AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #1 Del Skrevet 31. mai 2024 Jeg har den siste tiden lest noen veldig fascinerende historier om små barn som ser ut til å huske tidligere liv. I USA er det visst forskere som undersøker dette. Noen i Norge som har opplevd dette? Anonymkode: 6fd58...a5b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #2 Del Skrevet 31. mai 2024 Jeg har den siste tiden lest noen veldig fascinerende historier om små barn som ser ut til å huske tidligere liv. I USA er det visst forskere som undersøker dette. Noen i Norge som har opplevd dette? Anonymkode: a2207...184 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #3 Del Skrevet 31. mai 2024 Barn har god fantasi. Anonymkode: 56a1d...f98 8 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #4 Del Skrevet 31. mai 2024 Du bør se netflix serien "livet etter døden" og episoden om reinkarnasjon. Der er det noen barn som har ekstremt detaljerte beskrivelser fra tidligere liv som det bare er helt usannsynlig at de har "pugget seg til" etc. Det er fra USA dog. Jeg vet om noen personlig der det ene barnet snakket om tidligere liv her i Norge, men ikke som har vært på TV. Anonymkode: d7f55...505 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #5 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Barn har god fantasi. Anonymkode: 56a1d...f98 Dette er ikke snakk om fantasi. Sett deg inn i det før du kommenterer. Anonymkode: d7f55...505 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #6 Del Skrevet 31. mai 2024 Minste snakket mye om Paris og fortalte om parisertårnet og mye annet om Paris. Vi har aldri vært der. Leste en plass at mange husker Paris fordi mange mistet livet der/ble halshogd om det var mistanke om. Hekseri Anonymkode: c0d19...5a0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne1981 Skrevet 31. mai 2024 #7 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bør se netflix serien "livet etter døden" og episoden om reinkarnasjon. Der er det noen barn som har ekstremt detaljerte beskrivelser fra tidligere liv som det bare er helt usannsynlig at de har "pugget seg til" etc. Det er fra USA dog. Jeg vet om noen personlig der det ene barnet snakket om tidligere liv her i Norge, men ikke som har vært på TV. Anonymkode: d7f55...505 Spennende! Den må jeg se. Hva sa barnet i Norge som du snakker om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #8 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er ikke snakk om fantasi. Sett deg inn i det før du kommenterer. Anonymkode: d7f55...505 Selvsagt er det fantasi, folk har ikke levd tidligere liv. Anonymkode: 56a1d...f98 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #9 Del Skrevet 31. mai 2024 Han gutten som sier han husker at han døde i twin tower er freaky. Anonymkode: 2fc25...70a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #10 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt er det fantasi, folk har ikke levd tidligere liv. Anonymkode: 56a1d...f98 Bevis det. Anonymkode: 2fc25...70a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #11 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er ikke snakk om fantasi. Sett deg inn i det før du kommenterer. Anonymkode: d7f55...505 Det har faktisk verken du eller noen andre, noen som helst forutsetning for å hevde. Det finnes nok mye mellom himmel og jord som ikke kan forklares (enda), men etter all sannsynlighet er det faktisk snakk om fri fantasi. I motsetning til reinkarnasjon finnes det ganske grundig dokumentasjon på at barn har vanskelig for å skille fantasi, drømmer og virkelighet. Anonymkode: a9110...20f 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #12 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt er det fantasi, folk har ikke levd tidligere liv. Anonymkode: 56a1d...f98 Nei, det er ikke fantasi, og jo, reinkarnasjon er nok en ting ja, enten du liker det eller ikke Men du skal selvsagt få lov til å ikke sette deg inn i det og leve livet ditt i din egen tro, bare ikke vær så bastant med at ting ikke finnes bare fordi du ikke kan noe om det. Anonymkode: d7f55...505 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #13 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bevis det. Anonymkode: 2fc25...70a Bevis at man har levd tidligere liv. Anonymkode: 56a1d...f98 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #14 Del Skrevet 31. mai 2024 Hanne1981 skrev (3 minutter siden): Spennende! Den må jeg se. Hva sa barnet i Norge som du snakker om? Jeg har ikke fått tillatelse til å dele vedkommendes historie, så detaljene må jeg holde for meg selv. Men det finnes jo utrolig mange historier der de har vertifisert hva barna har fortalt sånn på verdensbasis. Anonymkode: d7f55...505 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #15 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, det er ikke fantasi, og jo, reinkarnasjon er nok en ting ja, enten du liker det eller ikke Men du skal selvsagt få lov til å ikke sette deg inn i det og leve livet ditt i din egen tro, bare ikke vær så bastant med at ting ikke finnes bare fordi du ikke kan noe om det. Anonymkode: d7f55...505 Bare fordi du tror noe er sant, betyr ikke det at det er sant. Anonymkode: 56a1d...f98 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #16 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Selvsagt er det fantasi, folk har ikke levd tidligere liv. Anonymkode: 56a1d...f98 Men det betyr ikke at man ikke kan ha tilgang til informasjon rundt det folk som har levd før oss har opplevd. Innenfor kvantefysikken sies det at informasjon kan verken bli skapt eller ødelagt. Hvis dette er sant, hva betyr det da for vår bevissthet? Hva vet vi egentlig om hvordan disse kvantepartiklene former vårt sinn? Du må huske at folk flest i dag er svært lite i kontakt med sin egen indre verden. Mange klarer ikke sitte stille uten å bli mentalt stimulert i mer enn et par minutter, hvis det. De fleste kjenner ikke seg selv eller hva deres sinn er i stand til. Anonymkode: 44535...3cc 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #17 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bare fordi du tror noe er sant, betyr ikke det at det er sant. Anonymkode: 56a1d...f98 Bare fordi du tror noe ikke er sant, betyr det ikke at det ikke er det Anonymkode: d7f55...505 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 31. mai 2024 #18 Del Skrevet 31. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Innenfor kvantefysikken sies det at informasjon kan verken bli skapt eller ødelagt. Jeg har satt meg litt inn i kvantefysikk, men denne påstanden var helt ny for meg, og virker helt feil. Kan du vise til hvor dette sies? Sitat Hvis dette er sant, hva betyr det da for vår bevissthet? Hva vet vi egentlig om hvordan disse kvantepartiklene former vårt sinn? At det er noe man ikke vet, gir deg ingen grunn til å fylle disse gapene i kunnskap med fri fantasi. Det er en klassisk «God of the gaps» tankefeil. Sitat Du må huske at folk flest i dag er svært lite i kontakt med sin egen indre verden. Mange klarer ikke sitte stille uten å bli mentalt stimulert i mer enn et par minutter, hvis det. De fleste kjenner ikke seg selv eller hva deres sinn er i stand til. Anonymkode: 44535...3cc I den grad du har rett i dette, betyr det på ingen måte at andre menneskers hukommelse lever videre etter deres død. Endret 31. mai 2024 av Capitan Fracassa 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #19 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare fordi du tror noe ikke er sant, betyr det ikke at det ikke er det Anonymkode: d7f55...505 Bare fordi du tror at det den personen ikke tror på er sant betyr ikke at det er det. Skal dere holde på lenge? Anonymkode: 0bd60...3d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #20 Del Skrevet 31. mai 2024 Capitan Fracassa skrev (2 minutter siden): Jeg har satt meg litt inn i kvantefysikk, men denne påstanden var helt ny for meg, og virker helt feil. Kan du vise til hvor dette sies? Det stammer fra "the no-cloning theorem" og "the no-deleting theorem". Som du leser av navnene er dette altså to teorier som omhandler fundamental kvantefysikk. Capitan Fracassa skrev (5 minutter siden): At det er noe man ikke vet, gir deg ingen grunn til å fylle disse gapene i kunnskap med fri fantasi. Det er en klassisk «God of the gaps» tankefeil. Hva er fantasi? Hva er det hjernen gjør når den fantaserer? Hvorfor begynner man tilslutt å se bilder, deretter vesener dersom man sitter i mørket over lengere perioder? Hva er dagdrømmer? Hva er drømmer? Hva er hallusinasjoner? Forskningen ligger laaaangt bakpå her. Ingen klare svar. Capitan Fracassa skrev (7 minutter siden): I den grad du har rett i dette, betyr det på ingen måte at andre menneskers hukommelse lever videre etter deres død. Det vet du ingenting om. Det finnes ingen bevis verken for eller mot dette. Du bare tror. Anonymkode: 44535...3cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå