så kan de få innleveringsfrist fredag kveld. Du har utviklingssamtaler også på videregående. Dette kan være en lur ting å ta opp. Anonymkode: 7217a...371 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #7 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjenner jeg har litt vanskelig for å kjøpe dette sånn uten videre... å få melding klokka 20 om at en gruppeoppgave skal inn samme dag klokka 23? Og sånn som du legger det frem her, virker det som om dette var det første elevene fikk høre om denne oppgaven, og det har jeg vanskelig for å tro. Det kan ikke være sånn at ungdommen din er sløv på å sjekke beskjeder, prøveplaner og læringsplattform, og derfor ikke får med seg sånt før den siste påminnelsen kommer noen timer før? Det kan rett og slett ikke stemme at lærere gir sånne frister på kvelder og i ferier. Og om det stemmer (!), så er jo dette noe jenta di eller du må ta opp med kontaktlærer eller avdelingsleder. Hilsen lærer på vgs Anonymkode: 911e8...1dc Har sett på teams sendt fra lærer 31. Mai kl 20. Innlevering 1 mai kl 23.50 Vil ikke legge ut bilde av det pga det står lærer sitt navn. Dette er tatt opp flere ganger dette skoleåret. Tilogmed ppt ga beskjed at lekser i helg skulle ikke gis. Ene læreren sa ut på møtte at han ikke fikk gjort så mye med hva de andre lærerne gjorde. Men han så vår ungdom var den som altid leverte i god tid. Her er ho inne i teams flere ganger om dagen årsak livredd for anmerkninger, redd for å ikke vise at ho fortjener vanlig skole løp pga diagnose som for noen gjør at de aldri vil komme ut i arbeidslivet De andre lærerne skylte på at de hadde kun undervisning fredag og mandag og derfor lekser i helg Anonymkode: 846a5...2cc
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #8 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Beskjed kl 20 på fredag om gruppeoppgave som skal leveres på lørdag? Jeg har veldig vanskelig for å tro at dette stemmer. Jeg tror dere enten har misforstått beskjeden eller (og dette er nok mest sannsynlig) så har datteren din store problemer med å få med seg beskjeder som blir gitt på skolen slik at det hun oppfatter som en spontan oppgave egentlig er en påminnelse om noe elevene har fått beskjed om på skolen flere ganger i løpet av den siste tiden. Anonymkode: 4eb9f...7ec Lest det det står på teams der står mld sendt 31. Mai kl 20, innlevering 1 mai kl 23.55 Og vil jo si at da ee de 20stk da som ikke har fått med seg i timen. For alle hadde løpet av formiddagen sendt spørsmål i klasse chaten om dette stemte. Anonymkode: 846a5...2cc
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #9 Skrevet 1. juni 2024 Som lærer på vgs har jeg problemer med å tro på dette. En innleveringsfrist kan godt være satt til en kveld, og kanskje kommer en påminnelse noen timer før innlevering, men ingen lærere sitter der på lørdag kl 20 for å legge ut arbeidsoppgaver på pur f. Spør kontaktlærer for avklaring om du fortsatt er usikker, kanskje kan det være en fin anledning til å høre litt om arbeidsvanene til barnet ditt. Ellers er det supert å høre at tenåringen deler slike ting med deg og at du involverer deg. Noen ganger vil de også bare ha litt trøst og anerkjennelse av at de har mye å gjøre og at det må taes hensyn til. Finn ut av hva det er din tenåring egentlig ønsker fra deg her. Anonymkode: f7132...990 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #10 Skrevet 1. juni 2024 Entel tar du feil eller gjør lærer feil. Sikker på at barnet ikke har fått oppgaven tidligere? Og at dette er en påminnelse? Anonymkode: fa277...c53 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #11 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er ikke greit og jeg har aldri hørt om det. Jeg har jobbet 20 år videregående skole, samt at jeg har tre barn som har fullført vgs. Ingen av dem har hatt lekser som skal leveres i helga eller i ferien. Unntaket er dersom ungdommen ikke har levert arbeidskrav tidligere på dagen, så kan de få innleveringsfrist fredag kveld. Du har utviklingssamtaler også på videregående. Dette kan være en lur ting å ta opp. Anonymkode: 7217a...371 Vi har tatt det opp,opp til flere ganger siden ppt er inne pga sterk dysleksi. Og kan si de på ppt reagerte utrolig mye på hvor mye lekser de hadde visa andre skoler de var inne på. Jenta har altid jobbet mye etter skolen for å klare seg igjenom. Merker nå ho begynner å bli sliten ho føler alt er skole fra kl 07.30 til 19 pm kvelden. At ho aldri har noe fritid. Vi har opplevd gymlærer sender på søndag om oppgaver til mandag. Der sier tilogmed ledelsen de har fått mye klagger fordi han sender oppgaver dagen før de ska ha gym , selv om det er søndag dagen etter Anonymkode: 846a5...2cc
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #12 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har sett på teams sendt fra lærer 31. Mai kl 20. Innlevering 1 mai kl 23.50 Vil ikke legge ut bilde av det pga det står lærer sitt navn. Dette er tatt opp flere ganger dette skoleåret. Tilogmed ppt ga beskjed at lekser i helg skulle ikke gis. Ene læreren sa ut på møtte at han ikke fikk gjort så mye med hva de andre lærerne gjorde. Men han så vår ungdom var den som altid leverte i god tid. Her er ho inne i teams flere ganger om dagen årsak livredd for anmerkninger, redd for å ikke vise at ho fortjener vanlig skole løp pga diagnose som for noen gjør at de aldri vil komme ut i arbeidslivet De andre lærerne skylte på at de hadde kun undervisning fredag og mandag og derfor lekser i helg Anonymkode: 846a5...2cc Da må jo dere foreldre gå sammen og sette foten ned! Ta det opp med inspektører og rektor og skolesjef om nødvendig! Og du som forelder må forby datteren din å sjekke teams i helgene og feriene! Anonymkode: 33087...0c6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #13 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som lærer på vgs har jeg problemer med å tro på dette. En innleveringsfrist kan godt være satt til en kveld, og kanskje kommer en påminnelse noen timer før innlevering, men ingen lærere sitter der på lørdag kl 20 for å legge ut arbeidsoppgaver på pur f. Spør kontaktlærer for avklaring om du fortsatt er usikker, kanskje kan det være en fin anledning til å høre litt om arbeidsvanene til barnet ditt. Ellers er det supert å høre at tenåringen deler slike ting med deg og at du involverer deg. Noen ganger vil de også bare ha litt trøst og anerkjennelse av at de har mye å gjøre og at det må taes hensyn til. Finn ut av hva det er din tenåring egentlig ønsker fra deg her. Anonymkode: f7132...990 Har vært i kontakt . En lærer sier det er feil, en annen lærer sier det stemmer den er sendt ut og ska gjøres. Hovedlærer mener her må noe være feil. Problemet er jo at Ingen i gruppa bor i nærheten av hverandre, og 2 stk svarer ikke. Etter de la inn beskjed i klasse chaten om dette stemte. Jenta føler ho ikke får gjort noe i helg for ho føler det er noe hele tiden. Og ho er livredd for å stryker. Fordi en del lærere hadde ikke troa for ho skulle klare det pga sterk dysleksi Anonymkode: 846a5...2cc 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #14 Skrevet 1. juni 2024 Hun fikk en melding på en lørdags kvel klokken 20.00 om at de har en oppgave som skal leveres innen 23.00 samme kveld 🤨 Om så er hadde jeg tatt dette opp med skolen for det er ikke greit at en lærer gir arbeid på denne måten. En ting er om en elev velger å bruke tiden en lørdagskveld for å jobbe med skolearbeid, men å ha obligatorisk arbeid som utdeles go forventes innlevert på denne måten er ikke greit. Anonymkode: d05b6...497 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #15 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da må jo dere foreldre gå sammen og sette foten ned! Ta det opp med inspektører og rektor og skolesjef om nødvendig! Og du som forelder må forby datteren din å sjekke teams i helgene og feriene! Anonymkode: 33087...0c6 Mannen har vært i kontakt med avdelingsleder i efta. Han skulle sjekke opp. Men han viste enkelte lærere i den klassen la ut ting i helger. Han sa vi fikk avgjøre om oppgaven skulle gjøres eller ikke. Så han skulle ta tak i det over helgen igjen som han sa. Han har vel tatt det opp minst 3 ganger dette året at lekser ikke ska gis i helg. Og at oppgaver bør ha innleveri g kl 20 og ikke 23.50 Anonymkode: 846a5...2cc 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #16 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har vært i kontakt . En lærer sier det er feil, en annen lærer sier det stemmer den er sendt ut og ska gjøres. Hovedlærer mener her må noe være feil. Problemet er jo at Ingen i gruppa bor i nærheten av hverandre, og 2 stk svarer ikke. Etter de la inn beskjed i klasse chaten om dette stemte. Jenta føler ho ikke får gjort noe i helg for ho føler det er noe hele tiden. Og ho er livredd for å stryker. Fordi en del lærere hadde ikke troa for ho skulle klare det pga sterk dysleksi Anonymkode: 846a5...2cc Så bra at du har tatt kontakt og viser interesse for læringen til barnet ditt. Det er beklagelig at hun har en opplevelse av at lærere ikke har trua på henne, det håper jeg dere prøver å formidle til skolen. Er enig i at bruk av Teams i helga bør være minimal, alle trenger å ta fri/fokusere på andre ting i helga. Anonymkode: f7132...990 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #17 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Og at oppgaver bør ha innleveri g kl 20 og ikke 23.50 Anonymkode: 846a5...2cc Akkurat dette betyr jo ærlig talt ingenting. Datteren din kan levere oppgaven akkurat når hun vil. Hun må ikke vente til kl 23.50. Det samme gjelder ved innlevering helg. Hun kan levere fredag om hun vil. Men ingen av dere leser meldingene fra lærerne som påminnelser om oppgaver de allerede har hatt tid til å jobbe med? De har ikke hatt noen skoletimer for å jobbe med gruppeoppgaven? Som endel andre her så sliter jeg med å tro at det er tilfellet. Ingen ville gitt oppgave med tre timers frist utenfor skoletid. Jeg tror virkelig dere misforstår noe. Anonymkode: 66106...481 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #18 Skrevet 1. juni 2024 Som lærer på vgs har jeg gitt studieoppdrag sist time. Jeg fikk ikke vikar for å dra i begravelse, så jeg måtte lage et studieoppdrag son elevene skulle jobbe med. For å gi dem litt fleksibilitet, ble fristen satt til 23. søndag kveld, selv om de burde ha klart å levere i løpet av timen på fredag om de hadde jobbet. Så hvordan har ongdummen planlagt arbeidet? Anonymkode: ebffb...31c 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #19 Skrevet 1. juni 2024 Jeg har elever som den dagen oppgaver skal inn, ikke har fått med seg at vi har en oppgave som skal inn, til tross for mange påminnelser underveis og det faktum at vi har jobbet med den oppgaven i timene i ukesvis. Jeg har ofte frist fredag eller søndag kveld, det er for å gi elevene tid til å bli ferdig. Særlig siden mange finner ut at de har noe som skal leveres samme dag den skal inn. Det hjelper visst ikke at det står på arbeidsplan, tavlen, at jeg sier det, at de jobber med den i timen, at jeg går rundt og hjelper. Alltid noen som ikke får det med seg Anonymkode: 2d18e...81f 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #20 Skrevet 1. juni 2024 Og dette sluker du rått, ts? Anonymkode: fc072...513 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå