Gå til innhold

Da fikk jeg det bevist av hudpleier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk ett gavekort på ansiktspleie i bursdagsgave. Har aldri hatt det tidligere og egentlig ikke ønsket det noen gang heller. Greit nok, jeg tok denne timen.

Selvfølgelig var det noe med huden min som måtte pleies med dyre produkter. Jeg kjøpte de produktene og ga de i gave til svigerinnen min som har lik hud som meg.

Etter 3 mnd skulle jeg tilbake og hudpleier var strålende fornøyd med hvor fin huden min hadde blitt. Hun anbefalte selvsagt å fortsette med de remediene jeg hadde kjøpt. Jeg løy og sa jeg hadde en del igjen, så kjøper mer senere.

Altså, her har jeg ikke brukt annet enn vann i ansiktet og en billig krem Decubal i ansiktet i de siste 30 årene er 53 nå. Vipps er huden min så mye bedre UTEN å ha brukt noe som helst dyre produkter.

Hadde mest lyst å si det til hudpleieren, men valgte å ikke gjøre henne forlegen.

Jeg tenker på alle andre som bruker dyre produkter når vann og billigere krem kan være like bra. Jeg trur det er mye lureri i den bransjen.

Aldri mer hudpleie på meg iallefall.

Anonymkode: e2d12...246

• Liker 20
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok. 

Anonymkode: 0b35d...289

Hva er poenget med å frekke kommentarer?

Anonymkode: 29d94...75b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg fikk ett gavekort på ansiktspleie i bursdagsgave. Har aldri hatt det tidligere og egentlig ikke ønsket det noen gang heller. Greit nok, jeg tok denne timen.

Selvfølgelig var det noe med huden min som måtte pleies med dyre produkter. Jeg kjøpte de produktene og ga de i gave til svigerinnen min som har lik hud som meg.

Etter 3 mnd skulle jeg tilbake og hudpleier var strålende fornøyd med hvor fin huden min hadde blitt. Hun anbefalte selvsagt å fortsette med de remediene jeg hadde kjøpt. Jeg løy og sa jeg hadde en del igjen, så kjøper mer senere.

Altså, her har jeg ikke brukt annet enn vann i ansiktet og en billig krem Decubal i ansiktet i de siste 30 årene er 53 nå. Vipps er huden min så mye bedre UTEN å ha brukt noe som helst dyre produkter.

Hadde mest lyst å si det til hudpleieren, men valgte å ikke gjøre henne forlegen.

Jeg tenker på alle andre som bruker dyre produkter når vann og billigere krem kan være like bra. Jeg trur det er mye lureri i den bransjen.

Aldri mer hudpleie på meg iallefall.

Du ble lurt 

Anonymkode: 88b43...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du går leve i troen på at bare vann er nok. Men du vil angre den dagen du er 45, og huden ser ut som et kreppapir fordi den er så uttørret og forsømt. 

Anonymkode: bdbe1...c79

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den industrien der er bare fullt av svindel. Helt utrolig at kvinner lar seg lure i så stor grad

Hvor høy produksjonskostnad tror dere det er med noen milliliter med krem? 🤣 det er så latterlig stor fortjeneste på slike produkter, rart at flere ikke gjennomskuer dette 

Anonymkode: 7d11d...74b

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du har åpenbart gode gener, heldige deg! Jeg trenger mer hjelp, dessverre. Absolutt mye lureri i den bransjen (som alle andre, egentlig), men mye som fungerer også.

Anonymkode: ae5fd...1bb

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan vel hende huden din har blitt bedre i perioden? Ikke på grunn av produktene så klart, for de har du jo ikke brukt, men på grunn av andre faktorer? 

Hvis det er tilfelle så har jo ikke hudpleieren gjort noe galt. En person som selger en tjeneste må anta at du kommer dit fordi du ønsker hennes tips og råd. Hun kommer med sine råd, du velger å kjøper produktene og lyver så om at du har brukt dem. Hun ser forbedring i huden din, og trekker konklusjonen om at produktene har hatt ønsket virkning og råder deg til å fortsette. En ganske naturlig konklusjon, synes jeg. 

Du kan neppe forvente å få god hjelp av en hudpleier så lenge du lyver til henne. Dersom du ikke ønsker hennes råd og tips er jo det helt greit, men da er det rart å oppsøke henne også. Hvis du forsøkte produktene og ikke var fornøyd, ville det være hennes jobb å finne en annen løsning. 

Det blir jo litt som om man går til legen. Lyver du om å ha tatt medisinene dine blir det jo vanskelig for legen å gi deg god hjelp. Men prøvesvarene dine kan jo ha blitt bedre selv uten medisinene, og det er ikke sikkert legen kan avsløre at du ikke tok medisinen. 

Folk er ulike. Noen har prima hud uten produkter mens andre trenger hjelp. Du er heldig som er blant de førstnevnte. Kan du ikke heller glede deg over det? Mange finner gode løsninger i samråd med en god hudpleier. 

Jeg vet ikke helt hva du tenker dette beviste? At en hudpleier vil trekke feil konklusjon hvis de blir presentert med feil informasjon? For det vil antakelig jeg også, i min jobb, som er i en helt annen bransje. 

Anonymkode: 3948a...e78

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kan vel hende huden din har blitt bedre i perioden? Ikke på grunn av produktene så klart, for de har du jo ikke brukt, men på grunn av andre faktorer? 

Hvis det er tilfelle så har jo ikke hudpleieren gjort noe galt. En person som selger en tjeneste må anta at du kommer dit fordi du ønsker hennes tips og råd. Hun kommer med sine råd, du velger å kjøper produktene og lyver så om at du har brukt dem. Hun ser forbedring i huden din, og trekker konklusjonen om at produktene har hatt ønsket virkning og råder deg til å fortsette. En ganske naturlig konklusjon, synes jeg. 

Du kan neppe forvente å få god hjelp av en hudpleier så lenge du lyver til henne. Dersom du ikke ønsker hennes råd og tips er jo det helt greit, men da er det rart å oppsøke henne også. Hvis du forsøkte produktene og ikke var fornøyd, ville det være hennes jobb å finne en annen løsning. 

Det blir jo litt som om man går til legen. Lyver du om å ha tatt medisinene dine blir det jo vanskelig for legen å gi deg god hjelp. Men prøvesvarene dine kan jo ha blitt bedre selv uten medisinene, og det er ikke sikkert legen kan avsløre at du ikke tok medisinen. 

Folk er ulike. Noen har prima hud uten produkter mens andre trenger hjelp. Du er heldig som er blant de førstnevnte. Kan du ikke heller glede deg over det? Mange finner gode løsninger i samråd med en god hudpleier. 

Jeg vet ikke helt hva du tenker dette beviste? At en hudpleier vil trekke feil konklusjon hvis de blir presentert med feil informasjon? For det vil antakelig jeg også, i min jobb, som er i en helt annen bransje. 

Anonymkode: 3948a...e78

For det første så var det ikke jeg som kjøpte gavekort på ansiktspleie. Jeg fikk det i gave. Har aldri vurdert hudpleie noen gang.

Første og andre gang jeg var der var jeg som helt vanlig. Bruker aldri pudder, brunkrem og måtte gudene vite hva alt kvinnfolk bruker å smøre seg inn med idag. Vann og decubal er eneste jeg bruker.

Når jeg kom første gang så ble jo huden undersøkt og den måtte behandles. Noe jeg ikke gjorde annerledes de neste 3 mnd. Så det første hun sa da jeg kom dit var: Oj, se der var det stor endring i huden. Ser flott ut. Huden min har vært lik i alle år og har lite rynker. Sjelden hatt kviser og uren hud har jeg aldri hatt, så ja jeg er veldig heldig.

Jeg gjorde dette eksperimentet for gøy og mine mistanker om den bransjen ble bekreftet.

Jeg ville bare informerte om at det nok er mye humbug i denne bransjen, så vær obs.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du går leve i troen på at bare vann er nok. Men du vil angre den dagen du er 45, og huden ser ut som et kreppapir fordi den er så uttørret og forsømt. 

Nå er jeg 53, så blir nok aldri 45 igjen. Huden ser ikke ut som kreppapir, den er glatt og fin.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts var 45 for hele 8 år siden.

og om «ser tørr ut i huden» er noe du velger å la plag deg når du er blitt 45 år gammel? Da er nok psykolog mer verdt pengene dine enn krem. Så kan du kanskje lære å ikke velge å se på mennesket som et estetisk objekt i tide til å nyte alderdommen som den skal nytes - skrukkete, lykkelig og stygg.

Anonymkode: 75f75...756

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 42 og har en litt annen erfaring enn deg. Tenkte også jeg skulle teste effekten av hudpleieproduktene mine, så gikk en 7-8 mnd. uten bruk av annet en vanlig, billig fuktighetskrem, solkrem og mandelolje.

Så begynte jeg med min gamle hudpleierutine igjen og jeg kan si at huden min ble markant bedre. Flere linjer og rynker ble etter hvert mer usynlig (tok noen mnd.), pigmentflekker forsvant og jeg fikk mye mer glød og fukt. Men jeg har ikke gått til hudpleier, jeg har lest meg opp på ingredienser og virkestoffer og har eksperimentert med hva som funker på min hud.

Det er definitivt mye lurerier i hudpleiebransjen, men det er mange produkter som fungerer også. De trenger heller ikke være så dyre. Så om man har interessen kan det lønne seg å lese og lære, teste og eksperimentere.

Anonymkode: 7eaeb...e77

• Liker 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts var 45 for hele 8 år siden.

og om «ser tørr ut i huden» er noe du velger å la plag deg når du er blitt 45 år gammel? Da er nok psykolog mer verdt pengene dine enn krem. Så kan du kanskje lære å ikke velge å se på mennesket som et estetisk objekt i tide til å nyte alderdommen som den skal nytes - skrukkete, lykkelig og stygg.

Anonymkode: 75f75...756

Hehehehe, er ikke galskap å bry seg om utseendet og ta vare på utseendet sitt når man er over førti. Trenger ikke å se ut som sekstiåringer for om man er ferdig med trettiårene. Er mer galskap å la være og å la seg selv forfalle. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønte det da jeg var atten jeg. Vann og sint fett og unngå sol så et det gjort. Fatter ikke at folk bruker penger på å påføre huden kreft

Anonymkode: 384a2...0a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehehehe, er ikke galskap å bry seg om utseendet og ta vare på utseendet sitt når man er over førti. Trenger ikke å se ut som sekstiåringer for om man er ferdig med trettiårene. Er mer galskap å la være og å la seg selv forfalle. 

Skal du ikke bli gammel og dø? Definer forfalle og galskap så er du smart

Anonymkode: 384a2...0a4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det finnes faktisk hudpleieingredienser som har god dokumentert effekt i en rekke seriøse studier, og dette er publisert i tidsskrifter. Retinol, vitamin-C og hyalyronsyre er eksempler.

Anonymkode: 449f9...828

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ingen som er uenige i at det er mye "hype" i hudpleiebransjen, men for oss som trenger (og ønsker) mer enn bare vann og Decubal, så handler det om å skaffe seg kunnskap om ingredienser og utvise litt kritisk sans. 

I likhet med flere andre i tråden, så opplever jeg at huden min er markant bedre med riktig hudpleie, som for min del er rens, antioksidanter, masse fukt, solbeskyttelse, skånsom eksfoliering en gang i uka og retinol tre kvelder ukentlig.

For meg handler forøvrig hudpleie også om egentid og velvære🥰

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gavekort på ansiktspleie, kjøpte produkter du aldri hadde tenkt å bruke, bestilte deg ny time til noe du hadde null interesse av for å sjekke en hud som aldri hadde noen problemer verken før eller etter timen. Nei, hovedinnlegget her kan vi arkivere under "ting som aldri skjedde". God, gammeldags skrøne som ikke engang henger logisk sammen.

Anonymkode: ce49e...773

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gavekort på ansiktspleie, kjøpte produkter du aldri hadde tenkt å bruke, bestilte deg ny time til noe du hadde null interesse av for å sjekke en hud som aldri hadde noen problemer verken før eller etter timen. Nei, hovedinnlegget her kan vi arkivere under "ting som aldri skjedde". God, gammeldags skrøne som ikke engang henger logisk sammen.

Anonymkode: ce49e...773

Jeg har faktisk gjort det samme men ikke med hudpleiepeodukter, hadde ei i huset som ble overtalt til og bli med på noe Cinzino-greier, jeg hevdet det var bløff og hun gikk med på at hun skulle sende inn prøver av meg og fikk en analyse over hva jeg trengte, sendte inn nye prøver etter en stund uten at jeg hade tatt ei pille og det var ikke måte på hvor bra produktene hadde virket på meg, altså bare bløff.

Anonymkode: a6284...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...