Gå til innhold

Da fikk jeg det bevist av hudpleier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 20.56):

Du skal få lov å tro det er en skrøne. Men jeg fikk som sagt gavekort og brukte det. De remediene visste jeg at min svigerinne kunne bruke og med hennes bursdag nært forestående så klinte jeg til. En gave ute av verden og 2 timen betalte jeg selv med glede. Jeg fikk motbevist at hudpleiere er 100% ærlige.

Anonymkode: e2d12...246

Hudpleiere er kun ute etter å selge ting. Neste behandling eller produktene hun har i egen butikk. Hadde aldri giddet å kaste bort penger der. Litt det samme som at frisøren min alltid har et nytt hårprodukt som jeg bare virkelig trenger. Du får mer info av å Google selv. Hudpleieprodukter som virker får man på resept. Og de er ikke dyre heller. Oppsøk heller en hudlege.

Anonymkode: 1cd03...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 14.23):

Jeg fikk ett gavekort på ansiktspleie i bursdagsgave. Har aldri hatt det tidligere og egentlig ikke ønsket det noen gang heller. Greit nok, jeg tok denne timen.

Selvfølgelig var det noe med huden min som måtte pleies med dyre produkter. Jeg kjøpte de produktene og ga de i gave til svigerinnen min som har lik hud som meg.

Etter 3 mnd skulle jeg tilbake og hudpleier var strålende fornøyd med hvor fin huden min hadde blitt. Hun anbefalte selvsagt å fortsette med de remediene jeg hadde kjøpt. Jeg løy og sa jeg hadde en del igjen, så kjøper mer senere.

Altså, her har jeg ikke brukt annet enn vann i ansiktet og en billig krem Decubal i ansiktet i de siste 30 årene er 53 nå. Vipps er huden min så mye bedre UTEN å ha brukt noe som helst dyre produkter.

Hadde mest lyst å si det til hudpleieren, men valgte å ikke gjøre henne forlegen.

Jeg tenker på alle andre som bruker dyre produkter når vann og billigere krem kan være like bra. Jeg trur det er mye lureri i den bransjen.

Aldri mer hudpleie på meg iallefall.

Anonymkode: e2d12...246

Du har ikke «bevist» at dyre produkter ikke fungerer, og du har heller ikke «bevist» at huden din har det bedre uten dyre produkter (fordi du har faktisk ikke testet hvordan huden din er når du bruker de). Du har heller ikke «bevist» at hudpleiere lyver - Selv om du ikke har endret noe i rutinen din, så kan huden din forandre seg til det bedre/verre på tre måneder, påvirket av ting som bl.a livsstil og årstid. Det eneste du har bevist er at du er fornøyd med vann og en billig krem. Bra for deg.

Anonymkode: 7dd28...d38

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er bare 35 men jeg bruker heller ikke noe spesielt med hudprodukter, det er så dyrt, og min hud er mye finere enn gjevnaldrende, syns Therese johuag har sykt mye rynker

Anonymkode: 04753...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 14.33):

Du går leve i troen på at bare vann er nok. Men du vil angre den dagen du er 45, og huden ser ut som et kreppapir fordi den er så uttørret og forsømt. 

Anonymkode: bdbe1...c79

Jeg er 46 år. Har aldri brukt noe annet enn vann, og billig dagkrem. Sover ofte med sminke også. Huden min er glatt, fin og ser ikke 46 år ut.

Anonymkode: de7c6...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 17.32):

Men så er det jo slik at gener har mest å si. Og det er gjerne dem med gode gener som messer om at de har fin hud uten å bruke noe annet enn spenol så det må bety at alle produkter er overflødige. Mens i realiteten har dem aldri hatt behov for å prøve ut noe, nettopp fordi huden er bra nok i utgangspunktet.

Anonymkode: 1cd03...706

DETTE!

Jeg jobber i et av landets største apotek (vi har blant annet ansatt flere hudterapeuter) og møter daglig mennesker med store hudproblemer. Og da sikter jeg altså til blant annet pasienter som går til behandling hos hudlege og får reseptbelagte medikamenter.

Jeg er relativt heldig med huden og genene mine selv, jeg. Men jeg går ikke rundt og tror at en enkel hudpleierutine som koster maks. 50 kroner måneden er løsningen for alle

Hudpleieren til trådstarter husket garantert ikke detaljer om hvordan huden hennes så ut 3 måneder tidligere uansett, man husker vanligvis ikke ting som ikke skiller seg kraftig ut fra det normale, så hun sa sikkert bare det hun trodde kunden vil høre: At her er det forbedring. Forresten så har selvfølgelig ikke TS så perfekt hud at det absolutt IKKE er noe forbedringspotensiale, selv om hun ser bra ut til å være 53. Hudpleieren antok sikkert at TS ønsker produkter som kan bremse aldringstegn i huden, slik en gjennomsnittlig 50-åring gjerne vil, så hun anbefalte nettopp det. Hun kunne jo ikke vite at denne kunden bare utførte et slags sosialt eksperiment finansiert av et gavekort🙄

Anonymkode: 26b53...8e4

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 17.43):

Jeg er bare 35 men jeg bruker heller ikke noe spesielt med hudprodukter, det er så dyrt, og min hud er mye finere enn gjevnaldrende, syns Therese johuag har sykt mye rynker

Anonymkode: 04753...ba9

Profesjonelle idrettsutøvere som er mye utendørs i all slags vær og vind, får ofte mer rynker fordi huden deres i mye større grad er utsatt for sol, kulde og vind enn hos folk flest. Jeg har noen friluftsfolk i omgangskretsen min, og de er også mye mer rynkete enn andre på samme alder. Akkurat Therese Johaug har også et veldig "bevegelig" ansikt, hun bruker mye mimikk, noe som også øker forekomsten av rynker. Og så kan det jo hende at du er heldig med genene. Jeg hadde også kjempefin hud som 35-åring og  brukte ikke dyre hudpleieprodukter da, bare en billig rens og fuktighetskrem. Dessverre var jeg ikke alltid så nøye med solbeskyttelse, og nå som 54-åring ser jeg konsekvensene av det, selv om jeg takket være god hudpleie de siste 6-7 årene til dels har klart å redusere skadene av ubeskyttet soling, og tross alt har ganske fin hud for alderen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (9 timer siden):

Profesjonelle idrettsutøvere som er mye utendørs i all slags vær og vind, får ofte mer rynker fordi huden deres i mye større grad er utsatt for sol, kulde og vind enn hos folk flest. Jeg har noen friluftsfolk i omgangskretsen min, og de er også mye mer rynkete enn andre på samme alder. 

Dette er gode poeng. Johaug og hennes like har over mange år hatt et levesett som minner om slik det var for folk flest i gamle dager: Jobben man gjør er utendørs året rundt. Ville vært rart om det ikke satte visse spor.

Anonymkode: 081ef...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...