Gå til innhold

Når ble det greit og rakke ned på hverandres musikksmak?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kun nysgjerrig, la oss si på fester, der kan en oppleve at det og si at musikken f.eks Vidar setter på er dårlig, og ingen vil høre på denne musikken hans grunnet meninger om dårlig smak. 

kan en tenke at musikk er personlig, musikk gir oss noe og vi liker forskjellige typer musikk.

når og hvorfor kan en tenke det er greit å si til andre at hei du har dårlig smak for musikk? 
Tanker ? 

Anonymkode: e1c84...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har alltid vært ok.

Anonymkode: ca07c...ad9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit og greit, det har vel vært en helt vanlig affære omtrent like lenge som man har hatt musikk.

Anonymkode: 3c4e7...3fe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri greit å sei at andre sin smak er dårlig, men ok å sei at man sjølv syns den musikken er dårlig, syns eg, og man bør høyre på noko dei fleste likar når man høyrer på musikk saman:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trallalala skrev (3 minutter siden):

Aldri greit å sei at andre sin smak er dårlig, men ok å sei at man sjølv syns den musikken er dårlig, syns eg, og man bør høyre på noko dei fleste likar når man høyrer på musikk saman:)

Vi sier ikke at smaken er dårlig, men at musikken vedkommende liker er dårlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bryr seg hva andre mener, når det kommer til slikt?

Lik den musikken du liker, og drit i hva andre måtte mene om det.

Samme gjelder for, filmer, tv serier, bøker, kunst og andre ting.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kun nysgjerrig, la oss si på fester, der kan en oppleve at det og si at musikken f.eks Vidar setter på er dårlig, og ingen vil høre på denne musikken hans grunnet meninger om dårlig smak. 

kan en tenke at musikk er personlig, musikk gir oss noe og vi liker forskjellige typer musikk.

når og hvorfor kan en tenke det er greit å si til andre at hei du har dårlig smak for musikk? 
Tanker ? 

På fester må man ta et generelt hensyn til alle som er der, og ikke se seg blind på egen musikksmak. Kjøre en spilleliste som inneholder noe som alle kan like, ja kanskje noen spesielle låter innimellom. Bare kjøre på med sin egen sære smak resulterer i at ingen gidder å danse blant annet. Så holde musikken på et nivå som gjør at mange kan prate sammen, det er jo egentlig vesentlig i det hele på en fest der du treffer kjente og ukjente og skal prate og mingle som en stor del av eventen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi sier ikke at smaken er dårlig, men at musikken vedkommende liker er dårlig.

Tja du om det, smaken en er som baken, og egentlig ingen fasit på kva musikk som er dårlig, musikk er kunst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden alltid? Er eldgammel. Husker tenåringsfester med intense krangler om hva som var bra og dårlig musikk. Hvem som skulle styre musikklistene osv...

Anonymkode: 9b548...83e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Siden alltid? Er eldgammel. Husker tenåringsfester med intense krangler om hva som var bra og dårlig musikk. Hvem som skulle styre musikklistene osv...

Helt klart ! Der det er mange unge eller mange litt eldre er det mye lettere. Da kan man holde seg til en sjanger og de fleste liker det. Der det er en salig blanding ? Da må man lage en spilleliste som alle liker deler av. Bare kjøre på med tekno og rap der det er en god del godt voksne mennesker ? De trekker seg tilbake og gidder det ikke. Mange unge og du kjører pop fra 80 og 90 tallet og noe country greier eller danseband :) De faller helt av. Med musikk må man se sitt publikum an ! Ellers blir det mer støy en musikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TomKrus said:

Helt klart ! Der det er mange unge eller mange litt eldre er det mye lettere. Da kan man holde seg til en sjanger og de fleste liker det. Der det er en salig blanding ? Da må man lage en spilleliste som alle liker deler av. Bare kjøre på med tekno og rap der det er en god del godt voksne mennesker ? De trekker seg tilbake og gidder det ikke. Mange unge og du kjører pop fra 80 og 90 tallet og noe country greier eller danseband :) De faller helt av. Med musikk må man se sitt publikum an ! Ellers blir det mer støy en musikk.

😅Hvor gammel er du?  Jeg er eldgammel og hadde fint kunnet  hørt på tekno, rap og 80-og 90-talls - det er jo musikk fra dengang jeg var ung og fulgte med på ny musikk 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

😅Hvor gammel er du?  Jeg er eldgammel og hadde fint kunnet  hørt på tekno, rap og 80-og 90-talls - det er jo musikk fra dengang jeg var ung og fulgte med på ny musikk 🤣

Ikke veldig gammel, men middelaldrende. Har aldri fordradd tekno. For meg er det bare støy og ikke noe annet. Mange litt eldre mennesker har akkurat samme mening. Mange unge også for den del. Kjør denne musikken på et lokale og se hvor mange som danser på dansegulvet og du har svaret om du treffer !  Er det tomt der har du bommet, er det fullt der har du lykkes :) Alt handler om å tilpasse musikken til de som skal lytte til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TomKrus said:

Ikke veldig gammel, men middelaldrende. Har aldri fordradd tekno. For meg er det bare støy og ikke noe annet. Mange litt eldre mennesker har akkurat samme mening. Mange unge også for den del. Kjør denne musikken på et lokale og se hvor mange som danser på dansegulvet og du har svaret om du treffer !  Er det tomt der har du bommet, er det fullt der har du lykkes :) Alt handler om å tilpasse musikken til de som skal lytte til den.

Da er vi sikkert rundt samme alder. Middelaldrende gen x'er her. Skjønner hva du mener, forsåvidt. Mulig jeg som musikk-nerd er over snittet altetetende. Tekno var aldri helt min greie, men kan høre på noe. Men ja, man må kjenne sitt publikum. Men i min ungdom var folk beinharde mot hverandre hva angår hvem som hadde god og dårlig musikksmak, hva som var innafor og ikke osv. Vet ikke om unge nå til dags definerer seg utifra musikksmak på samme måte som gen x folk gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da er vi sikkert rundt samme alder. Middelaldrende gen x'er her. Skjønner hva du mener, forsåvidt. Mulig jeg som musikk-nerd er over snittet altetetende. Tekno var aldri helt min greie, men kan høre på noe. Men ja, man må kjenne sitt publikum. Men i min ungdom var folk beinharde mot hverandre hva angår hvem som hadde god og dårlig musikksmak, hva som var innafor og ikke osv. Vet ikke om unge nå til dags definerer seg utifra musikksmak på samme måte som gen x folk gjorde.

Noen gjør nok det andre ikke, der det er stor spredning på alder i en gruppe på en fest ? Lag noe som alle liker, noe sært noe som er mer generelt. God musikk med god rytme og som er tidløs er noe som de aller fleste liker. De som har helt sær musikksmak også slik sett, for de vet innerst inne at dette er noe som ikke alle liker. Da tilpasser de seg. En tekno låt eller to tåler også jeg godt, men kjører man dette hele kvelden på full guffe ? Jeg søker ly utenfor lokalet eller går hjem :)  Kan jeg ikke kommunisere med andre, danse litt så ser jeg ikke helt poenget med å være der i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trallalala skrev (35 minutter siden):

Tja du om det, smaken en er som baken, og egentlig ingen fasit på kva musikk som er dårlig, musikk er kunst

Musikk som er resultat av det samme som er gjort millioner ganger før, er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Musikk som er resultat av det samme som er gjort millioner ganger før, er dårlig.

All dagens musikk altså, jaha, du om det, 

Endret av Trallalala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må si jeg miste en del av respekten for en kompis (over 50 år) da han rakka ned på musikken som ungen min hørte på, som da var 11 år 🙄

Anonymkode: a48f5...b0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trallalala skrev (På 30.5.2024 den 21.52):

All dagens musikk altså, jaha, du om det, 

Langt i fra. Mysikken er stadig i utvikling. Burde være åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig interessert i musikk, å diskutere hva man liker og ikke liker er jo verdens mest naturlige ting. 

Min favorittsyssel omtrent.

Man trenger jo ikke rakke ned på andre som menneske for det liksom, og på fest får alle være DJ.

Men du kan ikke ta det personlig om jeg ikke liker det samme som deg liksom. 

Anonymkode: 790a3...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 21.00):

Tanker ? 

Da må man får bedre selvbilde om man virkelig bryr seg om slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...