Gå til innhold

Menn! Altså, hvordan skal jeg tolke dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så, jeg holder på å date en fyr. 

Vi har det veldig bra når vi møtes og er sammen. Det er fremdeles tidlig. 

Men det går lang tid mellom datene (typ 1-2 uker) og det er veldig lite kontakt mellom møtene.

Jeg initierer ikke kontakt og han initierer svært lite kontakt. 

vi er kollegaer og vi ser hverandre på jobben, men da holder vi ting veldig proft - med unntak av å utveksle noen ord ved kaffemaskin... 

Hvordan skal jeg tolke dette? Altså - når vi først er sammen er det veldig bra. Jeg har ingen tvil i kroppen at han liker meg når vi er ilag, vi gjør hyggelige ting og kan tilbringe en hel helg sammen.. men så er det bare .. helt stilt? 

Anonymkode: d3f22...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så, jeg holder på å date en fyr. 

Vi har det veldig bra når vi møtes og er sammen. Det er fremdeles tidlig. 

Men det går lang tid mellom datene (typ 1-2 uker) og det er veldig lite kontakt mellom møtene.

Jeg initierer ikke kontakt og han initierer svært lite kontakt. 

vi er kollegaer og vi ser hverandre på jobben, men da holder vi ting veldig proft - med unntak av å utveksle noen ord ved kaffemaskin... 

Hvordan skal jeg tolke dette? Altså - når vi først er sammen er det veldig bra. Jeg har ingen tvil i kroppen at han liker meg når vi er ilag, vi gjør hyggelige ting og kan tilbringe en hel helg sammen.. men så er det bare .. helt stilt? 

Bedre kommunikasjon må til her! Dere må jo SNAKKE sammen😳. Hvis du sitter og venter på at han skal invitere og han sitter og venter på at du skal gjøre det, vil ingenting skje.

Inviter han på date! Snakk om det du lurer på.  Eneste måten å få svar på. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så du klager over at han tar litt kontakt mens du tar ingen kontakt. 

Hvordan tolkes det? 

Anonymkode: 9d032...04c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her! Jo, jeg initierer jo kontakt, men jeg føler vi er begge litt sånn "småfeige".. 

måten han initierer kontakt på er at han svarer meg på mine insta stories, eller at han slår ant en prat på jobben, setter seg vsa meg i lunchen eller ja.. Også hvis jeg hinter litt om å treffes, så plukker han på en måte ballen og ja. Men jeg sitter med et inntrykk om at han ikke er den som spør meg først. Det er typ alltid jeg som må "løpe etter" han, også plukker han gjerne opp ballen da. Også treffes vi og har det veldig fint. også er det stille fra begge, før jeg begynner å vise interesse smått, og da er han "Med!.. men jeg kan jo ikke være den som alltid viser interesse først.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her! Jo, jeg initierer jo kontakt, men jeg føler vi er begge litt sånn "småfeige".. 

måten han initierer kontakt på er at han svarer meg på mine insta stories, eller at han slår ant en prat på jobben, setter seg vsa meg i lunchen eller ja.. Også hvis jeg hinter litt om å treffes, så plukker han på en måte ballen og ja. Men jeg sitter med et inntrykk om at han ikke er den som spør meg først. Det er typ alltid jeg som må "løpe etter" han, også plukker han gjerne opp ballen da. Også treffes vi og har det veldig fint. også er det stille fra begge, før jeg begynner å vise interesse smått, og da er han "Med!.. men jeg kan jo ikke være den som alltid viser interesse først.. 

Hvis du ønsker å finne ut av dette må du ta kontakt med han og si at du vil møte han. Dere må snakke om dette for å finne ut av hva dere begge tenker, ønsker og hvorfor dere har brekket på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dere begge er så "småfeige" som du sier, at det kun blir hinting, så hvorfor ikke ta litt ansvar selv og vis tydelig interesse? Når du bruker energi på å poste her, så har du jo åpenbart lyst. Ingen grunn for å bare vente 

Anonymkode: ea95b...f5c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som dårlig dating der begge egentlig er lunken til det. Enten av usikkerhet, feighet, nerver eller uansett, men at dere ikke har særlig med kommunikasjon OG at dere jobber sammen (som gjør det hele litt pinlig) tyder på at dere burde bryte av og heller se dere rundt utenfor arbeidsplassen. 

Ikke drit der du spiser. Er aldri positivt å date folk på jobb, så benytt anledningen til å bryte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bombasi skrev (23 minutter siden):

Høres ut som dårlig dating der begge egentlig er lunken til det. Enten av usikkerhet, feighet, nerver eller uansett, men at dere ikke har særlig med kommunikasjon OG at dere jobber sammen (som gjør det hele litt pinlig) tyder på at dere burde bryte av og heller se dere rundt utenfor arbeidsplassen. 

