AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Del Skrevet 29. mai 2024 Jeg er 100% alene med min 2-åring og er tidvis veldig sliten. Jeg holder det forsvarlig reint og ryddig her, altså at jeg alltid rydder og vasker over kjøkkenet på kvelden, vasker badet ca en gang i uka, og robotstøvsugeren settes på noen ganger i uka. Det kan samle seg opp mye rot på benker og bord, fordi jeg er en ekstremt rotete og kaotisk person, og sliter med å holde det jevnt ryddig. Nå har mamma tilbudt seg å spandere vaskehjelp på meg en gang i mnd. Men vil ikke vaskehjelpa gjøre det samme jeg gjør nå? Jeg klarer jo å holde det mest basic'e rent, men problemet mitt er at jeg aldri kommer dit at jeg får vaska vinduer, inni skap, tørka alle bokyller, rydda og sortert, og sånne ting som prioriteres etter at det viktigste er gjort. Gjør vaskehjelp sånne ting, eller regnes det som veldig grundig og dyrt? Jeg går utifra at vaskehjelpen ikke vil rydde? Og da må jeg jo ha rydda før hen kommer, noe jeg ikke alltid rekker hvis jeg f.eks. jobber til kl 22 en kveld (og har barnevakt). Da vil det bli et større stressmoment at jeg burde ha rydda før hen kom. Noen som har prøvd vaskehjelp her? Anonymkode: 0fed0...169 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2 Del Skrevet 29. mai 2024 Én gang i mnd er for sjelden! Det hjelper deg jo ingenting. En veninne vasker ho en enslig hver 14. dag og da er det skikkelig skittent der. Om du skal ha vaskehjelp hver 4. uke så må du vaske nesten like mye som du allerede gjør. Anonymkode: ca677...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Del Skrevet 29. mai 2024 Vi har vaskehjelp hver 14. dag og hun er en velsignelse! Beste beslutningen vi har tatt og verdt hver eneste krone! Hun vi har jobber på en slags rotasjon. Ene gangen hun er her vasker hun f.eks inni søppelskapet og tar sofa litt grundig. Neste gang vasker hun inni stellebordet, går over vinduer på innsiden og tar vinduskarmer etc. Slik kommer hun over det aller meste over en viss periode av tid. Hun tørker støv i bokhyller, drar over overflater og bak møbler etc hver gang Anonymkode: a6b88...2ab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #4 Del Skrevet 30. mai 2024 Du må ha det ryddig før vaskehjelpen kommer har jeg hørt. Anonymkode: e0ac7...d76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #5 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er 100% alene med min 2-åring og er tidvis veldig sliten. Jeg holder det forsvarlig reint og ryddig her, altså at jeg alltid rydder og vasker over kjøkkenet på kvelden, vasker badet ca en gang i uka, og robotstøvsugeren settes på noen ganger i uka. Det kan samle seg opp mye rot på benker og bord, fordi jeg er en ekstremt rotete og kaotisk person, og sliter med å holde det jevnt ryddig. Nå har mamma tilbudt seg å spandere vaskehjelp på meg en gang i mnd. Men vil ikke vaskehjelpa gjøre det samme jeg gjør nå? Jeg klarer jo å holde det mest basic'e rent, men problemet mitt er at jeg aldri kommer dit at jeg får vaska vinduer, inni skap, tørka alle bokyller, rydda og sortert, og sånne ting som prioriteres etter at det viktigste er gjort. Gjør vaskehjelp sånne ting, eller regnes det som veldig grundig og dyrt? Jeg går utifra at vaskehjelpen ikke vil rydde? Og da må jeg jo ha rydda før hen kommer, noe jeg ikke alltid rekker hvis jeg f.eks. jobber til kl 22 en kveld (og har barnevakt). Da vil det bli et større stressmoment at jeg burde ha rydda før hen kom. Noen som har prøvd vaskehjelp her? Anonymkode: 0fed0...169 Du må sjekke om du finner noen som kan vaske og rydde litt, noen gjør dette mot litt ekstra betaling. Jeg har selv jobbet slik, sorterte og tok grundig vask av hvert rom i huset annen hver uke. Har sortert skuffer og skap for enkelte, boder for andre, skiftet sengetøy for noen og andre ville at jeg skulle stryke skjorter. Dette var under firma, men vi godtok alle forespørsler. Anonymkode: 9c386...158 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #6 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du må ha det ryddig før vaskehjelpen kommer har jeg hørt. Anonymkode: e0ac7...d76 Enkelte steder ja, men da må du snakke med de på forhånd og forhøre deg om de har prisliste for å rydde litt og. Anonymkode: 9c386...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #7 Del Skrevet 30. mai 2024 Hvis vaskehjelpa gjør det du gjør nå så får jo du tid til grundigere rydding og vasking. Så jeg føler det hadde vært verdt det. Jeg har jobbet som vaskehjelp og aldri rydda. Ikke begynn med det for det blir litt privat ; hun må håndtere private saker med mulighet for at dere skylder på henne hvis noe forsvinner. Og det blir fort forvirring om hvor ting ligger ; hun mener ET sted er logisk og dere er vandt med at tingene ligger på deres faste sted. JEG hadde aldri gjort det. Anonymkode: e2154...8b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #8 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvis vaskehjelpa gjør det du gjør nå så får jo du tid til grundigere rydding og vasking. Så jeg føler det hadde vært verdt det. Jeg har jobbet som vaskehjelp og aldri rydda. Ikke begynn med det for det blir litt privat ; hun må håndtere private saker med mulighet for at dere skylder på henne hvis noe forsvinner. Og det blir fort forvirring om hvor ting ligger ; hun mener ET sted er logisk og dere er vandt med at tingene ligger på deres faste sted. JEG hadde aldri gjort det. Anonymkode: e2154...8b9 Er man god i jobben sin så sjekker man på forhånd hvor folk helst vil ha tingene sine. Evt lager liste på melding eller ark med hvor ting er lagt i stedet. Jeg har vasket I sikkert 40 forskjellige hjem, aldri blitt beskyldt for noe slikt. Kun to kunder har vært misfornøyde med renholdet jeg utførte. De forventet nok mye mer enn hva de egentlig avtalte: ba om vanlig hjemmevask, var misfornøyd da jeg ikke vasket baderomsgulvene med tannbørste. Anonymkode: 9c386...158 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #9 Del Skrevet 30. mai 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Du må ha det ryddig før vaskehjelpen kommer har jeg hørt. Anonymkode: e0ac7...d76 Det varierer fra firma til firma. Vi har vaskehjelp én gang i måneden (skal tilbake til annenhver uke når jeg er i full jobb igjen etter permisjon). Det er HIMMEL. Nå vet jeg ikke hvor stor by du bor i, TS, men dersom det er flere tilbydere der du bor, så ville jeg ringt/mailet 3-4 stykker, fortalt hva du har i tankene, og bedt om det tilbud. Der kan du jo også forhøre deg om hvor lang tid i forkant de må ha beskjed om eventuelle endringer (sånn hvis det blir vanskelig med vakt og rydding). Forøvrig veldig omsorgsfullt gjort av moren din! Anonymkode: 39362...5fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #10 Del Skrevet 30. mai 2024 Jeg synes ikke det er bra til daglig vask. Til flyttevask og storvask av vinduer og sånt går det bra, men det er generelt lav kvalitet. Det er hvert fall min erfaring etter å ha brukt City maid og et annet stort firma som nå er nedlagt. Synes det er bedre kvalitet på de som har enkeltmannsforetak og har en direkte relasjon til kunden, men har inntrykk av at det er mye skattesvindel med disse småfirmaene og det ønsker ikke jeg å bidra til. Anonymkode: 2af52...d53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #11 Del Skrevet 10. juni 2024 Min kone og jeg har ett barn. Min kone pleide å gjøre alt husarbeidet, og jeg gir den økonomiske støtten. Men nå venter vi vårt andre barn, og min kone synes det er vanskelig å gjøre alt husarbeidet, spesielt ettersom toåringen vår lager rot overalt. Vi har prøvd å bruke City Maid og noen få firmaer fra Oslo, noe som viste seg å være dyrt, og jeg må si at arbeidet ikke alltid var bra. Vi får nå hjelp fra Ren Hub. Prisen, fleksibiliteten og kundeservicen er fem stjerner. Anonymkode: 43938...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granskudd Skrevet 10. juni 2024 #12 Del Skrevet 10. juni 2024 Tidligere hadde vi vaskehjelp en gang i uka, men vi kom frem til at siden vi allikevel måtte rydde alt og gjøre klart til vasken var jo nesten hele jobben gjort allerede. Og jeg er så nøye når jeg vasker at jeg ble bare sur når jeg oppdaget alle stedene jeg ville vasket som vaskehjelpa ikke hadde vasket (for eksempel bak dassen, oppå lister, kanten oppå dusjkabinettet...). Så vi sluttet med det. Det var 100 ganger bedre da vi begynte med å betale ungene (ukelønn) for å legge sammen og legge på plass klær! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #13 Del Skrevet 10. juni 2024 2 hours ago, Granskudd said: Previously, we had laundry help once a week, but we came to the conclusion that since we still had to clean everything and get ready for the washing, almost the whole job was already done. And I'm so careful when I wash that I just got mad when I discovered all the places I wanted to wash that the maid hadn't washed (for example behind the sink, on top of moldings, the edge of the shower cubicle...). So we stopped doing that. It was 100 times better when we started paying the kids (weekly wages) to fold and put away clothes! Vel, godt for deg at barna dine er gamle nok, jeg har fortsatt minst 14 år igjen. Haha. Anonymkode: 43938...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granskudd Skrevet 10. juni 2024 #14 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, godt for deg at barna dine er gamle nok, jeg har fortsatt minst 14 år igjen. Haha. Anonymkode: 43938...8ba Et barn trenger ikke å være 14 år for å kunne legge sammen klær. Jeg husker ikke nøyaltig alder, men de var i tidlig barneskole. Vi begynte med sokker og håndklær, så avanserte de etterhvert som de fikk taket på det. Det finnes garantert en eller annen ungdom som er villig til å gjøre jobben om du henger opp en lapp på butikken 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #15 Del Skrevet 11. juni 2024 Jeg har aldri hatt vaskehjelp selv, men har hørt om folk som har vært veldig fornøyde. Da har det vært damer som har tatt på seg oppdrag utenom noe firma, så mulig at de tar det mer seriøst. Har inntrykk av at når det går gjennom firma så tas det mer lett på det. Anonymkode: aad7c...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå