AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #41 Del Skrevet 30. mai 2024 Denne nettbutikken høres særdeles useriøs ut mht måten de skriver på. Hva sier HeltHjem? Jeg har opplevd det samme som du beskriver, og mottok erstatning tilsvarende verdien på pakka direkte fra HeltHjem. Opplevde at kundeservicen deres var veldig god faktisk. I mitt tilfelle ble nok pakka stjålet etter levering. Anonymkode: a6706...478 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #42 Del Skrevet 30. mai 2024 De prøver jo å bløffe deg. Selvsagt går de ikke til advokat for et krav på under 1000kr! Useriøs butikk. Anonymkode: 21c5d...e23 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #43 Del Skrevet 30. mai 2024 Jeg har opplevd to ganger at helt hjem har rotet med pakker, en gang fant vi den igjen på en helt annen adresse (tilfeldigheter) og en annen gang fant noen skolebarn den i en grøft og levete den til skolen!! Begge gangene fikk jeg svar fra helt hjem at de stoler å sine sjåfører Anonymkode: db97b...2ce 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #44 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Sender de saken til inkasso så kan du bare bestride kravet med den informasjonen du har. Anonymkode: 42c78...e63 Er det så enkelt? Isåfall skal jeg bare bestride det! Anonymkode: 71184...e34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 30. mai 2024 #45 Del Skrevet 30. mai 2024 Oi. Den måten å forholde seg til en kunde på var skremmende nok i seg selv. Utrolig uprofesjonelt og saklig. For det første skal du ikke betale. Ikke la deg true til å betale. Det er det de forsøker seg på. I mangel på kunnskap om egne rettigheter og frykt for større regning så er det mange som lar seg presse til å betale. Det tjener slike butikker ganske mye penger på. Så ikke betal. For meg høres det ut til at Klarna egentlig støtter deg men ikke ønsker å gå i detaljer rundt saken eller utlevere nettbuttikken (eller transportør). Hadde Klarna støttet nettbutikken så hadde de ikke krevd pengene tilbake fra butikken men latt de beholde de i tråd med avtalen, så hadde Klarna gått på deg for betaling. Inkludert inkasso. Og det er hele grunnen til at Klarna har et levebrød. Det er enklere for Klarna som har et nettverk i Norge å kreve betalt av kunder her, en nettbutikken i Danmark som tydeligvis må engasjere advokat i Norge for å gjøre jobben. Så dette alene gir meg troen på at Klarna støtter deg. Klarna og nettbutikken har nok uansett allerede personnummeret ditt men dette er ikke et krav for å sende inkasso til noen. Så det utgjør ingen forskjelll. Det er i henhold til forbrukerkjøpsloven selger sitt ansvar at varen blir levert til deg. De på sin side bruker en transportør men det er da på oppdrag for de og dersom noe skjer med pakken på veien eller den aldri blir levert så er det et problem mellom butikken og transportør. Ikke kunde. Kunde trenger kun å forholde seg til selger. Nå er det ingen automatikk i at norsk forbrukerkjøpslov gjelder en dansk nettbutikk, men reglene i Europa ellers er stort sett veldig like så du bør ha ryggen fri her. Det står litt om det her: https://www.forbrukereuropa.no/nettkjop/levering/ Så jeg hadde forholdt meg rolig i båten. Du har tatt kontakt med de og sagt at pakken ikke er levert og har dermed gjort ditt. Du har informert Klarna som har valgt å tro på deg og kreve pengene tilbake fra nettbutikken. Noe de har fått. Og det er derfor de er så «hissige» på deg. De velger å ikke ta kampen med Klarna fordi de vet at de taper, og kan risikere å miste avtalen sin med de med denne oppførselen. Og det er mye penger tapt for de. I stede så betaler de Klarna tilbake, later ovenfor Klarna som at alt er ordnet opp og så håper de at du lar deg true til å betale de pengene. Det er ganske tydelig og kommer frem av det du har forklart her. Dersom de av en eller annen grunn skulle velge å engasjere advokat i Norge så må de bare gjøre det. Advokaten kan ikke gjøre noe annet enn å skrive et strengt brev til deg med masse uforståelig juss i håp om å skremme deg til å betale. Det må du naturligvis ikke gjøre. For dette brevet må butikken sannsynligvis betale 10-15k for. Om ikke mer. Spesielt om du svarer siden advokaten må bruke tid på svaret ditt og det må de betale for. Går de videre til inkasso så må de og betale advokaten for å gjøre dette. Og inkassoselskapet. Og alt du trenger å gjøre da er å sende inn dokumentasjonen du har og bestride kravet og de må da enten vise til hvilken rett de har til å kreve deg for betaling for en vare du ikke har fått, eller så blir saken stående der til selger kan hoste opp mer dokumentasjon. For 900 kr? Skjer ikke. Dette er tomme trusler og det vet de. Men vedkommende som svarer deg er på jobb uansett så det koster de relativt lite å få vedkommende til å prøve å skremme deg til å betale. Noe du ikke må finne på å gjøre. 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 30. mai 2024 #46 Del Skrevet 30. mai 2024 Til dette med HeltHjem. Jeg vet om flere som har brukt de (åpenbart) og veldig mange er fornøyd. Men de har fått varene sine. De som ikke har fått varene sine er ikke fornøyd. I starten når HeltHjem ble en ting var de runde i kantene og godtok lett forklaringer om hvorfor pakker ikke ble levert. Dette tok de enten på egen kappe eller via sin forsikring. De siste årene derimot er det åpenbart at de skrur til krana når det gjelder reklamasjoner. For mister man en pakke nå er de ikke like velvillige til å dekke denne ovenfor sender. Og hele opplegget er ekstremt sårbart. Skremmende sårbart. Ikke bare må de stole på sjåføren (det må Posten og PostNord og), men de må og stole på at ingen tar pakken som ligger åpent og fritt tilgjengelig for hvem som helst. Og det er naivt det. Helt horribelt naivt. Jeg bor i et fredelig nabolag. Masse unger. Lite kriminalitet. Masse nye hus og det meste er godt vedlikeholdt og fine fasader. Selv her forsvinner HeltHjem pakker. Minst en gang pr 1-2 måned er det noen som etterlyser en pakke som hang på postkassen eller låg på trappa. Og det er kun de som etterlyser de. Og jeg kan bare forestille meg hvordan det er i tettsteder og byer. For småkriminelle og vinningskriminelle må jo HeltHjem være den store drømmen. Pakkene blir stort sett levert når folk ikke er våkne eller hjemme, de er lette å ta med og ligger ofte på steder som ikke alle ser. Men som alle har tilgang til. Tanken med HeltHjem er god, og det er ingenting galt med selskapet i seg selv slik jeg opplever de - men hele prinsippet er grenseløst naivt. Selv for uskyldige Norge med så lite kriminalitet. Jeg holder meg unna de nettbutikkene som kun tilbyr HeltHjem. Og jeg velger konsekvent det fraktalternstivet som gjør at jeg må hente ut pakken på et hentested. Og jeg håper flere står inen ekstra transportdag på dette og gjør det samme. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #47 Del Skrevet 30. mai 2024 Snublefot62 skrev (2 timer siden): Til dette med HeltHjem. Jeg vet om flere som har brukt de (åpenbart) og veldig mange er fornøyd. Men de har fått varene sine. De som ikke har fått varene sine er ikke fornøyd. I starten når HeltHjem ble en ting var de runde i kantene og godtok lett forklaringer om hvorfor pakker ikke ble levert. Dette tok de enten på egen kappe eller via sin forsikring. De siste årene derimot er det åpenbart at de skrur til krana når det gjelder reklamasjoner. For mister man en pakke nå er de ikke like velvillige til å dekke denne ovenfor sender. Og hele opplegget er ekstremt sårbart. Skremmende sårbart. Ikke bare må de stole på sjåføren (det må Posten og PostNord og), men de må og stole på at ingen tar pakken som ligger åpent og fritt tilgjengelig for hvem som helst. Og det er naivt det. Helt horribelt naivt. Jeg bor i et fredelig nabolag. Masse unger. Lite kriminalitet. Masse nye hus og det meste er godt vedlikeholdt og fine fasader. Selv her forsvinner HeltHjem pakker. Minst en gang pr 1-2 måned er det noen som etterlyser en pakke som hang på postkassen eller låg på trappa. Og det er kun de som etterlyser de. Og jeg kan bare forestille meg hvordan det er i tettsteder og byer. For småkriminelle og vinningskriminelle må jo HeltHjem være den store drømmen. Pakkene blir stort sett levert når folk ikke er våkne eller hjemme, de er lette å ta med og ligger ofte på steder som ikke alle ser. Men som alle har tilgang til. Tanken med HeltHjem er god, og det er ingenting galt med selskapet i seg selv slik jeg opplever de - men hele prinsippet er grenseløst naivt. Selv for uskyldige Norge med så lite kriminalitet. Jeg holder meg unna de nettbutikkene som kun tilbyr HeltHjem. Og jeg velger konsekvent det fraktalternstivet som gjør at jeg må hente ut pakken på et hentested. Og jeg håper flere står inen ekstra transportdag på dette og gjør det samme. Det er veldig riktig det du skriver her. Jeg bestiller alltid med HeltHjem om nettbutikkene har det alternativet, men jeg bor i blokk med låste inngangsdører både nede og oppe i etasjene, så her forsvinner det aldri noe. Hvis jeg hadde bodd i rekkehus eller enebolig, ville jeg aldri brukt dem. Det har vært flere reportasjer i avisene om tyver som føler etter HeltHjembilene og stjeler pakker fra postkasser og inngangspartier.Heldigvis har TS kamera, så hun kan bevise at sjåføren ikke var der. Anonymkode: 796f8...e43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #48 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men ritohobby har sluttet å svare. Bevis betyr tydleigvis ingenting de bare gidder ikke å hjelpe fordi «jeg selv har valgt å bestille med helt hjem» men fikk ikke noe annet valg🤦🏻♀️🤦🏻♀️ Anonymkode: 71184...e34 Tenkte vel egentlig på det at du viser det til advokaten som evt. tar kontakt med deg. Advokaten vil da se at de ikke har en sak. Anonymkode: 0d8af...482 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 30. mai 2024 #49 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er veldig riktig det du skriver her. Jeg bestiller alltid med HeltHjem om nettbutikkene har det alternativet, men jeg bor i blokk med låste inngangsdører både nede og oppe i etasjene, så her forsvinner det aldri noe. Hvis jeg hadde bodd i rekkehus eller enebolig, ville jeg aldri brukt dem. Det har vært flere reportasjer i avisene om tyver som føler etter HeltHjembilene og stjeler pakker fra postkasser og inngangspartier.Heldigvis har TS kamera, så hun kan bevise at sjåføren ikke var der. Anonymkode: 796f8...e43 Bare vær obs på at låst inngangsdør ikke nødvendigvis er et stort hinder. Det frister naturligvis mer med de som er ulåst eller henger ute, åpenbart, men det er fint mulig for uvedkommende å komme seg inn. HeltHjem sjåførene kommer seg jo inn? Samtidig verdt å merke seg at skulle en pakke forsvinne hos deg så blir det vanskeligere å sannsynliggjøre at noen har tatt den. Dere har jo lås... HeltHjem er som sagt et fint konsept men så mye tillit er det dessverre mange som ikke fortjener. Så jeg tar ikke risikoen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #50 Del Skrevet 30. mai 2024 Snublefot62 skrev (7 timer siden): Jeg bor i et fredelig nabolag. Masse unger. Lite kriminalitet. Masse nye hus og det meste er godt vedlikeholdt og fine fasader. Selv her forsvinner HeltHjem pakker. Minst en gang pr 1-2 måned er det noen som etterlyser en pakke som hang på postkassen eller låg på trappa. Og det er kun de som etterlyser de. Og jeg kan bare forestille meg hvordan det er i tettsteder og byer. Må bare kommentere dette. For jeg ligger nå også unna nettbutikker som leverer med HeltHjem. Men da jeg bodde i blokk, da var det helt supert! Da ble jo pakkene mine levert på min dørmatte inne i min låste oppgang (sammen med avisen). Ja, noen ganger lå den feil sted. Nede ved postkassene f. Eks. Men alltid inne i den låste oppgangen, der jeg kjente alle naboene. Nå, derimot. Når jeg har flyttet til en stille og rolig gate i enebolig - så er det helt håpløst. Anonymkode: 9ebcf...210 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #51 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Må bare kommentere dette. For jeg ligger nå også unna nettbutikker som leverer med HeltHjem. Men da jeg bodde i blokk, da var det helt supert! Da ble jo pakkene mine levert på min dørmatte inne i min låste oppgang (sammen med avisen). Ja, noen ganger lå den feil sted. Nede ved postkassene f. Eks. Men alltid inne i den låste oppgangen, der jeg kjente alle naboene. Nå, derimot. Når jeg har flyttet til en stille og rolig gate i enebolig - så er det helt håpløst. Anonymkode: 9ebcf...210 Hvordan kom de seg inn i blokka? Anonymkode: 90cb9...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #52 Del Skrevet 30. mai 2024 Jeg har også mistet en pakke fra helt hjem, og kundeservice der var helt håpløs. De stoler på sin sjåfør som hevdet at pakken var levert. Jeg var ute sekunder etter meldingen kom og der var ingen pakke. Jeg bor i blokk med låst inngangsdør og i en blindgate, så lite sannsynlig at noen har kommet å tatt pakken på de sekundene. Sjåføren hadde ingen dokumentasjon på at pakken var levert, ingen bilder eller noe. Jeg kom ingen vei med helt hjem, de påsto hardnakket at pakken var levert og ba meg ta kontakt med butikken. Butikken har jo ingenting med at helthjem ikke klarer å levere pakken. Jeg velger vekk helt hjem nå, og handler ikke på nettbutikker som bare har de som alternativ. De bør gå gjennom rutinene sine, som minstekrav bør budet ta bilde av at pakken er levert. Anonymkode: 0feb3...4d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #53 Del Skrevet 30. mai 2024 Opplevde det samme med to parfymer, bestilt via cd.on, før jul. Fikk nye varer sendt med ekspressfart. De så jo at jeg ikke hadde kvittert ut pakke. Her kommer ironisk nok Helt Hjem pakker til en bensinstasjon, absolutt ikke helt hjem. Anonymkode: 81704...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 30. mai 2024 #54 Del Skrevet 30. mai 2024 Hva skriver Helthjem? Det er mest relevant her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #55 Del Skrevet 30. mai 2024 Tv2 hjelper deg? 😅 Anonymkode: b5159...aa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #56 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Jeg betalte via klarna (som dermed betalte pakka) men de betalte tilbake til klarna og krever meg for penger. Helt hjem sier de velger å stole på sjåførene sine. Det står den ble levert til meg, men verken naboer eller kameraet fanget opp et bud her den morgen jeg fikk sms om at den var levert. Enda jeg var våken fra 05.00 den morgen med minste barnet mitt. Kan de virkelig lage advokat sak av det? Og kan de kreve at jeg betaler til deres konto nå, selv om jeg valgte Klarna? Jeg bestiller kun med klarna av en grunn, det er trygt. Hvordan ville dere løst dette? Anonymkode: 71184...e34 Advokat? Sender et krav/faktura mener de vel🤨 Anonymkode: fc146...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #57 Del Skrevet 30. mai 2024 Har mistet én pakke via Helt hjem, der var Boozt avsender som var helt eksemplariske. Pakken var verdt 4000 og de tok på seg ansvaret og jeg slapp å betale. Men jeg bruker ikke Helt hjem lenger. Anonymkode: 90cb9...b24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 30. mai 2024 #58 Del Skrevet 30. mai 2024 Det kan være greit å være klar over at når man kjøper fra en bedrift som privatperson så er det forbrukerkjøpsloven som gjelder. Og den er tydelig på at levering ikke har skjedd før forbrukeren/kunden har fått varen i sin besittelse. Det er altså ikke godt nok å legge den på trappa eller henge den på en postkasse. Kunden må ha fått varen. Frem til kunden har fått varen er det selger som er ansvarlig for varen så lenge en ikke har avtalt noe annet. Dvs at så lenge en har valgt fraktalternativ fra butikken er de ansvarlig for leveringen. Det betyr i praksis at om du mangler pakken så skal du klage til butikken. Ikke transportøren. Selger kan heller ikke henvise til transportselskapet. Det er de som er 100% ansvarlig og skal ta den dialogen. Og får du ikke varen så skal du heller ikke betale for den. Kjipt for butikken men sånn er lovverket. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #59 Del Skrevet 30. mai 2024 Hvorfor har du ikke meldt pakken vekk til helt hjem? Anonymkode: 7b9db...513 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #60 Del Skrevet 30. mai 2024 Helt hjem har rotet bort min pakke og fra bookies. De skylder på både meg og selger. Useriøst. Anonymkode: f4c09...242 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå