Gå til innhold

Vi som ELSKER Temu ( og kun de😉)


AnonymBruker
Matas
Melding lagt til av Matas,

Denne tråden gjelder kjøp fra Temu, og er ikke åpen for diskusjon rundt kritikk i forbindelse med dette. Hvis man ønsker å diskutere ulempene ved handling på Temu oppfordres det til å bruke denne tråden eller en av de andre trådene som ligger i dette underforumet.

Matas, mod.

Anbefalte innlegg

Macaron skrev (4 timer siden):

Åja, er det nedre grense dere skriver...

Men hva koster frakt og toll? Trodde all import måtte fortolles fra første krone og at det derfor blir veldig dyrt?

Får opp mye reklame så er fristet men har ikke sjekket. 

Legg gjerne inn link til hva dere kjøper. 🤗 Kan godt la meg friste.

Temu er registrert i Voec og dermed blir det ikke toll eller mva☺️

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bruk heller nettsiden temu.com

Anonymkode: 09f5e...0af

Why

Anonymkode: 11022...049

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.5.2024 den 19.04):

Er det trygt å kjøpe elektronikk derfra?

Anonymkode: 59475...374

Så lenge det er CE merket,men det er ikke så mye elektronikk ifra Temu som er det. All elektronikk som selges i Europa må igjenom strenge krav for å få CE merking. Så det ville jeg styrt unna. Siden Temu i hovedsak befinner seg utenfor Europa så ville jeg styrt unna akkurat elektronikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet kunstige planter for å ha ute og litt utstyr til en spesiell sak jeg har, og har vært strålende fornøyd hver gang. Vurderer å kjøpe meg noen billige joggebukser derifra for å teste størrelse og kvalitet. 

Har handlet en del på aliexpress oppigjennom årene, og har fått levert mye dritt av dårlig kvalitet etter 1-2,5 måned. Og klær var det ikke snakk om at jeg passet. Men det virker som at Temu har bedre kvalitet, og leverer lynraskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte et par av disse jeansene og ble så fornøyd at jeg bestilte to stk til, så nå har jeg dem i 3 forskjellige farger.  Jeg passet str M. Høyde 161 cm og vekt ca 62kg.

https://share.temu.com/dJWNQ2Ge0dA

 

bilde av meg med en av jeansene til 216 kr på meg, beklager rot..

IMG_2410.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/1/2024 at 6:56 PM, FeraVera said:

Temu er registrert i Voec og dermed blir det ikke toll eller mva☺️

Nesten riktig. Det blir norsk mva. Men den er inkudert i prisen du får oppgitt, så du slipper ekstraregning fra Posten i etterkant med gebyr.

Jeg handler en del verktøy og pryler på Temu. Brukbar kvalitet, kjempeutvalg og rask levering. Men det er viktig å lese beskrivelsene nøye, ikke minst sjekke målene. Når du ser prisene forstår du at Biltema, Clas Ohlson og lignene "billigbutikker" ikke er så veldig billige. Jeg har ellers handlet en del på e-bay, men der er det som regel veldig lang transporttid.

Jeg fikk en gang en del hvor det manglet to skruer. Klagde og fikk komplett ny del tilsendt umiddelbart. De satser tydeligvis på rask levering og fornøyde kunder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosa Gnom skrev (På 1.6.2024 den 20.54):

Så lenge det er CE merket,men det er ikke så mye elektronikk ifra Temu som er det. All elektronikk som selges i Europa må igjenom strenge krav for å få CE merking. Så det ville jeg styrt unna. Siden Temu i hovedsak befinner seg utenfor Europa så ville jeg styrt unna akkurat elektronikk.

Dessverre så er dette feil, CE er nærmest en egenerklæring om at produktet oppfyller europeiske krav, mulig det blir gjort noen stikkprøver men jeg tviler på det og hele ordningen med CE-merking har egentlig blitt verdiløs i dag.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt 5 nydelige kjoler nettopp. Trengte kjoler. Altså kvaliten er topp og de satt som et skudd😍 Sminke tør jeg ikke kjøper. Det kjøpes på normal og bli vakker

 

TS

Anonymkode: 461e1...938

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt 2 kjoler og var så fornøyd at jeg bestilte 3 til. håper det blir mye fine  varmedager så jeg får brukt kjolene. Dem blir med på en Spania tur til høsten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet for 2000 kr nå. ALT til ferien. Fra håndklær, bikini, kjole, stæsj, til unga, veske, bag, mobilting osv. Tok kanskje litt av denne gangen men er fornøyd med ting derfra

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet for 2000 der i dag. Blant annet 2 skjørt, en kjole, 2 gensere og to t skjorter. En god del hobby saker og litt forskjellig til en Halloween feiring som kommer. Gleder meg veldig til det kommer😍

Anonymkode: 77031...e04

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Handlet for 2000 der i dag. Blant annet 2 skjørt, en kjole, 2 gensere og to t skjorter. En god del hobby saker og litt forskjellig til en Halloween feiring som kommer. Gleder meg veldig til det kommer😍

Anonymkode: 77031...e04

Med norske priser ville dette kommet på langt over 6000 forresten og kvaliteten ville ikke nødvendigvis vært pukk høyere eller bedre av den grunn, bare dyrere. Folk som ønsker å betale mye for noe står fritt til å gjøre det men vi står også fritt til å ikke betale dyre dommer for rikt utvalg lengre.

Anonymkode: 77031...e04

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble inspirert av deres vellykkede klær-kjøp fra Temu, så jeg kastet inn ei bestilling. Nå har klærne kommet.

3 joggebukser, 1 turbukse, 1 jakke, 1 genser og 1 jeans.... for litt over 600 kr! 

Joggebuksene kostet bare 30-50 kr pr. stk, og jøssenavn de var gode å ha på! Utrolig myke, lette og veldig bra stretch. De var litt vide i beina, men greit nok. Er jo "kosebukser" så. Det kunne fint stått Adidas eller Nike på dem, og kostet 400 kr stykket, for kvaliteten var upåklagelig.

Turbuksen og jakken satt som støpt. Veldig bra! 

Genseren var liiiiiitt små, men utrolig god stretch i den, så fin å ha som "kosegenser". 

Jeansen passet jeg i livet og i lengden, men litt rar passform på den, og tidvis veldig vid rundt knærne. Rart siden den skulle være "slim fit". Synes heller ikke buksen lignet bildet. Trodde den var litt "washed", men den var plain blå, og slike bukser liker jeg ikke. Men greit nok, gidder ikke returnere den. Kanskje jeg får bruk for den i garasjen eller noe slikt. For det var utrolig god stretch i den også. 

Alt i alt veldig fornøyd! Skulle jeg bestilt det samme fra Zalando eller noe så måtte jeg sikkert betalt over 2500 kr for det. Minst. 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forresten kastet inn ei ny bestilling. Barberblad. Koster rundt 400-450 kr + frakt i Norge for 3 blad, og fra Temu fikk jeg 4 blad + 2 nesehårblad (som koster 169,- + frakt i Norge) til 245,-. La med et par småting også. Tingene koster 399,- og 599,- + frakt i Norge, jeg fikk dem begge for totalt 60 kr. ;) Med andre ord betalte jeg rett over 300 kr for noe som ville kostet meg nær 2000 kr inkl. frakt i Norge. Sånt liker jeg! :knegg: 

Synes faktisk at Temu prismessig er viktig. Det er en aktør som presser norske nettbutikker til å holde igjen prisene.

Endret av Bombasi
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har handlet litt småting fra før. Nå fant jeg 5 ting til 100 akkurat men det gikk ikke. Måtte handle for minst 300. Er det sånn? 

Anonymkode: dd1a7...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt ca 2500kr, og kjøpene har gått mest i matlagingsutstyr/kjøkkenutstyr, piknikutstyr og klær, samt et par sko. Pakkene er på vei og jeg gleder meg veldig! 🌟 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bombasi skrev (14 timer siden):

Jeg ble inspirert av deres vellykkede klær-kjøp fra Temu, så jeg kastet inn ei bestilling. Nå har klærne kommet.

3 joggebukser, 1 turbukse, 1 jakke, 1 genser og 1 jeans.... for litt over 600 kr! 

Joggebuksene kostet bare 30-50 kr pr. stk, og jøssenavn de var gode å ha på! Utrolig myke, lette og veldig bra stretch. De var litt vide i beina, men greit nok. Er jo "kosebukser" så. Det kunne fint stått Adidas eller Nike på dem, og kostet 400 kr stykket, for kvaliteten var upåklagelig.

Turbuksen og jakken satt som støpt. Veldig bra! 

Genseren var liiiiiitt små, men utrolig god stretch i den, så fin å ha som "kosegenser". 

Jeansen passet jeg i livet og i lengden, men litt rar passform på den, og tidvis veldig vid rundt knærne. Rart siden den skulle være "slim fit". Synes heller ikke buksen lignet bildet. Trodde den var litt "washed", men den var plain blå, og slike bukser liker jeg ikke. Men greit nok, gidder ikke returnere den. Kanskje jeg får bruk for den i garasjen eller noe slikt. For det var utrolig god stretch i den også. 

Alt i alt veldig fornøyd! Skulle jeg bestilt det samme fra Zalando eller noe så måtte jeg sikkert betalt over 2500 kr for det. Minst. 

Har du link til disse buksene? Jeg har aldri funnet bukser som er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (16 minutter siden):

Har du link til disse buksene? Jeg har aldri funnet bukser som er gode.

De jeg kjøpte var kategorisert som herrebukser, så vet ikke om det er noe for deg? Merk at de er ganske vide i beina. Kanskje i overkant for vid etter min smak, men greit nok som kosebukser.

Produktkoden er EC69329 på buksene jeg kjøpte, med et silkesøtt "Love Blooms" trykket på ene låret ;) 

For øvrig ser jeg at jeg ga 38,- kr (!) pr. bukse når jeg bestilte, men at de nå koster 94,- kr pr. stk. Mulig jeg fikk et spesialtilbud? Vet ikke. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe buksene, de "kom opp" etter at jeg hadde lagt en annen joggebukse i kurven. Og for 38,- kr pr. stk så kunne jeg ikke la være.

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei! Har handlet litt småting fra før. Nå fant jeg 5 ting til 100 akkurat men det gikk ikke. Måtte handle for minst 300. Er det sånn? 

Anonymkode: dd1a7...380

Alle har forskjellig grense. Så i en facebook gruppe at en hadde over 1000,- som grense🙈 Jeg hadde lenge 160,-, men nå har den gått opp til 330,- 🤷‍♀️ Forøvrig kan man ta kontakt med Temu og så setter de stort sett grensen ned.

Anonymkode: daf6f...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.5.2024 den 17.08):

Har kjøpt to veldig fine badedrakter (for litt store damer 😅). Superfornøyd! Har også kjøpt et plantelys og noen potter

 

Anonymkode: 126bf...6e7

Har vurdert bikini men er usikker kanksje jeg slår til🤣🤣

Anonymkode: 54c2b...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...