Gå til innhold

Hei. En pakke er borte via helt hjem og Nettbutikken krever betaling av meg, truer om advokat.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Jeg betalte via klarna (som dermed betalte pakka) men de betalte tilbake til klarna og krever meg for penger. Helt hjem sier de velger å stole på sjåførene sine. Det står den ble levert til meg, men verken naboer eller kameraet fanget opp et bud her den morgen jeg fikk sms om at den var levert. Enda jeg var våken fra 05.00 den morgen med minste barnet mitt. Kan de virkelig lage advokat sak av det? Og kan de kreve at jeg betaler til deres konto nå, selv om jeg valgte Klarna? Jeg bestiller kun med klarna av en grunn, det er trygt. Hvordan ville dere løst dette? 

IMG_4653.jpeg

Anonymkode: 71184...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det med at det ikke er dem sitt ansvar at pakken har blitt borte stemmer ikke helt heller, det er dem sitt ansvar å ta kontakt med helt hjem for å sende erstattelseskrav pga dette er mellom privatperson og nettbutikk. Hvis jeg hadde sendt eller mottat av et privatperson så hadde jeg kunne sendt inn krav selv. Ritohobby nekter. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med Klarna om det, og hør hva de har å si. 

Og så klager du til Helt Hjem på nytt, denne gang med en offisiell klage.

Det er nok en "tom" trussel her. Jeg antar sjansen er ekstremt små for at de har norske advokater tilgjengelig. Men her ville jeg gått etter Klarna og Helt Hjem først.

Endret av Bombasi
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette har skjedd med meg flere ganger. Jeg pleier å kontakte Helthjem, de melder pakken savnet og kontakter butikken slik at de kan sende en ny pakke evt. gi full refusjon

Anonymkode: 81524...7eb

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her kommer gjerne pakken i 3-4-tiden, men får ikke sms før ca 6. Det finnes tyver som stjeler pakker om natten

Anonymkode: bf678...107

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om dere har kamera så hadde jeg bare sagt at ingen har levert 

Anonymkode: 4a11e...12f

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Stjeling fra postkassestativer er veldig vanlig, og en risiko man tar ved å få leveringer i postkassen. Har man ikke råd til å miste det, så må man velge levering i pakkeboks eller utleveringssted. 

Jeg mener ikke at sjåføren har tatt det altså, men det finnes folk som kjører rundt rett etter Helt Hjem har levert, og raider stativene for pakker. 

Anonymkode: c0d33...3ba

• Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bombasi skrev (12 minutter siden):

Ta kontakt med Klarna om det, og hør hva de har å si. 

Og så klager du til Helt Hjem på nytt, denne gang med en offisiell klage.

Det er nok en "tom" trussel her. Jeg antar sjansen er ekstremt små for at de har norske advokater tilgjengelig. Men her ville jeg gått etter Klarna og Helt Hjem først.

Jeg har gått til de begge. Klarna får ikke gjort noe med det nå. Helt hjem nekter å hjelpe. Kontaktet dem sikkert 8 ganger siden mars😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Stjeling fra postkassestativer er veldig vanlig, og en risiko man tar ved å få leveringer i postkassen. Har man ikke råd til å miste det, så må man velge levering i pakkeboks eller utleveringssted. 

Jeg mener ikke at sjåføren har tatt det altså, men det finnes folk som kjører rundt rett etter Helt Hjem har levert, og raider stativene for pakker. 

Anonymkode: c0d33...3ba

Jeg hadde ikke et annet alternativ ved å motta pakken. Og nei jeg vet at helt hjem ikke var her den morgen/natta. Har kamera fra garasjen og rett på stativet, får varslinger ved bevegelse der, og kan gå tilbake å se. Ingen biler som stoppet. Dette er surr fra sjåføren sin side.😓 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ikke et annet alternativ ved å motta pakken. Og nei jeg vet at helt hjem ikke var her den morgen/natta. Har kamera fra garasjen og rett på stativet, får varslinger ved bevegelse der, og kan gå tilbake å se. Ingen biler som stoppet. Dette er surr fra sjåføren sin side.😓 

Da sørger du for å ta i bruk videobeviset slik at de ikke har noen sak. Ikke din feil at pakken ikke ble levert.

Anonymkode: 0d8af...482

• Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei de kan ikke true med advokat eller inkasso så du må for all del ikke betale, du skal forholde deg til nettbutikken og Klarna. Bestrid kravet til Klarna, at pakken ikke er levert er et problem mellom Rito og HeltHjem.

Forøvrig i fremtiden så bør du unngå HeltHjem, det er alt for mange kjeltringer involvert i disse transportørene som leverer ut pakker uten at noen må legitimere seg og kvittere.

Ser også at Rito selger mye av de samme produktene som er å få kjøpt på Wish, AliExpress og Temu til en fjerdedel av prisen. Noen ganger er det faktisk bedre å kjøpe direkte fra Kina enn å betale dyrt til et mellomledd.

Anonymkode: 0f22d...b44

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men helthjem pleier også ta bilde ? Når ee legger foran døren ? Da spør du om bilde å sjekker klokkeslett osv 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du handlet med klarna er det faktisk deres ansvar.  Videresende mailen til dem og gi beskjed til nettbutikken at de må ta deres krav med den betalingsløsning du benyttet og ikke deg. 

Anonymkode: 4d98e...279

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Nonish91 skrev (3 minutter siden):

Men helthjem pleier også ta bilde ? Når ee legger foran døren ? Da spør du om bilde å sjekker klokkeslett osv 

Hjelper ikke at sjåføren tar bilde når han ta med seg pakken igjen etter bildet er tatt, dessuten så kan det være kjeltringer som følger etter budbilene for å plukke opp pakker etterhvert som de blir levert.

Er heller ikke utenkelig at sjåførene samarbeider med andre kjeltringer, budbilsjåfør har tross alt blitt et lavterskelyrke på linje med taxi.

Anonymkode: 0f22d...b44

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette skjedde med meg i fjor sommer. Jeg valgte å betale beløpet for jeg orket ikke mer krangling med forskjellige instanser. 

Men, jeg handler konsekvent ALDRI igjen med nettbutikker som kun har HeltHjem som levering. Da lar jeg heller vær å kjøpe. 

Anonymkode: efbb2...3b1

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Da sørger du for å ta i bruk videobeviset slik at de ikke har noen sak. Ikke din feil at pakken ikke ble levert.

Anonymkode: 0d8af...482

Men ritohobby har sluttet å svare. Bevis betyr tydleigvis ingenting de bare gidder ikke å hjelpe fordi «jeg selv har valgt å bestille med helt hjem» men fikk ikke noe annet valg🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette skjedde med meg i fjor sommer. Jeg valgte å betale beløpet for jeg orket ikke mer krangling med forskjellige instanser. 

Men, jeg handler konsekvent ALDRI igjen med nettbutikker som kun har HeltHjem som levering. Da lar jeg heller vær å kjøpe. 

Anonymkode: efbb2...3b1

Så kjedelig!!! Det gir meg konstant uro så vet akkurat hvordan du har det 😢😢 Skulle bare bestille hobbyting for barna mine til påske så ender det med dette. Var det ritohobby også? Måtte du snakke med advokater eller hvordan løste det seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men ritohobby har sluttet å svare. Bevis betyr tydleigvis ingenting de bare gidder ikke å hjelpe fordi «jeg selv har valgt å bestille med helt hjem» men fikk ikke noe annet valg🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

De bare truer! Ikke betal. De er frekke som faen. Tenk at de faktisk skriver at det blir dyrt for deg om de går rettens vei? 

Hva er det for en uprofesjonell nettbutikk! Helt ugreit. Jeg kommer aldri til å handle der etter hva du skriver.  

Legg igjen en anmeldelse på trustpilot så andre kan se. Jeg hadde skrevet rett it at om de fortsetter å trakassere deg med trusler om økte kostnader vul du anmelde dem til politiet,  forbrukerrådet og kontakte tv2 hjelper deg. 

Makan!

Anonymkode: 4d98e...279

• Liker 15
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mulig nettsiden ikke har satt seg inn i lovverket. I denne saken er netthandlenberstattningspliktig til deg, og de skal selv søke refusjon fra Helthjem. Bestrid kravet og dokumenter etter beste evne at du ikje har mottatt orderen. Det å gi di én stjerne på facebook/google bruker å være et effektivt middel for å få fortgang i saken.

https://netthandel.no/hva-gjor-man-nar-pakker-forsvinner-pa-vei-hjem-til-kunden-dette-sier-logistikkjempene/

Anonymkode: d705e...c6e

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...