AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Del Skrevet 1. juni Vi er nettopp i gang å prøve på nr to, og jeg har tracka syklusen min noen måneder, den har vært veldig stabil. Men nå er mensen tre dager forsinka og graviditetstestene negative (lenge siden estimert EL og vi har ikke prøvd etter det, så rimelig sikker på at jeg ikke kan være gravid). Jeg har vært mye stressa og leser at det kan påvirke syklusen, tenker at jeg kanskje ikke har hatt EL likevel? Burde jeg kanskje begynne å ta tester om noen dager hvis mensen fortsatt uteblir for å finne ut når neste EL er (om det ikke har vært allerede da..)? (Orker ikke prøve hele tiden men vil jo helst ikke gå glipp av et forsøk heller😅) Hvis noen rutinerte vil beskrive hvordan dere gjør EL-testing så setter jeg pris på det😊 Anonymkode: 32d56...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni #2 Del Skrevet 1. juni La denne syklusen gå.. Mest sannsynlig har du hatt EL men noen dager seinere enn antatt, og mensen dukker opp snart. Ved positiv EL test skjer EL normalt sett 24-36 timer etter positiv test, men man kan oppleve å få positiv EL test uten at kroppen slipper egg. Positiv El test betyr bare stigning i LH, ikke at egget slippes. Å begynne å teste så sent som nå er bare tull for man har LH i kroppen hele syklusen i variabel grad. Så ingen grunn til å teste for EL pga uteblitt mensen. Uteblitt mensen skyldes forsinket EL. Mensen er 12-14 dager etter EL. Anonymkode: 7fbf5...ffc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #3 Del Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 18.18): Vi er nettopp i gang å prøve på nr to, og jeg har tracka syklusen min noen måneder, den har vært veldig stabil. Men nå er mensen tre dager forsinka og graviditetstestene negative (lenge siden estimert EL og vi har ikke prøvd etter det, så rimelig sikker på at jeg ikke kan være gravid). Jeg har vært mye stressa og leser at det kan påvirke syklusen, tenker at jeg kanskje ikke har hatt EL likevel? Burde jeg kanskje begynne å ta tester om noen dager hvis mensen fortsatt uteblir for å finne ut når neste EL er (om det ikke har vært allerede da..)? (Orker ikke prøve hele tiden men vil jo helst ikke gå glipp av et forsøk heller😅) Hvis noen rutinerte vil beskrive hvordan dere gjør EL-testing så setter jeg pris på det😊 Anonymkode: 32d56...652 Min syklus varierer mellom 26-27-28 dager. Det ser ut til å være fordi jeg av og til får eggløsning rundt dag 14, og av og til 15 eller 16. Da vil også mens komme tilsvarende seinere, for lutealfasen min pleier å være på 11 dager uansett. Kan det være det som har skjedd? Nå er ikke jeg den mest ihuga testeren, men jeg liker å begynne el-testing allerede på dag 9 eller 10. Jeg bruker appen premom og tar bilde av testene som jeg legger inn i appen. Den legger merke til når jeg har en topp i LH. Når det nærmer seg el, tester jeg av og til to ganger om dagen. Jeg kjøper strimmeltester i store pakker fra babyplan. Det er billigst, tror jeg. Det som er greit med en slik app, er at jeg slipper å stole på hukommelsen, og får et oversiktig bilde av syklusene mine. Du finner også gode instruksjoner på babyplan sine nettsider i hvordan du bruker testene. Anonymkode: 1f79c...646 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå