Gå til innhold

Noen som har nr til Aleris der det er åpent helg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er under IVF. Og skal melde første dag av mens. Men det er jo stengt. Er det et annet nr man kan ringe? Skal starte med medisiner i morgen? Bare så vidt litt rødt blod på papiret når jeg tørka meg. Forlite til og bruke vanlig bind. Blir det likevell regnet som første dag av mens? Det kan jo komme mer iløpet av dagen?

Anonymkode: d09d3...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Aleris sin nettside har Aleris Strømmen åpent på lørdager. Tlf nr 63 80 03 30. 

Anonymkode: 58b47...869

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stengt der og.. men  ville dere regnet litt rødt blod på papiret som første dag av mens? Tokk i en ob nå.. men den er det bare litt brunt på nå. Har mens murringer. Og skal EGENTLIG ikke ha mensen før mandag. Fikk beskjed om og starte medisiner 2 dag av mens. Som er en søndag. Og stengt. Men hadde dere regnet denne som første dag av mens??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at når du får skikkelig blødning at mensen starter. Ergo første dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag av mensen er når du blør skikkelig, ikke bare rødt når du tørker deg/spotter. Så i dag er ikke første dag, mest sannsynlig i morgen, og da kan du melde fra på mandag. 

Anonymkode: 6f35a...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte en farmasøyt på Apoteket. Hun påsto første dag av mensen var nå.. så da får jeg vel starte på medisiner i morgen. Irriterende at ikke klinikken er åpen. Men når jeg da fikk mensen i dag, når ville dere gjette dere til at jeg får eggutak da? Har normal syklus, og kort protokoll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ringte en farmasøyt på Apoteket. Hun påsto første dag av mensen var nå.. så da får jeg vel starte på medisiner i morgen. Irriterende at ikke klinikken er åpen. Men når jeg da fikk mensen i dag, når ville dere gjette dere til at jeg får eggutak da? Har normal syklus, og kort protokoll..

Jeg har brukt medisiner på visse syklusdager lenge for å bli gravid, og de er helt tydelig på at lett blødning med brunt blod ikke er første dag. Altså ville jeg nok regnet i dag (søndag) som første dag med blødning og mandag som andre dag.

Anonymkode: f568e...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ville ikke stolt på en farmasøyt på apoteket. Ville ventet til mandag. 

Første blødningsdag er når man blør skikkelig- selv google vil fortelle deg dette.  Så jeg ville regnet i dag - søndag som dag1

Umulig å si når du får uttak. Spørs på hvordan kroppen din responderer på medisinene og hva de ser på UL kontroll iløpet av stimulering. Men alt mellom syklusdag 12-22 er normalt. 

Anonymkode: 6f35a...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ts: jeg hadde lett spotting / litt blod på pairet og skulle starte sprøyter første mensdsg. Jeg fikk ikke tak i klinikken og ante ikke at første mensdag er dagen med full blødning, så jeg tok sprøyten. Skulle ventet til dagen etterpå når mensen er kommet ordentlig i gang - dette er blødningsdag 1.

Anonymkode: 9a45c...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2024 den 15.36):

Til ts: jeg hadde lett spotting / litt blod på pairet og skulle starte sprøyter første mensdsg. Jeg fikk ikke tak i klinikken og ante ikke at første mensdag er dagen med full blødning, så jeg tok sprøyten. Skulle ventet til dagen etterpå når mensen er kommet ordentlig i gang - dette er blødningsdag 1.

Anonymkode: 9a45c...1a7

Snakket til slutt m klinikken, dem sa jeg hadde gjort riktig. Var på UL på syklusdag 7. Og 9 folikker hvertfall.. dem ville fremdeles ikke gi dato for eggutak. Så ny ultralyd på Tirsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...