Ikke drit der du spiser. Er aldri positivt å date folk på jobb, så benytt anledningen til å bryte av.

Vi jobber sammen i et stort konsern, men vi jobber ikke "sammen". vi sees sjeldent på jobben.. det er ikke "der man spiser" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi jobber sammen i et stort konsern, men vi jobber ikke "sammen". vi sees sjeldent på jobben.. det er ikke "der man spiser" 

Okei, fikk inntrykk av at dere jobbet "tett" siden dere møtes ved kaffemaskinen og spiser lunsj sammen.

Men det er jo tydelig at ingen av dere er særlig "på" her, kanskje av usikkerhet, feighet eller nerver. Vet ikke. Men noe er det som hindrer dere begge i å holde det gående. Er man virkelig interessert og tenker at dette er personen i deres liv, så prøver man også å holde kontakt. Man ønsker kontakt. Gjerne mye.

Jeg synes du skal gire opp hvis du er interessert. Ta kontakt. Ta så mye kontakt som du ønsker, og se hvordan han responderer. Ikke legg deg bakpå når det blir feil for deg. Vær deg selv. Hvis det blir for mye for han, ja da er dere ingen god match i utgangspunktet.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel klok av skade erfaring, så begynte jeg på akkurat det du beskriver og til slutt var det jeg som måtte ta initiativ til noe mer kontakt enn 1 gang i mnd, og der begynte sirkuset. Det ble jeg som måtte dra lasset hele veien, han var drit sjalu hvis jeg ga faen og var med andre, mens han kunne invitere til ting og utelate meg. Det endte ikke bra og det ble vanskelig å være på jobb. Jeg fant meg en annen arbeidsplass og kutta all kontakt. Synd jeg hadde masse gode kollegaer jeg også måtte forlate. Så tenk deg om

Anonymkode: 78bde...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er dette kun min opplevelse i livet og ingen garanti for at alt er som dette.

Men min erfaring med en mann hvor jeg var veldig på og han tilbaketrukket er at han nå mange år senere fortsatt er det. Han elsket meg og sier han liker meg, men når alt kommer til alt gir han mer i både samtale og insatts til andre han har mer til felles med.

Hvordan er han til andre? Det kan jo være han er nervøs, noe min også er, men så kjenner ikke folk segselv bestandig heller. Å det kan hende han liker utsendet mitt, men ikke meg som person. Jeg er utålmodig, han har all tid i verden, sånn unntatt når han er inspirert da. Å det er kjempe sårende å komme til det punktet hvor du føler du går glipp av livet og er sjalu på andre par hvor mannen er mer på og de har et rikt samspill og en hverdag med aktivitet og samhold, hvor vi bare ble det rolige paret og jeg nærmest måtte bli sinnt hver gang for å få viljen min om å dra på stranda en gang hvert 3 år. Såpass lite. Det er trust og sexlysten er null og nå sitter jeg her å lurer på om jeg noen sinne vil være istand til å møte noen for gnisten er slukket og jeg har levd et kjedelig liv så lenge og hatt så mye motgang i form av ensomhet i forhold at jeg ikke vet hvordan man skal ha det greit lengre. Vanen er at det aldri skal bli noe opplevelse, aldri bli noen tradisjoner, aldri bli noe romanse, alt er bare et mørkt hull hvor vi måtte hjem igjen og mat var det eneste å glede seg over. Helgen var, wow jeg skal spise lasagne og se andre mennesker leve livet og dagdrømmer samtaler fordi jeg kjedereaksjon meg så inderlig, det blir kos 🥰🥰🥰

Nei, tenk nøye gjennom hvem du deler livet med. Er det bare et kink fordi dere er sjenerte? Eller er dere ikke en match og denne trenger greie vil bli hverdagen din??

Anonymkode: b058e...28d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaring i livet er at. En mann som oppriktig er forelsket lar ikke det gå en dag uten kontakt. He is just not that into you. 

Anonymkode: f4505...bb2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Min erfaring i livet er at. En mann som oppriktig er forelsket lar ikke det gå en dag uten kontakt. He is just not that into you. 

Ts her! Tusentakk for alle svar! 

nei, han er ikke forelsket og det er ikke jeg heller, det er, som jeg skriver, veldig tidlig. 
så nei - ingen av oss er «der»

men! Jeg kjøper ikke at han er ikke «into» me. Et menneske som er ikke intressert henger ikke med deg en hel helg, gjør koselige ting og slipper deg omtrent ikke hjem. Så joda, jeg vet at han liker meg. Jeg blir bare forvirret at tiden mellom møtene… 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Sånn er iallfall jeg. Det hadde vært helt utopisk for meg å ikke holde kontakt og ta initiativ med ei jeg har kommet innpå som jeg liker godt og kunne tenkt meg å ta med på reisen videre i livet. 

Jeg er mer tilbakeholden med de jeg har en mer usikker tilnærming til, der følelsene ikke helt er tilstede. Men samtidig kan jeg bli dratt med på ting hvis hun spør, for å teste om det er noe der. 

Men, så er folk forskjellig da, så det er ikke sikkert at han er som dette. 

Likevel bør både TS og han ha mer framdrift i ting enn at alt skal ligge i et vakuum rundt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts her! Tusentakk for alle svar! 

nei, han er ikke forelsket og det er ikke jeg heller, det er, som jeg skriver, veldig tidlig. 
så nei - ingen av oss er «der»

men! Jeg kjøper ikke at han er ikke «into» me. Et menneske som er ikke intressert henger ikke med deg en hel helg, gjør koselige ting og slipper deg omtrent ikke hjem. Så joda, jeg vet at han liker meg. Jeg blir bare forvirret at tiden mellom møtene… 

Da er du rimelig ung eller naiv. Menn kan leke kjærester en hel uke men egentlig ikke ville noe mer. De gir deg bare girlfriend experience når de først er sammen med deg, det er jo koselig for alle parter. Men så lenge han ikke holder kontakten jevnlig og hver dag, så har han ingen planer annet enn å dumpe deg når noe bedre dukker opp :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Da er du rimelig ung eller naiv. Menn kan leke kjærester en hel uke men egentlig ikke ville noe mer. De gir deg bare girlfriend experience når de først er sammen med deg, det er jo koselig for alle parter. Men så lenge han ikke holder kontakten jevnlig og hver dag, så har han ingen planer annet enn å dumpe deg når noe bedre dukker opp :) 

Jeg føler veldig med deg om dette har skjedd deg. Dette har aldri skjedd meg og jeg velger å stole på min magefølelse, slik jeg alltid har gjort. 

jeg har vært i situasjoner hvor en mann er ikke så interessert, og det «føler» man bare. De investerer ikke i datene, de vil helst henge hjemme, de introduserer deg ikke for venner, det «gnistrer» ikke i øyene deres. Man må stole på den magefølelsen og jeg er veldig sikker på at han liker meg. Men det er tidlig, og vi er begge forsiktige. Etter alle innspill fra venninner og her så skal jeg snakke med han 🤗🤗

Og hvis noen behandler deg slik igjen og du har en dårlig følelse slik du beskriver over så bør du bare avslutte det, jeg hadde aldri gitt noen en «girlfriend» opplevelse uten å vite at de liker meg. Da velger jeg heller å avslutte relasjonen. Det er jeg for god til, og det er du også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du virker sikker på ham i det du skriver i innleggene, men i overskriften spør du likevel hvordan du skal tolke dette.

Magefølelsen er grei å ha som et tillegg, men du må jo se på handlingene, eller mangel på initiativ.

For meg teller handlinger langt mer enn ord. En mann kan si at han er glad i deg, men hvis dette ikke vises i handling, så teller det lite. 

Hvis jeg var i et forhold der jeg måtte dra lasset hele tiden, og han bare diltet med, ville det fortelle meg noe. Det forteller at han ikke er så investert.

Anonymkode: 91d56...35a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å si til ham at du liker ham neste gang du treffes? Og at det hadde vært fint å treffes/snakkes litt oftere? Vær sårbar og se hvordan han reagerer, så har du svaret ditt. Sårbarhet kan ofte øke den andres interesse også.

Anonymkode: 23074...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du må opprette innlegg på kvinneguiden så sier det sitt. Magefølelsen din kan ikke være særlig god. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (11 timer siden):

Sånn er iallfall jeg. Det hadde vært helt utopisk for meg å ikke holde kontakt og ta initiativ med ei jeg har kommet innpå som jeg liker godt og kunne tenkt meg å ta med på reisen videre i livet. 

Jeg er mer tilbakeholden med de jeg har en mer usikker tilnærming til, der følelsene ikke helt er tilstede. Men samtidig kan jeg bli dratt med på ting hvis hun spør, for å teste om det er noe der. 

Men, så er folk forskjellig da, så det er ikke sikkert at han er som dette. 

Likevel bør både TS og han ha mer framdrift i ting enn at alt skal ligge i et vakuum rundt dem.

Dette er et godt svar. Jeg tror dette gjelder mange menn (og kvinner også forsåvidt). Om man ikke tar initativ så er det en god grunn til det. Ok, i starten kan man kanskje være sjenert og usikker, men siden dere har møttes flere ganger og vært sammen hele dager osv så tror jeg rett og slett ikke interessen er stor nok hos han. Dessverre. Ja, det er hyggelig å tilbringe tid med deg, og kanskje få sex? Men han er ikke interessert i å ta det videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...