AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Del Skrevet 29. mai 2024 Jeg er liten av vekst, men har også gått ned pga kjent årsak. (De som har noe med det følger det opp.) Jeg får veldig mye kommentarer på det, og folk skal «hjelpe» til med å gi meg masse greier. Is her, kjeks der, litt ekstra i lunsjen osv osv. Møter det ulike steder. Jeg tar ikke skade av litt ekstra kjeks og sjokolade, men jeg har heller lyst til å spise mat som gir den syke kroppen min det den trenger og ikke masse «kosemat». Jeg kan godt kose meg med noen biter sjokolade til kaffen, men ikke de mengende folk kommer med. Da orker jeg ikke vanlig mat, og blir kvalm. (Appetitten er nedsatt) Nå har jeg fått enda en omgang med hvor hul jeg er i kinnene, og diverse annet, og «her er en is på størrelse med hodet ditt, den må du ha». (Satt litt på spissen, men stor og mektig is). Jeg har speil hjemme, og jeg spiser, men jeg vil ikke ta dette her med alle tenkelige som har en mening om det. Jeg er under oppfølging for det jeg faktisk feiler. Jeg er så lei. Jeg skjønner folk bryr seg, men likevel. Sukk jeg trengte å få litt ut, og håper jeg ikke blir halshugget her inne. Jeg forstår intensjonen til folk er god. Anonymkode: ae038...709 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2 Del Skrevet 29. mai 2024 Der jeg jobber skjer aldri dette. Det kan hende noen tar med en kake til en feiring, men det er aldri noen som spør hvorfor vi ikke spiser. Hvis de insisterer kan du vel bare ta i mot og kaste isen demonstrativt, slutter de vel… Anonymkode: 46c81...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Del Skrevet 29. mai 2024 Bytt jobb og eventuelt omgangskrets. Jeg var undervektig i 10 år, av den grad jeg fikk gnagsår på hoftebena av bukser, og opplevde aldri at noen skulle gi meg ekstra mat... Bestemor kunne si at jeg burde spise mer, men det var det. Jeg har også på flere ulike arbeidsplasser jobbet med folk som er ekstremt tynn grunnet kreft, spiseforstyrrelser, eller andre sykdommer, og aldri sett at noen gir dem ekstra mat... Anonymkode: 5bdd0...996 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 29. mai 2024 #4 Del Skrevet 29. mai 2024 Herregud, for noen irriterende folk du er rundt. Det er så sinnsykt uting at folk skal kommentere så utrolig mye på andres matvaner og hvordan folk ser ut! Hvis det ikke funker å takke nei, hadde jeg sagt klart ifra om at de får slutte med masing om mat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #5 Del Skrevet 30. mai 2024 Takk dere, og ja det er en skikkelig uting å kommentere. Jeg tror ikke folk mener noe vondt med det, heller motsatt, men likevel. Heldigvis ikke alle som er sånn, men igår toppet det seg litt etter flere kommentarer og mat som ble slengt min vei. Nesten så jeg føler jeg krenker enkelte om jeg takker nei, men jeg står stort sett på mitt, og prøver å bare si «nei takk, jeg klarer meg/vil ikke ha/osv». Takk igjen! Kan ikke så lett bytte ut de som sier noe, men godt å få ut litt damp her inne. Anonymkode: ae038...709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 30. mai 2024 #6 Del Skrevet 30. mai 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Takk dere, og ja det er en skikkelig uting å kommentere. Jeg tror ikke folk mener noe vondt med det, heller motsatt, men likevel. Heldigvis ikke alle som er sånn, men igår toppet det seg litt etter flere kommentarer og mat som ble slengt min vei. Nesten så jeg føler jeg krenker enkelte om jeg takker nei, men jeg står stort sett på mitt, og prøver å bare si «nei takk, jeg klarer meg/vil ikke ha/osv». Takk igjen! Kan ikke så lett bytte ut de som sier noe, men godt å få ut litt damp her inne. Anonymkode: ae038...709 Jeg takker alltid nei til godteri, kaker og slikt på jobb. Jeg vil kose meg med det utenom jobb. Folk godtar stort sett et nei takk, men det blir noen kommentarer av og til. Typ "Ååå er det sommerkroppen" 🙄 Tenk hvis jeg skulle sagt "herregud, spiser du godteri igjen?" 😂 Da hadde det blitt ramaskrik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #7 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk dere, og ja det er en skikkelig uting å kommentere. Jeg tror ikke folk mener noe vondt med det, heller motsatt, men likevel. Heldigvis ikke alle som er sånn, men igår toppet det seg litt etter flere kommentarer og mat som ble slengt min vei. Nesten så jeg føler jeg krenker enkelte om jeg takker nei, men jeg står stort sett på mitt, og prøver å bare si «nei takk, jeg klarer meg/vil ikke ha/osv». Takk igjen! Kan ikke så lett bytte ut de som sier noe, men godt å få ut litt damp her inne. Anonymkode: ae038...709 Prøv å sett tydeligere grenser "vet dere, nå har jeg sagt nei takk så mange ganger, kan dere være så snill å respektere meg snart?" Eller "hvorfor fyller du ikke opp fatet til de andre? Er dette ment som kritikk mot min kropp?" "Hva får deg til å tro at det er greit kommentere min kropp og mine spisevaner? Ville du virkelig slengt ut sånne idiotiske kommentarer om jeg var tykk??" "Kan ikke jeg få forsyne meg selv slik som de andre får, jeg vil tro jeg er voksen nok til å klare det..." Ufine gester fortjener ufine svar... Anonymkode: 5bdd0...996 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 31. mai 2024 #8 Del Skrevet 31. mai 2024 Det er folk som mangler antenner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #9 Del Skrevet 2. juni 2024 Kan anbefale å jobbe sammen med menn. Null mas om å ta et kakestykke til. Faktisk har ingen nødet kake eller godteri på meg heller. De gangene jeg har opplevd mas om kaker etc, er utelukkende fra de få kvinnelige kollegene jeg har hatt opp gjennom årene. Anonymkode: 602f2...2cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #10 Del Skrevet 2. juni 2024 Merkelig omgangskrets du har. Jeg var ganske undervektig en del år, fikk aldri en kommentar på det, heller ikke når jeg takket nei-takk til søtt (har aldri likt sukker). Anonymkode: 55ffe...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #11 Del Skrevet 3. juni 2024 Forklar det akkurat som du gjør her. Du vil fokusere på å få i deg mat kroppen trenger, og ikke spise så mye av snacks som tar plassen for dette. Jeg er ikke syk, men liten og tynn (normalvektig), med lav matlyst. Jeg sier f.eks. "neitakk, jeg sparer plass til middagen". Og så er det noen få som da kan kommentere ting som at jeg må ikke slanke meg, da blir jeg alt for tynn. Men de fleste skjønner, om jeg sier at jeg ikke trenger så mye mat siden jeg ikke er så stor (rett over 1.50 cm.), og middagen bare vokser i munnen om jeg har spist sjokoladekake kl. 14. Jeg får inntrykk av at en del vil være omsorgsfulle, og det gjelder jo sikkert for deg som er syk. De tenker de vil få deg til å spise noe for å hjelpe, og at da skal det være noe godt. Og så glemmer de at det gode gjerne ikke har så mye næring, og at det tar plassen til annet. Og så er det kanskje noen som vil at alle skal spise det usunne om de selv gjør det, kanskje fordi de syns det er ubehagelig eller får dårlig samvittighet for egen helse ellers. Men akkurat det er jo ikke vårt ansvar. Anonymkode: 4f8b1...d5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #12 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 10.16): Forklar det akkurat som du gjør her. Du vil fokusere på å få i deg mat kroppen trenger, og ikke spise så mye av snacks som tar plassen for dette. Jeg er ikke syk, men liten og tynn (normalvektig), med lav matlyst. Jeg sier f.eks. "neitakk, jeg sparer plass til middagen". Og så er det noen få som da kan kommentere ting som at jeg må ikke slanke meg, da blir jeg alt for tynn. Men de fleste skjønner, om jeg sier at jeg ikke trenger så mye mat siden jeg ikke er så stor (rett over 1.50 cm.), og middagen bare vokser i munnen om jeg har spist sjokoladekake kl. 14. Jeg får inntrykk av at en del vil være omsorgsfulle, og det gjelder jo sikkert for deg som er syk. De tenker de vil få deg til å spise noe for å hjelpe, og at da skal det være noe godt. Og så glemmer de at det gode gjerne ikke har så mye næring, og at det tar plassen til annet. Og så er det kanskje noen som vil at alle skal spise det usunne om de selv gjør det, kanskje fordi de syns det er ubehagelig eller får dårlig samvittighet for egen helse ellers. Men akkurat det er jo ikke vårt ansvar. Anonymkode: 4f8b1...d5d Tusen takk, og jeg tror jo dette er et forsøk omsorg og å hjelpe. Jeg er lettere undervektig, men er også lav, og vi som er lavere (du er enda lavere en meg, men jeg er også under 160cm. En får ikke plass til alt. Jeg skal prøve å svare folk bedre, og takk for innspill fra noen som skjønner litt hva dette går i. Jeg tror det er omsorg og da vil jeg ikke svare frekt eller annet igjen. Takk til dere andre også. Det har vært mye sykdom så jeg har ikke fått fulgt opp tråden som jeg hadde tenkt, men setter pris på de som leste frustrasjonen min. Anonymkode: ae038...709 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #13 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk, og jeg tror jo dette er et forsøk omsorg og å hjelpe. Jeg er lettere undervektig, men er også lav, og vi som er lavere (du er enda lavere en meg, men jeg er også under 160cm.) trenger jo mindre. En får ikke plass til alt. Jeg skal prøve å svare folk bedre, og takk for innspill fra noen som skjønner litt hva dette går i. Jeg tror det er omsorg og da vil jeg ikke svare frekt eller annet igjen. Takk til dere andre også. Det har vært mye sykdom så jeg har ikke fått fulgt opp tråden som jeg hadde tenkt, men setter pris på de som leste frustrasjonen min. Anonymkode: ae038...709 Glemte å fullføre setningen. Passe ør her 🫣 Anonymkode: ae038...709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå