AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Del Skrevet 1. juni Kan en hund f.eks være flink i bånd når en person går tur, mens med en annen f.eks slite med passeringer? Og hva er det i såfall som utgjør denne forskjellen? Altså hva er det som gjør at samme hunden går pent i bånd med noen mennesker og ikke andre? Anonymkode: 4e09a...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 1. juni #2 Del Skrevet 1. juni Ja, hundetrening er et en-til-en forhold. Så hvis en person trener hunden til å gå pent i bånd så vil det hovedsaklig bare gjelde de to. Ikke når hunden går tur med andre. Hvorfor hunden oppfører seg ulikt med ulike mennesker kan det ellers være mange grunner til. Hvordan personene har trent med hunden, hvordan de har reagert når hunden drar i båndet, hvor stresset hunden er rundt ene personen (forhøyet stress = mer draing i båndet), hvilke assoisasjoner hunden har laget seg til å gå tur med den personen, hva den har opplevd når den går tur med den personen osv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaiturid Skrevet 1. juni #3 Del Skrevet 1. juni (endret) Ja,helt klart. Hunder trenger trygghet og grenser. Det merker de med en gang. Usikre folk,gir usikre hunder. Mye kommer av bruk av fleksiline. Bruk kort bånd og ros med godbiter som belønning. Endret 1. juni av kaiturid 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #4 Del Skrevet 2. juni Når jeg kommer hjem til mine foreldre, kan jeg med stor sikkerhet fastslå hvem av dem som har gått mest tur med hunden 🤣 Har den ene gått, går hunden pent uten å dra (i fleksiline 😉). Har den andre gått, drar han som bare det. Tar imidlertid ikke mange påminnelser før han husker hvilket lag jeg er på, så skjerper han seg igjen. Anonymkode: 4770a...b85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #5 Del Skrevet 2. juni kaiturid skrev (21 timer siden): Ja,helt klart. Hunder trenger trygghet og grenser. Det merker de med en gang. Usikre folk,gir usikre hunder. Mye kommer av bruk av fleksiline. Bruk kort bånd og ros med godbiter som belønning. Ikke hos meg. Jeg er veldig usikker av meg. Har hatt mange hunder og ingen av dem har vært usikre. De er trygge og fine hunder. Anonymkode: dca5b...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 2. juni #6 Del Skrevet 2. juni Jepp, de går som en drøm med meg på tur, men drar som pokker når samboer tar dem på tur. Trente nylig den ene hunden til å løpe fint ved siden av meg på joggetur, null problem. Mens med samboeren både løp han foran, i beina hans, stoppet opp for å markere, og skjenet ut i sidene for å lukte på ting. 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå