AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #1 Del Skrevet 31. mai 2024 Jeg møtte ei dame på Tinder i januar. Siden februar har vi møttes svært mye. I dette menes det at vi overnatter hos hverandre 4-5 dager i uken, dette har vi gjort i 3 mnd nå. vi gjør kjæresteri, har sex, koser og finner på koselige ting. Vi har det VELDIG fint sammen, og jeg føler meg klar til å bli sammen og ser på henne som «kjæresten min». Vi har møtt hverandres venner og familie. Jeg spirte henne om hvor lenge vi skal holde på sånn før vi blir kjærester. Hun sier at vi kommer til å bli kjærester når vi har holdt på i rundt 6 mnd, jeg syns dette er stusselig og ble egenklig ganske lei meg. Vi har holdt på i rundt 4 mnd nå, og vi oppfører jo oss som kjærester og nesten samboere vil jeg påstå. hun mener det kan være greit med en 6 mnd regel da vi virkelig kjenner hverandre godt etter den tiden. Jeg føler vi kjenner hverandre godt nok nå, jeg gjør ihvertfall det. Skal jeg vente i flere mnd til, for å kanskje risikere at det ikke blir noenting, eller kan det å vente være lurt? Anonymkode: c784c...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #2 Del Skrevet 31. mai 2024 . Anonymkode: c784c...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #3 Del Skrevet 31. mai 2024 Hva tror du en kjærestestatus endrer? Det kan være slutt i morgen, uansett hva du kaller det. Anonymkode: 79775...ac7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #4 Del Skrevet 31. mai 2024 Så kjedelig 🫂 Har du sakt det til henne at du er uenig etter at hun har sakt at hun vil vente til 6 måneder? At du er redd hun kanskje ikke er så forelsket som deg når hun holder igjen når dere nærmest er samboere allerede? Anonymkode: 7c870...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #5 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva tror du en kjærestestatus endrer? Det kan være slutt i morgen, uansett hva du kaller det. Anonymkode: 79775...ac7 Det er sant. Men jeg syns det er veldig rart å vente så lenge når vi allerede oppfører oss som kjærester og har gjort det i flere mnd. Gjør meg bare usikker Anonymkode: c784c...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #6 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva tror du en kjærestestatus endrer? Det kan være slutt i morgen, uansett hva du kaller det. Anonymkode: 79775...ac7 Det det endrer er bekreftelse på at hun føler det samme. Noen er konfortable å leke kjærester uten å føle noe, å bare bruker folk og holder gresset åpent så lenge de orker. Ikke sikkert hun er sånn da ts! Kan bare være nøye av natur. Anonymkode: 7c870...425 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #7 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så kjedelig 🫂 Har du sakt det til henne at du er uenig etter at hun har sakt at hun vil vente til 6 måneder? At du er redd hun kanskje ikke er så forelsket som deg når hun holder igjen når dere nærmest er samboere allerede? Anonymkode: 7c870...425 Jeg har sakt at jeg er uenig, og fortalte henne at jeg opplever at vi på en måte er kjærester allerede nå, fikk ikke noe klart svar tilbake, men hun sa at relasjonen mellom oss var noe hun ville, altså at hun vil bli kjøresten min, bare ikke nå. Anonymkode: c784c...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #8 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har sakt at jeg er uenig, og fortalte henne at jeg opplever at vi på en måte er kjærester allerede nå, fikk ikke noe klart svar tilbake, men hun sa at relasjonen mellom oss var noe hun ville, altså at hun vil bli kjøresten min, bare ikke nå. Anonymkode: c784c...48b Hmm, det er jo bra hun sier hun vil være med deg, men rart at hun vil vente ja. 2 måneder er ikke så alt for lenge, er hun verdt denne tiden med litt usikkerhet? Gjør dette at du føler for å trekke deg unna? Ikke klarer å nyte stunder med henne, fordi hun krever kjæreste av deg uten å gi deg kjæreste tilbake? Anonymkode: 7c870...425 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 31. mai 2024 #9 Del Skrevet 31. mai 2024 At alt skal være så vanskelig. "I min tid' ble man sammen og var kjærester. Det virker som om alt er så klønete nå. Jeg ville sagt dere var kjærester nå. Hva er dere ellers liksom? 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #10 Del Skrevet 31. mai 2024 Stor pike skrev (3 minutter siden): At alt skal være så vanskelig. "I min tid' ble man sammen og var kjærester. Det virker som om alt er så klønete nå. Jeg ville sagt dere var kjærester nå. Hva er dere ellers liksom? Helt enig med deg Anonymkode: c784c...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #11 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hmm, det er jo bra hun sier hun vil være med deg, men rart at hun vil vente ja. 2 måneder er ikke så alt for lenge, er hun verdt denne tiden med litt usikkerhet? Gjør dette at du føler for å trekke deg unna? Ikke klarer å nyte stunder med henne, fordi hun krever kjæreste av deg uten å gi deg kjæreste tilbake? Anonymkode: 7c870...425 Jeg syns hun er verdt det, men ja det gjør meg også veldig usikker, noe som gjør det vanskelig. Tror jeg må trekke meg litt unna henne en liten periode for å få orden i tankene Anonymkode: c784c...48b 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærrips Skrevet 1. juni 2024 #12 Del Skrevet 1. juni 2024 For en teit regel spesielt hvis dere allerede har møtt hverandrer familie 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærrips Skrevet 1. juni 2024 #13 Del Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har sakt at jeg er uenig, og fortalte henne at jeg opplever at vi på en måte er kjærester allerede nå, fikk ikke noe klart svar tilbake, men hun sa at relasjonen mellom oss var noe hun ville, altså at hun vil bli kjøresten min, bare ikke nå. Anonymkode: c784c...48b Stygt gjort av henne syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #14 Del Skrevet 1. juni 2024 Blåbærrips skrev (13 minutter siden): Stygt gjort av henne syns jeg Syns det er sårende ja.. ble litt dårlig stemning. Hun sover nå, jeg får det ikke til. Vet ikke hva jeg skal gjøre Anonymkode: c784c...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 1. juni 2024 #15 Del Skrevet 1. juni 2024 Dette syns jeg hørtes utrolig merkelig ut. Syns faktisk at det er direkte slemt av henne. Jeg skjønner at du blir usikker, ts. Selv så hadde jeg skygget banen hvis jeg hadde vært i samme situasjon. Hadde tenkt at hun ikke var interessert nok. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #16 Del Skrevet 1. juni 2024 Her kan jeg kanskje hjelpe, for jeg hadde en lignende ting, så beklager for en lang post. Basert på erfaring fra tidligere forhold, både romantiske og vennskapelige, avtalte jeg med meg selv om å vente med å satse fullt på en evt fremtidig kjæreste til det hadde gått 2 år av forholdet. Forskjellen er altså at vi var kjærester, og jeg traff vennene hans og nær familie og sånn, men jeg venta med til å møte utvidet familie og med å prate ordentlig om framtida vår sammen. Jeg sa til ham helt på starten at dette var ikke noe jeg kunne gjøre ordentlig før det har gått 2 år. Da det hadde gått 2 år dro vi i konfirmasjon sammen for å møte hele slekta. Jeg er utenlandsk, så å møte min familie må planlegges mer, men nå føler jeg endelig jeg planlegge turen. Jeg tenkte derimot allerede første måneden vi var sammen at han her vil jeg være sammen med lenge, det bare var som alle brikkene fallt på plass dagen jeg traff ham. Men likevel var den 2 år-datoen som en slags grense for å være helt sikker. Så jeg kan godt tro at hun du dater tenker at allerede nå at hun vil være kjæresten din, men at for å virkelig tørre å satse så må hun se hvordan det går etter 6 år. Mange nyforelskede par har det jo veldig bra i starten før hverdagen tar dem eller det viser seg at man ikke passet så godt sammen likevel. Eller kjipe ting som lovebombing og manipulasjon i starten forkledd som en kjempekoselig kjæreste. Det er dessverre mange som har dårlige erfaringer fra tidligere relasjoner, så det er tross alt godt å kunne bruke det man lærte av dem videre. Nå er dette ingen fasit, men følte for å sammenligne med mitt tankesett. Andre ting som jeg tenker er: om dere allerede hadde vært sammen nå og hun er usikker på noe ved matchen deres, slipper hun i alternativet med å vente 6 måneder å spekulere i om hun gjorde et forhastet valg med å bli sammen da hun var nyforelsket. Nå har hun mer oversikt over likhetene og forskjellene deres, samt væremåte. For å si det veldig enkelt: takler hun alle dine uvaner i 6 måneder, så takler hun dem generelt. Det høres ut som dere har det veldig fint akkurat nå, jeg ville bare ha ventet et par måneder på henne i steden for å gjøre noe ut av det. Jeg skjønner du føler en usikkerhet, men jeg tror at om du ikke tenker over det så sier hun i fra når hun er klar og mtp hvordan ting er nå virker det jo veldig positivt. På en annen side skjønner jeg at du er kjempeutålmodig! Jeg møtte kjæresten min i april måned og sa til meg selv at jeg absolutt ikke kunne bli sammen med ham allerede samme måned. Jeg spurte ham like over midnatt natt til 1. mai for jeg greide ikke vente lenger. Anonymkode: 25ea9...f08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #17 Del Skrevet 1. juni 2024 42 minutter siden, AnonymBruker said: avtalte jeg med meg selv om å vente med å satse fullt på en evt fremtidig kjæreste til det hadde gått 2 år av forholdet. 42 minutter siden, AnonymBruker said: men at for å virkelig tørre å satse så må hun se hvordan det går etter 6 år. 43 minutter siden, AnonymBruker said: usikker på noe ved matchen deres, slipper hun i alternativet med å vente 6 måneder 43 minutter siden, AnonymBruker said: møtte kjæresten min i april måned og sa til meg selv at jeg absolutt ikke kunne bli sammen med ham allerede samme måned. Jeg spurte ham like over midnatt natt til 1. mai for jeg greide ikke vente lenger. Jeg skjønner ikke innlegget ditt. Blander du år og måneder? Ventet du 2 år med å definere dere som kjærester??? Anonymkode: 14801...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #18 Del Skrevet 1. juni 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg møtte ei dame på Tinder i januar. Siden februar har vi møttes svært mye. I dette menes det at vi overnatter hos hverandre 4-5 dager i uken, dette har vi gjort i 3 mnd nå. vi gjør kjæresteri, har sex, koser og finner på koselige ting. Vi har det VELDIG fint sammen, og jeg føler meg klar til å bli sammen og ser på henne som «kjæresten min». Vi har møtt hverandres venner og familie. Jeg føler med deg! 🫂 Jeg hadde helt klart tatt det som et slag i magen. En ting er å si at man vil vente å involvere familie med den man dater inntil man er kjærester eller det har gått x antall måneder, men å gjøre alt det der og få høre at man ikke er kjærester, må gjøre vondt! Jeg har alltid vært skeptisk til alt det med å ikke definere seg. Det er noe tull! Jeg mener det bare handler om å holde bakdøra på gløtt for noe annet og holde terskelen lav for å avslutte forholdet dersom en bagatell blir for brysom. (sett serien "sex og singelliv"? - ikke gjør det! ). Et forhold krever mye. Skal det ha noen sjans må man gå 100% inn for det. Ikke bare litt og "se hvordan det går" Til sammenligning : Jeg og min kjæreste definerte oss som eksklusive og kjærester veldig fort. Jeg sa jeg ville vente noen mnd med å introdusere barn og familie noen mnd. Men etter kort tid ble det naturlig at jeg ble involvert i hennes og det ble mer og mer naturlig å involvere min også. Det begynte å føles ubehagelig og upraktisk å hele tiden måtte skjule forholdet. Men så fikk hun plutselig en periode hvor hun begynte helt uventet å dytte meg vekk og jeg fikk en veldig vond følelse av at det var på vei mot slutten. Jeg ble skikkelig knust og blant annet følte jeg det ubehagelig å ha introdusert henne for familien og bli dumpet like etterpå. Så viste det seg bare at hun hadde sine (eksterne) grunner, men som hun ikke formidlet særlig bra. Jeg tror hun også merket at jeg reagerte på det og muligens at jeg begynte å trekke meg unna (forsvarsmekanisme, for jeg stålsatte meg på the dump. Jeg hadde det skikkelig dårlig). Så hun kom plutselig tilbake 200% og vi hadde noen lidenskapelige dager og glory days siden. Men vi har altså vært kjærester hele tiden. Jeg mener bare å bekrefte hvor vondt det er når man ikke er i synk og pleier forholdet likt. Å leve med usikkerhet om kjærestens intensjoner er smertefullt og det burde dama di forstå - særlig hvis du har vært åpen på dette fra din side. 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg syns hun er verdt det, men ja det gjør meg også veldig usikker, noe som gjør det vanskelig. Tror jeg må trekke meg litt unna henne en liten periode for å få orden i tankene Jeg forstår dette. Jeg ville blitt skeptisk. Men jeg ville ikke gjort noe dramatisk. Jeg trakk meg litt vekk selv helt naturlig, for jeg ble lei meg og trengte å samle meg. Men jeg ville ikke gjort det for å være "taktisk". Det er bare manipulerende. Jeg trengte å samle meg, tenke litt og først og fremst få tilbake kontrollen over meg selv, siden jeg følte jeg mistet meg litt i denne "krisa". Kanskje du også har behov for det. Så lenge det er ubalanse i hvordan dere ser på forholdet, er det mulig du trenger å komme deg litt mer "i vater" og ha et realistisk forhold til dette. Men dere må definitivt snakke sammen. Du kan ikke gå med disse vonde følelsene i flere måneder. Anonymkode: 14801...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #19 Del Skrevet 1. juni 2024 TS hvis du har vært på KG en stund så veit du hva som skjer. Når dere ikke har avklart eksklusivitet står hun fritt til teste andre. Om hun går på Tinder dater hver helg fremover gjør hun ikke noe galt. Hun har deg på gress og sjekker mulighetene for noen bedre. Derfor vil hun ikke formalisere. Da ville hun vært utro. Og det er jo dårlig gjort. Anonymkode: eda4b...1e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #20 Del Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS hvis du har vært på KG en stund så veit du hva som skjer. Når dere ikke har avklart eksklusivitet står hun fritt til teste andre. Om hun går på Tinder dater hver helg fremover gjør hun ikke noe galt. Hun har deg på gress og sjekker mulighetene for noen bedre. Derfor vil hun ikke formalisere. Da ville hun vært utro. Og det er jo dårlig gjort. Anonymkode: eda4b...1e8 Det jeg tenkte også, så det der hadde ikke jeg giddet Anonymkode: b354c...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå