Knirke Skrevet 1. juni #21 Del Skrevet 1. juni Jeg husker skolegården på ungdomsskolen på 90-tallet, der omtrent ingen turte å si hvilken musikk de likte, fordi det var alltid noen som skulle rakke ned på det, uansett hva pokker man hørte på…😆 »Hæ? Hører du på Spice Girls? Herregud så barnslig!» «Hæ? Hører du på Aqua? Den sangen er jo dritgammel!» Det hang igjen lenge etterpå, hvis man skulle på date å bli kjent, f.eks, og ble spurt om hvilken musikk man likte, så var standardsvaret «mye forskjellig», som om det var flaut å si hva man hørte på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trallalala Skrevet 1. juni #22 Del Skrevet 1. juni On 5/30/2024 at 9:49 PM, AnonymBruker said: Musikk som er resultat av det samme som er gjort millioner ganger før, er dårlig. Anonymkode: ca07c...ad9 On 5/30/2024 at 9:52 PM, Trallalala said: All dagens musikk altså, jaha, du om det, 45 minutter siden, AnonymBruker said: Langt i fra. Mysikken er stadig i utvikling. Burde være åpenbart. Anonymkode: ca07c...ad9 All dagens musikk er resultat av noko som er gjort mange ganger før. Same tonar som før liksom. Så man bør ikkje basere dette på om musikken er bra eller dårlig. For det er svært begrensa kva ein enkelt person kan komme av med nye idear, det meste er gjort før. Men mykje ny teknologi i dag då, så lydbildet i musikken utviklar seg jo. Men for min del er det viktigare om eg faktisk likar å høyre på musikken, samme om det er ein cover eller ei🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni #23 Del Skrevet 1. juni Trallalala skrev (1 minutt siden): All dagens musikk er resultat av noko som er gjort mange ganger før. Same tonar som før liksom. Så man bør ikkje basere dette på om musikken er bra eller dårlig. For det er svært begrensa kva ein enkelt person kan komme av med nye idear, det meste er gjort før. Men mykje ny teknologi i dag då, så lydbildet i musikken utviklar seg jo. Men for min del er det viktigare om eg faktisk likar å høyre på musikken, samme om det er ein cover eller ei🤪 Om tonene er de samme, kan musikken vøre svært nyskapende. Jeg tror ikke du forsto meningen med det jeg sa. Jeg mente folk sim blodkopierer allerede laget og utgitt musikk. Omtrent et plagiat. Anonymkode: ca07c...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trallalala Skrevet 1. juni #24 Del Skrevet 1. juni 2 minutter siden, AnonymBruker said: Om tonene er de samme, kan musikken vøre svært nyskapende. Jeg tror ikke du forsto meningen med det jeg sa. Jeg mente folk sim blodkopierer allerede laget og utgitt musikk. Omtrent et plagiat. Anonymkode: ca07c...ad9 Tja, ja eg kverulerar litt😁👍 Noko musikk er meir nyskapende enn anna musikk. Men ein cover kan være bra sjølv om det er ein blodkopi av ein annan låt, om du forstår kva eg meinar🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni #25 Del Skrevet 1. juni Trallalala skrev (4 minutter siden): Tja, ja eg kverulerar litt😁👍 Noko musikk er meir nyskapende enn anna musikk. Men ein cover kan være bra sjølv om det er ein blodkopi av ein annan låt, om du forstår kva eg meinar🤪 En cover er ikke en blodkopi av en annen låt, det er en gjengivelse av en spesifik låt. Anonymkode: ca07c...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trallalala Skrevet 1. juni #26 Del Skrevet 1. juni 1 minutt siden, AnonymBruker said: En cover er ikke en blodkopi av en annen låt, det er en gjengivelse av en spesifik låt. Anonymkode: ca07c...ad9 Poenget mitt er at det blir det samme for om musikken er bra/fin å høyre på, om det er ein original eller blodkopi. Men blodkopiistar som prøver å late som dei er originale er irriterande ja, enig der😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni #27 Del Skrevet 1. juni Trallalala skrev (56 minutter siden): Poenget mitt er at det blir det samme for om musikken er bra/fin å høyre på, om det er ein original eller blodkopi. Men blodkopiistar som prøver å late som dei er originale er irriterande ja, enig der😁 Musikken kan subjektivt være bra å høre på, men er det en blodkopi er det et plagiat og derfor et makkverk. Anonymkode: ca07c...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trallalala Skrevet 1. juni #28 Del Skrevet 1. juni 4 minutter siden, AnonymBruker said: Musikken kan subjektivt være bra å høre på, men er det en blodkopi er det et plagiat og derfor et makkverk. Anonymkode: ca07c...ad9 Føler for å kverulere litt til🤭 det kan være krevande musikalt sett å lage ein god cover, som i praksis kan være det same som ein blodkopi, altså ein blodkopi kan være godt handverk, og dermed ikkje eit makkverk😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 1. juni #29 Del Skrevet 1. juni Har alltid vært "innenfor" å rakke ned på andres musikksmak dersom det viker fra ens egen, men det er heldigvis noen som er trygge på seg selv (og sine venner) og ikke bryr seg. Husker jeg var 16-17 på en fest med en gjeng hardcore metalgutter. Det gikk i black metal, speedmetal og deathmetal. Plutselig jomer det fra anlegget "I want you, I need you, I wanna be with you"... hva var det de het? Jo, the kelly family!! 🤪🤣 Han fikk en del pes, men sangen ble spilt ferdig den, og jeg husker det enda 35 år senere 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni #30 Del Skrevet 1. juni Trallalala skrev (53 minutter siden): Føler for å kverulere litt til🤭 det kan være krevande musikalt sett å lage ein god cover, som i praksis kan være det same som ein blodkopi, altså ein blodkopi kan være godt handverk, og dermed ikkje eit makkverk😁 En god cover begrenses kun av de musikalske evnene til den/de som covrer, da det er en kopi av utgangspunktet. En blodkopi stjeler fra originalen og er dermed ikke et godt håndverk uansett. Anonymkode: ca07c...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trallalala Skrevet 1. juni #31 Del Skrevet 1. juni 1 minutt siden, AnonymBruker said: En god cover begrenses kun av de musikalske evnene til den/de som covrer, da det er en kopi av utgangspunktet. En blodkopi stjeler fra originalen og er dermed ikke et godt håndverk uansett. Anonymkode: ca07c...ad9 Altså ein cover og eit plagiat kan høyrest like bra ut og være kompliserte musikalsk sett. I tillegg, ein original låt kan i praksis være eit større makkverk/dårlig handverk enn både ein cover og eit plagiat😎 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni #32 Del Skrevet 1. juni Trallalala skrev (55 minutter siden): Altså ein cover og eit plagiat kan høyrest like bra ut og være kompliserte musikalsk sett. I tillegg, ein original låt kan i praksis være eit større makkverk/dårlig handverk enn både ein cover og eit plagiat😎 Her er vi uenige. Anonymkode: ca07c...ad9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trallalala Skrevet 1. juni #33 Del Skrevet 1. juni 16 minutter siden, AnonymBruker said: Her er vi uenige. Anonymkode: ca07c...ad9 Enig😘 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå