Gå til innhold

Hei. En pakke er borte via helt hjem og Nettbutikken krever betaling av meg, truer om advokat.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oi, så sykt uprofesjonelt fra denne nettbutikken! Ville sendt tilbakemelding til deres hovedepost og sagt at du nå har advart om dem på Norges største nettforum og sagt at du er ferdig med saken, du bestrider kravet. 

Så får du heller snakke med advokaten hvis det kommer så langt, det er nok enklere. 😂

Jeg har flere ganger vurdert å bestille fra Rito, men nå er det helt uaktuelt! 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Var det ritohobby de het? Anbefaler å skrive hele navnet i alle innlegg der de omtales, slik at denne tråden får høyt treff på Google.

Anonymkode: ff367...21f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan kom de seg inn i blokka?

Anonymkode: 90cb9...b24

Her i Oslo så er det avisbudet til Aftenposten som leverer pakkene til HeltHjem, og de har naturligvis nøkler til blokker og bygårder. Pakkene ligger alltid på dørmatten hos meg.

Anonymkode: 796f8...e43

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres meget spesielt ut at de går ekk bra kalrna som du har brukt til betaling, og truer med advokat for litt hobbysaker! IKKE betalt. og kontakt forbrukerrådet

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hjelper ikke at sjåføren tar bilde når han ta med seg pakken igjen etter bildet er tatt, dessuten så kan det være kjeltringer som følger etter budbilene for å plukke opp pakker etterhvert som de blir levert.

Er heller ikke utenkelig at sjåførene samarbeider med andre kjeltringer, budbilsjåfør har tross alt blitt et lavterskelyrke på linje med taxi.

Anonymkode: 0f22d...b44

Ja, men da ser hu klokkeslettet så ser hu på kamera? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Var det ritohobby de het? Anbefaler å skrive hele navnet i alle innlegg der de omtales, slik at denne tråden får høyt treff på Google.

Godt poeng. De heter Rito Hobby. 

Anonymkode: 811cd...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Godt poeng. De heter Rito Hobby. 

Anonymkode: 811cd...4c2

Takk for advarsel. Har vurdert å handle fra Rito Hobby. Blir ingen handel fra Rito Hobby nå. 

Anonymkode: cb1a6...c25

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rotemor skrev (6 timer siden):

Hva skriver Helthjem? Det er mest relevant her.

At jeg må kontakte Rito og at det er en sak mellom Rito og dem når Rito tar kontakt. Problemet er vel at Rito er langt over fristen for å få pakken erstattet, så er vel derfor de nekter å hjelpe meg. Selv om jeg tok kontakt med en gang.  

Anonymkode: 71184...e34

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor har du ikke meldt pakken vekk til helt hjem?

Anonymkode: 7b9db...513

Jeg har gitt dem beskjed men de valgte å stole på sine sjåfører. Etter en del diskuteringer har de sagt at Rito må ta kontakt med dem så de kan finne en løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Advokat? Sender et krav/faktura mener de vel🤨

Anonymkode: fc146...3c6

De skrev advokat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Stjeling fra postkassestativer er veldig vanlig, og en risiko man tar ved å få leveringer i postkassen. Har man ikke råd til å miste det, så må man velge levering i pakkeboks eller utleveringssted. 

Jeg mener ikke at sjåføren har tatt det altså, men det finnes folk som kjører rundt rett etter Helt Hjem har levert, og raider stativene for pakker. 

Anonymkode: c0d33...3ba

Her kommer gjerne pakken i 3-4-tiden, men får ikke sms før ca 6. Det finnes tyver som stjeler pakker om natten

Anonymkode: bf678...107

TS skriver at det er kamera der hun bor, og ingen levering er fanget opp der…. 

Anonymkode: 23893...2e2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ritohobby ja 😓 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kontakt TV2HjelperDeg.

Anonymkode: 107af...d92

Ja det frister men tror du at de gjør det kun for en sak? Har egentlig aldri sett på programmet, så jeg vet ikke om de tar utgangspunkt i enkeltsaker eller om det må være noe som har skjedd mange? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Jeg betalte via klarna (som dermed betalte pakka) men de betalte tilbake til klarna og krever meg for penger. Helt hjem sier de velger å stole på sjåførene sine. Det står den ble levert til meg, men verken naboer eller kameraet fanget opp et bud her den morgen jeg fikk sms om at den var levert. Enda jeg var våken fra 05.00 den morgen med minste barnet mitt. Kan de virkelig lage advokat sak av det? Og kan de kreve at jeg betaler til deres konto nå, selv om jeg valgte Klarna? Jeg bestiller kun med klarna av en grunn, det er trygt. Hvordan ville dere løst dette? 

IMG_4653.jpeg

Hvis du har video av det, så har du jo på en måte bevis. Så bare la de gå rettens vei, så kan du legge fram videobeviset 

Anonymkode: 3e834...dda

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo derfor man bruker klarna og lignende tjenester, demmes ansvar. Mistenkelig nettbutikk , bare sett mail på spam lista og sperr tlf nr. Klarna fikser dette.

Anonymkode: 6a94e...86d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ingen norsk advokat vil ta en sånn sak, en advokat tar  fra 1500 og oppover for timen og det er ikke noe de kan pålegge deg å betale uansett. Du har betalt via Klarna, og det er ikke ditt problem at de har refundert til Klarna. Rito Hobby må følge norsk lov så ikke forhold deg til dem.

Vi har hatt noen små saker med Helt hjem og alltid får bra hjelp fra de. Aldri opplevd noe tull og vi har da brukt de mye. Når det har vært noe surr har de ordnet opp.

Kontakt forbruker rådet og få tips til hva du kan gjøre

Anonymkode: 5a1f9...bfd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Den som skulle kjørt leveransen har ikke bildebevis da ingen av bilene som kjørte stoppet. Det er en svært rolig gate. Jeg kan be om bildebevis da, men føler dette her burde være en sak mellom RITO og helt hjem 😓 

Bestill heller ting på temu enn rito.

Anonymkode: 1194e...3f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

At jeg må kontakte Rito og at det er en sak mellom Rito og dem når Rito tar kontakt. Problemet er vel at Rito er langt over fristen for å få pakken erstattet, så er vel derfor de nekter å hjelpe meg. Selv om jeg tok kontakt med en gang.  

Og det har HeltHjem helt rett i. Dette er en sak mellom deg og Rito, og så Rito og de.

Ovenfor deg må Rito enten refundere pengene (det har Klarna allerede gjort) eller sende deg en ny pakke (det toget er vel kjørt).

Så får Rito og HeltHjem krangle om hvor pakken ble av seg imellom.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer aldri til å handle på Ritohobby for å si det sånn, makan til frekt svar.

Anonymkode: 04ebc...4c7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...