AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #21 Del Skrevet 30. mai 2024 Jeg er 48 år, og har bare brukt vann og Locobase. Dette er grunnet atopisk eksem, og allergi for alt. Og jeg har veldig glatt fin hud i ansiktet, ikke rynker. Aldri kviser, pigmentflekker osv. Anonymkode: cccc6...9ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #22 Del Skrevet 30. mai 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er 42 og har en litt annen erfaring enn deg. Tenkte også jeg skulle teste effekten av hudpleieproduktene mine, så gikk en 7-8 mnd. uten bruk av annet en vanlig, billig fuktighetskrem, solkrem og mandelolje. Så begynte jeg med min gamle hudpleierutine igjen og jeg kan si at huden min ble markant bedre. Flere linjer og rynker ble etter hvert mer usynlig (tok noen mnd.), pigmentflekker forsvant og jeg fikk mye mer glød og fukt. Men jeg har ikke gått til hudpleier, jeg har lest meg opp på ingredienser og virkestoffer og har eksperimentert med hva som funker på min hud. Det er definitivt mye lurerier i hudpleiebransjen, men det er mange produkter som fungerer også. De trenger heller ikke være så dyre. Så om man har interessen kan det lønne seg å lese og lære, teste og eksperimentere. Anonymkode: 7eaeb...e77 Hva bruker du mot pigmentflekker? Jeg har egentlig ganske fin hud i en alder av 47, men pigmentflekkene kommer, selv om jeg bruker faktor hele året og ikke ligger og soler meg. Anonymkode: 61dab...847 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #23 Del Skrevet 30. mai 2024 Og til tross for den historien din ts , så er det du jeg kjenner jeg blir litt 🤢 av. Anonymkode: 481c0...bbd 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #24 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva bruker du mot pigmentflekker? Jeg har egentlig ganske fin hud i en alder av 47, men pigmentflekkene kommer, selv om jeg bruker faktor hele året og ikke ligger og soler meg. Anonymkode: 61dab...847 Bruker syremaske på vinteren rett på eventuelle flekker i 7 min. Bruker en sminkebørste og pensler på et tynt lag. Jeg bruker en miks av 35% glykolsyre og 45% melkesyre (Lactic acid), men varsko, dette er en STERK syre så les deg opp litt før du eventuelt prøver og pass også på å teste på en liten flekk på armen slik at du vet at du tåler det. Begynn med max 1 min. også kan du øke etter hvert. Huden min tåler fint å gjøre dette ukentlig når den er vant til det. Bruker en syre fra Skin Beauty Solutions. Retinol hjelper også på pigmentflekker. Men her er det også slik at du må gradvis tilvenne huden over tid. Så man kan begynne med 0,2% for eksempel hver 3. dag. Også øke på med enten flere dager etter hverandre eller en sterkere % dersom man føler for det. Finnes et rimelig alternativ fra Ordinary om du vil teste. Det er også greit å vite at retinol ikke skal brukes dersom man er gravid eller ammer. Jeg ser resultater på pigmentflekker etter 6-7 ganger dersom jeg bruker syrer (bruker det da 1 gang i uka vinterstid, er mer forsiktig om sommeren). Men det er vanlig at pigmentflekken først blir litt mer synlig når man bruker syrer. Man peeler jo bort huden, fjerner de øvre lagene og derfor kommer pigmentflekkene på en måte mer og mer til overflaten før de forsvinner helt. Anonymkode: 7eaeb...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #25 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er 42 og har en litt annen erfaring enn deg. Tenkte også jeg skulle teste effekten av hudpleieproduktene mine, så gikk en 7-8 mnd. uten bruk av annet en vanlig, billig fuktighetskrem, solkrem og mandelolje. Så begynte jeg med min gamle hudpleierutine igjen og jeg kan si at huden min ble markant bedre. Flere linjer og rynker ble etter hvert mer usynlig (tok noen mnd.), pigmentflekker forsvant og jeg fikk mye mer glød og fukt. Men jeg har ikke gått til hudpleier, jeg har lest meg opp på ingredienser og virkestoffer og har eksperimentert med hva som funker på min hud. Det er definitivt mye lurerier i hudpleiebransjen, men det er mange produkter som fungerer også. De trenger heller ikke være så dyre. Så om man har interessen kan det lønne seg å lese og lære, teste og eksperimentere. Anonymkode: 7eaeb...e77 Hvilke produkter bruker du? Jeg har samme opplevelse som deg. Jeg er 46 og bruker for det meste produkter fra Dermalogica. Anonymkode: 626c4...