Gå til innhold

Hund som faller død om

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange har opplevd at en hund bare faller død om av seg selv? Hvor lenge skjedde dette etter en aktivitet? Er det noen som har opplevd at hunden bare sovner inn av seg selv?

Hvor gammel var hunden da? Vet du om den var syk før dette skjedde?

Jeg har en gammel hund selv og er bare redd for at den plutselig skal død helt ut av det blå sånn plutselig.

Altså ikke avlivning hos dyrlegen.

Anonymkode: 9b45c...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En bekjent opplevde dette. Hunden var 13 år, og falt plutselig død om på tur.

Jeg tenker dette må være den beste måten å forlate dette livet på; mens man er ute på tur og koser seg. Kan ikke tenke meg en verre avslutning enn den lange veien til dyrlegen...

Anonymkode: 09578...7e8

• Liker 9
  • Hjerte 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forrige hund døde plutselig fra foreldrene mine gikk på jobb til jeg stod opp. Hun hadde vært litt rar på morgenturen, men ikke noe tegn på noe. Da jeg stod opp lå hun der bare på vaskerommet. Trodde først hun bare sov, men da jeg sjekket litt nærmere var hun død.

Anonymkode: 6d148...dae

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist.

Anonymkode: 9b45c...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg tenker dette må være den beste måten å forlate dette livet på; mens man er ute på tur og koser seg. Kan ikke tenke meg en verre avslutning enn den lange veien til dyrlegen...

Enig i at det beste må være å dø på tur, men vi avlivet hunden vår hos veterinær og det var overraskende fredelig, fint og respektfullt. Han hadde ikke noe i mot å være hos veterinæren, og det var en veterinær vi hadde hatt hele hundens liv. Han sovnet fredelig inn med oss rundt seg, rolig og trygt og med mange koser og klemmer. Det var en god opplevelse i en veldig trist situasjon. ❤️

Anonymkode: 5036c...eb6

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irsk ulvehund med hjerteproblemer (ikke uvanlig) som i utgangspunktet var godt kontrollert. Gikk en rolig tur i skogen og falt om med hjertestans mens den luktet på noe godt. Hadde ikke skjedd noe spesielt i det siste, og reagerte heller ikke på noe som helst ved oppførselen til hunden tidligere på dagen. I ettertid ser jeg at den hadde vært litt roligere enn vanlig, men det var som sagt ikke så voldsomt at jeg la merke til det der og da.

Anonymkode: eb844...bac

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I andre land finnes det veterinærer som kan komme hjem til deg for eutanasi, finnes ikke dette tilbudet i Norge? Det er jo etterhvert svært mange veterinærer i de store byene, så det er rart hvis ikke.

Anonymkode: cb246...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 22.53):

Jeg har en gammel hund selv og er bare redd for at den plutselig skal død helt ut av det blå sånn plutselig.

Jeg tror det vil føles plutselig ut nesten uansett hvordan du vrir og vender på det. Med mindre hunden blir veldig syk eller noe oppstår i forveien.

Anonymkode: d716e...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd dette en gang. Det var en gammel hund, hun lå og sov, våknet og reiste seg, gikk et par meter og så datt hun om. Kjempetrist, men hun var gammel og det var egentlig en fin måte å dø på💜

Anonymkode: cd15b...e61

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I andre land finnes det veterinærer som kan komme hjem til deg for eutanasi, finnes ikke dette tilbudet i Norge? Det er jo etterhvert svært mange veterinærer i de store byene, så det er rart hvis ikke.

Anonymkode: cb246...00f

Joda, det finnes i Norge. Det koster litt mer, men det er verdt det for kjæledyr som føler mye stress rundt veterinærklinikker. Jeg fikk familiekatten avlivet hjemme. Den ble alltid såpass stressa etter et veterinærbesøk at den satt inne i mange dager etterpå og var veldig nedstemt. Det var da naturlig at vi fikk en veterinær til å avlive den hjemme så den slapp å leve den siste timen av sitt liv med stress. Dette var mange år siden.

Anonymkode: fe01c...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Joda, det finnes i Norge. Det koster litt mer, men det er verdt det for kjæledyr som føler mye stress rundt veterinærklinikker. Jeg fikk familiekatten avlivet hjemme. Den ble alltid såpass stressa etter et veterinærbesøk at den satt inne i mange dager etterpå og var veldig nedstemt. Det var da naturlig at vi fikk en veterinær til å avlive den hjemme så den slapp å leve den siste timen av sitt liv med stress. Dette var mange år siden.

Anonymkode: fe01c...c43

Kan også komme hjem hvis det er mest trygt for dyrlege og/eller eier. Ene hunden min ble avlivet hjemme. Stor hund på 60 kg som ikke klarte å komme seg inn og ut av bilen selv pga. smerter, og som hadde truet med å bite etter oss når vi prøvde å hjelpe den med å flytte på seg. Dyrlegen kom hjem fordi det var mest trygt for alle sammen.

Anonymkode: eb844...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 22.59):

Er helt enig. 

Men klarer ikke å la være å lure på hva man gjør sånn rent praktisk da? 

Man kan jo ikke gå i fra en død hund, men man kan jo ikke akkurat bære den hjem heller?

Anonymkode: 92625...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige hund kom og hilste på oss når vi kom hjem fra skole/jobb og gikk og la seg på sin vanlige plass under kjøkkenbordet. Hun våknet aldri igjen. Hun ble 12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...