Gå til innhold

Sende en avklarende melding eller ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, har hatt fem hyggelige dater med en fyr jeg traff via Match.

Selv om vi har alltid hatt det hyggelig på møtene har jeg følt at det stort sett er jeg som har insjet for å treffes. Han har vist interesse på møtene, men ellers vært tafatt. Når har vi ikke snakket på 10 dager (aldri gått så lang tid) og jeg tenker dette er i ferd med å fade ut. Jeg kjenner også at jeg heller vil gå videre og finne noen som er mer konsekvent og viser jevnlig interesse, selv om interessen min for han er jo fortsatt der.

hva gjør dere når dere merker kontakten er i ferd med å dø ut? Kjenner på en side at jeg har jo svaret på det jeg lurer på, men føles samtidig på en annen side at det er ryddigere og mer voksent å sende en avsluttende/avklarende melding. Tar gjerne imot tips her

Anonymkode: d96d2...3d5

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde droppet det. Ville heller sendt en avvisende forklaring når han gidder å ta initiativ til kontakt.  

Anonymkode: 33702...c1f

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke sendt en avklarende melding i det tilfellet der. Det er jo uansett ikke noe kontakt mellom dere. Hadde vært noe annet om du brøt med en du faktisk hadde jevnlig kontakt med.

Anonymkode: ae98d...826

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med stort sett? Er det du som har tatt initiativ til hvert møte? Fire? Tre? Og kontakten mellom møtene har vært på ditt initiativ også eller? 

Skjønner nesten ikke hvordan dere kan ha møttes fem ganger.. Det er alltid mulig å spørre han direkte om hva han tenker. Men.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, gjør det du vil. Jeg var i ca samme situasjon. Jeg ringte, hadde litt lyst til å ha en hyggelig avsluttende samtale. Si at det var hyggelig å møtes, men at vi ikke var en match. Samtalen gikk ikke helt som jeg hadde tenkt da han begynte å snakke om hvordan han ikke var over eksen. Det var jeg ikke så interessert i å høre på, så jeg sa igrunn bare takk for meg og ønsket han en fin kveld videre. 

Jeg er igrunn fornøyd med at jeg ringte, og mulig jeg gjør det igjen om jeg kommer i samme situasjon. Jeg gjorde det jeg ville gjøre, oppførte meg ordentlig, og at han svarte såpass umodent bekreftet jo at vi ikke var en god match.

Anonymkode: 2dba9...46e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sendt noen melding, 10 dager uten kontakt er allerede «ferdig» fadet, ikke i ferd med å fade ut. Om han plutselig tar kontakt så kan du jo bare svare at du ikke lenger er interessert. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når dere ikke har snakket på ti dager tenker jeg ting allerede er avsluttet, og det er bare å gå videre. Lykke til! 

Anonymkode: 53ffc...527

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke siden han er tafatt kan du bare fade det ut. 

Anonymkode: f64f3...293

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
svartkatt skrev (1 time siden):

Hva mener du med stort sett? Er det du som har tatt initiativ til hvert møte? Fire? Tre? Og kontakten mellom møtene har vært på ditt initiativ også eller? 

Skjønner nesten ikke hvordan dere kan ha møttes fem ganger.. Det er alltid mulig å spørre han direkte om hva han tenker. Men.. 

ts her, han har innimellom hintet til å ville møtes med å si «vi burde møtes igjen» , «gleder meg til neste gang», men så er det jeg som har tatt skrittet med å si «hvilken dag, når passer det osv». Det har vært noe kontakt fra hans side, men mest overfladiske snapper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja, gjør det du vil. Jeg var i ca samme situasjon. Jeg ringte, hadde litt lyst til å ha en hyggelig avsluttende samtale. Si at det var hyggelig å møtes, men at vi ikke var en match. Samtalen gikk ikke helt som jeg hadde tenkt da han begynte å snakke om hvordan han ikke var over eksen. Det var jeg ikke så interessert i å høre på, så jeg sa igrunn bare takk for meg og ønsket han en fin kveld videre. 

Jeg er igrunn fornøyd med at jeg ringte, og mulig jeg gjør det igjen om jeg kommer i samme situasjon. Jeg gjorde det jeg ville gjøre, oppførte meg ordentlig, og at han svarte såpass umodent bekreftet jo at vi ikke var en god match.

Anonymkode: 2dba9...46e

Ts her, skjønner godt at du ville ringe, da ble det jo enda tydeligere at det aldri kunne fungert. Man har på mange måter ikke noe å tape på å gjøre det.  Jeg tror jeg også kjenner et behov for det fordi vil ikke være med på å opprettholde den dårlige dating kulturen med manglende kommunikasjon og fading/ghosting. Samtidig ser jeg jo poenget med å ikke gjøre det også fordi mangel på kontakt er jo et svar i seg selv

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt liker jeg å sende avsluttende melding. Men når det har vært helt taust i 10 dager så er han jo virkelig ikke interessert, og da hadde jeg nok bare droppet det og glemt han altså. Gå videre du.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde droppet det. Ville heller sendt en avvisende forklaring når han gidder å ta initiativ til kontakt.  

Anonymkode: 33702...c1f

Enig med dette og med resten som sier at det ikke er noe poeng å sende melding. 

Anonymkode: bf2b4...e91

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engel skrev (33 minutter siden):

Normalt liker jeg å sende avsluttende melding. Men når det har vært helt taust i 10 dager så er han jo virkelig ikke interessert, og da hadde jeg nok bare droppet det og glemt han altså. Gå videre du.

Helt enig i dette. Etter 10 dager uten kontakt er toget uansett gått.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

ts her, han har innimellom hintet til å ville møtes med å si «vi burde møtes igjen» , «gleder meg til neste gang», men så er det jeg som har tatt skrittet med å si «hvilken dag, når passer det osv». Det har vært noe kontakt fra hans side, men mest overfladiske snapper

I dating er dessverre disse frasene du nevner, nesten mer høflighet enn indikasjon på interesse. Jeg lærte meg etterhvert å stole på de som sa noe mer konkret, typ: «Vi burde møtes igjen, er du ledig neste lørdag?» og selvsagt da med oppfølging.. mange i dating bruker fading når de ønsker å ha noen på vent, eller fordi de syns det er ubehagelig å være direkte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her, takk for alle innspill. Har nå innsett at det ikke er noe poeng i å «formelt» avslutte noe som allerede er dødt. Går bare videre og skal på ny date med ny mann neste uke 😉

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær voksen og kommuniser klart. "Jeg kjenner at interessen din er moderat, og jeg velger å avslutte kontakten. Takk for den tiden vi brukte sammen." Mer komplisert er det ikke å være et anstendig menneske.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Enig med Andro over her. 

Jeg synes for egen del at det føles bedre å ikke ha noen "løse tråder" og heller få en avslutning. 

Anonymkode: 160ec...f03

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Enig med Andro over her. 

Jeg synes for egen del at det føles bedre å ikke ha noen "løse tråder" og heller få en avslutning. 

Anonymkode: 160ec...f03

Enig jeg også, så slipper man å bli ukomfortabel hvis man skulle gå seg på vedkommende også. Man vet hva man har å forholde seg til, og det vitner om "karakter".

Anonymkode: 96f96...8a0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med de siste her. Det eneste anstendige er å sende en melding. 

Anonymkode: 92595...517

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er også helt enig med Andro og de andre som var enig med Andro. 

Fading/Ghosting er ikke noe ok. Uansett. 

Ja, det har gått 10 dager, men han har vært vant til å si at han gleder seg til å sees igjen og så har TS fulgt opp. Når TS da ikke har fulgt opp så har han kanskje vært usikker på hva han skal si eller gjøre. Kanksje.

Hvis han i utgangspunktet er litt tafatt, men hyggelig å være med så syns jeg at han fortjener å få beskjed om at du ikke ønsker å gå videre fordi du ikke følte at det førte noen sted det med deg og han. Og lykke til videre. Det koster ikke så mye å være hyggelig. 

Anonymkode: f2fb0...fde

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...