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #26 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gavekort på ansiktspleie, kjøpte produkter du aldri hadde tenkt å bruke, bestilte deg ny time til noe du hadde null interesse av for å sjekke en hud som aldri hadde noen problemer verken før eller etter timen. Nei, hovedinnlegget her kan vi arkivere under "ting som aldri skjedde". God, gammeldags skrøne som ikke engang henger logisk sammen. Anonymkode: ce49e...773 Du skal få lov å tro det er en skrøne. Men jeg fikk som sagt gavekort og brukte det. De remediene visste jeg at min svigerinne kunne bruke og med hennes bursdag nært forestående så klinte jeg til. En gave ute av verden og 2 timen betalte jeg selv med glede. Jeg fikk motbevist at hudpleiere er 100% ærlige. Anonymkode: e2d12...246 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #27 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Og til tross for den historien din ts , så er det du jeg kjenner jeg blir litt 🤢 av. Anonymkode: 481c0...bbd Hvorfor? Er du hudpleier selv og fikk en skrape i lakken? Anonymkode: e2d12...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 30. mai 2024 #28 Del Skrevet 30. mai 2024 Definitivt mye lureri der ute! Men du trenger ikke å dra alle hudpleiere under samme kam på grunn av ditt lille forskningsprosjekt. Høres ut som om du endelig har funnet bevis på at alle hudpleiere i Norge lyver😅 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #29 Del Skrevet 30. mai 2024 Hudpleieren du gikk til var useriøs, dessverre. Men heldige deg som har så fin hud😊 Jeg har egentlig også gode gener der, men har dessverre fått noen rynker etter noen år med voldsomme bekymringer. Anonymkode: d6fc3...bcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #30 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du går leve i troen på at bare vann er nok. Men du vil angre den dagen du er 45, og huden ser ut som et kreppapir fordi den er så uttørret og forsømt. Anonymkode: bdbe1...c79 Leser du aldri før du svarer? Ts skriver at hun er 53. Det er så mange som bare svarer uten å ha lest bare for å skrive det de vil🙄 Anonymkode: a8af9...bfd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #31 Del Skrevet 31. mai 2024 Det er vanskelig å finne de bra i en bransje full av lureri og humbug. Anonymkode: 38c6b...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #32 Del Skrevet 31. mai 2024 Nå må ikke du konkludere basert på EN hudpleier da, det finnes jo ørten i bransjen og det er noen som er knallsterk faglig og andre som kun vil selge produkter. Du traff nok sistnevnte. Jeg har bare god erfaring med hudpleier, men kjøper veldig sjeldent noe der og blir heller ikke anbefalt å kjøpe noe jeg ikke har sagt jeg er ute etter. Anonymkode: abde1...6ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #33 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du går leve i troen på at bare vann er nok. Men du vil angre den dagen du er 45, og huden ser ut som et kreppapir fordi den er så uttørret og forsømt. Anonymkode: bdbe1...c79 Hilsen hudpleieren ts var til Anonymkode: 39f9b...20a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #34 Del Skrevet 31. mai 2024 Den bransjen lurer folk 😃. Er 57, og har aldri hatt hudproblemer. Har fortsatt fin hud. Aldri drevet med serum og ørtogførti produkter. Bruker alltid krem (billig), og renser huden hver kveld. Tar en skrubb eller maske med veldig ujevne mellomrom. En hudpleier ville garantert ha prøvd å prakke på meg masse produkter 😃 Anonymkode: 4b0c8...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #35 Del Skrevet 31. mai 2024 Du er heldig som har gode gener. For oss som ikke har det, så føles det veldig deilig å pleie huden selv om det kanskje ofte bare er en placebo effekt. Det viktigste er jo at man føler seg bra. Noen spanderer på seg dyre vesker for å føle seg bra, og noen kjøper flotte kremer. 😊 Anonymkode: 16335...f6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #36 Del Skrevet 31. mai 2024 Selvfølgelig er det mye lureri i den bransjen, i tillegg funker ikke alt det samme for alle, så det er jo ikke en eksakt vitenskap heller. Og pluss på gener og livsstil. Om du forteller noen at du har vært flink med hudpleien, eller slanket deg, så vil de tenke og si at oi ja, det ser jeg, du ser flott ut. Menneskets psyke fungerer sånn. Jeg tviler på at din konspiratoriske og paranoide teori om at hudpleieren tenkte du så helt lik ut men løy for å selge mer produkter, stemmer. Du var forutinntatt før du kom og fikk bevist egen bias. Sånn fungerer også menneskets psyke. Hudpleierne jeg går til, pleier faktisk aldri prøve å selge meg noenting, med mindre man spør. Eller er på sånn hudanalyse/vurderingstime som du kanskje var på, hvor man får både hudpleie og råd. Hun vet da ikke at du driter i hudpleie, hun trodde du kom til henne for og få råd og gjorde bare jobben sin. Det blir som å gå til en PT og bli sur fordi de kommer med treningstips. Og deretter bli sur om de synes du ser bedre ut neste gang, når du ikke har gjort en eneste øvelse de har tipset om, og tenke du har avslørt en hel bransje, og har bevist at trening bare er tull. Anonymkode: efba8...05a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #37 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du skal få lov å tro det er en skrøne. Men jeg fikk som sagt gavekort og brukte det. De remediene visste jeg at min svigerinne kunne bruke og med hennes bursdag nært forestående så klinte jeg til. En gave ute av verden og 2 timen betalte jeg selv med glede. Jeg fikk motbevist at hudpleiere er 100% ærlige. Anonymkode: e2d12...246 Ingen har så store fritidsproblemer at de bestiller en time bare for å bevise at selgere er ute etter å selge. Det finnes ikke ett menneske i hele verden som er 100% ærlig. Hva er det neste du skal kaste bort tid og penger på, bevise at himmelen er blå? Veldig merkelig innlegg. Anonymkode: ce49e...773 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #38 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du går leve i troen på at bare vann er nok. Men du vil angre den dagen du er 45, og huden ser ut som et kreppapir fordi den er så uttørret og forsømt. Anonymkode: bdbe1...c79 TS skriver at hun er 53... så den oppdagelsen du skriver om har ikke inntruffet ennå, tydeligvis. Anonymkode: ba0ff...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #39 Del Skrevet 31. mai 2024 Det er vel ingen tvil om at en god del av hudpleieprodukter har særdeles liten effekt, men som flere her skriver er det jo faktisk produkter som har god effekt også. En del av poenget med hudpleie og lignende er likevel at det gir en følelse av "luksus" og velvære, og det er en stor del av poenget. Anonymkode: dc849...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #40 Del Skrevet 3. juni 2024 Jeg syns det er direkte ran å anbefale svindyre fuktighetskremer og serum med retinol under bevist effektivt nivå. Derimot er det mye du kan gjøre for å forbedre huden: høy solfaktor daglig, en god rens hver kveld, Tretinoin, nok fukt (gjerne billig fuktighetskrem). Og rett og slett fokusere på de hudproblemer man evt har: hydroquinon eller azelainsyre mot pigmentflekker. Adapalen/epiduo eller tabletter mot akne osv. Også selvfølgelig droppe røyk, alkohol, vektsvingninger og leve så sunt som mulig. Er man heldig å slippe mye psykisk stress er det en bonus også. Men så er det jo slik at gener har mest å si. Og det er gjerne dem med gode gener som messer om at de har fin hud uten å bruke noe annet enn spenol så det må bety at alle produkter er overflødige. Mens i realiteten har dem aldri hatt behov for å prøve ut noe, nettopp fordi huden er bra nok i utgangspunktet. Anonymkode: 1cd03...706 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå