AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #21 Del Skrevet 1. juni 2024 8 hours ago, Hannah80 said: Dette syns jeg hørtes utrolig merkelig ut. Syns faktisk at det er direkte slemt av henne. Jeg skjønner at du blir usikker, ts. Selv så hadde jeg skygget banen hvis jeg hadde vært i samme situasjon. Hadde tenkt at hun ikke var interessert nok. Veldig enig med dette! Jeg skjønner ikke kjæreste-kulturen som foregår nå. Man skal oppføre seg i kjærester som lang tid, men ikke definere noe. Ikke nå, vente litt. Jeg får inntrykk av at mange rett og slett leker med andres følelser til noe annet kommer gående. Da jeg var ung (nærmer meg 40 nå) så fant man noen man likte, definerte seg som kjærester ganske fort også så man hvordan det gikk. Anonymkode: 6f29c...468 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #22 Del Skrevet 1. juni 2024 Kjærester er jo ikke noe man setter dato på. Kjærester er jo en følelse. At "hey det er oss 2". Hadde hun hatt barn og ville vente 6 mnd med å introdusere så greit. Men 6 mnd på å finne ut om dere skal være kjærester det er sært Anonymkode: 2285f...a42 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #23 Del Skrevet 1. juni 2024 Hun høres veldig rigid ut som har bestemt seg for en dato selv om dere nå oppfører dere akkurat som kjærester. Anonymkode: 5d077...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #24 Del Skrevet 1. juni 2024 Den dagen når «dating» ble et fenomen her til lands så ble det å være kjærester nesten satt i samme bås som ekteskap. FF , situasionship og uavklart forhold lager bare masse kaos og såre følelser. Følgende bør være fasit: En dater i en med eller kortere , og så tar en en prat mens en ligger på hodeputen etter en fin kveld/natt og spør :» Vil du være kjæresten min? « Da bør det komme et nokså klart svar. Er det tvil inne i bildet så trekker en seg stille og rolig unna . Hvis en har vært ekstra smart så har en ikke involvert lensmann og prest mens en har møttes og flørtet seg frem. Å få en beskjed om at en ikke kan bli kjærester før om 6 mndr er å bli holdt for narr ! Da takker en for seg , og samtidig informerer vedkommende om at en ikke er et menneske som en kan lekes med. Det som menn og kvinner ikke tenker over er at noen mennesker tester fra dag en. Er du styrbar og ledd å lede , ja da blir du styrt av denne personen fordi de liker å få ALT på sine premisser. De må en sette på plass, og en må sørge for å ta vare på sin egen verdighet. Her har nok TS gått rett i fella tror jeg Anonymkode: 4c089...dac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 1. juni 2024 #25 Del Skrevet 1. juni 2024 Hvorfor så viktig å definere det? Har du ventet i 4 måneder, så går to måneder ganske fort. Så det ikke snakk om flere måneder Bare fortsett å gjør disse tingene dere gjør sammen. Og ikke vær så opptatt av definisjon. Prøv igjen om par måneder og ta heller stilling til det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. juni 2024 #26 Del Skrevet 1. juni 2024 Stor pike skrev (12 timer siden): At alt skal være så vanskelig. "I min tid' ble man sammen og var kjærester. Det virker som om alt er så klønete nå. Jeg ville sagt dere var kjærester nå. Hva er dere ellers liksom? Samme her. Det var kjærester man var og man ble sammen på ordentlig med en gang. Ikke dette "ingenting" greiene eller "bare holder på" i en evighet. Leser her inne innlegg fra folk som har "holdt på" i 8-12 måneder og motparten ENNÅ IKKE vil betegne dem som kjærester... herregud for noe tull. Husker ikke noe sånt da jeg var yngre og hadde kjærester. Man ble kjærester, rett og slett, med det samme nesten. Kanskje bare et par uker med treff først. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 1. juni 2024 #27 Del Skrevet 1. juni 2024 Dere er kjærester når dere gjør kjæresteting. Ikke noe diskusjon egentlig. Bare kall hun kjæresten din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #28 Del Skrevet 1. juni 2024 Her holder jeg med flertallet. Hadde trukket meg unna denne damen. Det er så mange ulike holdninger der ute, så du må finne ut hva som er rett for deg. Hun har tydeligvis klare grenser for seg selv (eller?🤷♂️), og det må du også ha. Ikke la hennes grenser være dine, de må du sette selv og stå for de. For meg hadde dette ødelagt noe jeg hadde følt var trygt. Det hadde føltes utrygt, og en slik relasjon ønsker jeg meg ikke. Jeg hadde hevet hodet og sagt at hun kan prøve å finne ut hva hun vil, og heller ta kontakt om det skulle være meg hun ville ha. Men at jeg ikke kommer til å sitte og vente på henne. Anonymkode: fa27a...40e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 1. juni 2024 #29 Del Skrevet 1. juni 2024 (endret) Jeg blir utrolig forvirret av disse nye begrepene selv, men fått med meg at man holder på, og da dater man og blir kjent, så holder man på eksklusivt, og da dater man ikke andre og har ikke sex med andre, men tilnærmer seg seriøst forhold. Så blir man kjærester. Dette er iallefall gangen blant mine barn og deres venner, og holder på kan vare en god stund til de definerer seg som kjærester. Min sønn og hans kjæreste holdt vel på i mer enn 6 måneder før de ganske nylig definerte seg som kjærester, men de holdt på eksklusivt i månedene før kjærester ble vedtatt. Tenker dette er litt ordsalat man fort kan bli usikker og frustrert av om man ikke har helt lik forståelse av begrepene. For min del var de åpenbart kjærester og svært gjensidig forelsket i hverandre da de "holdt på", men her var det heldigvis ikke noe ugreit ved at de hadde ulik oppfatning rundt slikt, og nå er de altså kjærester. Da jeg var ung betydde "å holde på" at man hadde sex enkelt og greit, så jeg skvatt jo til første gang min sønn sa "vi holder på". Trodde det var vel brå åpenhet til mor om at "vi bare knuller". Istedenfor å overtenke ts, hva med å spørre henne skikkelig om hvordan hun definerer dette? Å holde på eksklusivt har jeg nå forstått at da har man gjensidige intensjoner om å bli kjærester, og det er absolutt ikke useriøst, men bare å ikke hoppe for brått i det, så det å være kjærester er litt spesielt og noe man ikke har endt opp med å ha vært med mange, fordi det skal være litt eksklusivt og ha en seriøs og forpliktende betydning. Noe som kanskje ikke er bare dumt. Endret 1. juni 2024 av Trolltunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #30 Del Skrevet 1. juni 2024 Det er da vel ikke noe å lage noen stor greie av. Hun har sikkert gjort forhastede valg tidligere ang. kjærester og angret. Som man vet når man har levd en stund, så kan mennesker vise en annen side av seg selv når det er gått en stund. En 6 måneders grense er ikke så lenge. Og dere har det jo bra. Tenker du virkelig at du kan gå glipp av andre damer i disse to månedene som er igjen? I så fall er du vel ikke verd å være kjæresten hennes. Anonymkode: 72f2a...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #31 Del Skrevet 1. juni 2024 Virker som det er forvirring omkring dette kjærestebegrepet. Etter min forståelse av kjærestebegrepet, har dere vært kjærester lenge. Kjærestetiden er denne bli-kjent-fasen hvor dere er mye sammen og gjør hyggelig ting sammen som par. Neste naturlige trinn ville være forlovelse. Det er da man føler man har vært kjærester lenge nok til å vite at man vil ha hverandre, og gjennom forlovelsen lover man hverandre at fra nå av er det dere to, og det er på tide å planlegge bryllup og sammenflytting. Men så er det disse hersens moderne tidene med sex fra første date, samboerforhold ut og inn og i hytt og pine, mine/dine/våre unger, ekser her, ekssvigers der, nye svigers der og alt dette moderne greiene som gjør det hele fryktelig rotete, vanskelig og uoversiktlig. Ingen orden på rekkefølge for når ting skal skje og det skaper veldig mye usikkerhet hos veldig mange. Noen ting var bedre før....., Men det er jo fortsatt mulig å gjøre ting på "gamlemåten", hvis man ønsker litt struktur, plan og orden på dette med å finne seg en livspartner. Anonymkode: 44523...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arild37 Skrevet 1. juni 2024 #32 Del Skrevet 1. juni 2024 Jeg ville tolket det som at hun ønsket å holde mulighetene åpne for andre, hun har da også en unnskyldning klar når hun blir avslørt, for dere var jo egentlig ikke kjærester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #33 Del Skrevet 1. juni 2024 Million skrev (1 time siden): Samme her. Det var kjærester man var og man ble sammen på ordentlig med en gang. Ikke dette "ingenting" greiene eller "bare holder på" i en evighet. Leser her inne innlegg fra folk som har "holdt på" i 8-12 måneder og motparten ENNÅ IKKE vil betegne dem som kjærester... herregud for noe tull. Husker ikke noe sånt da jeg var yngre og hadde kjærester. Man ble kjærester, rett og slett, med det samme nesten. Kanskje bare et par uker med treff først. Ja, det er jo ikke rart mange unge ikke har hatt kjæreste før. De har jo det, men de bare kaller seg aldri for kjærester å går fullstendig glipp av den følelsen og tryggheten mens de hadde det. Anonymkode: 7c870...425 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #34 Del Skrevet 1. juni 2024 Dere er jo kjærester, det er å være kjærester er jo noe man er, at hun ikke vil definere seg som det er jo merkelig og jeg skjønner godt at det er sårende. Vil hun treffe andre? Holde antallet kjærester nede just in case? Anonymkode: 605ea...de7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå