Gå til innhold

Hvor mye har du til forbruk pr. dag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Luksusbia skrev (Akkurat nå):

Hva er ufint med ett takk?

Orker ikke diskutere mer med deg...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig er det umulig. Men utgiftene er mye større enn inntekten. Minsteufør. Kan ikke unne meg noenting.  Har gått ned 15 kg da. 

Anonymkode: 894e1...984

Kjipt det der. Kanskje du kan få sosialhjelp?

Anonymkode: 6bc15...7e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Luksusbia skrev (11 minutter siden):

Er det egentlig vanlig å bruke penger hver dag? De fleste lager vel planer og handler ett par ganger i mnd?

Nei, det er det da langt i fra alle som gjør? Mange, veldig mange, handler og er innom butikken omtrent daglig. Så lenge butikken har en åpningsdag, så er de der og småhandler. Typisk folk som tar middagsplanene dag for dag og spør "hva har vi lyst på til middag i dag? Jeg skal i butikken nå". 

Disse tallene er fra en undersøkelse gjort i 2016. Kun EN PROSENT handler så sjelden som du påstår.

Som tidligere undersøkelser viser, handler norske forbrukere mat flere ganger i uken. Tre av fire husstander gjør matinnkjøp flere ganger i løpet av en uke, mens totalt sju prosent handler matvarer hver dag. 17 prosent handler en gang i uken, og kun én prosent oppgir at de handler sjeldnere enn dette.
Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Luksusbia said:

Er det egentlig vanlig å bruke penger hver dag? De fleste lager vel planer og handler ett par ganger i mnd?

Vi bruker penger på et eller annet stort sett hver eneste dag.

Mandag var mannen hos tannlege og vi handlet mat, tirsdag kjøpte jeg meg noen sommerkjoler for ferien, i går kjøpte mannen seg en shorts, i dag betalte han for de nye brillene sine, fredag skal vi helgehandle mat, lørdag skal vi en tur på Henie Onstad, spsier lunsj der, søndag handler vi sikkert litt ekstra godt til brunsj hos bakeren.

Og sånn går nå dagan og månedene og åra ❤️

Vet selvsagt at vi ikke MÅ bruke hver dag, men for å leve slik vi velger å leve, blir det ofte noe hver dag. Jeg tror ikke at det er uvanlig i det hele tatt, hadde det vært det, kunne man jo ikke hatt det utvalget og omfanget av serveringssteder, nettbutikker og servicetilbud vi har.

Anonymkode: 676da...115

AnonymBruker
Skrevet

@LuksusbiaSorry, jeg misforstod deg kanskje, unnskyld.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig er det umulig. Men utgiftene er mye større enn inntekten. Minsteufør. Kan ikke unne meg noenting.  Har gått ned 15 kg da. 

Du må ha veldig høye faste utgifter om du bare har 600 kroner til mat og forbruk i måneden. Skjønner ikke hvordan det er mulig å leve sånn? 

Anonymkode: 8baca...87b

Gjest Luksusbia
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Orker ikke diskutere mer med deg...

Kjipt det der. Kanskje du kan få sosialhjelp?

Dere logger inn på kvinneguiden og orker ikke diskutere. Sosialhjelp er veldig tidskrevende og uansett umulig å leve av. Men bruker ikke tid på å klage fordi jeg har alt jeg trenger hver dag

AnonymBruker
Skrevet
Luksusbia skrev (Akkurat nå):

Dere logger inn på kvinneguiden og orker ikke diskutere. Sosialhjelp er veldig tidskrevende og uansett umulig å leve av. Men bruker ikke tid på å klage fordi jeg har alt jeg trenger hver dag

Ok, det er veldig bra du har det du trenger.

Gjest Luksusbia
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, det er veldig bra du har det du trenger.

Ja, og jeg har flyttet til en annen kant av landet som har veldig mye lavere priser på å leie bolig enn i Oslogryta

AnonymBruker
Skrevet
Luksusbia skrev (1 minutt siden):

Ja, og jeg har flyttet til en annen kant av landet som har veldig mye lavere priser på å leie bolig enn i Oslogryta

Kanskje lurt det hvis man ikke har råd. Jeg bor sentralt i Oslo fordi jeg arvet og tjener godt. Kan jo selv svare på spørsmålet, jeg har ca. 500 pr. dag å bruke.

Skrevet (endret)

Jeg har 1 000 kroner hver dag, synes jeg har god råd! Mannen kjøper mesteparten av maten i tillegg, så dette er bare til meg 🙂

Endret av Pås
AnonymBruker
Skrevet
Pås skrev (Akkurat nå):

Jeg har 1 000 kroner hver dag, synes jeg har god råd!

Det er veldig mye hvis du ser på svarene her i denne tråden. 🙂

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

966 kr

Sitter igjen med 29.000 kr etter alle utgifter er betalt.

er alenemor, har 1 barn på 16 år

Anonymkode: 5841f...e1e

AnonymBruker
Skrevet

Ca 350 kr pr dag.

Er ufør, men har heldigvis sparekonto, så jeg kan bruke av den om det er noe jeg virkelig trenger. Sjelden jeg tar fra den kontoen, da må det være noe prekært.

Anonymkode: efca6...a71

AnonymBruker
Skrevet

258 kroner, 354 kroner hvis jeg ikke sparer.

Anonymkode: ffc1a...94a

AnonymBruker
Skrevet
Luksusbia skrev (1 time siden):

Jeg også har rast ned i vekt. Legen er fornøyd

Ja jeg veier 47 kg nå da så sulter jeg mer nå, går det ikke så bra

• Hjerte 1
Gjest Luksusbia
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg veier 47 kg nå da så sulter jeg mer nå, går det ikke så bra

Shit, det er jo god grunn til å søke sosialhjelp da eller spise middag gratis hos venner😅

AnonymBruker
Skrevet

nei, men var jo det som var spørsmålet. Bruker ca 1.000 kr i uken på mat og annet, ca 6.000 kr i mnd.

Om et par år blir det 15.000 kr i mnd (betalt ned all gjeld).

Anonymkode: b7968...657

Gjest Bromance
Skrevet

Jeg har 200 kroner, men det er et bevisst valg,  fordi jeg prioriterer sparing til ferier samt sparing i fond. Så det er mulig å "hente ut" mer penger enn disse 200 kr,  men prøver å unngå det 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Vi handler hver dag pg foetrekker det

Anonymkode: 120c5...a56

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne lett brukt bare 100 pr middag,

men min mann syns aldri det er bra nok middag da

Anonymkode: df4b6...1fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...