Gå til innhold

Kontrakt for vennskap

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg skjønner virkelig ikke hva du mener med vennskapskontrakt? Du skriver at det er snakk om en blanding av ekte ting og morsomme ting, men jeg skjønner ikke formålet med det. 

Jeg syns ikke du har fått noen merkelige svar, ut i fra HI kan det høres ut som en tvangskontrakt, typ «vi må alltid ringe hverandre 1 gang i uka, tekste hver dag og ta oss en venninnekveld annenhver helg». Men om det er mer sånn «du kan alltid ringe meg om det skal være noe» og «jeg vil alltid være ditt alibi om du gjør noe ulovlig», så blir det noe annet. 

Anonymkode: ac131...6bb

Herregud hva er det med dere? Har dere ikke bestevenner som dere kan tulle med? Eller dere har kanskje ikke venner. 
Jeg syns det er en god idé TS, med litt vin innabords så kan det blir morsomt!

Anonymkode: 99ba7...a1a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selv om det skulle vært humoristisk så skjønner jeg ikke greia med å gjøre det akkurat på en 40-årsdag. Og så blir det veldig internt mellom dere to også. Tenkte du at det skulle leses opp og være underholdende for andre? Synes vennskapet deres blir feil fokus når det er HUN som blir 40 år. Det er HENNE det skal handle om, ikke dere to sin relasjon. 

Anonymkode: 5b140...d3a

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (6 timer siden):

Høres litt kleint ut. Men her er et forslag fra ChatGPT:

Selvfølgelig! Her er en mer morsom og uformell versjon av vennskapskontrakten:

---

### Vennskapskontrakt

**Dato: [dd.mm.yyyy]**

**Partene:**

1. [Ditt navn]
2. [Vennens navn]

**Formål:**
Denne kontrakten er laget for å sikre at vi forblir superkompiser for livet ved å sette noen morsomme og enkle regler for vårt episke vennskap.

**Vilkår:**

1. **Ærlighet og Åpenhet:**
   - Vi lover å være så ærlige som mulig, selv om det betyr å si ifra når det er noe mellom tennene.
   - Vi skal dele våre tanker og følelser, spesielt når vi trenger å klage over noe sammen.

2. **Støtte og Lojalitet:**
   - Vi skal alltid være der for å heie på hverandre, selv om det bare er å heie på TV-serie maraton.
   - Lojalitet betyr at vi aldri ser den nyeste episoden av favorittserien vår uten den andre.

3. **Respekt og Toleranse:**
   - Vi skal respektere hverandres meninger, selv når vi er uenige om den beste pizzatoppingen.
   - Vi skal vise toleranse for hverandres rare vaner (som å synge i dusjen eller samle på steiner).

4. **Kommunikasjon:**
   - Vi vil alltid være åpne for å snakke om hva som helst, inkludert de mest meningsløse temaene klokka tre om natta.
   - Vi skal lytte til hverandre uten å avbryte, med mindre vi har en virkelig god punchline.

5. **Tid og Engasjement:**
   - Vi skal prøve å henge sammen så mye som mulig, enten det er på eventyr eller bare sløve hjemme.
   - Vi lover å sende morsomme memes til hverandre regelmessig.

6. **Tilgivelse og Konfliktløsning:**
   - Vi skal være raske til å tilgi hverandre, spesielt når det handler om å spise den siste kjeksen.
   - Konflikter løses med stein-saks-papir eller ved å se hvem som kan fortelle den beste vitsen.

7. **Grenser og Personlig Rom:**
   - Vi skal respektere hverandres behov for litt alenetid, selv om det er for å spille videospill eller lese en bok.
   - Vi skal aldri presse hverandre til å gjøre noe vi ikke vil, bortsett fra å danse på bursdagsfesten.

**Varighet:**
Denne kontrakten gjelder fra den datoen den er signert, og kan revideres eller avsluttes etter gjensidig avtale (eller hvis vi begge glemmer den etter et par uker).

**Signaturer:**

Denne va fin 😍❤️ folk må seriøst ta det med ro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

🤣🤣 Herregud for noen folk som er her inne 🤣🤣 trådstarter igjen her.... Var mer denne stilen jeg var ute etter....

"Den som er best til beins når vi bor på gamlehjemmet besørger for å skaffe nok vin. Det er viktig å holde oss hydrert. "

Ikke god på å formulere meg og hadde håpet på inspirasjon og litt hjelp, men der tok jeg feil forstår jeg 🤣🤣 men herregud for noen svar her inne! 🙈🤣

Det som imponerer meg her på denne tråden er mengden av folk som gidder å bruke tiden sin på å komme med negative kommentarer... hvorfor ikke bare skrolle videre og glemme denne teite tråden? 

Helt snodig spør du meg 🤣🤣🤣🤣 

Ønsker hver og en av dere en fin søndag i morgen 🌞🌞🌞 

Anonymkode: 8d0db...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

🤣🤣 Herregud for noen folk som er her inne 🤣🤣 trådstarter igjen her.... Var mer denne stilen jeg var ute etter....

"Den som er best til beins når vi bor på gamlehjemmet besørger for å skaffe nok vin. Det er viktig å holde oss hydrert. "

Ikke god på å formulere meg og hadde håpet på inspirasjon og litt hjelp, men der tok jeg feil forstår jeg 🤣🤣 men herregud for noen svar her inne! 🙈🤣

Det som imponerer meg her på denne tråden er mengden av folk som gidder å bruke tiden sin på å komme med negative kommentarer... hvorfor ikke bare skrolle videre og glemme denne teite tråden? 

Kleint. Bare kleint. 

Anonymkode: b535e...667

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du full eller manisk? Det er ikke normalt å svare folk slik.

Anonymkode: 699ff...877

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Herregud hva er det med dere? Har dere ikke bestevenner som dere kan tulle med? Eller dere har kanskje ikke venner. 
Jeg syns det er en god idé TS, med litt vin innabords så kan det blir morsomt!

Anonymkode: 99ba7...a1a

Jeez, for en reaksjon på deg, da! Du kan kanskje ikke lese? Det var jo nettopp det jeg spurte om🙄 Om dette var en seriøs kontrakt som at de må ringe hverandre x antall ganger om uka, eller om ts mente tullekontrakt. Det er klart folk i denne tråden blir usikker basert på hva ts skriver i HI. Som jeg skriver så blir det noe annet om det er snakk om tullekontrakt. 

Og jeg har forøvrig venner, vi har bare en annen type humor enn ts og hennes bestevenninne. 

Anonymkode: ac131...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...