AnonymBruker Skrevet 31. mai #1 Del Skrevet 31. mai Heisann! Jeg trenger litt råd. Jeg har spesielt en kollega, som jeg opplever er selvutnevnt sjef uten å være det, og som er raskt ute med å påpeke feil og gi «gode råd» og «veiledning». Både på personlig plan og på hvordan andre gjør jobben sin. Gjerne uten å ha bedt om råd. Ang jobboppgaver må en jo få veiledning, men måten det blir gjort på er heller dårlig vil jeg si. Jeg er litt ambivalent for noen råd er konstruktive, men direkte slik at en først kan føle seg litt tråkket på. Andre ting er helt unødvendig å kommentere og flere føler seg nærmest litt redd denne kollegaen. Uansett har jeg funnet ut at jeg går hjem fra jobb lei meg på grunn av uttalelser fra denne kollegaen og har besluttet å ikke dele ting, men forsøker å svare kort og presist uten å utlevere så mye. Nå har mannen min mistet jobben. Noe som alle har fått med seg gjennom lokalavisa. Så jeg fikk spørsmål fra kollegaen min om hvordan det gikk. Jo det er jo utrolig kjedelig, men det løser seg, sa jeg. Ja, dere har jo barn og slikt, jeg vet om noen som fikk sånn og sånn fra NAV. Jeg takket for tips og sa at dette løser seg helt sikkert. Senere hørte jeg kollegaen snakket med andre kollegaer om at jeg måtte ha stukket hodet i sanden, typisk meg å sette seg ned å satse på at ting løser seg, vi som har huslån, barn og dagens priser og blablabla. De trodde jeg hadde gått for dagen. Da de så at jeg fremdeles var der virket de så klart pinlig berørt alle sammen. Jeg sa at jeg hørte hva som ble sagt, men at jeg tenker at dette løser seg for oss. Det har vært flere lignende episoder der jeg svarer høflig, kort og presist uten å gi for mye av meg selv. Dette gjelder bare denne ene kollegaen. Nå er jeg innkalt til samtale med leder. Fordi leder har fått tilbakemelding om at jeg visstnok lager dårlig stemning på jobb og svarer på en sur og avvisende måte. Hva sier og gjør jeg? Anonymkode: 5b3e0...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai #2 Del Skrevet 31. mai Fortell det akkurat som det er og forhold deg profesjonelt til kollegene dine. Er det kun denne dama som har klaget på deg eller har hun fått med seg flere? Anonymkode: c4125...9f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai #3 Del Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fortell det akkurat som det er og forhold deg profesjonelt til kollegene dine. Er det kun denne dama som har klaget på deg eller har hun fått med seg flere? Anonymkode: c4125...9f3 Jeg vet faktisk ikke. Jeg har snakket med et par kollegaer, den ene trengte noen å få ut frustrasjon til pga kollegaen, så de er ingen fan heller. Og på eget initiativ gitt meg støtte når ene kollegaen har bust ut med noe sårende og helt unødvendig. Anonymkode: 5b3e0...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #4 Del Skrevet 5. juni Det eneste du kan gjøre er å svare konstruktivt, prøve å ikke snakke med din kollega i møtet (selv om det egentlig er mye å slå ned på). Fortell om dine opplevelser, men på en måte som gjør at de tenker at du ikke er sur på henne, du bare forstår ikke hvorfor hun gjør som hun gjør. Og så kan du si at du skjønner at du burde gått til ledelsen med dette mye før, for du opplever det urettferdig at det er du som skal få pepper, når du har tatt i mot så mye fra før. At du ikke ønsker noen konflikt, og hvis ledelsen har anledning til å komme med løsninger til hvordan man kan ordne dette, så håper du at de kan hjelpe, det setter du pris på! Anonymkode: 9028a...107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #5 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Det eneste du kan gjøre er å svare konstruktivt, prøve å ikke snakke med din kollega i møtet (selv om det egentlig er mye å slå ned på). Fortell om dine opplevelser, men på en måte som gjør at de tenker at du ikke er sur på henne, du bare forstår ikke hvorfor hun gjør som hun gjør. Og så kan du si at du skjønner at du burde gått til ledelsen med dette mye før, for du opplever det urettferdig at det er du som skal få pepper, når du har tatt i mot så mye fra før. At du ikke ønsker noen konflikt, og hvis ledelsen har anledning til å komme med løsninger til hvordan man kan ordne dette, så håper du at de kan hjelpe, det setter du pris på! Anonymkode: 9028a...107 Takk for gode råd skal ha samtale på fredag , og gruer meg mye! Anonymkode: 5b3e0...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #6 Del Skrevet 5. juni Jeg har noen ganger sagt. Hvis jeg vil ha råd ber jeg om det. Veldig effektivt 🤠 Anonymkode: 4433d...c39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #7 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (På 31.5.2024 den 10.59): Fortell det akkurat som det er og forhold deg profesjonelt til kollegene dine. Er det kun denne dama som har klaget på deg eller har hun fått med seg flere? Anonymkode: c4125...9f3 Dette, er sjefen litt tilstede ser hun vel selv hvordan denne kollegaene er. Anonymkode: b2fd2...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå