AnonymBruker Skrevet 29. mai #21 Del Skrevet 29. mai helt greit, fikk lappen på 18 års dagen, litt uvant at det ikke var ulovlig, hadde kjørt i 5 år! Anonymkode: e05b1...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 29. mai #22 Del Skrevet 29. mai Jeg var temmelig nervøs, men det gikk bra. Dro å hentet en venninne,så dro vi på en liten biltur 😊 Kvelte bilen bare et par ganger 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvia515 Skrevet 29. mai #23 Del Skrevet 29. mai Min første kjøretur alene var ikke alene men med min far i en rød Opel Omega 3000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai #24 Del Skrevet 29. mai Kjørte rett fra biltilsynet og ned i sentrum i rushtrafikken. Stikk motsatt av det jeg fikk beskjed om. Gikk bra da. Anonymkode: 23a89...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai #25 Del Skrevet 29. mai Første tur alene var jo bare fra kontoret til sensor og ned til kjøreskolen, så det "teller ikke". Andre turen så tok jeg en langtur - valgte en runde ute på bondelandet som tok omtrent en time å kjøre - og da jeg kom halvveis begynte det å regne. Og jeg hadde faktisk aldri kjørt i regnvær før. Måtte stoppe bilen for å finne ut hvordan man skrudde på vindusviskerne. Veldig glad for at jeg kjørte alene, for det hadde vært VELDIG flaut.. (og antagelig stryk-grunn på oppkjøringa). Anonymkode: cd047...9ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai #26 Del Skrevet 29. mai Nydelig følelse. Frihet! Kjørte rett til søster i Oslo, bor et godt stykke utenfor hovedstaden. Anonymkode: f38b5...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai #27 Del Skrevet 29. mai Var vettskremt. Kunne ikke kjøre. Var flaks at jeg klarte oppkjøringen. Kjørte oppå en rundkjøring bla. Ja oppå. Tok 3 mnd fra jeg fikk lappen til jeg knakk koden. Var godt voksen da jeg tok den. Hadde sine fordeler det og. Anonymkode: 34c08...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai #28 Del Skrevet 29. mai Min første kjøretur alene med lappen(skal innrømme at jeg hadde kjørt på øde landeveier uten førerkort lenge før det) var til flyplassen for å hente min morfar. Anonymkode: ebbb2...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 30. mai #29 Del Skrevet 30. mai Åpnet gasjen dagen etter jeg fikk lappen, hadde min egen bil klar, satt på episk musikk jeg hadde brent på CD, kjørte igjenom boligfelt, fikk litt puls av første motgående bil ettersom jeg nå er alene i bilen, fikk mestring følelse og parker bilen 😂😂 ( sliter med indre utro , over tenkning og angst, så så selv de letteste oppgaver i livet må jeg ta gradvis) gikk 3 uker før jeg turte å kjøre på motorvei 😂😂. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni #30 Del Skrevet 1. juni Var ganske nervøs og følte veldig sterkt at jeg gjorde noe jeg ikke hadde lov til. Det var like før jul og jeg skulle ta med meg koffert og gaver og kjøre ca. 30 min hjem til foreldrene mine. Satte veldig stor pris på at jeg bare kunne ta med meg egne ting og ha i bilen og kjøre avgårde når det passet meg, heller enn å drasse med alt på full buss (med bussbytte underveis). Ganske stressa men kjente også på en enorm frihetsfølelse. Elsker å ha førerkortet og egen bil ❤️ Anonymkode: cd4e4...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni #31 Del Skrevet 1. juni Den var helt fantastisk, til tross for at jeg ikke hadde kjørt bil siden oppkjøringen 3 1/2 måned tidligere. Den gikk fra bilforhandleren via flere steder og så hjem til slutt. Det var den siste delen som var mest utfordrende, for da begynte det å plaske ned og jeg slett med å få kontroll på vindusviskerne😅🫣 Anonymkode: c7409...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni #32 Del Skrevet 1. juni Befriende, men ikke noe spesielt skummelt, kjørte å plukket opp noen venner før vi kjørte til første dagligvare i nabokommunen for å kjøpe øl, da de ikke solgte øl i denne kommunen Anonymkode: 098e4...746 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #33 Del Skrevet 2. juni Kjempeskummelt. Jeg bor alene i utlandet, tok lappen kun med kjørelærer og hadde INGEN venner eller familie som kunne være litt moralsk støtte da jeg begynte å kjøre alene, men det gikk helt fint. Tok en liten kjøretur i nabolaget første gangen, så tok jeg en litt lenger tur. Anonymkode: 5ad34...763 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #34 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 14.11): Du går ut fra at det bare er farten som dreper, og det er jo feil. Tro meg - vil heller ligge med andre i 30 over fartsgrensen, en ÉN gjøk med nesen på mobilen i fartsgrensen… Anonymkode: a62c4...01f Fartsgrenser er ikke satt på måfå. Det er enkel fysikk bak de fleste fartsgrenser, og kjører man for raskt vil ikke bilen klare å bremse i tide, uavhengig av hvor rask reaksjonsevne du har. Så fart dreper absolutt. Det samme med mobil. Er en grunn til at det verken er lov å kjøre for fort, eller bruke mobil mens man kjører. Anonymkode: 71290...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #35 Del Skrevet 12. juni Litt skummel, men veldig befriende. Aller første tur var å kjøre bilen til kjørelæreren tilbake til kjøreskole. Han hadde ikke egentlig tid til at jeg skulle ha oppkjøring den dagen, men sa ja sånn at jeg slapp å vente mange mnd på neste ledige time (under covid). Han hadde klokketro på at jeg kom til å stå og ba meg parkere bilen på kjøreskole da jeg var ferdig. Jeg følte jeg gjorde noe ulovlig da jeg kjørte direkte ut fra biltilsynet i en bil, men sensor sa det var lovlig så lenge jeg sto 😅 Anonymkode: e9d4d...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #36 Del Skrevet 12. juni Livredd, men det første jeg gjorde var å kjøre inn i et parkeringshus for å parkere, for det var det som gjorde meg mest nervøs. Hadde jeg vært smart hadde jeg kjørt i byen også, for nå har det gått 10 år, og jeg blir mega stresset av å kjøre i Oslo. Anonymkode: 774f2...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #37 Del Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 12.02): Hvordan føltes det å ikke ha kjørelærer/ledsager/sensor ved siden av? Anonymkode: db8d5...fb4 Litt scary. Anonymkode: 3ae98...9e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 12. juni #38 Del Skrevet 12. juni Det var litt rart å være alene i bilen, men det ga seg fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #39 Del Skrevet 12. juni Følte meg kriminell😅 kjørte i tillegg en skal bygdevei. Var sikker på at nå kom jeg til å dø. Anonymkode: b130f...804 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #40 Del Skrevet 12. juni Det var skrekkblandet fryd!! Jeg er veldig glad i å kjøre bil egentlig, men tanken på at ingen var der til å hjelpe hvis noe skulle skje var skummel 😱 Gikk fint da! Men husker jeg spesielt var livredd når det var fletting og svære trailere osv bare peiser på uten å ta hensyn 🙈 Tok ganske lang tid før jeg ble komfortabel med å "ta plass" i trafikken og markere meg tydelig. Anonymkode: c3efe...9c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå