Gå til innhold

Hei. En pakke er borte via helt hjem og Nettbutikken krever betaling av meg, truer om advokat.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De bare truer! Ikke betal. De er frekke som faen. Tenk at de faktisk skriver at det blir dyrt for deg om de går rettens vei? 

Hva er det for en uprofesjonell nettbutikk! Helt ugreit. Jeg kommer aldri til å handle der etter hva du skriver.  

Legg igjen en anmeldelse på trustpilot så andre kan se. Jeg hadde skrevet rett it at om de fortsetter å trakassere deg med trusler om økte kostnader vul du anmelde dem til politiet,  forbrukerrådet og kontakte tv2 hjelper deg. 

Makan!

Anonymkode: 4d98e...279

Ja jeg følte også dette var veldig frekt, Hadde de vært hyggeligere hadde jeg vurdert det… 

Jeg har skrevet til dem at jeg har meldt inn sak hos forbrukerrådet, jeg har faktisk gjort det, men det er lang sakstid… det er den siste mailen jeg sendte til dem, har ikke fått svar og det er flere dager siden. Vet ikke om forbrukerrådet kommer til å hjelpe meg for en pakke til 800kr da…

Her var mitt svar på den krasse mailen og så dem sitt svar etter det 😔

ts

IMG_4660.jpeg

IMG_4661.jpeg

Anonymkode: 71184...e34

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tok meg den frihet og dele tråden din her: 

Vi trenger økt fokus på dette og jeg ser mange har lignende problemer hver eneste uke her på kg. 

Ikke gi etter ts. De tar feil. Du er faktisk ikke ansvarlig og du har jo til of med brukt klarna. 

Helt utrolig at de prøver å presse deg. Klarna ga nok ikke etter for kravet deres og vet hvordan dette funker, så da prøver de seg mot deg istedenfor. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mulig nettsiden ikke har satt seg inn i lovverket. I denne saken er netthandlenberstattningspliktig til deg, og de skal selv søke refusjon fra Helthjem. Bestrid kravet og dokumenter etter beste evne at du ikje har mottatt orderen. Det å gi di én stjerne på facebook/google bruker å være et effektivt middel for å få fortgang i saken.

https://netthandel.no/hva-gjor-man-nar-pakker-forsvinner-pa-vei-hjem-til-kunden-dette-sier-logistikkjempene/

Anonymkode: d705e...c6e

Men her har jo ikke pakken forsvunnet underveis, den har forsvunnet etter levering. Og da sier de i fra seg alt ansvar…

Anonymkode: c0d33...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men her har jo ikke pakken forsvunnet underveis, den har forsvunnet etter levering. Og da sier de i fra seg alt ansvar…

Har de bevis på at den er levert eller var det at de velger å stole på sine sjåfører? 

Anonymkode: 41625...f17

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjelper ikke at sjåføren tar bilde når han ta med seg pakken igjen etter bildet er tatt, dessuten så kan det være kjeltringer som følger etter budbilene for å plukke opp pakker etterhvert som de blir levert.

Er heller ikke utenkelig at sjåførene samarbeider med andre kjeltringer, budbilsjåfør har tross alt blitt et lavterskelyrke på linje med taxi.

Anonymkode: 0f22d...b44

Men når ts påstår at det ikke har vært noen der, så vil jo et bildebevis vise at sjåføren har vært der. 

Litt usikker på hva kjeltringer skal med en pakke fra Ritohobby. 

Anonymkode: 1056f...235

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da må de bevise det, og det skal ikke bare være indisier men faktiske bevis. 

Og det har de ikke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har de bevis på at den er levert eller var det at de velger å stole på sine sjåfører? 

Anonymkode: 41625...f17

De velger kun å stole på sjåføren. De har ikke bevis nei. Men jeg har bevis på at den aldri har kommet, hvis jeg fortsatt kan gå så langt tilbake på kameraloggen (har ikke sett på det siden april)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men når ts påstår at det ikke har vært noen der, så vil jo et bildebevis vise at sjåføren har vært der. 

Litt usikker på hva kjeltringer skal med en pakke fra Ritohobby. 

Den som skulle kjørt leveransen har ikke bildebevis da ingen av bilene som kjørte stoppet. Det er en svært rolig gate. Jeg kan be om bildebevis da, men føler dette her burde være en sak mellom RITO og helt hjem 😓 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den som skulle kjørt leveransen har ikke bildebevis da ingen av bilene som kjørte stoppet. Det er en svært rolig gate. Jeg kan be om bildebevis da, men føler dette her burde være en sak mellom RITO og helt hjem 😓 

Du gir informasjon til helt hjem og klarna. De får ta det med rito.  

Men, send mail til øverste leder i nettbutikken om det ikke er en liten bedrift! Kan hende du får en beklagelse.  Gi også en dårlig anmeldelse på trustpilot og Facebook! 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tok meg den frihet og dele tråden din her: 

Vi trenger økt fokus på dette og jeg ser mange har lignende problemer hver eneste uke her på kg. 

Ikke gi etter ts. De tar feil. Du er faktisk ikke ansvarlig og du har jo til of med brukt klarna. 

Helt utrolig at de prøver å presse deg. Klarna ga nok ikke etter for kravet deres og vet hvordan dette funker, så da prøver de seg mot deg istedenfor. 

Huff jeg har ikke sett dette her inne, er ikke så aktiv, har noen skrevet om Rito også? 😓

Tusen takk ❤️ da skal jeg ikke gi etter! 

Nei og jeg tok kontakt med klarna, de sa «Vi beklager for opplevelsen din med Rito..» jeg sendte de bildene av mailene vi vekslet. Men klarna har ikke sak med de mer. Håper bare jeg ikke må betale mange tusen bare fordi jeg ikke betaler de 800kronene. 

Men vet noen her inne om de kan finne personnummeret mitt og sende dette til inkasso? Er litt redd for det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff jeg har ikke sett dette her inne, er ikke så aktiv, har noen skrevet om Rito også? 😓

Nei og jeg tok kontakt med klarna, de sa «Vi beklager for opplevelsen din med Rito..» jeg sendte de bildene av mailene vi vekslet. Men klarna har ikke sak med de mer. Håper bare jeg ikke må betale mange tusen bare fordi jeg ikke betaler de 800kronene. 

Men vet noen her inne om de kan finne personnummeret mitt og sende dette til inkasso? Er litt redd for det. 

Nei, du må selvsagt ikke betale noe. Saken er mellom klarna og rito. Du brukte deres betalingsløsning.  De presser deg og det har de ingen rett til. Om de mener de skal ha penger av deg må du få en faktura gjennom klarna.

Det med norske advokater er løgn og tull. Stemmer ikke med virkeligheten! Vet du hva det koster dem å lage sak? De ville aldri gjort det for 800, fordi du sikkert ville gått med på forlik og de hadde da tjent 800 og tapt masser av tusen. 

Mange advokater tilbyr kort gratis konsultasjon over telefon.  Finn en og ring i morgen.  Si du trenger 5 minutter og om de kan gi deg 5 minutter gratis rådgivning.  

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men da er jo saken ganske grei. Da har budet måtte kjørt til feil adresse, og bildebeviset vil vise det. Du må være mer på til helthjem, og be de sende deg bildet budet tok.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg delte din tråd i den andre tråden. Da kan andre lese om din erfaring med Rito 😊

Forhåpentligvis mister de alle kunder de har! Håper jeg!

Og ikke bekymre deg. De har ingen sak. Du kan slappe helt av. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du trenger ikke å bekymre deg. Det er de som har beviskravet på sin side. Du kan aldri bevise noe som ikke har skjedd. Om det kommer en inkasso, kontakter du selskapet skriftlig og sier at du bestrider kravet og at saken er løftet til forbrukerombudet (eller tilsynet, går i surr) for behandlinger der.

Jeg anbefaler deg også å legge inn en vurdering av selskapet på trustpilot som nevnt tidligere i tråden. Det kommer kun til å bli dyrt for en part, og det er ikke deg.

Anonymkode: dded9...914

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er jo sketchy som fy.

Du hadde jo betalt, men de velger å returnere betalingen - for så å forsøke å kreve deg på nytt.

Kun for at de skal slippe å forholde seg til profesjonell tredjepart.

Se for deg hvordan dette ville fremstått i en eventuell rettssak… 

Du kan argumentere tilbake at de velger å tilby sine kunder Helt hjem, selv om det gir større risiko for nettbutikken - som selvfølgelig er ansvarlige for pakker som blir borte underveis.

Om nettbutikken ikke kommer noen vei med Helt hjem, så er de selv ansvarlige for tapet av pakken og må sende ut ny eller tilbakebetale deg pengene.

Noe de har gjort - tilbakebetalt deg pengene.

De kan ikke komme på ny og forsøke å kreve betaling, og det for en vare de ikke kan bevise er levert hos deg.

Anonymkode: 265c9...310

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt hjem er noe dritt. Skjedde en gang at jeg fikk melding om pakke levert uten at den var i postkassen Etter at jeg kontaktet kundeservice, dukket den på mystisk vis opp etter et par dager.

Kontakt Helt hjems kundeservice og si at du har overvåkningskamera der det framgår at pakken ikke er levert. Når det gjelder nettbutikken, er det dyrere for dem å bruke advokat enn å gi avkall på 838 kroner, så det er mest sannsynlig bare en tom trussel.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde ikke et annet alternativ ved å motta pakken. Og nei jeg vet at helt hjem ikke var her den morgen/natta. Har kamera fra garasjen og rett på stativet, får varslinger ved bevegelse der, og kan gå tilbake å se. Ingen biler som stoppet. Dette er surr fra sjåføren sin side.😓 

Kontakt forbrukermyndighet? TV2 Hjelper Deg..?

Anonymkode: 8dbf5...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sender de saken til inkasso så kan du bare bestride kravet med den informasjonen du har. 

Anonymkode: 42c78...e63

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper denne nettbutikken synes det var verdt å oute seg selv på denne måten for de usle pengene der, det er helt sjokkerende hvordan de henvender seg til deg og truer deg, jeg kommer hvertfall aldri til å handle noe der og håper denne tråden kommer øverst på alle google søk om dem. 

Anonymkode: f2f63...05b

• Liker 10
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Sender de saken til inkasso så kan du bare bestride kravet med den informasjonen du har. 

Anonymkode: 42c78...e63

Og med det kan ikke inkassoselskapet gå videre med saken med det første.

Du er en privatperson TS, og truslene om advokat og retten tror jeg du kan ta helt med ro. De har ikke en sak mot deg utover at de kan sende det opprinnelige kravet til inkassoselskap, noe du bestrider så fort du får et varsel om inkasso, til selskapet.

Dette høres og ser ufattelig useriøst ut. Denne nettbutikken, samt helthjem, er noe jeg for alltid ville styrt unna (og gjør med sistnevnte, er bare trøbbel med dem!).

Anonymkode: e41db...6d3

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...