AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #1 Del Skrevet 31. mai 2024 Mange har aldri et valg. Anonymkode: 3a231...d7e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #2 Del Skrevet 31. mai 2024 Ja, og det er også mange barn av foreldre som ikke er religiøse, som blir latterliggjort om de ønsker å tro på noe.. Foreldre generelt er gjerne ikke så åpne for at barna går enn helt annen vei enn seg selv. Anonymkode: 90d67...886 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #3 Del Skrevet 31. mai 2024 Trenger ikke være religiøs for å tro på noe Anonymkode: c9374...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #4 Del Skrevet 31. mai 2024 Ja fortell det til en muslim. Noen trør jo hijab nedover hodet til jentene når de går på barneskolen. Sikkert alle småjenters drøm, å gå med en svett hijab. Burde blitt ulovlig på barneskolen. Er ingen frihet i det på noe som helst måte. Tvang, direkte eller indirekte. Anonymkode: f2d62...335 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #5 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, og det er også mange barn av foreldre som ikke er religiøse, som blir latterliggjort om de ønsker å tro på noe.. Foreldre generelt er gjerne ikke så åpne for at barna går enn helt annen vei enn seg selv. Anonymkode: 90d67...886 Det har jeg opplevd. Alt jeg skulle ønske da jeg var yngre var at foreldrene mine bare ville snakke med meg, at vi kunne ha dialog, men jeg ble bare latterliggjort og kjeftet på. Endte med at vi fikk avstand og alt relasjonen ble ødelagt. Skjønner at det er vanskelig for foreldrene, men jeg var alene og tenåring, var ikke veldig lett for meg heller... Synes ikke religiøse foreldre skal dømmes så. Vi er religiøse og barna vokser opp i et religiøst hjem med religiøs innflytelse og praksis. Men jeg veit at dersom de en gang skal velge en annen vei, så vil jeg ihverfall snakke med dem og ikke støte dem unna slik mine foreldre gjorde med meg.. Anonymkode: 24f0a...74b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #6 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 31.5.2024 den 23.42): Ja, og det er også mange barn av foreldre som ikke er religiøse, som blir latterliggjort om de ønsker å tro på noe.. Foreldre generelt er gjerne ikke så åpne for at barna går enn helt annen vei enn seg selv. Anonymkode: 90d67...886 Helt sant, ateister er svært trangsynte og autoritære og nekter sine egne å tro. Anonymkode: 6a4f5...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. juni 2024 #7 Del Skrevet 2. juni 2024 Alle foreldre tar valg for og påvirker sine barn, på alle områder i livet - det er en del av pakka, og de aller fleste gjør det med barnas beste for øyet. Hvilke valg de tar er mindre viktig enn at de er åpne for at barna kan ta andre valg når de vokser opp. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #8 Del Skrevet 2. juni 2024 Jeg tror at en viss grad av religiøs indoktrinering i barndommen er ønskelig og nødvendig for å opprettholde et stabilt samfunn. Man kan legge fra seg religion som voksen og ta et oppgjør med represjonen og den sosiale kontrollen utøvd over deg, men man vil stadig ha disse gunstige moralske og etiske retningslinjene internalisert og kanskje la være et bedre menneske og få et bedre liv som følger. I tillegg tror jeg at en oppvekst hvor man oppfatter det som om at man har en mening og et formål og en rolle og at det finnes en slags plan kanskje er lykkeligere enn en hvor man tror at alt er tilfeldig og at den eneste grunnen til ens eksistens er dine foreldres frykt for ensomhet og kjemiske incentiv til å forplante seg. Anonymkode: dc962...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #9 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tror at en viss grad av religiøs indoktrinering i barndommen er ønskelig og nødvendig for å opprettholde et stabilt samfunn. Man kan legge fra seg religion som voksen og ta et oppgjør med represjonen og den sosiale kontrollen utøvd over deg, men man vil stadig ha disse gunstige moralske og etiske retningslinjene internalisert og kanskje la være et bedre menneske og få et bedre liv som følger. I tillegg tror jeg at en oppvekst hvor man oppfatter det som om at man har en mening og et formål og en rolle og at det finnes en slags plan kanskje er lykkeligere enn en hvor man tror at alt er tilfeldig og at den eneste grunnen til ens eksistens er dine foreldres frykt for ensomhet og kjemiske incentiv til å forplante seg. Anonymkode: dc962...cca Dette her er reneste sprøyt. Jeg har vokst opp i en nøytral familie, døpt og konfirmert, men foreldrene mine var ikke religiøse og tok oss aldri med på noe religiøst. Jeg deltok på ulike ting i barndom og ungdom fordi det var der samlingsstedene våre var, ikke fordi jeg trodde. Mener du helt seriøst at ikke-religiøse foreldre ikke kan gi barna stabilitet og en oppdragelse med gode verdier og moral? Anonymkode: c4e38...816 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #10 Del Skrevet 2. juni 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Dette her er reneste sprøyt. Jeg har vokst opp i en nøytral familie, døpt og konfirmert, men foreldrene mine var ikke religiøse og tok oss aldri med på noe religiøst. Jeg deltok på ulike ting i barndom og ungdom fordi det var der samlingsstedene våre var, ikke fordi jeg trodde. Mener du helt seriøst at ikke-religiøse foreldre ikke kan gi barna stabilitet og en oppdragelse med gode verdier og moral? Anonymkode: c4e38...816 Familien din var kanskje ikke religiøs i den forstand at dere trodde på noen gud eller fulgte en av de klassiske religionene, men dere trodde jo åpenbart på noe. Du ble like indoktrinert i dine foreldres moral og verdier som en som vokste opp i en religiøs familie. Anonymkode: 8061c...914 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå