AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Del Skrevet 1. juni Har hatt kort protokoll før, null bivirkninger. Merket ikke en gang noe etter egguttak og dro rett på jobb. Har nå blitt nedregulert i 3 uker og begynner på Gonal-F til uka. Merker seriøst INGENTING!! begynner nesten å bli litt bekymret da det forrige forsøket gikk dårlig og jeg tenker at kanskje jeg ikke responderer bra denne gangen heller pga null bivirkninger. Har noen erfaring med å ikke merke noen ting..? Anonymkode: 2888b...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni #2 Del Skrevet 1. juni Hvordan man reagerer på protokoller og behandling er veldig individuelt. Noen reagerer mye, andre merker lite. Hvor mye du reagerer har ikke en direkte sammenheng med hvordan kroppen din responderer. Jeg er av typen som reagerer lite på hormonbehandling, både kort og lang protokoll, har heller ingen graviditetssymptomer selv etter nå 7mnd annet enn uteblitt mensen. Anonymkode: f36bf...305 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni #3 Del Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvordan man reagerer på protokoller og behandling er veldig individuelt. Noen reagerer mye, andre merker lite. Hvor mye du reagerer har ikke en direkte sammenheng med hvordan kroppen din responderer. Jeg er av typen som reagerer lite på hormonbehandling, både kort og lang protokoll, har heller ingen graviditetssymptomer selv etter nå 7mnd annet enn uteblitt mensen. Anonymkode: f36bf...305 Måtte faktisk Google og fikk opp en artikkel som sa at kvinner som plages lite av hormonbehandling ofte har mindre plager (kvalme o.l) under graviditeten fordi kroppen ikke reagerer like mye på hormonforandringer. Ja det er jo positivt i så fall 😅 Anonymkode: 2888b...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni #4 Del Skrevet 1. juni Jeg reagerer ikke på medisinene jeg heller. Men jeg er veldig lite flink til å "kjenne etter" også, har lite kontakt med egne følelser og emosjoner. Jeg har hatt nesten 20 medisinerte sykluser med diverse cocktails av ulike preparater og har seriøst aldri merket noe forskjell. De gangene jeg har blitt gravid har jeg derimot blitt fortere rørt, men har aldri fått barn så vet ikke hvordan det uvanlige humøret hadde utviklet seg gjennom en graviditet. Jeg tror de som merker mye er de som skriker høyest om det, slik det jo gjerne er med ting. Anonymkode: 9a6d3...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni #5 Del Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Måtte faktisk Google og fikk opp en artikkel som sa at kvinner som plages lite av hormonbehandling ofte har mindre plager (kvalme o.l) under graviditeten fordi kroppen ikke reagerer like mye på hormonforandringer. Ja det er jo positivt i så fall 😅 Anonymkode: 2888b...494 Ja de sier så, men er nok like tilfeldig og individuelt det som det meste annet AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg reagerer ikke på medisinene jeg heller. Men jeg er veldig lite flink til å "kjenne etter" også, har lite kontakt med egne følelser og emosjoner. Jeg har hatt nesten 20 medisinerte sykluser med diverse cocktails av ulike preparater og har seriøst aldri merket noe forskjell. De gangene jeg har blitt gravid har jeg derimot blitt fortere rørt, men har aldri fått barn så vet ikke hvordan det uvanlige humøret hadde utviklet seg gjennom en graviditet. Jeg tror de som merker mye er de som skriker høyest om det, slik det jo gjerne er med ting. Anonymkode: 9a6d3...8a3 Nei de som merker det mest, er ikke de som skriker høyest når det kommer til bivirkninger. Det er 100% individuelt og absolutt mest vanlig at man blir påvirket av stimuleringen, enn at man ikke blir det. Men noen kvinners kropper og systemer håndterer hormontilskudd og stimulering annerledes enn andre som gjør at de får mildere reaksjoner etc som ved alle andre typer medikamenter og bivirkninger. Anonymkode: f36bf...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni #6 Del Skrevet 1. juni Jeg merket ikke noe til bivirkninger hverken på kort eller lang protokoll. Responsen på hormonene kan nok kalles dårlig, i form av at det ble uventet få egg ut hver gang. Men det førte også til at jeg hadde den høyeste dosen de kunne gi meg på siste forsøk, og jeg merket fortsatt ikke noe til det. På tredje og siste forsøk ble jeg gravid og vi fikk barn. Jeg var VELDIG plaget av kvalme i svangerskapet. I en sånn grad at jeg ble dehydrert av at jeg kastet opp så mye, og var innlagt på sykehus for å få væske intravenøst flere ganger. Så for akkurat meg stemte det ikke dette med at kroppen reagerer på hormonendringer generelt. Det er visst bare hcg jeg ikke tåler så bra. Men resultatet var virkelig verdt det ❤️ Anonymkode: 83bc3...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #7 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja de sier så, men er nok like tilfeldig og individuelt det som det meste annet Nei de som merker det mest, er ikke de som skriker høyest når det kommer til bivirkninger. Det er 100% individuelt og absolutt mest vanlig at man blir påvirket av stimuleringen, enn at man ikke blir det. Men noen kvinners kropper og systemer håndterer hormontilskudd og stimulering annerledes enn andre som gjør at de får mildere reaksjoner etc som ved alle andre typer medikamenter og bivirkninger. Anonymkode: f36bf...305 Jeg tror du tolket innlegget mitt litt vel negativt, eller jeg som tolker ditt negativt nå? Det er jo vanlig at de som har noe å utsette på ting eller som har klager på noe skriker høyere enn de som er fornøyde med det samme. Det er et velkjent fenomen. Det blir som med fødsel, de som har en vond fødsel har gjerne mer behov for å snakke om det enn de som har en lett fødsel uten store traumer eller skader. Man har gjernr et større behov for støtte underveis dersom det er noe spesielt som skjer også. Anonymkode: 9a6d3...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #8 Del Skrevet 2. juni Jeg var plaget av bivirkninger på lang protokoll, men kroppen responderte ikke på nedregulering likevel. Anonymkode: 59cee...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #9 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror du tolket innlegget mitt litt vel negativt, eller jeg som tolker ditt negativt nå? Det er jo vanlig at de som har noe å utsette på ting eller som har klager på noe skriker høyere enn de som er fornøyde med det samme. Det er et velkjent fenomen. Det blir som med fødsel, de som har en vond fødsel har gjerne mer behov for å snakke om det enn de som har en lett fødsel uten store traumer eller skader. Man har gjernr et større behov for støtte underveis dersom det er noe spesielt som skjer også. Anonymkode: 9a6d3...8a3 Tror du tolket mitt innlegg negativt i så tilfelle for jeg tolket ikke ditt negativt, og mitt var ikke ment negativt Du har nok et lite poeng i at de som har mye bivirkninger snakker mer enn de med lite - det skyldes nok da også fordi de med mye bivirkninger har mer å si - dem uten bivirkninger har jo på sett og vis ikke samme opplevelse av stimulering/medisinering etc som dem med mye - ikke at de skriker høyest.. En venninne av meg hadde stimulering samtidig som meg - hun var kjempe plaget. Jeg kunne på ingen måte relatere til det for jeg hadde nada - så selvsagt hadde jeg mindre behov for å snakke om det. Og særlig på slike forum så samles det ofte flere som har slitt lenge, opplevd flere mist, hatt flere utfordringer - enn prøvere hvor det går enkelt.. Man søker ikke opp forum for prøvere dersom ting går fint AKA det blir samlet mer mennesker med ulike utfordringer samme sted. Som man leser i mange tråder - KG er ikke akkurat kvalifisert som representativt for samfunnet generelt. Anonymkode: f36bf...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå