skreppamedleppa Skrevet 7. juni 2024 #61 Del Skrevet 7. juni 2024 Jeg synes selv at valgfrihet og fleksibilitet er både det gøyeste og det fineste med klær. Jeg kunne aldri levd mitt liv i bare kjoler eller bare skjørt eller bare bukser. Men jeg forstår godt mennesker som har aversjon mot et av disse plaggene. Og dermed velger vekk en eller flere alternativer her. Fordi de føler seg ukomfortabel med dette plagget på, det er helt greit. Jeg føler meg like feminin i bukser som i kjoler, hvor kvinnelig jeg føler meg har absolutt ingenting med det å gjøre. Og heldigvis for det *phu*. Jeg føler meg dermed mer feminin med barberte legger enn med håete legger, uten at jeg dermed sier at barberte legger er mer feminint av den grunn. Så hva hver og en av oss føler oss feminin med er subjektiv. Men det er en følelse og en kulturell norm, ingenting annet slettes ikke den objektive sannheten. Og må en gå rundt og føle seg og være feminin hele tiden 24/7? Det er i så tilfelle ganske absurd. I 2024 står en ganske fritt til å velge klær selv, jeg har gått på finere tilstelninger med skjorte, slips og flosshatt og jeg har gått på finere tilstelninger med ballkjole. I begge situasjoner var jeg en feminin kvinne, og følte meg som det, og fikk komplimenter og eide antrekket fra topp til tå. Folk står ganske fritt til å velge selv. Jeg har heldigvis en omgangskrets, en jobb, en hverdag hvor jeg ser folk går med det meste enten det er turklær, 50 talls kjoler, skjørt og ull strømpebukse med en fin top/ genser til, joggebukse, fargerikt, sort/hvit osv. Hjemme er det alltid Pysjbukse/joggebukse for min del som triumfer alt. Takler du ikke det med meg så vet en fint hvor døren ut er. Det eneste jeg synes ser latterlig ut er mennesker som fryser. Har du tatt på deg kjole om vinteren eller på en kald sommerdag men samtidig står å hakker tenner og rister som du har Parkinson så ser det dust ut. Kle på deg etter været. Og mennesker med Hawaii skjorte i begravelse eller skjørt og sandaler på vei opp prekestolen. Sunn fornuft er det jo lov å inneha. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #62 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 0.23): Hvorfor er det egentlig forventet at kvinner skal gå med kjole/skjørt? Hater å gå med kjole eller skjørt, får en klaustrofobisk følelse av det, kan ikke bevege meg eller sitte sånn det føles naturlig for meg når jeg har på det. Noen som vet hva det kommer av at man er forventet å gå med et slikt upraktisk plagg bare på grunn av hvilket kjønnsorgan man har? Anonymkode: 0123f...9d7 Det er ikke forventning om det. Vil du bruke kjole gjør du det. Vil du ikke, lar du vær. Anonymkode: 6865a...f4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #63 Del Skrevet 8. juni 2024 Kan det ha noe med kultur å gjøre også? Har vert mange ganger i Polske byer, og der går en mye høyere andel av kvinner i kjole/skjørt en her til lands. Gjelder like mye om vinteren også, selv om det må være kaldt? Anonymkode: aa2c5...f58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 8. juni 2024 #64 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 0.23): Hvorfor er det egentlig forventet at kvinner skal gå med kjole/skjørt? Hater å gå med kjole eller skjørt, får en klaustrofobisk følelse av det, kan ikke bevege meg eller sitte sånn det føles naturlig for meg når jeg har på det. Noen som vet hva det kommer av at man er forventet å gå med et slikt upraktisk plagg bare på grunn av hvilket kjønnsorgan man har? Anonymkode: 0123f...9d7 Føler ikke det er forventet av meg at jeg må gå med kjole/skjørt. Jeg gjør det fordi jeg elsker det. Har vel med kultur å gjøre tenker jeg. Finnes jo menn i andre kulturer som går med kjortler. Ser jo nesten litt ut som kjoler det og. Gå med det du liker best 🤗. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #65 Del Skrevet 8. juni 2024 Elsker å gå i bukser. Gi meg en god bukse over en kjole any day Anonymkode: e7296...480 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #66 Del Skrevet 8. juni 2024 Irak skrev (10 minutter siden): Føler ikke det er forventet av meg at jeg må gå med kjole/skjørt. Jeg gjør det fordi jeg elsker det. Har vel med kultur å gjøre tenker jeg. Finnes jo menn i andre kulturer som går med kjortler. Ser jo nesten litt ut som kjoler det og. Gå med det du liker best 🤗. Du elsker å gjøre det. Fordi det er behagelig eller andre ting? Anonymkode: aa2c5...f58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 8. juni 2024 #67 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du elsker å gjøre det. Fordi det er behagelig eller andre ting? Anonymkode: aa2c5...f58 Mange grunner egentlig. Det er lettvint, behagelig og komfortabelt. Føler meg veldig vel i kjoler/skjørt 👌. Deilig og godt å gå med 🪷💕. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #68 Del Skrevet 8. juni 2024 Når ble det forventet? Aldri merket Anonymkode: 7615b...910 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #69 Del Skrevet 8. juni 2024 Irak skrev (5 minutter siden): Mange grunner egentlig. Det er lettvint, behagelig og komfortabelt. Føler meg veldig vel i kjoler/skjørt 👌. Deilig og godt å gå med 🪷💕. Blir vel ikke så behagelig og komfortabelt om vinteren å gå rundt å fryse? Blir jo snakk om nesten halve året.. Anonymkode: aa2c5...f58 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 8. juni 2024 #70 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blir vel ikke så behagelig og komfortabelt om vinteren å gå rundt å fryse? Blir jo snakk om nesten halve året.. Anonymkode: aa2c5...f58 Da har man strikkekjoler og ullstrømpebukser 👌. Bruker sjeldent strømpebukser innendørs da. Da fyrer jeg i ovnen heller... 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. juni 2024 #71 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 19.49): Har ein beintøff kompis med langt hår og skjegg som går med kjole av og til 🤘 Anonymkode: ee314...4d3 Dette var oppløftende å høre. Alle skal få gå kledd med akkurat det de selv har lyst til å gå med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 8. juni 2024 #72 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Blir vel ikke så behagelig og komfortabelt om vinteren å gå rundt å fryse? Blir jo snakk om nesten halve året.. Anonymkode: aa2c5...f58 Hvorfor setter du likehetstrekk mellom kjole/skjørt og å fryse? 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #73 Del Skrevet 8. juni 2024 Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden): Hvorfor setter du likehetstrekk mellom kjole/skjørt og å fryse? Tynne strømper som de fleste bruker varmer vel ikke så veldig, er det over kneet kort kommer kulda til hele veien opp. Anonymkode: aa2c5...f58 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #74 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tynne strømper som de fleste bruker varmer vel ikke så veldig, er det over kneet kort kommer kulda til hele veien opp. Anonymkode: aa2c5...f58 Om de bruker tynne strømpebukser så fryser de nok ikke. Selv bruker jeg ullstrømpebukse om vinteren. Null problem. Anonymkode: ca9c5...c0d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 8. juni 2024 #75 Del Skrevet 8. juni 2024 Hvorfor er det så mange som lager problemer ut av noe som ikke er et problem? Nei, du trenger ikke å gå i kjole. Nei, det er ikke forventet at du går i kjole. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #76 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om de bruker tynne strømpebukser så fryser de nok ikke. Selv bruker jeg ullstrømpebukse om vinteren. Null problem. Anonymkode: ca9c5...c0d Jeg som gjerne bruker 2 sett med ullundertøy og langbukse hadde nok fryst ganske mye mer med bare en ullstrømpebukse på dager med 10 minus. Men noen er kanskje ikke så frysepinner. Jeg synes vertfall det er varmere med bukse enn skjørt og kjole om vinteren. Anonymkode: e7296...480 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 8. juni 2024 #77 Del Skrevet 8. juni 2024 skreppamedleppa skrev (På 7.6.2024 den 20.49): Jeg synes selv at valgfrihet og fleksibilitet er både det gøyeste og det fineste med klær. Jeg kunne aldri levd mitt liv i bare kjoler eller bare skjørt eller bare bukser. Men jeg forstår godt mennesker som har aversjon mot et av disse plaggene. Og dermed velger vekk en eller flere alternativer her. Fordi de føler seg ukomfortabel med dette plagget på, det er helt greit. Jeg føler meg like feminin i bukser som i kjoler, hvor kvinnelig jeg føler meg har absolutt ingenting med det å gjøre. Og heldigvis for det *phu*. Jeg føler meg dermed mer feminin med barberte legger enn med håete legger, uten at jeg dermed sier at barberte legger er mer feminint av den grunn. Så hva hver og en av oss føler oss feminin med er subjektiv. Men det er en følelse og en kulturell norm, ingenting annet slettes ikke den objektive sannheten. Og må en gå rundt og føle seg og være feminin hele tiden 24/7? Det er i så tilfelle ganske absurd. I 2024 står en ganske fritt til å velge klær selv, jeg har gått på finere tilstelninger med skjorte, slips og flosshatt og jeg har gått på finere tilstelninger med ballkjole. I begge situasjoner var jeg en feminin kvinne, og følte meg som det, og fikk komplimenter og eide antrekket fra topp til tå. Folk står ganske fritt til å velge selv. Jeg har heldigvis en omgangskrets, en jobb, en hverdag hvor jeg ser folk går med det meste enten det er turklær, 50 talls kjoler, skjørt og ull strømpebukse med en fin top/ genser til, joggebukse, fargerikt, sort/hvit osv. Hjemme er det alltid Pysjbukse/joggebukse for min del som triumfer alt. Takler du ikke det med meg så vet en fint hvor døren ut er. Det eneste jeg synes ser latterlig ut er mennesker som fryser. Har du tatt på deg kjole om vinteren eller på en kald sommerdag men samtidig står å hakker tenner og rister som du har Parkinson så ser det dust ut. Kle på deg etter været. Og mennesker med Hawaii skjorte i begravelse eller skjørt og sandaler på vei opp prekestolen. Sunn fornuft er det jo lov å inneha. Fint innlegg. jeg liker å bruke kjoler. Hverdags kveld har jeg oftest på meg en ensfarget bomullskjole. Nei til pysj. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #78 Del Skrevet 8. juni 2024 Hvorfor ikke ? Det er deilig å gå med kjole, og forandring fryder. Trist med de som uansett går i trauste bukser til hverdag og til fest Anonymkode: 650ea...bd8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #79 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor ikke ? Det er deilig å gå med kjole, og forandring fryder. Trist med de som uansett går i trauste bukser til hverdag og til fest Anonymkode: 650ea...bd8 Finnes mange trauste og stygge kjoler. Heller en fin bukse enn en stygg kjole Anonymkode: f1fb6...a44 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #80 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 0.23): Hvorfor er det egentlig forventet at kvinner skal gå med kjole/skjørt? Hater å gå med kjole eller skjørt, får en klaustrofobisk følelse av det, kan ikke bevege meg eller sitte sånn det føles naturlig for meg når jeg har på det. Noen som vet hva det kommer av at man er forventet å gå med et slikt upraktisk plagg bare på grunn av hvilket kjønnsorgan man har? Anonymkode: 0123f...9d7 Går kun i kjole hver jul og da lang. Sitter med spredte bein likevel, for det finnes lange kjoler. Men gå nå i hva du vil. Det finnes flotte dressbukser og topper. Anonymkode: 466ef...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå