Gå til innhold

Er det som regel kvinner som må ta insj til date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter mewtoo så er det bedre at damene tar initiativ. 

Anonymkode: b79eb...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har vært på cirka 30 tinderdater, og av de bare 2 hvor kvinnene har spurt meg ut. Jeg mann må i over 90 % av tilfellene ta insj.  Tror damer generelt er redd for avisninger, selvsagt ikke alle.....

Anonymkode: de2e4...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror aldri jeg har spurt, blir alltid spurt av mennene.

Anonymkode: 1b0a6...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har vært på cirka 30 tinderdater, og av de bare 2 hvor kvinnene har spurt meg ut. Jeg mann må i over 90 % av tilfellene ta insj.  Tror damer generelt er redd for avisninger, selvsagt ikke alle.....

Anonymkode: de2e4...f85

Tinder er ikke det samme som virkeligheten.

IRL er det bedre at damen spør på grunn av metoo skulle bare prate litt.

Anonymkode: 9a5de...667

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det blir mer og mer vanlig at det er damen som tar dette initiativet. Det har blitt signalisert sterkt at menn bør la være, for vi gjør så mange feil, og vi ber også feil dame ut. 
Damer er lei av alle mennene som viser interesse, klønete eller ikke. Og siden menn aldri vil gå lei kvinners interesse, så er det nok best at dette skiftet skjer

Anonymkode: cd485...741

Helt enig. Jeg som mann har aldri fått noe godt ut av å spørre damer på dates. Det medfører for det meste enten rejection, at hun ikke møter opp, eller at hu bare plutselig ikke gidder mer etter første date. Mens når damene spør meg på date da er det nesten alltid 100% score. Jeg sier alltid ja, og fikk 2 forhold ut av det på den måten. 

Anonymkode: a36a2...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når jeg må spør er ikke fyren interessert, det har jeg bred erfaring med. De som er interessert spør, selv de som er sjenerte. Så kaster ikke bort tid og stolthet på sånt når jeg kan slippe 😊

Anonymkode: 975ff...94b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Etter mewtoo så er det bedre at damene tar initiativ. 

Anonymkode: b79eb...183

Metoo handler om å bli seksuelt trakassert på jobb, ikke å be noen ut på en kaffe 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det har med hvilke kvinner jeg matcher med, men jeg har aldri bli bedt ut av ei kvinne på datingapper. Det er jeg som styrer samtalene og de bare følger strømmen. Om jeg ikke skaper noen "strøm" så er det over og ut. Samtalen er slutt og det ble ingen date. Jeg spør damene om å bli med på noe i det øyeblikket jeg tror at de føler at jeg ikke er en creep. Det er når vi er blitt overfladisk kjent.

De karene jeg kjenner vil ofte at damene skal ta initiativ og være like på. Men det har jeg gitt opp. Jeg prøver å "ta" det jeg vil ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Metoo handler om å bli seksuelt trakassert på jobb, ikke å be noen ut på en kaffe 

Det var dette som var utgangspunktet.. så sklei det litt ut, gjorde det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det var dette som var utgangspunktet.. så sklei det litt ut, gjorde det ikke?

Har ikke merket at det gjorde det.

Anonymkode: 2570c...19a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har helt klart tatt initiativ til å be menn ut, og jeg sender alltid første melding om matchen på Tinder kommer på mitt sveip også. Menn som ikke gjør det har jeg sluttet å kontakte, det blir for tafatt/uinteressert for meg at de ikke gidder følge opp. Utover det så tenker jeg lite på hvem som har tatt første initiativ, jeg bare gjør det som føles naturlig. Noen ganger spør jeg først, noen ganger spør han først.

Anonymkode: 8ff26...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

For min del har det vært mannens initiativ én gang i mitt liv. Resten mitt initiativ. 

Ikke alle damer blir nedrent av menn, de færreste faktisk. Så det som står på internett om at damer får så mye uønsket oppmerksomhet hele tiden, stemmer ikke. Ikke i Norge. Norske menn er svært tilbakeholdne. Skulle virkelig ønske det var litt mer initiativ i dem. 

Anonymkode: 3a7f0...495

Da hadde det vært galt og. Du ønsker ikke å bli invitert ut av de du ikke liker. men sikkert en boost å få oppmerksomhet selv om vil avvise.

80% av menn tilhører ikke gruppen som kvinner primært går etter og den enkelte har ofte selvinnsikt. Ved å spørre opplever man jo bare å få bekrefte at man ikke er god nok. Bli avvist svir for de fleste og vi er nok ikke gode nok på å børste avvisninger bort. 

Anonymkode: a7700...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Traff en herlig fyr på en hjemmefest nylig, han har ikke spurt meg ut, men jeg vet han hadde sagt ja om jeg spør. Virket veldig forsiktig av seg, ingen fuxkboi. Men jeg har en regel og det er at jeg aldri skal spørre en mann først uansett hva. Det er ikke en mann jeg vil ha. Synd. 

Anonymkode: e5bf3...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Traff en herlig fyr på en hjemmefest nylig, han har ikke spurt meg ut, men jeg vet han hadde sagt ja om jeg spør. Virket veldig forsiktig av seg, ingen fuxkboi. Men jeg har en regel og det er at jeg aldri skal spørre en mann først uansett hva. Det er ikke en mann jeg vil ha. Synd. 

Anonymkode: e5bf3...d6c

Feigeste regelen jeg noen gang har sett 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da hadde det vært galt og. Du ønsker ikke å bli invitert ut av de du ikke liker. men sikkert en boost å få oppmerksomhet selv om vil avvise.

80% av menn tilhører ikke gruppen som kvinner primært går etter og den enkelte har ofte selvinnsikt. Ved å spørre opplever man jo bare å få bekrefte at man ikke er god nok. Bli avvist svir for de fleste og vi er nok ikke gode nok på å børste avvisninger bort. 

Anonymkode: a7700...0db

Det er ikke alle vi passer med her i verden, å det syns jeg er rimelig. Det må være lov for folk at deres gruppe med potensiel kjærlighet er begrenset.

Betyr ikke at du ikke er god nok på generel basis, selv om jeg forstår det er jo dit hjernen går i sorg og flause.

Å det er ikke sannt at vi alle liker de samme 20 prosentene. Jeg tror ikke en person liker 20 prosent, sånn egentlig kanskje kan noen gi 20 prosent en sjangse bare for å la ballen rulle å være åpen sånn i tilfelle? Men å genuint trives og være tiltrukket av så mange høres for meg urealistisk ut. Men så blir jeg ikke så ofte forelsket å de varer en stund selv om det ikke er gjensidig.

App er ikke nok til at folk blir tiltrukket. Å det er en sjangse for at du ikke er helt lik deg på bilder.

Du kan tenke noen er kjekk men aldri snakke med dem, så at ingen tar kontakt er ikke det samme som at ingen har tenkt du er attraktiv.

Uforenlige livsstiler teller, så annerkjenn at det også kan være grunn til å ikke få match. Å personlighet. Selvsagt.

Å se ut noen før de har fått kjennskap til deg kan gjøre at de på refleks sier nei. Det er mange grunner til at noen sier nei forbi å være uinteressert, som at jeg foreksempel er bekymret for hvordan kroppen min ser ut uten klær akkurat nå, å at jeg pinlig nok har et utslett og i tilegg ikke har fått et system i hjemmet så kontoret og noen få andre steder er skikkelig rotete, vet ikke hvor jeg skal plassere ting. Har en mann prøvd seg på meg på byen idag har det blitt ultra nei. Om jeg hat likt han har jeg grått på vei hjem å bedd til høyere makter om å få en sjangse til med han når jeg har fått orden. Så du skjønner, ting kan være mer enn du tror så ikke ta alt personlig for su vet ikke. Ha håp 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke alle vi passer med her i verden, å det syns jeg er rimelig. Det må være lov for folk at deres gruppe med potensiel kjærlighet er begrenset.

Betyr ikke at du ikke er god nok på generel basis, selv om jeg forstår det er jo dit hjernen går i sorg og flause.

Å det er ikke sannt at vi alle liker de samme 20 prosentene. Jeg tror ikke en person liker 20 prosent, sånn egentlig kanskje kan noen gi 20 prosent en sjangse bare for å la ballen rulle å være åpen sånn i tilfelle? Men å genuint trives og være tiltrukket av så mange høres for meg urealistisk ut. Men så blir jeg ikke så ofte forelsket å de varer en stund selv om det ikke er gjensidig.

App er ikke nok til at folk blir tiltrukket. Å det er en sjangse for at du ikke er helt lik deg på bilder.

Du kan tenke noen er kjekk men aldri snakke med dem, så at ingen tar kontakt er ikke det samme som at ingen har tenkt du er attraktiv.

Uforenlige livsstiler teller, så annerkjenn at det også kan være grunn til å ikke få match. Å personlighet. Selvsagt.

Å se ut noen før de har fått kjennskap til deg kan gjøre at de på refleks sier nei. Det er mange grunner til at noen sier nei forbi å være uinteressert, som at jeg foreksempel er bekymret for hvordan kroppen min ser ut uten klær akkurat nå, å at jeg pinlig nok har et utslett og i tilegg ikke har fått et system i hjemmet så kontoret og noen få andre steder er skikkelig rotete, vet ikke hvor jeg skal plassere ting. Har en mann prøvd seg på meg på byen idag har det blitt ultra nei. Om jeg hat likt han har jeg grått på vei hjem å bedd til høyere makter om å få en sjangse til med han når jeg har fått orden. Så du skjønner, ting kan være mer enn du tror så ikke ta alt personlig for su vet ikke. Ha håp 😊

Å be ut noen uten at de har fått kjennskap***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...