Gå til innhold

Er du sikker på at du kommer til himmelen når døden inntreffer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

At du ikke har vært så  slem at du havner i helvete?

Jeg vet ikke helt. Føler egentlig at jeg har vært et godt menneske. 

Anonymkode: 72747...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Havner bare under jorda.

Anonymkode: 66f84...888

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil ikke opp i himmelen. Alle de artige menneskene er jo «nede» så jeg vil være der og pary. 

Anonymkode: e5386...99b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror jeg bare dør, og det er det. 

Anonymkode: b4e45...db7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke på helvete. Tror ikke på den kristne "himmelen" heller. Men at det er et sted der alle åndene havner, ja, det er det. 

Anonymkode: 7939a...ba0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men er spørsmålet ditt om jeg føler jeg er snill eller slem så er svaret snill.

Anonymkode: e5386...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror ikke på noe himmel eller helvete. Livet er her og nå. 

Anonymkode: 02e65...bdc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor man tror? Fordi man trenger et håp å klamre seg fast i. Ingen kan bevise hva som skjer, men troa kan man ha. 

Anonymkode: 68204...9f1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at jeg havner ett sted der det er fred, jeg tror ikke på noe helvete men jeg tror at vi i himmelen lærer av det vi har gjort på jorda. I min tanke havner vi alle på samme sted.

Anonymkode: c0d3b...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen av de to eksisterer, så hva du tror er irrelevant. Du står også fritt til å tro at månen er en ost, men det endrer ikke månens bestanddeler. Mennesker har, like lite som krabber eller hunder, en sjel. 

For all del - det gir god mening for en religiøs organisasjon å finne på ting som *helvete* og *djevelen* eller for den del n guddom som både er god og dreper folk av fote. Religiøse organisasjoner tjener penger på at folk gir dem sine hardt opptjente penger, og frykt er en utmerket motivator. Både mafia, diktatur og religioner bruker den med hell og vil nok fortsette med det så lenge folk velger å la dem eksistere.

Men du kan altså ta det hele med knusende ro. Du blir, som oss alle, til forurenset jord etter din død.

Og om du er snill eller ei er uansett ikke innenfor din myndighet å definere. Det definerer omverdenen for deg, og sånn skal det være.

Anonymkode: 77b78...c85

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg angrer på at jeg drepte er marsvin fordi jeg ikke ville ha kjæledyr i hus😢 

Anonymkode: fc3b3...fd0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper selvfølgelig at "himmelen" finnes, og at jeg møter igjen de som har reist i forveien.

Endret av Tough cookie
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tough cookie skrev (2 minutter siden):

Håper selvfølgelig at "himmelen" finnes, og at vi møter igjen de som har reist i forveien.

Fint at noen er så positive.

Jeg håper det hele er fullstendig overstått med døden, ønsker ingen reunion. Nok er nok.

Anonymkode: daa8f...7c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Himmelen er ikke en ting du kan gjøre deg fortjent til.

Anonymkode: 78357...fc5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aviser ikke muligheten for at det kan være liv etter døden, men jeg tror det er ekstremt usannsynlig at det er liv etter døden.

For min del har jeg ingen preferanse for hva som kommer, om det er liv etter døden så er det helt greit, om det er ingenting etter døden (noe som jeg tror er mest sannsynlig) så er det også helt greit, om vi blir reinkarnert så er det også helt greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ingen av de to eksisterer, så hva du tror er irrelevant. Du står også fritt til å tro at månen er en ost, men det endrer ikke månens bestanddeler. Mennesker har, like lite som krabber eller hunder, en sjel. 

For all del - det gir god mening for en religiøs organisasjon å finne på ting som *helvete* og *djevelen* eller for den del n guddom som både er god og dreper folk av fote. Religiøse organisasjoner tjener penger på at folk gir dem sine hardt opptjente penger, og frykt er en utmerket motivator. Både mafia, diktatur og religioner bruker den med hell og vil nok fortsette med det så lenge folk velger å la dem eksistere.

Men du kan altså ta det hele med knusende ro. Du blir, som oss alle, til forurenset jord etter din død.

Og om du er snill eller ei er uansett ikke innenfor din myndighet å definere. Det definerer omverdenen for deg, og sånn skal det være.

Det er irrelevant at du ikke tror på sjelen. 

Alt i universet har sjelspartikler. Til og med jorden du havner i når kroppen din er død. Men sjelen din lever videre likevel :)

Anonymkode: 7939a...ba0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det skjer noen ting når vi dør, hverken oppeller ned. 

Og helt ærlig så synes jeg det er dritkjipt. Har fomo på den biten. Så på en måte hadde det vært fint å ha troa på at man kommer til et annet sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva som eksisterer eller ei vet du like lite som jeg. Så her er det hva man velger å tro som teller. 

Anonymkode: 68204...9f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tough cookie skrev (42 minutter siden):

Håper selvfølgelig at "himmelen" finnes, og at jeg møter igjen de som har reist i forveien.

image.jpeg.256785b0551d7ea1536b47e0d8f44eae.jpeg

Kolbein Falkeid.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

image.jpeg.256785b0551d7ea1536b47e0d8f44eae.jpeg

Kolbein Falkeid.

Fint dikt ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...