Gå til innhold

Forslag til telttur med bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å overnatte i telt i sommer, men jeg ønsker å slå opp teltet i nærheten av bilen og jeg vil helst finne et sted hvor jeg er for meg selv og ikke på en stappfull campingplass. Østlandet helst, evt i fjellområdene eller langs kysten. 

Noen som har tips og erfaringer?

Anonymkode: e7721...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Kanskje litt for sent for i år? Men jeg har nettopp vært på telttur med bil og slått opp teltet nær ved bilen. Vi var to venninner som reise sammen og var på tur i til sammen ti dager. Vi fant mange fine steder på Østlandet, mange bare 3-4 timers kjøring fra Oslo. For eksempel Valdresflya, Peer Gynt-veien, Ringebufjellet, Strynefjellet var steder vi likte oss godt. Vi møtte ikke så mange andre med bil og telt, men noen syklister og ikke minst bobiler var det en del av.

Likevel var det langt mer fredelig enn på campingplassene. Vi hadde ingen problemer med å finne steder der vi var ganske alene. Man må jo regne med å leve litt primitivt. Vi hadde "vintersoveposer" og godt liggeunderlag og sov godt om nettene. Vi lagde mat på "stormkjøkken" og behøvde bare å fylle på med innkjøp en gang på alle ti dagene. Vann var det jo mye av, men vi kokte det alltid før vi brukte det til mat og drikke for å være på den sikre siden. Bad og vask ble gjort i bekker og vann. De første dagene var mangel på toalett en viss utfordring for to aldrende kvinner, men det ble en vane med det også.

Kan anbefales! Og sesongen er kanskje ikke helt over for i år ennå heller?

Anonymkode: a3f12...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Takk for gode tips! Det begynner å bli sent på sesongen, ja, men det kommer jo en sesong neste år også. Ja, jeg er kanskje litt pysete. Får se om jeg tøffer meg opp for en høsttur. 

Anonymkode: e7721...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare av ren nysgjerrighet, hvorfor sover man i telt når man allikevel har bilen rett i nærheten? Er det ikke like greit å sove i bilen da?

Anonymkode: 4a61a...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare av ren nysgjerrighet, hvorfor sover man i telt når man allikevel har bilen rett i nærheten? Er det ikke like greit å sove i bilen da?

Anonymkode: 4a61a...a08

Det er ikke alle biler det er komfortabelt å sove i, da.

Anonymkode: 0857e...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke alle biler det er komfortabelt å sove i, da.

Anonymkode: 0857e...650

Med en god madrass er det vel minst like komfortabelt som telt.

Anonymkode: 4a61a...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...